{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.283 visninger | Oprettet:

Sky kat - hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

I torsdags hentede jeg broderen til den killing jeg havde.

De er blevet rigtig gode venner og putter sammen, vasker hinanden osv.

MEN - udfordringen er, at Bumle (som han hedder) er MEGET sky overfor os. Når man kommer hen til ham og rører ved ham (hvis han da ikke er rendt sin vej inden), trykker han sig helt ned og kniber øjnene sammen.

Hvis man så sidder og nusser med ham et stykke tid, begynder han at spinde og slapper lidt mere af. Så kan man alligevel risikere at næste gang man går hen til ham, at han render sig vej smiley

Nu har vi jo kun haft ham i 3 dage, så han skal selvfølgelig falde til, men hvor længe skal vi påregne der går, før han holder op med at være så "bange" for os? Der hvor vi hentede ham, var han en rigtig kælepotte og nød at blive nusset, så synes jo det er syndt, at han er blevet sådan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sky kat - hvor længe?
  • #1   22. sep 2013 Hvordan er hans vokset op de første 12 uger?

  • #2   22. sep 2013 syndt???? mener du synd?

    Tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed. Katte ER ikke ens.


  • #3   22. sep 2013 Han er vokset op nøjagtig som sin bror som vi hentede 3 uger før ham og han var slet slet ikke sådan.

    Er udemærket klar over katte ikke er ens, men synes det er voldsomt, at han er SÅ sky. Selvfølgelig kan de blive skræmte af lyde de ikke er vant til.

    Og beklager mange gange min stavefejl - er helt sikker på folk godt ved hvad jeg mener alligevel smiley


  • #4   22. sep 2013 Min smukke pige er stadig tilbageholdende hvis vi går til hende (har haft hende siden december). Hvis hun selv får lov at komme til os er hun meget kælen...

  • #5   22. sep 2013 Prøv, at lade være med, at gå hen til ham. Sæt jer på gulvet, tal stille og rolig til ham, hav evt noget godt i hånden, noget legetøj, eller kæl med broderen. Så skal han nok hurtig finde ud af, at I ikke gør ham noget.
    Det er da også skræmmende, at der kommer en kæmpe hen til sådan en lille sjæl.

    Tarzan var også lidt nervøs, han var uønsket, men voksede op med hund, mennesker og mor + bror. Menneskene regnede med, at komme af med dem begge, så de var ikke voldsomt meget i hænder.

    Lucky luke er internat kat, og valgte mig, han minder om min gamle Lucky på alle måder, han er heller ikke glad for fremmede, og løber sin vej, ligeså snart der kommer nogle ind af døren. Min veninde fik ham dog til, at snuse til hendes hånd første gang, da hun gav ham tid til, at komme til hende.

    Held og lykke.


  • #6   22. sep 2013 Det er meget svært sådan præcis at svare på hvor længe der går til han er tryg ved jer, der kan jo gå alt fra en uge til flere måneder..

    Men en kat der er nervøst anlagt kræver tålmodighed og masser af det, men som han lære jer bedre at kende så bliver han også mere tryg, men måske vil han aldrig være tryg ved at i går hurtigt hen mod ham og kæler ham oppe fra, for han kan have oplevet noget i sin killingetid som sidder dybt i ham og som skræmmer ham, selv om de 2 katte er opvokset sammen kan der jo godt være hændt den ene noget som den anden ikke har oplevet..

    Jeg syntes du skal prøve at gøre som Josefine skriver sæt dig på gulvet så du bliver mindre (set med katteøjne) snak, leg og kæl med broderen og se om det lokker Bumle hen til jer, leg med ham også, men lad ham komme til jer, langsomt vil han opdage at i slet ikke er farlige og at han kan have tillid til jer, men det sker over tid, og 3 dage er ikke særligt længe, så det skal nok komme bare giv tid smiley


  • #7   22. sep 2013 Tak for opmuntringen - det var dejligt smiley

    Har også gjort som i har beskrevet med at sidde på gulvet og lege med Bimmer, nusset med ham og haft ham oppe så Bumle netop kunne se det ikke var farligt. Dog er det ikke på nogen måde lykkedes at lokke ham hen til mig - han kommer frem fra sit skjul men går i en bue uden om mig....

    Men men - jeg vil prøve at lade være med at gå hen til ham, men i stedet lade ham komme til mig.

    Og der kan sagtens være sket noget mens han var lille killing, som Bimmer ikke har oplevet - det er jo slet ikke til at sige for mig.

    smiley


  • #8   22. sep 2013 Nemlig..

