{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Maiken H H
Maiken H H
Tilmeldt:
16. jun 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Sky han killing {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte elsker smiley
I tirsdags hentede jeg en sød lille han killing, og det er gået rigtig godt, han har været meget kælen, men så i dag kiggede mine forældre fordi, og han blev pludselig helt vildt sky, min far ville gå over at sige hej til ham, men han blev helt vild og styrtede ind under sofaen, og ville slet ikke komme frem, men jeg fik fat i ham, og hans hjerte hammerede der ud af og han var meget forvirret. Nu efter de er taget af sted vil han igen ikke komme ud inde fra sofaen. Så hjælp hvad skal/kan jeg gøre for at han kommer til at føle sig tryg som før og mens der er gæster?

Hilsen Maiken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sky han killing
  • #1   14. jun 2014 Du skal lige lade ham falde til og tage tingene i sit eget tempo, han er stadig en smule utryg og det har sikkert været for meget for ham da dine far ville sige hej, nu er han utryg på om der er andre farer..

    En god ide næste gang du får gæster er at de ikke skal starte med at opsøge katten, sig de skal ignorere den og lade den komme til dem, katte hader at blive ignoreret, så sker tingene i kattens tempo og ikke menneskets, efterhånden som han falder til hos dig og føler sig tryg, så vil det sikkert ikke blive et problem..


  • Maiken H H
    Maiken H H Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   14. jun 2014 Åh mange tak for dit svar smiley
    Det vil jeg gøre frem over, når jeg får gæster. For kan ikke lide at se min lille baby så bange smiley


  • #3   14. jun 2014 Giv ham lidt ro. Så lok ud med mad eller/og leg. En drillepind plejer at være uimodståelig for en killing.

    Tænker at din kat ikke har været vant til mange fremmede hvor den kom fra. Så den bliver selvfølgelig lidt overrasket over når du får gæster. Derfor meget vigtigt at du får gæster og der sker noget i dit hjem. Gæsterne skal ikke hive killingen ud, men lokke ud med leg når de har været der lidt tid. Så vil killingen blive bedre og bedre til fremmede.


  • #4   14. jun 2014 Velbekomme..
    Du skal se om en månedstid så har han indtaget hjemmet og er herren i huset, så har du formentligt ikke et problem med om han vil hilse på dine gæster smiley

    Det er selvfølgelig forskelligt hvor udadvendt katte er, jeg har en af hver slags, en rigtig happy go Lucky kat der nok skal sørge for en varm velkomst til alle gæster, og hun skal nok få kæl hvad enten gæsterne gider eller ej, for hun helmer ikke, alle skal se hende smiley :D smiley
    Og så har jeg den gamle, der bestemt ikke vil røres af gæster, jeg har ingen anelse om hvorfor hun er sådan, jeg har haft hende hele hendes liv og intet er sket hende, men hun vil bare helst kun sig selv og os, og så er der lige nogle gange fanden tager ved hende og gæster bliver budt velkommen og hun står klar til let kæleri, men ingen gæster skal bare gå hen og kæle hende, så får de et hvæs, nogle acceptere hun rør hende hvis hun får lov at snuse til dem først, ellers er hun generelt en kat der selv vil bestemme hvem og hvornår hun må røres, bortset fra os der bor sammen med hende smiley


  • Maiken H H
    Maiken H H Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   14. jun 2014 Ih det er bare så skønt at høre jeres svar smiley
    Lulu: Jeg har prøvet at lege lidt med ham, så stikker han lige en pote ud of leger lidt, så prøver engang imellem, for at se om det gør ham mere tryg:) Også tusinde tak for dit svar smiley

    Heidi N: Okay det er rart at vide, at det kan være meget forskelligt hvordan kattene de tackler gæster smiley og ja han er jo heller ikke så gammel endnu. Så håber på han efter lidt tid, at han ikke er så utryg når der kommer gæster.

    Et spørgsmål mere, er der nogle gode tricks eller råd til hvordan jeg får ham til at benytte sit kradsetræ i stedet for min sofa? smiley



  • #7   14. jun 2014 Et spørgsmål mere, er der nogle gode tricks eller råd til hvordan jeg får ham til at benytte sit kradsetræ i stedet for min sofa?

