{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.554 visninger | Oprettet:

Hankat parrer min arm? {{forumTopicSubject}}

Av min arm!
Jeg passer min venindes "killinger" mens hun er ude og rejse. Og jeg har et problem med drenge missen. Jeg har altid haft hunkatte, så kender ikke meget til hankatte. Men jeg spekulerer på om det er normalt hankatte opførsel at denne hankat er så enormt ehm kærlig :-O?

Den første aften jeg passede dem (de er blevet flyttet over til min lejlighed) sad jeg og kælede med ham og pludselig kom javertudsen frem. Jeg kælede kun med ham som jeg altid har kælet for mine hunkatte. Han begyndte at mjave og forsøgte at komme til at parre min arm. Til sidst blev jeg nødt til at tage ham i nakkeskindet og flytte ham væk.

I går, 2. aften, lå han så igen og hyggede sig mens jeg kælede for ham og så tv på computeren. Igen bliver det åbenbart for meget for den unge herrer og den kommer frem igen. Denne gang fyrer den også noget "væske" af :-(. I dag har han også gjort det.
De er jo super søde begge katte, bror og søster fra sidste sommer. Men det er altså mega klamt det her. Jeg skal passe dem helt indtil 20 januar og måske lidt mere, har i nogen gode råd til at køle ham lidt ned? Er hunkatten i farezonen? Jeg har ikke set/hørt at den skulle være i løbetid og heldigvis lader det til at hans "kærlighed" går ud over mig og ikke hunkatten.

Skal aldrig passe andres katte igen hvis ikke de er kastrerede eller steriliserede, bvadr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankat parrer min arm?
  • #1   11. jan 2014 **De er jo super søde begge katte, bror og søster fra sidste sommer. Men det er altså mega klamt det her. **

    Ikke bare klamt, det er også uansvarligt, at de ikke er neutraliseret.
    Hvad har ejer da tænkt sig at gøre med de indavlede killinger, der før eller siden kommer ud af det? smiley


  • #2   11. jan 2014 Det lyder for mig som en begyndende fertil hankat, der ikke helt ved hvad man skal.
    Her og nu kan du ikke gøre så meget, andet end at kæle en anelse mindre for ham.
    Det vigtigste er at du beder din veninde og at få ham kastreret MEGET hurtigt, INDEN der kommer killinger og/eller han starter på at strinte.


  • #3   11. jan 2014 Hun kommer hjem i slutningen af januar og så må man gå ud fra at hun har en plan og en aftale med dyrlægen. I det mindste p piller til pigen indtil de kan blive ordnet permanent. Jeg ved jo ikke hvad hendes planer er og om der allerede er aftalt tid.
    Men er der andet jeg kan gøre med drenge missen? Det er lidt svært at undgå at kæle med ham da han er meget kælen og kontaktsøgende.


  • #4   11. jan 2014 Du kan prøve at "nøjes" med at kæle ham på og omkring hovedet.

  • #5   11. jan 2014 p piller er jo ikke helt sikre..

  • #6   11. jan 2014 Hvor gamle er de killinger ???


  • #7   11. jan 2014 kunne du ikke ringe/skrive til hende og høre hvad planen er? måske sende penge til dig så minimum drengen kan blive kastreret.
    jeg syntes hun sætter dig i en lidt dum situation, hvad hvis han begynder, at strinte hjemme hos dig?


  • #8   11. jan 2014 Jeg er ikke sikker, tror de er en 6-7 måneder gamle. Jeg håber ikke hunkatten allerede er parret.

  • #9   11. jan 2014 Det kan ordnes samtidig med en neutralisering, men så skal det ikke vente for længe smiley

  • #10   11. jan 2014 6 måneder, så er de kønsmodne smiley

  • #11   11. jan 2014 Mon ikke det går de par uger. De kommer sig også hurtigere efter en operation i vante omgivelser. Men en flytning kan jo sætte gang i nogen ting.
    Ikke alle katte er kønsmodne ved 6-7 måneders alderen. Jeg har skrevet til hende og venter bare på at hun svarer tilbage.


