{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.197 visninger | Oprettet:

Hjælp... skal jeg sælge min baby? {{forumTopicSubject}}

Lige nu, ligger hun i armen på mig, og spinder som en symaskine, så jeg taster med en enkelt finger, det går lidt langsomt... smiley
Hun er salig lige nu, men om dagen, har hun det svært... jeg har netop fået en lille lejlighed på 31 m2. 3 sal og havde en illusion om, at jeg kunne have en Maine Coon her.
Men hver gang hun laver killinge-spurt, ramler hun hovedet imod mine vægge, og det er jo mange gange hver dag, da hun kun kun er en lille fis, med oceaner af energi.
Jeg har forsøgt at beskrive situationen på hendes "profil" under "beskrivelse", I må meget gerne læse beskrivelsen... Jeg har også forberedt en salgs annonce til evt. Den Blå Avis, men jeg har ikke kunne få mig selv til at opslå den endnu...
Jeg vil gerne høre jeres meninger og synspunkter først: For og imod om jeg skal beholde hende eller sælge, mens hun stadig er lille og "omstillingsparat".
Annoncen lyder sådan her:
Maine Coon uden stamtavle, pris: 3000 kr.
Chili er 3 ¾ mdr. (15 uger) født 18/7 2013.
Hun er ren Maine Coon uden stamtavle. (Billede af mor på sidste billede… Far er rød)
Jeg har haft Chili i knap 4 uger og hun er verdens dejligste, men min lejlighed kun er på 31 m2 og jeg må indse at det er for småt til en Maine Coon.
Chili har som minimum brug for det dobbelte ”space” så hun kan tage sig en løbetur uden at hamre snuden mod en væg og et ordentligt klatretræ, hvilket jeg desværre ikke har plads til. (Hvis Chili ikke bliver solgt, beholder jeg hende, men jeg tror, det vil være bedst for hende at få et større hjem med kærlige mennesker, og hvis hun skal skifte hjem, skal det være nu, mens hun stadig er baby)
Chili havde lopper og manglede knurhår på begge sider af hovedet, da jeg fik hende, og var hovedsky.
Hendes sky væsen, har fortaget sig i takt med, at hun er blevet befriet for lopper og er blevet tryg.
Hun modtager mig nu i døren med en kærlig ”stangen”, og det bedste hun ved, er at blive nusset i hovedet, når hun ligger i arm.
Chili er intelligent og super social.
Hun følger med i alt hvad der foregår. Hun lægger ofte hovedet på skrå som en hund, når man taler til hende, og fortæller i forskelligt toneleje når hun vil lege, når hun er lækkesulten, eller når hun bare vil have opmærksomhed… små lyde, med forskellige nuancer.
Hendes eneste ”unode” er hendes forkærlighed for toiletruller. Hvis der bliver helt stille, så ved jeg hvor Chili er… på badeværelset i færd med at ”kidnappe” en toiletrulle.
Hun elsker at lege og slås for sjov, men hvis hun ved en fejl kommer til at bruge en klo på hånden, slikker hun forsigtigt, som for at sige undskyld.
Hun forstår ordet ”nej”. Hun går ikke på køkkenbordet. Hun lystrer sit navn, og kommer springende når man kalder.
Hun elsker at ligge i arm, når hun er søvnig og spinder som om hun har hjælpemotor på.
Om natten vil hun helst ligge klods op af hovedpuden med en varm hånd på maven.
Chili er ved at lære at gå i sele, hun siger selv til når hun har fået ”nok”, så strækker hun sig op ad dit ben, som for at sige: ”Nu må du gerne tage mig ind!”
Hun er vant til at køre i bil. Hun vil helst have lågen til transportkassen åben. Så ligger hun med en pote ud af lågen på din arm.
Hun er ikke steriliseret, så man vil kunne avle killinger hvis det ønskes… dog uden stamtavle.
Hun har sundhedstjek, er vaccineret første gang og har fået loppekur og ormekur. (Kvittering fra dyrlæge medfølger)… Hvis man ønsker opfølgende vaccine, skal det gøres ca. 23/11 2013. Derefter en gang årligt.
Der medfølger desuden madpakke, legetøj, kattesele, transportkasse, kattetoilet og lille kradsetræ.
Prisen er fast, og inkluderer udelukkende hvad jeg selv har haft af udgifter ved køb, dyrlæge vaccination/sundhedstjek og udstyr.
Uden udstyr, er prisen 2.500 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp... skal jeg sælge min baby?
  • #1   11. nov 2013 Synes ikke om dette : **Hun er ikke steriliseret, så man vil kunne avle killinger hvis det ønskes… dog uden stamtavle. **

    Bedre at få hende neutraliseret, inden hun sendes i nyt hjem. En fertil blandingskat har desværre risiko for at ende i de forkerte hænder (og blive brugt som fødemaskine på en killingefabrik).