    Og så er der det at selvom de 2 killinger er søskende så behøver de jo ikke at have samme sind, så Bumle kan jo være lidt mere nervøst anlagt, samt at som jeg forstår så er det første gang at Bumle flytter hjemmefra og oplever andet end sin vante trygge hverdag, hvilket i sig selv jo er lidt skræmmende hvis man er en nervøs lille killing..

    Nogle katte har jo en masse selvtillid og andre ikke så meget..

    Jeg tror på at med tiden og tålmodighed skal han nok blive en kælepotte hos jer også smiley


  • #9   22. sep 2013 Men jeg ved ikke hvordan han bror er vokset op, så jeg spørger igen, hvordan er den vokset op:)?

  • #10   23. sep 2013 Ved ikke helt hvad du mener med hvordan de er vokset op?!s

    De er vokset op sammen i et hjem, hvor der har været store børn, hund og en anden kat smiley

    Men som sagt er de bare meget forskellige og er ret sikker på at i har ret i, at det nok skal komme og han jo bare er mere nervøst anlagt.

    Jeg går stille og rolig frem og forsøger lidt taktikken med, at han skal komme til mig. Derud over lader jeg ham se, at jeg leger med Bimmer, kæler med Bimmer osv så han kan se, at det ikke er spor farligt - og så selvfølgelig på gulvet så man ikke er så stor i kattens øjne smiley

    Men datteren er han ikke nervøs ved - kunne da se i går da vi skulle i seng, at han lå og råputtede ovenpå i hende i sengen smiley Så kan godt være jeg rent faktisk har været for ivrig og er gået for hurtig frem i forhold til hvad han har syntes var ok.

    Så derfor tager jeg den mere med ro nu - er helt sikker på vi nok skal få en fantastisk kælepotte ud af det.

    Og med hensyn til når der kommer gæster og han så måske vil rende sin vej - det er jeg heldigvis ligeglad med for det er MINE katte og det er for MIN skyld jeg har anskaffet dem så hvis bare de gider mig (og selvfølgelig de to andre familiemedlemmer) så er det fint til mig. Behøves ikke have en der smider sig på skødet af alle der kommer ind smiley



  • #11   23. sep 2013 Det var mere hvis den var vokset op på en gård med begrænset menneskekontakt, kan det have betydning for personligheden.

    Stuekatte og staldkatte har to meget forskellige personligheder
    Det er hvad jeg mener med "hvordan er de vokset op". For den ene slags kan meget muligt aldrig blive tam.

    Men ja, tålmodighed i massevis og ellers hvad de andre har sagt


  • #12   23. sep 2013 Vores Aslan var også tryg den første tid vi havde ham, men han kom ret hurtigt efter det.. Vi hyggede bare og brugte en masse tid i samme rum.. Han kom ind i soveværelset om aftenen og ind i stuen til os om dagen.. Der gik et par uger inden vi fik lov at løfte ham op, men kun 3-4 dage før han lå og puttede på sofaen (på hans initiativ selvfølgelig)

  • #13   23. sep 2013 Da jeg hentede mine drenge for lidt over tre år siden, der var de også helt forskellige, Oliver som jeg stadig har var kælen og ville rigtig gerne nusse, men hans tvillingebror var helt modsat, han var sky og ville ikk rigtig snakke, men efter en 14 dages tid så blev han bedre og endte med slet ikk at være sky overfor noget, heller ikk fremmede, hvilket nok desværre kostede ham livet

  • Connie J
    Connie J Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #14   23. sep 2013 Har selv lige fået en lidt sky Maine Coon hankat hjem for 16 dage siden, og havde før den en meget sky huskat som blev 19år. Det tager tid og tålmodighed at få dem frem, man kan ikke tvinge katten til at kæle eller lege hvis den ikke har lyst. Når den har set jer lidt an og fundet ud af hvad i er for nogen så skal den nok komme til jer.

    Min Maine coon er kommet frem og blevet en rigtig frækkert som elsker at lege, men også den dejligste kælekat som elsker at putte i sengen, helst under dynen helt opad min mave. Det går nok ikke længe inden at din lille Bumle kommer til dig/jer.


  • #15   23. sep 2013 Det er lidt tidligt at være utålmodig, efter bare tre dage. Kan sige det har taget flere år at få vores dreng der til hvor han er nu, såeh det kan altså tage lang tid smiley men mon ikke du ser der sker små fremskridt lige så stille, i løbet af de næste uger måske.

Kommentér på:
Sky kat - hvor længe?

Annonce