6.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hænge mave efter neutralisering,, Hænge mave efter neutralisering,,

Hej Alle sammen...

Jeg fik mine hun katte neutraliseret i februar i år.. Og jeg ved godt det kan give disse to hænge poser ved deres bagben...

Men i fnullers tilfælde virker de rigtig store og hun virker nogen gange besværet af dem når hun leger...

Ved godt det lyder underligt, men er der nogen der ved om man kan gøre noget ved dem?? Altså enten træne hende eller kosmetisk operation??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hænge mave efter neutralisering,,
  • #2   8. nov 2013 Du kan intet gøre. Tarzan har også dellen hængende helt ned til jorden næsten, og han er ikke så aktiv, andet end når han skal på jagt smiley

• #3   8. nov 2013 Tørfoder får hun RC hair and skin og killingefoder... Jeg har en killing også... Ved godt det er temmelig fed til hende... Vil gerne have dem over på enten acana eller orijen men da jeg har læst det skal gøres meget langsomt over en måned.. Så bliver det ikke lige med det samme...

Vådfoder får de Lux(orange,gul og blå) og porta 21 med tun...

Råt er hun ikke særlig vild med...

Fnuller er indekat så hun jager ikke på samme måde som en "kombi"kat....

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #6   8. nov 2013 Orijen tørfoderet er både til voksen katte og killinger. smiley

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/orijen/182044

• #7   8. nov 2013 Jeg har stadig over 10 kg killinge foder tilbage da jeg ved en fejl fik 20 kg i stedet for 10 kg... De har alle fået en rigtig flot pels efter de er begyndt at få killinge foder...

Nej jeg kan ikke bevise hun er generet af dellen hun virker bare sådan når hun løber fordi de slasker fra side til side... Hun træder ikke på dem eller noget... Dellen når ikke jorden endnu.. Jeg ved heller ikke om den bliver større...

De får Hair and skin fordi de har tendens til rigtig kedelig og mat pels..

Det er ikke så let at skifte foder til dem for det må ikke indeholde nogen form for kylling... Hun vælger bevist at sulte sig hvis der er kylling i hendes mad...
    Og hun begynder ikke at spise efter et par dage... Jeg har prøvet..

Jeg troede egentlig at der var en lille sammenhæng mellem dellen og overvægt... Hun er ikke meget tyk men hun er bestemt heller ikke slank....

• #8   8. nov 2013 Janne; der er kylling i og det vil hun ikke spise.... hverken tørkost, våd, kogt, råt eller stegt... Godbidder med kyllinger spiser hun heller ikke...

• Janne.*

#10   8. nov 2013 Min lille katte hule...Har du da prøver at give din kat Orijen,? der er jo forskel på de forskellige mærker i smagen, Jeg blander Applaws, Orijen og Hair and skin, så får de lidt af hvert. smiley

• #11   8. nov 2013 Felis; sådan er det ikke her i huset... Fnuller som er lille og lidt tyk virker hendes delle meget stor... Men Mo som er hendes søster er lang og slank, hendes delle er ikke ret stor... Det var egentlig også derfor jeg troede der var en sammenhæng mellem dellen og vægt....

• #12   8. nov 2013 Janne; jeg har ikke prøvet den fra Orijen, da jeg ved hun ikke vil spise kylling.. Så jeg valgte den bevist fra da jeg købte smags prøver... Jeg købte den med fisk fra Orijen og Grassland fra Acana... Og hun spiser begge..

• Janne.*

#13   8. nov 2013 Ok Men det kunne jo være hun kunne lide netop Orijen med kylling, da Orijen og Applaws har en anderledes smag. Men jeg skrev det nu også fordi, så du ikke skulle tænke på at kattene skulle have hver deres foder, så de kunne få det samme begge 2. smiley

• #14   8. nov 2013 Janne; jeg tvivler meget på hun kan li det for hun vil ikke have råt, kogt eller stegt kylling.. Køber jeg vådfoder med kylling så undvære hun... Købte porta 21 med kylling.... Hver gang jeg serverede det for hende gik hun... Så jeg tror ikke hun vil spise Orijen med kylling....

