Ville min kat have glæde af en killing? Ville min kat have glæde af en killing?
Jeg har et spørgsmål!, ville min 3½ år gamle neutraliserede hunkat have glæde af en killing i hjemmet. Jeg har et stykke tid nu gået og overvejet om en kammerat til hende ville være en fornuftig idé.
Men er meget i tvivl for da jeg fik min hund som nu er 16 måneder blev min kat meget frustreret og urenlig og det tog næsten 4 måneder før de kunne sammen. Feliway reddede situationen dengang. Men der er ingen tvivl om at min kat stadig ville være lige så tilfreds uden hunden i huset.
Men igen kan det jo være noget helt andet når det er et andet dyr, de forstår jo ikke hinandens sprog.
Før min kat blev neutraliseret så elskede hun at lege og passe mine udlejers killinger. Men efter har hun kun mødt voksne katte og dem er hun ikke vilde med.
Hun er indekat så det er ikke ofte hun ser andre katte.
Så hvad siger i? skal jeg bare acceptere at hun skal være enekat resten af sit liv, eller ville det være en god idé med en ven. Og hvis det er en god idé hvilken type kat, jeg er mest til at hente en killing på et internat. Men ville en rolig race som ragdoll eller maine coon være en god idé, og hvad med køn? er det ligegyldigt ? lige meget hvad skal kommende killing neutraliseres.
Kom med jeres indput og gør mig klogere
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Det skal være fordi DU gerne vil have en kat mere..
Du kan ikke forvente de vil være perlevenner
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 35
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Du skal ønske en killing nok til, at du er villi til, at løbe risikoen for urenlighed igen og ikke have en garanti for det slutter denne gang, og når jeg siger du skal ønske killingen, er det fordi jeg tror din kat ikke ville juble af lykke hvis du kunne spørge den.
Jeg har ikke luter gode oplevelser med, at få ny killing i hjemmet, denne gang har jeg ind til videre været heldig
Når man er 8 og har haft en skæv start på livet og lige har modtaget nr 5 medkat, må man godt være lidt sær
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
To killinger (helst samme køn og meget gerne fra samme kuld) vil tonse rundt sammen, og så kan den voksne se til på afstand og måske på et tidspunkt lege med, men kun måske.
Det kan sammenlignes lidt med, at et voksent menneske skulle være sammen med et lille, fremmed barn i døgndrift og lege barnelege med det.
Jeg ville i hvert fald betakke mig
aug 2010
To killinger bliver for meget for mig, jeg skal ikke have tre katte og en hund når det bare er mig. Så hellere bare nyde de skønne dyr jeg har nu, og når jeg engang ikke har Kayla mere så få to killinger sammen, så de kan have glæde af hinanden.
aug 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg vil ikke anbefale dig at få en killing mere, for det lyder ikke til at din kat er særlig god til at omstille sig til forandringer, så det ville være synd for hende, samt sandsynligheden for at de bliver bedste venner er usandsynlig lille, jeg har selv sammenført en kat på nu 6 år og en stor killing på nu lidt over et år (da de blev sammenført var de 5,5 år og 4 mdr.) de er bestemt ikke bedste venner, de slås ikke men undgår hinanden mest muligt, de acceptere hinandens tilstedeværelse, men deres behov er så vidt forskellige at glæde af hinanden slet ikke er relevant
aug 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Man vil jo det bedste for sine katte, det er bare ikke altid kattene er enige eller forstår ens godhed
aug 2010
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
aug 2010
Ville min kat have glæde af en killing?