  • #3   11. nov 2013 Jeg har været boligløs i 2 år, og har netop fået denne lejlighed, så jeg forventer ikke at få noget større foreløbig, desværre.
    Jeg har tidligere haft kat (halv maine coon) som trivedes fint i en lille lejlighed, derfor købte jeg Chili, i håb om, at hun kunne trives her, men vi er alle mennesker, og vi kan alle tage fejl.
    Desværre tog jeg fejl.
    Til spørgsmålet omkring killinger... hvorfor skulle hun dog blive en fødemaskine på en killingefabrik? Måske netop, fordi hun er uden stamtavle, vil et sødt menneske tage hende til sig og måske avle et enkelt kuld, men derefter neutralisere hende.
    Prisen for en Maine Coon med stamtavle (neutraliseret) starter ved 3000,-
    Prisen, jeg har tænkt, er udelukkende, hvad jeg har givet selv... der er ingen fortjeneste what so ever.


  • #4   11. nov 2013 Nej, jeg synes ikke du skal sælge din kat. Istedet synes jeg du skal indrette din lejlighed på en måde, så hun kan komme op i højden. Lav nogle hylder og klatremuligheder. Det er en killing du har, så selvfølgelig har hun krudt i røven. Det blir bedre når hun bliver lidt mere moden. Og du er jo i gang med seletræning, så hun vil kunne komme lidt ud på sigt.

    Og så må jeg opfordre til, at man som kommende katteejer sætter sig lidt ind i hvad en kat/killing kræver af plads og aktivitetsmuligheder, inden man anskaffer sig katten..


  • #5   11. nov 2013 ... men tak for jeres respons, tag ikke fejl, jeg tænker grundigt over hvert af jeres ord!

  • #6   11. nov 2013 Hvis du har givet 3000 for en fertil tavleløs Maine coon er du blevet taget godt og grundigt ved næsen.

    Som du selv siger, neutraliserede ægte Maine coons sælges fra 3000 (og sjældent mere end det) og køber man din kat skal man yderligere investere i neutralisering.

    Du kan fint sige at katten er ægte uden tavle (det giver jeg dog ikke en hundekiks for, det jeg ser er en langhåret kat) og du får højest sandsynligt ikke mere end et symbolsk beløb, mere hvis hun er neutraliseret. Markedet svømmer med katte (endnu en grund til at de næste ikke skal have lov til at lave killinger på hende)


  • #8   11. nov 2013 Charlotte **Til spørgsmålet omkring killinger... hvorfor skulle hun dog blive en fødemaskine på en killingefabrik?**

    Tja, hvorfor skulle alle de andre killinger .... der rent faktisk blev det?... Alle de killinger, som ejerne havde fundet "ih så gode hjem" til hos "ih så søde mennesker" .... og som alligevel endte som fødemaskiner og vandrepokaler.

    Det eneste du kan gøre for at sikre dig mod at hun ikke ender som fødemaskine eller vandrepokal, er at få hende neutraliseret inden salg.


  • #9   11. nov 2013 Momo

    Vi snakker omkring 500.000 hjemløse/halvvilde katte i danmark. tallet er desværre svimlende højt


  • #11   11. nov 2013 Heidi, jeg har ikke givet 3000 kr. for hende, jeg har tilføjet, hvad jeg har givet ekstra, i forhold til dyrlæge, vaccination og udstyr, som ender på 3000.

  • #12   11. nov 2013 Jeg ville være ovenud lykkelig kunne jeg få hjem hvad jeg har lagt af udgifter - det kan man godt glemme ....

    Det gør mig ked af det når katte bliver kastebolde og er til fri afbenyttelse.


  • #13   11. nov 2013 Jeg syns I er meget fordømmende... Jeg ønsker det bedste for min kat, og tager gerne imod råd, men jeg er ked af, at føle mig "dømt" som en idiot.

