{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Min Herreløse kat {{forumTopicSubject}}

Ja det er et stykke tid siden jeg har skrevet noget herinde...men jeg har igen brug for nogle gode råd.
Sidste år havde jeg jo en lille vildkat som jeg havde ondt af ...begyndte at fodre ham ....og for at gøre en lang historie kort... har fået ham kastreret og øremærket plus han er blevet ret tam. Mit store problem nu, er at han ikke kan med mine andre katte, de er egentlig lidt ligeglade med ham, men han synes åbenbart at mine katte skal jages eller have en med poten. Lige nu er det bare for meget ...når vildkatten er inde ...skal de andre ud. . . . når han er ude skal de gerne være inde. Det er bare ikke til at holde ud. Vildkatten er en utrolig dejlig lille fyr som er rigtig glad for mig. Jeg har prøvet at give dem foder sammen ... lade dem snuse til hinanden...alt hvad jeg kan tænke på har jeg prøvet. Er virkelig ked af det...jeg ville meget gerne beholde den lille fyr ...men mine egne katte er skræmte og tør ikke bevæge sig rundt som før. Håber i kan komme med nogle gode ideer ? Evt en Super katte elsker som kunne tænke sig den udfordring at tage en vildkat til sig. Han fortjener et super hjem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Herreløse kat
  • #1   24. okt 2013 Øv et problem smiley der må jeg melde pas, for jeg kan da godt tale om katte generelt, men har ingen erfaring med vildkatte.

  • #2   24. okt 2013 ja det er øv.... men den er rigtig dejlig kat og blevet ret tam.

  • #3   24. okt 2013 Hvad med, at sætte ham på salgs siderne? Og se om der dukker et godt hjem op, han er jo fiks og færdig, så måske skal du ikke tage for meget, men satse på et godt hjem, hvor han har mulighed for at komme ud på egen hånd?
    Det vigtigste er jo i sidste ende, at alle kattene har det godt.

    Han skal måske ikke i et hjem med børn og hund,, og måske være ene kat hos en som har god tid til ham, i sær i starten hvor han ikke må komme ud!

    Det er svært og han skal vise interesse for den som kommer og kikker på ham.


  • #4   24. okt 2013 Hvis han kan klare sig med noget mindre og ikke kan med de andre katte indenfor, har du så ikke mulighed for at lave en god bolig til ham. I en lun garage med katte lem, hvor han også kan ha det rart og du stadig kan tage dig af ham. Hvor boede han i starten? Så kunne i måske stadig være sammen. Måske går det bedre hvis de ikke absolut skal dele hus, men har hver deres sted. Men det har du måske prøvet.

  • #5   24. okt 2013 Tak for jeres ideer ... ja det kunne være jeg skulle prøve med salgssiderne ...har skam ikke tænkt at forlange penge for ham ....det vigtigste er jo han finder et godt hjem. Jeg kan desværre ikke bare lave et hjem til ham ....all mine katte går ud og ind ...og han jager jo de andre når de er ude...frygter mange gange de jages ud foran en bil.

  • #6   25. okt 2013 Hvordan har han det med andre mennesker?

    Det er nemlig min erfaring med efterhånden mange "vildkatte", at de kan blive utroligt kontaktsøgende og kælne, MEN kun over for det menneske, der har taget sig af dem.

    Jeg har selv to "klisterkatte" (kommet som små vildtlevende katte), men kommer her gæster, er de pssst væk.

    Bortset fra det, så lyder det nu ikke til at være så alvorligt med dine katte.
    Var det tilfældet, ville totterne flyve rundt om ørerne på hylende katte.
    Den unge kat har bare et overskud af kræfter, og han bliver mere rolig, som tiden går.

    Min sidste "vildkilling", som nu er ca. 4 mdr., ligger på lur og giver rumpedask, når en af de andre går forbi. Hun hænger også i halsen på dem nogle gange og prøver på at kvæle dem.
    De ryster hende bare af, når det bliver for meget.

    Hvis jeg var dig, ville jeg beholde den lille fyr og se tiden an.
    Vinteren er på vej, og så daler kattenes aktivitetsniveau.


  • #7   25. okt 2013 Hej Mega ...
    Desværre går det ikke så stille til ....totterne har skam fløjet...og den herreløse kat havde en byld, plus mine katte har kradsesår lidt her og der. Lige nu sker der jo ikke så meget da jeg holder dem adskilt, er mine ude er den inde og omvendt. Ved ikke hvad det er med ham ...har jo også et søskendepar som også er vildkatte og ret ung, men de er bange for ham og hvæser og knurrer af ham når de ser ham. Desværre farer han lige på dem, når de sover er han lidt sødere så får de bare nogle dask, men det jo ikke særligt sjovt at blive vågnet med et dask.
    Angående at andre kan røre ham så går det rigtig godt ....mine drenge kan holde ham og min veninde kunne også nusse ham, så er sikker på at det ikke bliver det store problem. Men ja jeg har det jo ikke travlt, men hvis der skulle være en person som virkelig synes at det skal være ham ..ville det nok også være godt for ham at kunne løbe frit rundt. Lige nu er det jo mig der bestemmer om han skal ud eller ind. Men hvor er det da dejligt at kunne snakke med nogen om sit problem smiley


Kommentér på:
Min Herreløse kat

Annonce