{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Rie J
Rie J
Tilmeldt:
17. jun 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Sammenføring igen {{forumTopicSubject}}

Har spurgt herinde før om sammenføring af en ny kat med resten af flokken, men rådene, jeg fik, har ikke givet pote!

Jeg har en kat med masser af sår og rifter, og er selv røget på penicillinkur efter bidsår.

Blev rådet til at lade dem finde ud af det selv - med mindre der fløj totter af pels og blod rundt - og det gjorde der, og sidste gang blev jeg selv angrebet.

Mine 2 ældste dyr (en hund og kat) accepterer fint den nye, men min yngste kat kan slet ikke klare synet af hende. Min yngste har aldrig været aggresiv før, og det er KUN i hendes nærvær, at han bliver helt balstyrisk. (han er en nem, sød og behagelig kat) Han virker meget bange, og ryster - men om det er af frygt eller af aggresivitet, ved jeg ikke...

Den nye mis skal steriliseres indenfor den næste måned, og håber på, at det hjælper, men alternative råd til sammenføring søges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring igen
  • #1   18. nov 2013 Alternativt råd....

    Accepter at de 2 ktte ikke kan sammen og de aldrig vil kunne sammen og opgiv, find et nyt hjem enten til den nye eller til den yngste kat, det er ikke alle katte der nogen sinde vil kunne acceptere hinanden, ligesom det ikke er alle mennesker hvis kemi passer sammen..

    Så hvis de er så aggressive over for hinanden, så tror jeg aldrig de vil kunne sammen..

    Nu ved jeg ikke hvor gammel den nye er og hvor gammel den yngste er og om det er en han eller hun, neutraliseret eller ej..
    Men hvis den nye er blevet kønsmoden og hun ikke er fixet, så kan det selvfølgelig godt have en påvirkning, men er hun ikke kønsmoden endnu, så tvivler jeg på at neutralisering vil hjælpe..
    Og husk hvis hun er kønsmoden så skal du beregne en månedstid før hormonerne er ude af kroppen...


  • Rie J
    Rie J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #2   18. nov 2013 Mine 'gamle' hankatte er neutraliseret. Og er hhv 2 og 5 år. (Eller deromkring) Den nye kender jeg ikke alderen på, men vil gætte på 1-2 år- og hun er kønsmoden og på p-piller.

    Den nye er naboens hittekat, der ikke ville bo der, og er flyttet herover. Hun er primært udekat, og hankattene er indekatte.

    Jeg tænker på, om det kunne gøre en forskel, hvis hanmisserne begyndte at komme ud?

    Jeg ved godt, jeg måske bare skal acceptere, at de ikke kan sammen, men synes det er ret hurtigt at give op. Det har jeg heller ikke lyst til! Men andre alternative råd vil jeg gerne have.


  • Rie J
    Rie J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #3   18. nov 2013 I øvrigt er de ikke aggresive mod hinanden. Det er kun min yngste han, der er aggressiv. Hun advarer først, flygter dernæst og forsvarer sig kun, hvis hun bliver angrebet. Hun er ligeså underdanig i forhold til alle de andre katte i området...

  • #4   19. nov 2013 Nåhh ja men hvis det er så gammel en hunkat der ikke er fixet, så vil det klart gøre en forskel at fixe hende tror jeg, for det kan nemt være fertiliteten der gør forskellen, da en fertil kat normalt vil være øverst i hierakiet, og det vil din yngste hankat nok ikke acceptere..

  • #5   19. nov 2013 P-piller har desværre - ud over de helbredsmæssige risici - også tit den konsekvens, at hunkatten adfærdsmæssigt ændrer sig i negativ retning.

    Nogle bliver aggressive furier, andre sky og underdanige med et kropssprog, der indbyder til mobning. Det er måske dette sidste, der gør, at den unge hankat har fundet et mobbeoffer i hende.

    Jeg ville give det en chance at lade hende neutralisere.


  • Rie J
    Rie J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #6   19. nov 2013 Mega;

    Det kunne sagtens give mening, det med p-pillernes effekt.

    Hun er, som sagt, ikke bare min yngste kats mobbeoffer, men hun får også tæsk af naboens katte, og hun flyttede faktisk hjemmefra, fordi tidligere ejer havde en stor hankat, der ikke ville acceptere hende, og tæskede hende - og hun indbyder ikke til slagsmål.


  • #7   19. nov 2013 Det lyder som om hun hurtigt skal fikses smiley så livet kan blive godt for jer alle.

Kommentér på:
Sammenføring igen

Annonce