  • #12   11. jan 2014 Jeg over tog en 8 mdr hankat, og der var ingen tegn på, at han var på vej til, at blive fertil, bimser er ikke de hurtigste i den retning, men på mindre end 14 dage voksede et par undermåler rosiner til hasselnødder størrelse og så hastede det smiley
    Han skulle jo bare falde til hos mig først og vi ( opdrætteren og jeg) havde ikke regnet med det ville gå så stærkt, det var det nok heller ikke hvis han var blevet hos opdrætteren, da alle damerne holdt ham godt og grundigt på plads smiley
    Hos mig var der jo kun en yngre kastrat han kunne koste lidt rundt med.


  • #13   11. jan 2014 Det er netop nu hvor dagene bliver længere kattene kommer i løbetid. Jeg har haft en han på 5½ måned der parrede to hunner - jeg troede ikke han kunne - det kunne han, det blev til to kuld.

    Det er ikke specielt smart med søskendeparring.

    I øvrigt kan hannen parre med gevinst i op til 6 uger efter kastration


  • #14   11. jan 2014 Tjoo et par uger kan skam være ret så afgørende omkring der sker noget, især fordi det er her i løbet af januar at løbetiderne begynder igen efter en pause i de mørke måneder, og med 2 katte på omkring de 6-7 måneder, så der de godt på vej til at blive kønsmodne..

    Og jeg vil da håbe for dig at hankatten ikke begynder at strinte..

    Men hvad du kan gøre her og nu omkring hankatten er nok bare at når du kæler ham så hold dig fra at kæle i mave regionen, hold dig til hoved og ryg, måske lidt på brystet, så burde han ikke så let blive opstemt..


  • #15   12. jan 2014 Hvis det var mine katte var drengemis blevet kastreret nu og søster kommet på p piller indtil sterilisation kunne arrangeres. Træls det er så dyrt at få ordnet katte. Men det er ikke mine og ikke mit ansvar, jeg passer dem bare indtil deres mor kommer hjem.

    Jeg kan mærke at det hjælper kun at kæle for ham i hovedregionen, men om det virker i længden ved jeg ikke. Kan det være stress fordi de er blvet flyttet og han mangler tryghed?


  • #16   12. jan 2014 Klart det er ikke dit ansvar..
    Men hvor ville jeg blive sur hvis jeg var dig og katten ender med at overstrinte hjemmet, det siger jeg ikke for at du skal foretage dig noget, men blot for at sige at risikoen er der smiley

    Jeg tror ikke det har noget med flytningen at gøre, det er årstiden, det er normalt at når dagene bliver lysere og længere så starter løbetiden igen efter en pause i de mørke måneder, og så er det normal alder at blive kønsmoden i, så det er sandsynligvis bare en tilfældighed..


  • #17   12. jan 2014 Og... Man tager IKKE EN KAT I NAKKESKINDET!!!!

  • #18   12. jan 2014 Jeg har intet at forsvare og jeg kan love at ingen katte led overlast, hverken fysisk eller psykisk. Første gang jeg puffede ham væk hjalp det ikke noget, anden gang tog jeg ham i nakkeskindet mens jeg flyttede ham. Så fes den ind.

    Jeg troede det hjalp kun at kæle for ham i hovedområdet, men efter en lille lur kom han direkte over og gik i gang med min arm her til aften. Jeg er lidt bekymret for den adfærd han udviser, er det normalt for en ukastreret hankat i hans alder?



  • #19   12. jan 2014 Det kan give alvorlige nerveskader og det et en misforstået ting at kattens nakke kan bruges som håndtag.

    Hans adfærd er helt normal, men synes du skal få arrangeret at hankatten kan få klippet inden din veninde kommer hjem.


  • #20   12. jan 2014 Ja i en ideel verden ville det være det bedste, men det er udelukket. Jeg har ikke penge til at lægge ud, eller tid og overskud til at arrangere kastrationen. Begynder han at strinte kan han ikke være her, jeg skal aflevere min lejlighed tømt og rengjort i slutningen af januar.

    Jeg tror de fleste katteelskere efterhånden er klar over at man ikke må løfte katte i nakken smiley


  • #21   12. jan 2014 Af nysgerrighed .. Hvad ville du gøre hvis han blev syg. Som i akut syg?
    Har i lavet nogle aftaler omkring pasning, hvis katten nu skulle indlægges og det skal betales flere 1000 kroner i dyrlæge?

