1.656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ville min kat have glæde af en killing? Ville min kat have glæde af en killing?

Jeg har et spørgsmål!, ville min 3½ år gamle neutraliserede hunkat have glæde af en killing i hjemmet. Jeg har et stykke tid nu gået og overvejet om en kammerat til hende ville være en fornuftig idé.
Men er meget i tvivl for da jeg fik min hund som nu er 16 måneder blev min kat meget frustreret og urenlig og det tog næsten 4 måneder før de kunne sammen. Feliway reddede situationen dengang. Men der er ingen tvivl om at min kat stadig ville være lige så tilfreds uden hunden i huset.
Men igen kan det jo være noget helt andet når det er et andet dyr, de forstår jo ikke hinandens sprog.
Før min kat blev neutraliseret så elskede hun at lege og passe mine udlejers killinger. Men efter har hun kun mødt voksne katte og dem er hun ikke vilde med.
Hun er indekat så det er ikke ofte hun ser andre katte.

Så hvad siger i? skal jeg bare acceptere at hun skal være enekat resten af sit liv, eller ville det være en god idé med en ven. Og hvis det er en god idé hvilken type kat, jeg er mest til at hente en killing på et internat. Men ville en rolig race som ragdoll eller maine coon være en god idé, og hvad med køn? er det ligegyldigt ? lige meget hvad skal kommende killing neutraliseres.

Kom med jeres indput og gør mig klogere smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville min kat have glæde af en killing?
  • #1   3. okt 2013 Man skal aldrig få kat nr. 2 (eller mere) for kattens skyld..

Det skal være fordi DU gerne vil have en kat mere..

Du kan ikke forvente de vil være perlevenner

• #2   3. okt 2013 Jeg får self. ikke et dyr kun for den andens skyld, men vil ikke få en til medmindre at jeg tror der er en chance for at de ville kunne sammen smiley

• #3   3. okt 2013 Det lyder som om hun har nok selskab, og ja jeg tror du skal regne med det tager tid inden der vil være ro på, hvis der bliver det.
    Du skal ønske en killing nok til, at du er villi til, at løbe risikoen for urenlighed igen og ikke have en garanti for det slutter denne gang, og når jeg siger du skal ønske killingen, er det fordi jeg tror din kat ikke ville juble af lykke hvis du kunne spørge den.
    Jeg har ikke luter gode oplevelser med, at få ny killing i hjemmet, denne gang har jeg ind til videre været heldig smiley Røde er ikke 2 endnu og vil gerne lege vildt med Mitti og Birk på 8år har taget bedre mod Mitti end de sidste 2 nye katte.

Når man er 8 og har haft en skæv start på livet og lige har modtaget nr 5 medkat, må man godt være lidt sær smiley jeg har aldrig planlagt det sådan smiley men har mistet 3 katte på 5 år, og Mitti bliver min sidste uanset hvad der sker smiley

• #4   3. okt 2013 Hvis man selv brænder for at få en kat til, ellers ikke, og så ville jeg anskaffe to og ikke kun én killing. En killing vil automatisk opsøge den voksne kat for at lege, og den får enten et par på hovedet, eller den voksne kat gemmer sig, og det er synd for begge parter.

To killinger (helst samme køn og meget gerne fra samme kuld) vil tonse rundt sammen, og så kan den voksne se til på afstand og måske på et tidspunkt lege med, men kun måske.

Det kan sammenlignes lidt med, at et voksent menneske skulle være sammen med et lille, fremmed barn i døgndrift og lege barnelege med det.
    Jeg ville i hvert fald betakke mig smiley

• #5   3. okt 2013 Okay, jamen så er det i hvert fald ikke nu jeg skal have en killing som det ser ud, for ja jeg vil gerne have en kat til, men ikke så brændene at jeg vil gå på kompromis med min voksne kats trivsel og slet ikke i den grad at jeg kan stå i situationen med en urenlig kat.
    To killinger bliver for meget for mig, jeg skal ikke have tre katte og en hund når det bare er mig. Så hellere bare nyde de skønne dyr jeg har nu, og når jeg engang ikke har Kayla mere så få to killinger sammen, så de kan have glæde af hinanden. smiley Men der er forhåbentlig mange mange år til smiley

• #7   3. okt 2013 Okay, har bare hørt fra så mange at man skal have to og at de vil have så meget glæde af hinanden. Men som skrevet lige før så fortsætter Kayla nok med at være husets eneste kat smiley

• #8   3. okt 2013 Det er også rigtigt at 2 katte kan have stor glæde af hinanden, men oftest er det hvis man får 2 samtidig og fra de er killinger..

Jeg vil ikke anbefale dig at få en killing mere, for det lyder ikke til at din kat er særlig god til at omstille sig til forandringer, så det ville være synd for hende, samt sandsynligheden for at de bliver bedste venner er usandsynlig lille, jeg har selv sammenført en kat på nu 6 år og en stor killing på nu lidt over et år (da de blev sammenført var de 5,5 år og 4 mdr.) de er bestemt ikke bedste venner, de slås ikke men undgår hinanden mest muligt, de acceptere hinandens tilstedeværelse, men deres behov er så vidt forskellige at glæde af hinanden slet ikke er relevant smiley det var ikke noget jeg havde planlagt at få kat nr. 2 det skete bare, jeg fortryder ofte, men holder jo ekstremt meget af begge og så længe de fungere rimeligt uden at slås så er det ok, men set i bagklogskabens klare lys så skulle jeg ikke have ladet mig overtale smiley

• #9   3. okt 2013 Ja okay det er netop sådan en situation jeg gerne vil undgå... netop fordi det tog et hårdt tag på hende da hunden flyttede ind... men nu har jeg hørt og ved at en killing ville være en rigtig dum idé så længe jeg har min misseprinsesse smiley tak for alle jeres svar smiley

• #10   3. okt 2013 Det er jo altid svært at afgøre hvad der er bedst, men hvis din misse pige ikke virker ensom og hun har jo hunden som selskab, så ville jeg ikke turde tage risikoen, som du også selv er kommet frem til smiley

Man vil jo det bedste for sine katte, det er bare ikke altid kattene er enige eller forstår ens godhed smiley

• #11   3. okt 2013 Nej det er jo det, smiley

• #12   3. okt 2013 Mine 2 har ufattelig stor glæde af hinanden, Misling var 6 måneder da jeg valgte at få mitte på 2 år. I starten var mitte bestemt ikk glad for den lille, med et par uger efter var der slet ikk noget og idag er de bedste venner, de vasker hinanden, sover sammen osv. Jeg tror sagtens katte kan få glæde af hinanden, men når din kat er så "gammel" så er det ikke sikkert den vil synes om en killing, måske en kat på 1 års tid vil være bedre.

• #14   4. okt 2013 Tak for svarene smiley

Kommentér på:
Ville min kat have glæde af en killing?

Annonce