{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Sky Killing {{forumTopicSubject}}

Jeg havde håbet at få en "kælekilling", for min søns skyld.
Hentede hende i Jylland for en lille uge siden.
Ejer lovede at hun var kælen.. det er hun IKKE!
Hun dukker både hoved og ryg, hver gang vi forsøger at nærme os.
Jeg er ikke som sådan nervøs, jeg har før haft katte, som var meget sky, men som blev kælne hen ad vejen... der kan bare godt gå flere måneder... i værste tilfælde sker det aldrig.
Så kunne godt tænke mig et godt råd til, hvordan man animerer katten til at blive kælen, lidt hurtigt smiley
(I min verden, er en kat kælen, når den (som det mindste) støder imod med ryggen ved berøring og møder en hånd eller finger med "impulsiv afmærkning")...
Min killing gør ingen af disse ting. Hun dukker sig bare, og søger væk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sky Killing
  • #1   20. okt 2013 Har du fået en staldkilling der ikke er menneskevant?
    Du skal bruge rolige bevægelser og blid tone når du taler til den og blink langsomt med øjnene, det betyder på kattesprog "jeg gør ingenting".
    Omvendt må du ikke kigge den direkte i øjnene det betyder krig smiley

    Det kommer til at tage tid. Få den lige dyrlægetjekket, hvis den har været vant til at bo i en stald, så er det sikkert heller ikke på plads.



  • #2   20. okt 2013 Prøv at præsentere din pande i stedet for hånd, det virkede da min pige var meget sky i starten. Hun foretrækker stadig at boinke pande først og nusse bagefter.

  • #4   20. okt 2013 Man kan og skal ikke forsøge at gøre en sky killing kælen hurtigt, man risikere blot at gøre ondt værre..

    Det kræver som Winnie siger tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed med ekstra tålmodighed oven på igen smiley

    Langsomme bevægelser, sagte talen, snak til katten hver gang den kommer ind i rummet til dig eller du kommer ind i samme rum som den, du skal ikke nødvendigvis røre den, men bare snakke til den, så den føler sig tryg ved dig, og nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men har han en alder hvor han kan forstå at gøre det samme så lær ham det også, sæt dig på gulvet og snak til katten, hav nogle godbidder med, blink meget med øjnene og lad katten komme til dig, prøv ikke at røre katten med det samme den kommer, men giv den god bidder og lad den mærke at du ikke vil den noget ondt, men har godbidder til den, så den forbinder dig med noget godt = mad..

    Men det kan altså som du allerede ved tage mange måneder, i bagklogskabens klare lys burde du have fundet en sælger hvor du kunne have set katten og besøgt katten nogle gange før den var klar til afhentning, så du i sælgers hjem kunne have oplevet om katten kom til dig når du besøgte den, det er alfa og omega, for hvad sælger siger kan du jo ikke altid regne med, det vil blot have solgt deres killing..


  • #5   20. okt 2013 Tak for jeres råd, jeg gør præcis de ting I nævner, så jeg kan nok ikke gøre så meget mere... tænkte mest om der fandtes et "vidundermiddel", men der er nok kun én vej - tålmodighed.
    Min søn er næsten 14, og stille og rolig, så mislingen har alle muligheder for at kunne slappe af.
    Hun er ikke staldkat, men de har tydeligvis ikke haft killingerne særlig meget i hænder, eller også har det været omvendt - altså for meget... De havde mindre børn.
    Den med panden virker desværre heller ikke. Hun dukker sig bare og vender sig bort, hvis jeg sætter hovedet hen til hende.


  • #6   20. okt 2013 Jamen med den alder din søn har så er han fint i stand til at gøre de samme ting som dig for at gøre killingen mere tryg..

    Og nej tror ikke lige der er noget vidundermiddel, måske evt feliway i stikkontakten kan hjælpe en smule, ved det ikke for ar aldrig brugt det, men ellers gælder det jo den hårde langsommelige vej med at få gjort killingen tryg ved jer..

    Held og lykke og håber i får en dejlig kælepotte ud af det, du må gerne opdatere hen af vejen smiley


  • #8   21. okt 2013 Winnie, det vil jeg gøre, tak!

    Jeg lover at holde jer opdateret hen ad vejen smiley


  • #9   23. okt 2013 Jeg lovede at opdatere, hvis I er interesserede, er I velkomne til at kigge forbi profilen, det er lidt fjollet at opdatere både her og dér smiley

  • #10   23. okt 2013 Sikke en skøn opdatering, det går jo rigtig fint fremad, det skal nok blive en rigtig kælepotte jo mere og mere tryg hun bliver ved jer smiley Fantastisk smiley

  • #11   25. okt 2013 En lille ekstra opdatering på de sene nattetimer, jeg har skrevet det samme i "beskrivelse", men der er nok ikke så mange, som kigger forbi dér, så jeg syntes lige jeg ville skrive her også:

    Det har vist sig, at den lille stakkel var fyldt med lopper, så jeg har brugt de seneste dage på at bekæmpe dem med loppekur og kæmning. Måske har det i virkeligheden været derfor hun var så sky fra begyndelsen... hvis hun har været plaget af lopper siden fødslen, så må det være en velsignelse pludselig ikke at klø over det hele... i hvert fald, er der sket en drastisk ændring, efter at jeg i tirsdags fandt en stor fed loppe på hende og begyndte at fjerne lopperne fra hendes pels. Det virker næsten som om, at hun har slået over fra at opfatte alle "human beings" som fjender, til at elske os overalt, fra samme øjeblik hun blev lindret i forhold til loppeplagen.
    Stakkels lille pus!

    Måske kan det være en hjælp til nogle, som ikke har opdaget at deres killing er loppeplaget ved køb. (bare som et råd til ekstra tjek, hvis killingen er sky og afvisende)
    I hvert fald, er vores lille perle blevet en helt anden kat, lige så snart det ikke kløede over det hele. smiley


Kommentér på:
Sky Killing

Annonce