  • #14   11. nov 2013 nej du skal indrette lejligheden til katten....hylder med tæpperester på... klatremuligheder op ad vægge og hylder så hun kan se ud af vinduet...leg med hende giv hende udfordringer, legetøj hun er glad for gemmes væk og tages frem igen...så det forbliver spændende...lær hende at gå i sele (men kun hvis du er klar på at så hedder det ud en gang om dagen i sele, og lærer du hende det så lær måske også at man kun kommer ud ved at fx blive båret i en transportbox, sådan hun ikke lærer at døren er noget man skraber på for at komme ud) find nogle fjer udenfor fra fugle eller kogler osv og bring ind en gang imellem det er også spændende ting for hende...lær hende klikkertræning...der er masser af ting man kan gøre for at det bliver et godt hjem for hende smiley og hun er en killing det aftager også med tiden det at løbe rundt som en vild smiley

  • #15   11. nov 2013 ... jeg ved godt (set i bakspejlet) at jeg var en idiot, at anskaffe mig en Maine Coon i en lille lejlighed, men har ikke brug for at blive dunket i hovedet).

  • #16   11. nov 2013 Charlotte **jeg har tilføjet, hvad jeg har givet ekstra, i forhold til dyrlæge, vaccination og udstyr, som ender på 3000.**

    Når man har anskaffet sig en kat, man skal finde nyt hjem til, må man se bort fra økonomien, og regne med tab. Det vigtige er, at man sikrer kattens fremtid, og så æde den økonomiske "dummebøde".


  • #17   11. nov 2013 Jeg synes du skal give det en chance. Det er da en bedårede lille mis du har og jeg er sikker på at du sagtens kan give hende de aktivitetsmuligheder og udfordringer hun behøver.. Hvis du vil smiley

  • #18   11. nov 2013 har selv haft en norsk skovkat på 41 kvm og han havde det fint med at kunne hoppe rundt på væghylder og blive leget med og taget ud på tur smiley

  • #19   11. nov 2013 Har du prøvet aktivitetslegetøj? Det har jeg købt til mine meget dovne katte og de er faktisk blevet rimelig gode til det. Måske det var noget for din lille mis, så hun kan få lidt udfordringer?

    Det kan sagtens lade sig gøre at have en kat på lidt plads, men det kræver selvfølgelig en del fra din side i forhold til at lege med hende og aktivere hende smiley

    Giv ikke op smiley


  • #20   11. nov 2013 Charlotte **Jeg syns I er meget fordømmende..**

    Beklager. Sådan er det overhovedet ikke ment fra min side! Jeg bekymrer mig udelukkende om kattens fremtid, og taler ud fra det.


  • #21   11. nov 2013 men du skriver at, uden udstyr er prisen 2500.

    jeg så forleden (på facebook) en der gav katte væk og som ville levere til adressen.. med andre ord, ville vedkommende betale for at komme af med sine katte. Det er det danmark vi lever i og en uægte maine coon bliver altså ikke solgt for 2500 og slet ikke når den er fertil, når man kan få en ægte, der er neutraliseret til samme pris.
    Det er ikke dunk i hovedet, det er blot at være realistisk

    (ægte = tavle, uægte = ingen tavle)


  • #22   11. nov 2013 Hvis du indretter dine 31 kwm. så det til gode ser katten og dens trang til at komme op i højden, så ser jeg ingen grund til at du ikke kan beholde den, du kunne evt også begynde at lære den og gå i sele og snor og så tage den med ned på det grønne område en gang om dagen når vejret tillader det..

    Min søster havde en MCO i en 2 vær. lejlighed, han kom kun ned i sele og snor når det var godt vejr og det var lunt, for hvis det var for koldt, så fik han dårlig mave, og det fungerede fint for både ham og husstanden smiley

    Når du skriver at du ikke har plads til et ordentligt kradsetræ, så forstår jeg det ikke, du har plads til det hvis du ønsker at til gode se katten behov..

    Og så vil jeg som de andre sige 300 kr for en tavleløs kat der ikke er neutraliseret er alt for meget, og at opfordre til bybber avl, fatter jeg ikke, hvad er grunden til at der ikke er tavle på hende, er det fordi forældre dyrene ikke er egnet til avl, så hun har arvelige sygdomme, så er det da i den grad med at få hende lukket..


  • #23   11. nov 2013 Heidi, vær sød at kaste et blik på annoncer i DBA.
    Maine Coons og Norsk Skovkat uden stamtavle bliver rask væk annonceret til 2500,-
    Og det er uden neutralisering og vaccination... det eneste de har fået, er ormekur.
    Jeg gav 1000 kr. for Chili, og har derud over givet 1500 for sundhedstjek, loppekur, ormekur og vaccination.
    Det kan da godt være, at jeg er blevet taget ved numsen, men det er vel ét eller andet sted "fair nok" at sælge en kat, uden fortjeneste?
    Nogle folk vil rigtig gerne have en kat, som foruden er neutraliseret... andre foretrækker at den er fertil.
    ... og nu er det jo heller ikke definitivt, at jeg sælger... jeg vil bare gerne høre jeres meninger, for/ og imod, i forhold til at Chili får de bedste betingelser.


