Endnu en kat, eller for hårdt arbejde? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har en ung hunkat på snart 1 år (11 måneder nu), hun er en rigtig kælebasse som jeg holder meget af. Jeg overvejer nu at anskaffe mig endnu en kat, da jeg synes det er så hyggeligt med en killing. Mit spørgsmål er bare bliver det for hårdt arbejde? Kommer det til at lugte for meget med 2 katte? Bor i en 4-værelses lejlighed på 1. sal hvor min hunkat er inde/ude kat dvs. hun kan som alle andre beboers katte få lov til at være ude. Min bekymring er bare at det bliver for meget med 2 katte, og der kommer til at være kattegrus over det hele som jeg konstant skal feje op. Hvad er jeres erfaringer med at have 2 katte? Er det for meget, og derfor bedst bare at have en kat?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Så vil jeg ikke anbefale dig en ekstra kat.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det vil da være helt gak at anskaffe sig en kat på den baggrund. Som Felis nævner, så varer det jo kun et par måneder før killingen er blevet til kat.
Og udover at der skal slæbes (og betales) sådan cirka dobbelt så meget mad og grus, fejes dobbelt så meget, støvsuges dobbelt så mange hår op, osv, så bliver det også (mindst) dobbelt så svært at finde bolig, hvis man skal flytte i lejebolig, da husdyrtilladelse typisk - og desværre - kun gælder ét dyr.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Det vil uden tvivl være sundt for din kat, men hvis du er perfektionistisk eller omvendt ikke har lyst til at lave den rengøring det nu kræver ved at have 2 katte, så lad være med anskaffe dig en kat mere.
Fuldstændig enig med de andre.
apr 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
apr 2013
Men alt det andet med mere arbejde giver mening for mig, og det er på baggrund af det at jeg har besluttet mig ikke at skaffe endnu en kat.
apr 2013
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Selvfølgelig skal man bruge to minutter ekstra pr ekstra kattebakke men det er jo ikke fordi det tager en evighed at fjerne klumper.
Mad osv kan du jo få leveret til døren så det er ikke engang fordi du skal slæbe det mere op i lejligheden.
Og hvis du ellers har kattebakker med låg så er der da grænser for hvor meget det sviner
Synes i øvrigt at en 4værelses lejlighed er masser af plads til 2 katte
Jeg synes dog, som andre skriver, at hvis du skal have en kat mere så skal din begrundelse være en anden. Killinger er søde i en hvis tid, så kommer de i den "besværlige" alder hvor de larmer og ødelægger alt og derefter er de store og har ikke det der nuttede blik mere (Jeg synes dog stadig katte er nuttede når de er store :P).
Der er selvfølgelig dobbelt så mange udgifter men du skriver at det ikke er et problem så det vil jeg ikke komme mere ind på
Måske du får en kat mere om nogen år
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 12 Katte: 11 Emner: 16 Svar: 95
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Jeg fik i september nr. 2 kat, og min 1. kat bruger ikke kattebakke mere, da han foretrækker naturen, så jeg har kun en der bruger bakke, og der kan en måtte jo hjælpe en del på gruset der falder ud, hvis man har sådan en.
Jeg synes nu ikke det er hårdt arbejde, at tømme bakkerne 2 - 3 gange om dagen, fylde skålen og foder automaten når de er ved, at være tomme, give vådkost dagligt, råt nogle gange om ugen, samt skifte vand 2 - 3 gange om dagen.
Det kommer jo ikke til, at lugt, hvis man tømmer bakken mindst 1 gang om dagen (med mindre bakken aldrig bliver skiftet og rengjort.
Mht. grus, kan du anskaffe dig en måtte, til foran bakken, så kommer det ikke på gulvet
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Det sveder man ikke tran af, med mindre at man har en lidelse der sætter sådan nogle begrænsninger.
Det opvejes af den store glæde, kærlighed og hengivenhed man får retur fra en kat
apr 2013
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2011
Det er ikke dyrt, da der gså er gavebevis med, at neutralisering og øre mærkning, dog skal man selv betale 150 kr. som dækker registrering
http://www.dyrevaernet.dk/dyr.aspx?id=b24c553dd4064acd97e88fa8327e5f19
maj 2012
okt 2011
maj 2012
okt 2011
Ville selv have Tarzan som indekat, men en kat der bare har været lidt ude som killing, er sværd, at holde inde. Man bør få en der ikke kender til udelivet, hvis de skal være inde.
Endnu en kat, eller for hårdt arbejde?