    Og hvor vil du sende ham hen, hvis han begynder at strinte?


  • #22   12. jan 2014 Jeg føler lidt at du anklager mig for dyremishandling, totalt uforståeligt da det eneste jeg har gjort er at sige ja til at passe en venindes katte.

    Sygdom? Aner det ikke, min veninde må sætte penge ind på min konto til behandling eller aflivning.

    Jeg synes selv at det er en meget frustrerende situation, men jeg har altså ikke 1200kr til at gå ned og få min venindes kat kastreret. Det skal jeg heller ikke gøre, det er min veninde der har valgt at få dem og dermed hendes ansvar.

    Hvis hankatten begynder at strinte må kattene hjem i deres ejers lejlighed og så kan jeg komme forbi og fodre og tømme kattebakke. Men det er ikke optimalt da hun bor et stykke væk.


  • #23   12. jan 2014 Det var da noget af en overfortolkning, jeg anklager dig ikke, synes bare der er huller i pasningssystemet

  • #24   12. jan 2014 Johanne jeg tror bestemt ikke du skal fortolke vores råd i den retning, hvad Heidi J og nogle af os andre prøver at fortælle er at netop din situation forklarer hvorfor det er så forbandet vigtigt at have klare aftaler om hvad der skal gøre hvornår og hvordan når man af ren godhjertethed siger ja til at passe andres dyr..

    Heidi J spørger om det med sygdom fordi risikoen jo er der, ikke fordi hun mener at du vil lade stå til, men hvis muligheden er der for at din veninde kan sætte penge ind på din konto, var det så ikke en mulighed at du kunne kontakte hende og forklare at hendes hankat altså er blevet kønsmoden og der er potentiel fare for at han både vil overstrinte lejligheden og parre sig med hans søster hvilket vil være indavl og kan give komplikationer for hunkatten, så kunne hun vel fortælle hvilken dyrlægen hun plejer at bruge og så sætte pengene ind til indgrebet på din konto eller selv kontakte dyrlægen og overføre penge direkte til dem...

    Hvis der er en vilje så er der en vej mener jeg...

    Personligt ville jeg ikke turde tage chancen for at han begyndte at strinte, der er 8 dage til den 20. og fertil hankatte pis stinker og er nærmest umuligt at fjerne smiley

    Dette er ikke et angreb mod dig eller noget lign. vi vil blot forsøge at hjælpe dig til ikke at komme ud i en værre situation end den du er i, og hjælpe katten til at komme af med nogle hormoner den ikke kan styre..


  • #25   12. jan 2014 Næææ det er da ikke dig som er galt på den, det er din veninde som ikke har sørget for et par vigtige ting, inden hun overlod ansvaret til dig.
    jeg syntes det er flot du vil passe dem, og jeg forstår godt, at det er et problem for dig, at du nu pludseligt står med 2 katte som er mega tæt på, at blive fertile smiley


  • #26   12. jan 2014 Ejer burde virkelig have sørget for at få fikset begge katte i tide! men det er så desværre ikke sket smiley Nu er der jo kun en uges tid indtil kattene skal hjem til ejer igen, og selv om hankatten blev kastreret i morgen, ville der være risiko for strint, så jeg kan da godt forstå at TS ikke gider bøvle med dyrlæge, når ejer kan ordne det selv om en uges tid.

    Jeg <b>håber virkelig</b>, at ejer vil få begge katte fikset snarest!!! for hunkatten kan nå at være blevet parret smiley , og så er der intet andet at gøre end at få hende neutraliseret (så evt. fostre dermed også fjernes).

    Håber ugen forløber uden strint ..... og uden at hunkatten går i løb!


  • #27   12. jan 2014 Tak alle og undskyld til Heidi J, jeg er meget stresset over situationen og ret sur på min veninde.



  • #28   13. jan 2014 Jeg forstår virkelig godt at du er skuffet og sur på din veninde for hun har da i den grad sat dig i en dum situation, jeg krydser fingre for dig at det går godt de sidste 8 dage og han ikke pludselig begynder at lave numre mere end han gør nu...

  • #29   24. jan 2014 Hvad sagde ejer omkring det ? Han er vel kommet hjem nu

Kommentér på:
Hankat parrer min arm?

Annonce