  • #24   11. nov 2013 Charlotte, nu har jeg kigget på Chilis profil og læst din beskrivelse af hende og hvordan hun har været i de første uger hjemme hos dig.. Og jeg må simpelthen sige, at jeg synes det ville være SÅ hamrende synd at sælge hende, nu hvor hun har fået tillid til dig og er blevet tryg ved at være hos dig. Så please lov mig du ikke sælger hende smiley Jeg er sikker på at hvis hun bliver neutraliseret og du gør en indsats for at aktivere hende, så skal hun nok få et godt katteliv hos dig. Og hvem ved, om nogle år får du måske mulighed for en større lejlighed.. Jeg er selv startet på 45 kvm med to katte og har nu 150 kvm til tre katte smiley

  • #25   11. nov 2013 Heidi, jeg har ingen idé om, hvorfor der ikke er tavle på hendes forældre.
    Men tak for dine råd!


  • #26   11. nov 2013 Tak Camilla

  • #27   11. nov 2013 I gamle dage havde vi hessian på væggene... Det må du kunne huske. Og du skal vist igang med at dyrke din kreative side, så du kan gøre kattehjemmet kattevenligt. For vil du gerne af med missen? Det kan jeg ikke læse. Med den baggrund jeg kan læse at du har (hjemløs kan ikke være sjovt) så vil du da have glæde at en mis (og den af dig) så hvis du har tid til at lege med den, så er det bare op på hesten!
    Håber for dig, at du kan beholde missen. Folk med hund skal også ud i al slags vejr, så tur i sele kan blive et hit, hvis missen vil. smiley


  • #28   11. nov 2013 Lige et pip mere omkring (hygge)avl på langhårskatte:

    Endnu en grund til at jeg er specielt emsig, hvad angår neutralisering af langhårskatte er, at man ved at sørge for at neutralisere sin langhårskat, inden den sendes videre, i hvert fald ikke bidrager yderligere til de ulykkelige "langhårsskæbner" (= herreløse langhårskillinger).
    Jeg synes det er værd at tænke i livrem og seler, når det gælder kattevelfærd.


  • #29   11. nov 2013 Tinka, jeg har altid neutraliseret mine katte, så i dén retning behøves du ikke være bekymret hvis Chili bliver boende hos mig.

  • #30   11. nov 2013 charlotte

    Jeg har brugt rigtig meget tid på DBA og det ses, af en eller anden mærkelig grund at tavleløse katte sælges for, hvad der i sidste ende er, mere end katte med tavle.
    Jeg stiller mig uforstående overfor dette og tror ikke på at 1/100 får det beløb, de oprindelig gerne ville have, når beløbet nærmer sig 2.000 og derover


  • #31   11. nov 2013 Charlotte nu har jeg lige kastet et blik på din og på Chilis profiler, og nu husker jeg dig fra tidligere tråde..

    Jeg syntes det ville være umådeligt synd og skam hvis du vælger at sælge lille Chili...

    Både du og din søn har stor glæde af hende og Chili har uden tvivl stor tillid til jer, jeg tror at hvis hun skulle vælge så vil hun hellere have jer som hun stoler på end et par kwm mere..

    Det handler om for dig og Chili at du finder fantasien og kreativiteten til at indrette jeres hjem så det til gode ser både Chilis og dine behov, Chili har behov for at komme op i højden, så et kradsetræ der går lige op og ned med nogle hylder fylder ikke så meget, jeg har selv sådan et og det fylder ikke meget mere end 40x40 tror jeg, det kan nærmest stå hvor som helst, og er et perfekt galoptræ, derud over kan du sætte nogle hylder på væggene og lad endelig være med at have for mange forbudt steder, det er vigtigt at hun kan komme i vindueskarme og hvis du har altan så se om du kan indrette den så hun kan sidde derude og nyde luften og duften af udelivet, min søster havde en stor træstamme ude på altanen til sine 2 katte, de var vilde med det..

    Her et billede af mit lille gulv til loft kradsetræ:


    profilbillede
  • #32   11. nov 2013 Tak Heidi, jeg sidder faktisk lige nu og leder på nettet efter kradsetræer, men de er uhyggeligt dyre, hvis man skal have ét over 160 cm koster de over 1000 kr.
    Findes der mon en side, hvor de ikke koster så meget?

