{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Kimmie T
Kimmie T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Nyt hjem til Kissimee - hvilke muligheder er der? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder i din svære situation at jeg er nødsaget til at skille mig af med min elskede kat Kissimee. Han er fem år gammel og har hele sit liv været vant til delvist at være indekat i lejlighed og delvist været inde/ude kat i mine forældres hus om sommeren. I dag var så dagen hvor han skulle tilbage til mine forældres hus, fordi han begyndte at vise tegn på at mistrives i min lejlighed. De har imellemtiden anskaffet sig en killing som nu er fem måneder. Vi kunne hurtigt konstatere at det ville gå galt da vi satte dem sammen. Jeg prøver nu at undersøge alle mine muligheder. Derfor ville jeg være meget taknemlig for alle former for råd og tip til hvad jeg kan gøre. Evt også hvis der en der kender en god katte adfærds terapeut der kunne hjælpe.

På forhånd tak

Mvh Kimmie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt hjem til Kissimee - hvilke muligheder er der?
  • #1   13. feb 2014 Hvor længe gav i de to katte sammen ? smiley

• Kimmie T
    Kimmie T Tilmeldt:
    feb 2014

#3   13. feb 2014 Hej Sanne. De fik meget kort tid sammen, lige så snart vi gav slip på den lille sagde Kissimee nogle meget underlige lyde og løb derefter lige mod hende. Vi fik hurtigt den lille op i menneskehøjde igen, hun var helt ude af den og tissede ud over det hele samtidig med at hun "skreg" og vred sig. Hun var meget bange.

• #4   13. feb 2014 Det er bare hurtigt at sige det ikke går synes jeg. Kan godt se at killingen bliver bange, men tror du måske din egen kat kan huske hjemmet hos dine forældre? For så tror den nok stadig det er dens territorium.

• Kimmie T
    Kimmie T Tilmeldt:
    feb 2014

#7   13. feb 2014 Fruen på godset, jeg tror at du har misforstået - Kissimee er vant til at komme i mine forældres hjem og har haft det fint med det. Forskellen er nu at der er en anden kat i det hjem. Han viser tegn på mistrives ved at tisse i mine sko, løber fra den ene ende af lejligheden til den anden og hyler

• #8   13. feb 2014 Det er alt for hurtigt at bedømme om det kan gå eller ej.

• Kimmie T
    Kimmie T Tilmeldt:
    feb 2014

#9   13. feb 2014 Hej Gitte S, tak for tip smiley ja han er kastreret

• Kimmie T
    Kimmie T Tilmeldt:
    feb 2014

#10   13. feb 2014 Det kan være at i har ret, måske var det for hurtigt at konkludere at det ikke ville kunne lykkes. Jeg tror godt at han kan kende mine forældres hus, så ja han føler nok at det er hans.

• #11   13. feb 2014 I bliver nødt til at give det meget længere tid.. uger, ja sågar måneder før i kan sige det ikke går.. Katte er ikke hunde og acceptere ikke udenvidere andre katte

• #13   13. feb 2014 Det er en lang tilvænnings process at føre to katte sammen. Fordi de ikke kan sammen lige umiddelbart betyder ikke, at de ikke godt kan vænne sig til hinanden.
    Held og lykke.

• #14   13. feb 2014 Ja det er da klart at killingen blev skrækslagen, i fortalte den jo med jeres handling at der var noget farligt på færde..

I skal give dem meget længere tid for at afgøre om det kan fungere eller ej, i gav jo ikke engang mulighed for at se hvad Kissimee ville gøre når han nåede killingen..

Jeg sammenførte for 1,5 år siden min dengang 5 årige hunkat med en den gang 4 mdr hunkat, og det gik langtfra smertefrit, faktisk nu hvor de er henholdsvis næsten 7 år og snart 2 år, der er der stadig ikke harmoni, og det bliver der aldrig, de acceptere hinanden, slås ikke men den gamle hvæser og brummer, og den lille er provokerende for at få en reaktion enten fra Tøsen eller fra os, det meste af tiden undgår de egentlig blot hinanden, men lige pludselig kan der fare en djævel i den lille og så fare hun mod Tøsen, hun gør ikke noget, men Tøsen bliver jo sur og hvæser og måske giver et dask..

• #15   13. feb 2014 du får et godt råd:
    prøv igen. lad være med at opgiv.
    med 19 rovdyr i huset, ja så jeg har prøvet det nogle gange. + lidt ekstra

du tager din kat med ud til dine forældre. Sørg for at han er i transportkasse. Så sætter du transportkassen på gulvet, og så sætter I alle ned. Lad være med at gå rundt og lad være med at være nervøs. det hjælper nemlig ingenting
    Din kat må ikke komme ud. Lad killingen komme til kassen af egen fri vilje. Og når den så ikke gider kassen mere, så lukker du din ud. Ikke før.
    Hvis killingen slår på kassen så lad den. Lad være med at skæld ud, slap af, der kan nemlig ikke ske noget.

Ja de skal altså selv finde ud af det. Men husk på at det er killingens hjem, ikke din kats.

Det skal lige siges at ud over at jeg selv bruger dette råd, også har været på kv i en del år, hvor vi har rådgivet folk omkring sammeføring af katte, og her har vi også givet dette råd.

Det vigtigste er at man selv slapper af. Derfor er netop en transportkasse god. For her kan ikke ske noget. De kan lugte til hinaden, væse af hinanden mm, men de kan ikke slås.
    Men husk at lade være med at lukke den ud af kassen for hurtigt. Det er først når killingen selv går fra stedet, at det er ok.
    Jeg ved godt at der er mange som bruger et andet råd, hvor man langsomt vænner kattene til hinanden, men ærlig talt så er dette råd nemmere, og det er hurtigere overstået. Har selv brugt det til bla 5 voksne katte, uden problemer.

• #16   15. feb 2014 noget helt andet. Har du ikke mulighed for at dagligt gå en tur med ham i snor ? Ved der er en del som gør det. Det kræver selvfølgelig at du gør det hver dag,, men en lille tur et sted uden hunde mm baggård eller andet

• #17   18. feb 2014 hvordan er det gået ?

• #18   5. mar 2014 nogen opdatering ?

Kommentér på:
Nyt hjem til Kissimee - hvilke muligheder er der?

Annonce