{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.920 visninger | Oprettet:

sky killing.. {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Min veninde har lige fået en killing der er vokset op i et skur i en skovbørnehave, moren er en vildkat der altid er kommet deroppe og har selv valgt at føde i skuret hvor der er varmt, kattene er blevet fodret og har haft menneskelig kontakt fra de var helt små fra pædagoger og børnene fra børnehaven. Igår fik hun den med hjem da den var gammel nok (12uger), killingen har aldrig virket sky og er altid kommet over for at nusse/putte men de sidste par uger er det altså vendt og nu hvor hun har fået den hjem er den virkelig sky.. min egen mening er at de skal lade den få den tid den har brug for til at vænne sig til at være et nyt sted, den er jo blevet taget fra moren og dens søskende og alt er nyt.. Tænker at hvis hun som en selvfølge har vand og mad fremme skal den nok komme ud når den er sulten..

Men hvad siger i? Kan det måske være nogle af børnene der har gjort den fortræd? Eller at den trods mennskelig kontakt stadig er så meget vildkat at den bare ikke høre hjemme i en lejlighed?

Mvh Pernille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sky killing..
  • #2   27. aug 2011 jeg vil mene de skal give den lidt tid... Det er en hård overgang for sådan en lille killing, så det tager lige lidt tid...
    Har de andre katte?


  • #3   27. aug 2011 Nu er det meget sjældent at det er rigtig vildkatte, men katte uden ejere der ikke har den sociale tilgang til mennesker som katte normalt har.
    Jeg ville slet ikke påtage mig en sådan killing, da den sikkert er påvirket af dens mor, til at holde mennesker på afstand og bare acceptere at få mad og vand.
    Skal de killinger have bare en lille chance, kræver det enormt stort arbejde og ikke mindst viden om katte-adfærd. Og selv med optimale betingelser er chancen for at det bliver en dejlig kælekat, meget minimale.
    Hvor hårdt det end lyder, så ville jeg aflive dem. Det er frygteligt stressende for killingen at leve så tæt på mennesker, den ikke er minded på.


  • #4   27. aug 2011 Det er synd både for killingen og dens ejer.

    Jeg bliver lidt trist man ikke sætter sig bedre ind i hvad man skal kigge efter INDEN man anskaffer sig en kat.

    Katten skal man have i mange år - det bedste resutat opnås har man sat sig ind i hvad det vil sige at have kat og valgt en kat der er opvokset i noget der ligner de samme forhold man selv kan tilbyde


  • #5   27. aug 2011 Så det er en udekat/killing der nu er tvunget til at leve i lejlighed? Jeg ville mene den nok har brug for et mere frit katteliv. Den aner jo intet om at være indekat. Kan godt forstå den føler sig 'fanget'.

  • Nana E
    Nana E Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   27. aug 2011 Nu skal det lige siges, at den er blevet født i et skur ude i en skovbørehave, så den har været i kontakt med mennesker.

  • #7   27. aug 2011 Den har været i kontakt med mennesker i 5 dage om ugen ja, men den ahr aldrig været en del af det liv vi lever inde med støvsuger,seng, telefon osv.

    Arv og miljø vejer lige meget på vægtskålen -. og med en vild mor og den opvækst den har fået er det ikke optimalt.


  • Nana E
    Nana E Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   27. aug 2011 Ok. Er en ærlig sag, men jeg er ikke en som opgiver så hurtigt, så jeg giver den noget tid. Den skal jo også lige vende sig til de nye omgivelser, og er jo klart nervøs. Men tak for din mening.

Kommentér på:
sky killing..

Annonce