    Desuden... en ting jeg har undret mig over, i forhold til Chili... hun "afmærker" ikke ved at gnide sig op af noget med kinden. Kan det skyldes mangel på selvværd?
    Jeg har aldrig tidligere oplevet en kat, som ikke gnider kinden mod noget som helst... Hun er begyndt at bruge sit kradsetræ en lille bitte smule, men det er forsvindende lidt.
    Hun laver heller ikke "malkebevægelser" med poterne, selvom hun er i kælehumør, og hun "stanger" som sagt kun, når hun har været alene et stykke tid. (Som velkomst, lige når jeg kommer ind ad døren)


  • #33   11. nov 2013 Charlotte **jeg har altid neutraliseret mine katte, så i dén retning behøves du ikke være bekymret hvis Chili bliver boende hos mig.**

    smiley

    Min bekymring gik nu på, om hun ville blive solgt fertil til nogen, der avlede et kuld .... og disse killinger hver især også lige skulle have et kuld osv. osv. Og før eller siden er der garanteret nogen af dem, der ender som herreløse (fx pga bortløbet kat).
    Ja, jeg tænker lidt frem her, men de langhårs-gener der allerede er spredt i naturen, er jo altså kommet fra tamkatte, og jeg synes det er livet om at gøre at forebygge at der kommer endnu flere.


  • #34   11. nov 2013 Tinka, tusind tak for din ærlige og oprigtige respons, også selvom det gjorde ondt.
    Jeg har besluttet at give det mere tid, og vil forsøge at indrette min lejlighed lidt anderledes... mit største problem er min altan... Jeg har virkelig brug for gode råd til, hvordan man dækker en altan af, så hun ikke springer ud...
    Min logiske sans siger mig, at en kat ikke er så dum, at den springer ud fra 3 sal, men hun er jo trods alt kun en klodset Maine Coon. Haha


  • #36   11. nov 2013 Jeg syntes det ville være så synd hvis du solgte hende smiley

    Hylder fra IKEA og noget tæppe på dem, Det er billigt og katten bliver så glad for dem smiley
    Det tog godt nok et par uger før vores mco fandt ud af at de ikke var farlige, og nu kan man bruge dem som racerbane.


  • #37   11. nov 2013 Jeg syntes du skal se dig om efter et brugt kradsetræ, det er langt billigere, det jeg viser billede af det har jeg været så heldig at få af min kusine..

    Jeg har et andet kradsetræ, det har jeg købt brugt for 200 kr. og så har jeg bygget det sammen med et jeg havde for det jeg købte gik ikke fra gulv til loft, men det tror jeg det har gjort en gang..

    Så kig dig godt om på til salg siderne, min søster købte for et par måneder siden et gulv til loft træ til 300 kr. det var her i marked jeg fandt det til dem, men man skal være hurtig for de bliver hurtigt solgt, så hold øjne og øre åbne smiley

    Det med hun ikke gnider sig op af ting og afmærker, hun føler måske ikke behov for det, mine afmærker stort set også kun når jeg har gjort rent, ellers har de ikke det store behov for det og min den lille ælter også kun hvis jeg har smidt min bluse på sofaen, så går hun i selvsving og stør og ælter inden hun spindende ligger sig på mit trøje smiley


  • #38   11. nov 2013 Tak Tinka, men mit problem er, at min altan er i ren beton, og man må ikke bore.
    Jeg vil tage et billede af den i morgen og sætte ind...


  • #39   11. nov 2013 Heidi, det er ikke første gang jeg har kigget efter kradsetræer... jeg har søgt på både DBA og Gul og Gratis, men har ikke fundet noget, som var billigt endnu.
    I hvert fald ikke, hvis træet skal være i en rimelig højde.
    Det lyder godt, at ikke alle katte gnider kinden mod genstande... jeg var sikker på, at Chili ikke føler sig tilpas, siden hun ikke "afmærker".


  • #40   11. nov 2013 Og flere her smiley
    http://www.katteindhegning.dk/links3.html

    Et par skruer foroven og forneden undgår man ej - men kan man nøjes med, hvis man sætter net på en træramme. Og er det tilladt at holde kat, må det også være tilladt at sikre, at den ikke dratter ud over altanen!

    De huller der opstår, kan man sagtens spartle til ved flytning.

    Så bare i gang, så får du nogle rigtig gode ekstra kvm til katten - sikkert de bedste kvm overhovedet med frisk luft og det hele smiley


  • #41   11. nov 2013 Er altanen lukket foroven, ¨så det kun er en åbning der skal lukkes??

