2.562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Anne L
Anne L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Dårlig mave af kattegræs.. Dårlig mave af kattegræs..

Hej

Som overskriften antyder, så ser det altså meget ud til at min kat får dårlig mave af kattegræs...

Vi købte kattegræs for nogle uger siden, og efter det har hun indimellem haft virkeligt tynd mave, og er også begyndt at skide uden for kattebakken indimellem.

Jeg har holdt godt øje med hende og prøvet at finde ud af hvad der kunne give hende dårlig mave, og noget tyder altså på at det er kattegræsset - så vil bare høre om andre har prøvet det?

Hun får proplan killingefodder, gimpet baby-paste og intet af det har tidligere givet anledning til tynd mave...

Hun er ellers frisk og har ikke feber.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave af kattegræs..
  • #1   31. okt 2013 Jeg kender ikke det foder, og har aldrig oplevet dårlig mave af kattegræs.

Du skal sikre dig, at der ikke er mug i bunden af kattegræsset.

Jeg ville nok tage en tur til dyrlæge! En kat skal ikke have dårlig mave ret længe før den kommer i væske underskud.

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    okt 2013

#4   31. okt 2013 Har snakket med dyrlægen nu, og fordi hun ikke har haft konstant diarre, så synes hun jeg skulle prøve at fjerne kattegræsset og se om det så hjælper (der er ikke umiddelbart noget mug i). Hvis det så hjælper, så må jeg jo prøve med græstabletter og se om det er bedre. Og hvis ikke det hjælper skal jeg selvfølgelig til dyrlæge med hende.

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    okt 2013

#5   31. okt 2013 Ja det er købt som kattegræs, hos en rigtig god og professionel dyrehandel, så det er rigtigt kattegræs.
    Men er der nogen der har erfaring med de græstabletter man kan få?

• #6   31. okt 2013 Nej dem har jeg ikke brugt, mine æder græs for, at komme af med hårboller, så de kaster op, og har før set en hårbolle flyve 1/2m smiley

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    okt 2013

#7   31. okt 2013 Men hun kaster heller ikke hårbolde op, har hun ikke gjort på noget tidspunkt..

• #8   31. okt 2013 Det meste kattegræs er slet ikke græs, men spirede hvedekerner smiley

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    okt 2013

#9   31. okt 2013 Ja det ligner også hvedekerner =) - men det er i hvert fald købt som kattegræs =)

• #11   1. nov 2013 Min killing kommer også nogen gange ind og har så spist rigeligt med græs. Hvis hun så samtidig har fået lidt rigeligt med våd mad den dag synes jeg hun fiser en del og maven er lidt løs. Om det er græsset eller maden ved jeg ikke. Jeg har dog set enkelte lange stykker kan passere gennem tarmen og det kan måske godt genere en i forvejen sart mave. Jeg har nogle god bidder med græs fra Granata pet men mine er ikke særlig glade for dem.

Kommentér på:
Dårlig mave af kattegræs..

Annonce