• #15   8. nov 2013 Så må du have Orijen eller Acana med fisk smiley og det kan du blande med det foder de får nu, ind til der ikke er mere, så går der intet til spilder de får en lang overgang smiley

• Janne.*

#16   8. nov 2013 Mine kan heller ikke så godt lide Porta 21 med kylling. smiley

• #17   8. nov 2013 Det må jeg prøve.....

• Cat Z
    Cat Z Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #18   8. nov 2013 Det er rigtigt at katte normalvis får en hængemave ved neutralisering. Det hænger ikke kun sammen med overvægt, meeeen neutraliseret katte har altså en tendens til øget vægt også pga en øget appetit og nedsat kalorieforbrænding. Så jeg er ikke enig i, at du ikke kan gøre noget! For det første skal du holde katten væk fra killingefoderet og give den noget til steriliseret katte og du kan sagtens hjælpe katten med at forøge forbrændingen ved aktivitet og leg. Jeg er sikker på at en dyrelæge vil sige det samme og jeg har aldrig hørt om en kat der fik foretaget en kosmetisk operation på den baggrund du beskriver.

• #19   8. nov 2013 Det der med specialkost til neutraliserede katte - det tror jeg ikke en meter på..
    I min naivitet troede jeg på hvad dyrlægen sagde og gav mine RC Sterilised efter de blev neutraliseret... Og hold nu k*ft hvor blev de bare smælderfede...
    Så skiftede jeg over til en blanding af Porta 21 kornfrit og Acana Pacifica...
    I dag er det kun min hunkat der døjer med lidt overvægt.. Til trods for at hun er den der spiser mindst..

• #20   8. nov 2013 Helt enig med Lotte, giver man foder til steriliserede katte, æder de bare mere og lige som når vi får for mange kulhydrater og tager på, sådan går det også med katte.
    Så hellere et godt foder med masser af kød og så putte det i et funbord eller lignende + godt med vådfoder hver dag.

• #21   8. nov 2013 Ja, mine bliver også fodret i en "foderlabyrint", så de skal arbejde lidt for det samtidig smiley

Og så deler de 1 dåse LUX vådmad om dagen (mere gider de ikke spise), plus der ofte falder lidt råt fra når jeg tilbereder aftensmaden smiley

profilbillede
  • #22   8. nov 2013 Har kun skimmet indlæggene, så jeg håber ikke, at jeg spørger om noget som andre har spurgt om, men hvorfor får de den delle?
    Er det fordi man ikke er omhyggelig nok, når man syr sammen, eller er det fordi vævet bliver beskadiget når der åbnes?

• #23   8. nov 2013 Maria

Det er i hvert fald ikke fordi man ædelægger vævet under maven. Hankattene får det jo også. Og min pige, som er steriliseret med en ny teknik, hvor de åbner op fra siden, har også en delle.
    Jeg tror, at det handler om noget hormonelt, som får kroppen til at lagre fedtet anderledes. Mænd og kvinder lagrer f.eks. også fedt forskelligt pga. kønshormonerne.

• #24   8. nov 2013 Jeg ved heller ikke hvorfor den skal kaldes kastrat-delle, flere af mine fertile har den, selv den magre strikkepind til Mimse. Jeg tror den har fået tilnavnet, fordi den begynder at komme omkring 6 til 9 mdrs alderen, hvor mange har fået deres katte neutraliseret.
    Med mindre katten er overvægtig er der absolut ingen grund til at sætte den på slankekur eller specialfoder til kastrater. Foder normalt og giv vådfoder eller råt flere gange dagligt.

• #25   8. nov 2013 Min lidt ældre hunkat Tulle på 12 år blev steriliseret som 1 årig.
    Hen af vejen fik hun en del "hængedelle-mave".. men genere hende ikke... den er dog forsvundet lidt hen af vejen.

Kommentér på:
Hænge mave efter neutralisering,,

Annonce