    Man kan købe sådan et net til altaner på zooplus, jeg forstår ikke man ikke må bore, hvis det er ren beton er det jo nemt at lukke huller igen..
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattenet/kattenet/182696


  • #42   11. nov 2013 Hvor dyrt må træet være??

    Der er dette på zooplus, ved godt at de kradsetræer ikke altid er bedste kvalitet, men tænker til at starte med vil det jo være fint indtil du evt kan spare op til et af lidt bedre kvalitet..
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kattemiljoe/over_260_cm/274722


  • #43   11. nov 2013 Jep, der er tag over altanen... Og altanen er rimelig stor.
    Det har klart været min første tanke, da jeg flyttede ind, at sætte hegn op.
    Jeg har også kigget på kattenet i Zooplus, jeg kan bare ikke rigtig greje, hvordan jeg skal sætte det op.
    Men vil som sagt sætte et billede ind i morgen, lige nu er det alt for mørkt til et foto smiley


  • #44   11. nov 2013 Jeg skal helt klart kigge mere på Zooplus, de har åbenbart mange billige kradsemiljøer.
    Tak Heidi


  • #45   11. nov 2013 Zooplus har kradsetræ til ok penge. De holder måske ikke i mange år, men fine til prisen. Vores ser helt fint ud efter 1 1/2 års flittigt brug af vores mco.
    Vi bruger også det transparente net fra zooplus på altanen. Vi har ikke boret, men har bundet fast trælægter i siderne som nettet sidder på. smiley

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kattemiljoe

    Hov, kan se Heidi var hurtigere... smiley


  • #46   11. nov 2013 Hvordan laver man trælægter Jennie?


  • #47   11. nov 2013 Det var så lidt Charlotte, jeg håber virkelig du finder nogle løsninger så du føler det er ok at beholde Chili, for det tror jeg vil være bedst for alle parter..

    Det lyder heller ikke til at du ønsker at komme af med hende, det er hende du tænker på når du tænker salg, og det syntes jeg er nobelt af dig, jeg tror bare ikke det er den bedste løsning hverken for katten eller dig..

    Du kan sagtens få de kwm du har til at fungere med lidt fantasi og kreativitet, vi skal bare sammen finde ud af hvordan vi kan hjælpe dig til at sætte kreativiteten igang smiley smiley smiley


  • #48   11. nov 2013 Træ lægter er ikke noget man laver det er noget man køber smiley

    Jeg vil faktisk tro at du kan købe dem i den længde du skal bruge og så sætte dem i spænd i hver ende af åbningen af altanen, og så behøver du ikke at bore i betonen, så kan du sætte nettet fast i lægterne, lægterne skal blot være et par millimeter længere en højden af altan åbningen er, og så ellers bankes på plads, katten hænger sig jo ikke i nettet, de færreste gør i hvert fald smiley


  • #49   11. nov 2013 Prøv at kig lidt på de forskellige løsninger folk har postet herinde
    http://jacksongalaxy.com/category/catification/climbing-perching/

    Du skal tænke op så kan du sagtens have hende i din lejlighed...


  • #50   11. nov 2013 Lægter kan fås i alle byggemarkeder.
    http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare/ru-laegter-4

    Vi har også betonaltan, men med 'metalrække' øverst. Så vi har bundet en lægt i hver side, og det sidder fint. Kan prøve at tage et bedre billede imorgen. Simba sidder lige så man ikke kan se det ordentligt. smiley
    Hvis der ikke er noget at binde i, ville jeg nok lave en ramme i træ der kan stå selv.


    profilbillede
  • #51   11. nov 2013
    http://jacksongalaxy.com/2013/09/26/catification-bamboo-screen-turned-cat-shelf/

    Haha man kan bare sætte de der "bamboo- screens" op i mængder foran hele altanåbningen smiley


  • #53   11. nov 2013 Jeg synes du skal prøve, at indrette dit hjem til en kat (er ikke i tvivl om, at du har gjort dig nogle tanker inden du købte hende).
    I maxi zoo kan man designe sine egne kradsetræer, også nogle man sætter fast på væggen, så gulvet er frit, det er dog i den dyre ende, hvis man går meget op i, at der skal være lidt af hvert smiley
    Kig på zooplus.de der er nogle fede kradsetræer, til billige penge (vi snakker en besparelse på ca. 1000 - 1500, hvis man køber i fx maxi zoo).
    Jeg havde et killige kradsetræ, dengang Tarzan var lille (huskat), det holdt ikke meget mere end 1 måned, så var han for stor til det.