    Jeg formoder det er armlænene på sofaen han bruger, så læg et tæppe løst ud over, det vil give efter når han kradser og det vil han ikke bryde sig om.
    Dernæst så køb nogle baldriandråber og giv kradsetræet et par dryp, ikke for meget og ikke for lidt, forsøg dig frem..

    Men et spørgsmål dertil..
    Hvor står kradsetræet i forhold til hvor du og han opholder sig primært??

    Er det et højt kradsetræ så han kan strække sig ud??

    Hvis det er i hynderne af sofaen han kradser, så kan det være han ønsker sig en vandret kradseting, der kan en sisalmåtte være en god investering..


  • #8   15. jun 2014 Kradsetræ skal være spændende og udfordrende, så køb flere, leg ved dem, kom baldrianrod på, læg dem ned/rejs dem op = gør ham interesseret i dem smiley Læg samtidig et tæppe eller andet over armlænet så han ikke kan komme til.

  • Maiken H H
    Maiken H H Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   15. jun 2014 Takker for svarerne, jeg vil prøve at ligge nogle tæpper på armlænene smiley og sørge for at lege med ham ved kradsetræet smiley

    Den står ved siden af sofaen, så hvis han brugte den, ville han stadigvæk være i nærheden af mig..


  • Maiken H H
    Maiken H H Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   15. jun 2014 Hej igen.
    Jeg er meget nervøs, han har gemt sig inde under sofaen hele dagen i dag også. han kom ud lidt i går aftes, så legede en del med i går aftes, så han kunne mærke at det kun var ham og mig der var tilstede.
    Er det muligt at han nu kun ser stedet under sofaen som hans trygheds zone?


  • Maiken H H
    Maiken H H Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #12   15. jun 2014 Okay, så er det måske fordi jeg har leget lidt for vild med ham nu her, at det gik helt galt for ham ude i bakken, for han havde fået det til at sprøjte op på væggen med lort, og slæbt noget af det med ind i stuen smiley men hvis det ikke snart ændre sig, tror jeg desværre jeg bliver nød til at komme af med ham, for sys heller ikke det er fair over for ham, at han skal gå rundt og være bange og utryg, plus jeg heller ikke er vild med at have lort ud over det hele, har meget overvejet at lukke døren her ind til mit soveværelse så han i hvert fald ikke kan slæbe noget med her ind mens jeg sover..

  • #13   15. jun 2014 Hvis en enkelt gang splatbæ, får dig på tanker om at komme af med katten, så er katten sikkert også bedst tjent med et nyt hjem.

  • Maiken H H
    Maiken H H Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   15. jun 2014 Nej det er ikke ment på den måde, er bare nervøs for om han så også vil gøre det andre steder, og det ønsker jeg bestemt ikke. Det gør mig jo også ked af det, hvis han går og er bange og nervøs, for sådan var han slet slet ikke de første 4 dage. Det er jo ikke iorden, at han skal leve et sted hvor han er nervøs.

  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #15   16. jun 2014 Ai kom da ind i kampen.

    Ja måske du skal aflevere den tilbage hvis du er bekymret for om han kan finde på at lave uheld andre steder.
    Og det var jo ikke engang et uheld, du skriver det gik galt i bakken?
    Så han har haft dårlig mave måske?
    Så den har jo ikke gjort noget forkert.

    En killing er oftest meget tillidsfuld medmindre den kommer fra et sted hvor de ikke har brugt tid på kattene.

    Så det er ikke normal adfærd at en killing sidder så længe under en sofa. - den skulle gerne meget nemt kunne lokkes frem med legetøj eller mad.
    Så hvis du Heller ikke kan få den til at føle sig tryg. Så ved jeg sku ikke rigtigt.

    En velbalanceret killing skal ikke blive så bange for en mand.
    Det er normalt den kan gemme sig under sofaen, men ikke så længe.


  • #17   16. jun 2014 Jeg må indrømme at min første tanke når du skriver at den har så tynd mave at det sprøjter op på væggen og den selv bliver smurt ind i det, om så ikke det var en ide at få killingen tilset af en dyrlæge, for den kan da være syg..

    Hvis den fortsat har tynd mave så skal den bestemt til dyrlægen..


Kommentér på:
Sky han killing

Annonce