    Hvis du har salg for øje, så få hende neutraliseret, så hun ikke ender med, at ligge krop til en masse killinger, det tager hårdt på dem, hvis de får kuld på kuld, på kuld osv..
    Det kan godt være du tror du kan finde en god familie, der "kun" vil lave et kuld på hende, men hvad så når de ikke kan komme af med killingerne? Så bliver de/ hun måske smidt ud.
    Hun er en utrolig smuk kat, men man kan ikke bevise hun er ren mco, ergo er hun ikke så meget værd.
    Du får aldrig dækket alle dine udgifter du har haft på hende. Hvis du spørger en opdrætter, vil de også sige til dig, at man ikke bliver rig af, at avle. Hvad med alt det man får testet kattene for? Neutralisering, vaccine og sundhedstjek samt uforudsete dyrlæge besøg.


  • #54   12. nov 2013 Jeg har haft 2 killinger i en 44m2 lejlighed og det KAN lade sig gøre uden at kattene behøver at mistrives.. Det betyder dog så bare at hjemmet indrettes efter katten og ikke efter dig.. Jeg havde heldigvis en sød kæreste til at bo sammen med mig som også var enig i at det skulle fungere for kattene.. Det betød at køkkenbordet var det eneste sted kattene ikke måtte være.. Du skal have indrettet en "løbebane", så hun har mulighed for at spurte hen, hoppe op, ned og videre uden at ramle ind i ting..
    Man kan få gulv-til-loft kradsetræer som ikke fylder så meget ud i rummet.. Derudover koster hylder fra IKEA heller ikke en formue, så hvis du sætter et kradsetræ, efterfølgende hylder i forskellig højde, efterfuldt af sofa/seng/vindueskarm og så noget hun kan hoppe ned af igen, så har hun en "afkrudtnings-forhindrings-bane" som hun kan bruge uden at vælte ind i væggen..
    For mig gik det lidt over med de voldsomme spurte ture da de var 8-10 mdr..


  • #55   12. nov 2013 Synes ikke du skal sælge hende smiley Giv hende en måde at komme lidt op i rummet på.. Hvilken boligforening har du? Og hvorfor må du ikke bore i væggen?
    Vi bor selv i en stor beton blok og der kan man ved viceværten låne et SDS bor som kan bore i betonen forholdvist godt. Når du flytter, kan du jo fylde hullerne ud med spartelmasse og male over.
    Klatretræer kan laves billigt og holdbart selv. Det gjorde vi (kæresten smiley ), da vi boede i en 38 kvm lejlighed med to katte.

    Klatretræet nederst er købt i maxizoo til 2-300 kr, men er ikke særlig højt og overhovedet ikke holdbart nok i mine øjne smiley Men det er godt som "afsats". Efter at det kom op, var overskydende killinge-energi ikke noget problem smiley


    profilbillede
  • #56   12. nov 2013 Her kan du få mange bilige træer der ikke fylder alverden (link fjernet) jeg ved godt at 31kvm ikke er meget men man må indrette sig efter sine dyrs behov smiley
    Har selv boet i lejligheder på 25 og 30 kvm men havde alligevel 3 medium str kradsetræer smiley


  • #57   12. nov 2013 Jeg er enig med dem, der siger at du ikke skal sælge!
    Min dreng afmærker heller ikke ved at gnide kinder, det gør kun min pige (som også stanger)
    Jeg har købt dette træ i dba til 500 (har efterfølgende fundet det fra nyt til 650 på en butiksannonce på dba)
    Det er 185 højt. Det fylder en del på gulvet, men det er bare for at vise at man kan få ret meget for små penge smiley
    Masser af små hylder på væggen (ikeas rodebutik er guld værd, hylder koster 6/10 kl!!!)
    Jeg har lige købt en hessian måtte i ikea, som jeg har banket op på en stolpe i havestuen = ekstra kradsetræ
    Det gælder bare om at tænke kreativt smiley


    profilbillede
  • #58   12. nov 2013 Jeg har selv en main coon, og ja de kan være fyldt med energi, men det burde altså ikk være værre end at problemet kan løses. En god aktivering med katten i form af leg og muligvis dagsgamle kyllinger at fodre med som tager en del energi da de oftest leger med dem.
    Jeg har boet sammen med min main coon med min anden kat og 2 hunde på 60 m2 og der var altså ikk meget plads og har selv haft to katte på 29m2 i min gamle lejlighed, og det gik fint.
    Få hende neutraliseret og sørg så for at hun får brugt en masse energi, leg med hende 2-3 gange om dagen i 10-15 min, og leg med hende inden du går i seng og giv en god portion vådkost. En Main coon kan godt leve på lidt plads, det kræver bare at man tilpasser sit hus til katten. find eventuelt et krassetræ som du kan have stående i et hjørne som hun kan bruge, og køb lidt forskelligt af legetøj, find det hun bedst kan lide.
    Lad vær med at sælge, du fortryder det i længden, main coon er bare for dejlige, tro mig, var også i tvivl med min dreng da jeg fik ham, men jeg elsker ham over alt på jorden og han elsker også at stange mig, især i hovedet og er det største nussehoved og elsker at blive snakket med.
    Hvis du vil vide mere om main coon så kan jeg anbefale dig at kontakte en opdrætter, også med hensyn til adfærd mm. jeg snakker rigtig tit med min opdrætter om adfærd og mange andre ting, og det er altså dejligt og have en vejleder som kan hjælpe en, og det gælder også pleje af pelsen fx. Du må gerne få navnet på min opdrætter hvis det er.


  • #59   12. nov 2013 Min store dreng

    profilbillede
  • #60   10. dec 2013 Chili bliver hos mig smiley
    Tusind tak for alle jeres råd smiley
    Maja M... hvor ER det flot, det I har lavet.
    Jeg har stadig ikke fundet en løsning mht. altanen, men jeg har bestilt et kradsetræ
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/stor/stor_over_180cm/294825

    Chili kommer med ud i sele en gang pr. dag, og hun er indenfor de seneste 14 dage blevet mere kælen.
    I morges vækkede hun mig ved at stange mig i hovedet for første gang, og i dag har hun opsøgt mig frivilligt, for at kæle ved at gnide sit hovede mod min hånd smiley

    De fleste siger, at hvis en kat ikke er faldet til, og er blevet kælen efter en måned, så bliver den det aldrig.
    Jeg er glad for at have givet Chili en ekstra chance. Det er 2 måneder siden vi hentede hende nu, og først i dag, har hun vist fuldkommen "tillid og overgivelse"

    Er det mon tegn på intelligens eller dumhed? smiley smiley


  • #61   10. dec 2013 Tak for opdatering, og tillykke til Chili med det fine nye kradsetræ - det skal hun nok blive glad for smiley

    (Mht. altanen, så kan du nok udtænke en løsning her i løbet af vinteren ;-))


  • #64   11. dec 2013 Det er jo det rene paradis, Katrine smiley


  • #65   11. dec 2013 Sikke en dejlig opdatering smiley

  • #66   11. dec 2013 Jeg har købt dette, for en måneds tid siden. http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_gross/kratzbaum_gross_180cm/161328

    Især Lucky luke elsker det smiley det er rimlig stort, og så er det en fair pris. Fandt et lign. i maxi zoo, der skulle jeg så bare give 3600,- smiley måske det holder bedre, men så hellere købe nogle forskellige billige træer, så de også får noget nyt af og til smiley


  • #67   11. dec 2013 Ja, Maxi Zoo er dyre... Hvad er 69,90 omregnet til danske?

  • #69   11. dec 2013 Ca. 522 kr. i følge Valutaomregner... det er billigt!

    Ok, jeg kan da godt se, at jeg skal bestille direkte fra Tyskland næste gang.
    Det træ jeg har købt, er 35 kr. billigere, hvis man bestiller det fra Tyskland.
    Og dit træ er 75 kr. billigere via den Tyske hjemmeside.
    Er transporten gratis, hvis man bestiller fra den tyske side?


  • #71   11. dec 2013 Ok, hvis fragten ikke er gratis, så er den danske hjemmeside meget godt med smiley

  • #73   11. dec 2013 Der står, at der er gratis fragt, hvis man køber for over 19 euro?
    Jeg er rigtig glad for det, og synes prisen er god smiley


  • #74   11. dec 2013 Josefine
    Det er kun i tyskland, til DK er der altid fragtomkostninger.


  • #75   11. dec 2013 Josefine, hvis man køber over 299 kr. i DK, er fragten også gratis her smiley

  • #76   11. dec 2013 Nårh, du mener, hvis man bestiller fra den tyske hjemmeside? smiley Sorry!

  • #77   12. dec 2013 Godt at høre, for dig og chili!
    Godt at jeg aldrig har hørt det med en måned for vi har nu har Sofie i næsten et år og hun er først ved at være rigtig godt faldet til nu...


Kommentér på:
Hjælp... skal jeg sælge min baby?

Annonce