{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Camilla K
Camilla K
Tilmeldt:
18. sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Er aflivning bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej det er sådan at jeg har en super dejlig han kat og han betyder alt for mig men jeg står i et stort problem, sagen er at han ikke kan lide andre mennesker vi tror at det er fordi vores nabo har gjord et eller andet ved ham så nu kan han ikke lide andre end sig selv, hver gang der kommer gæster er vi nød til at lukke ham ud eller ind på et værelse fordi at han går til angreb på alle, men det stresser også vores anden han kat pumba, han bliver stresset af det fordi det går også lidt udover ham han tisser overalt pga det, vi har spurgt en dyrelæge om det og de sagde at det bedste var en aflivning, men timon (den kat som bliver sur på alle) er jo sun og rask og er ellers til hverdag super sød men han bliver kun sur når der kommer andre mennesker? så jeg syntes at det er syndt at aflive ham da han er sund og rask


det skal lige sige at de er kastarreart og de er brødre hvad ville være bedst aflivning eller ikke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er aflivning bedst?
  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   12. mar 2014 okay det vil jeg prøve, men hvor kan man få katte godbider?

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #5   12. mar 2014 men det der også er et problem er at lige å snart der kommer en ind af døren fare timon hen til personen og angreber, og når jeg prøver at tage ham væk går det også udover mig ? og ja det er kun gæsterne han ikke kan lide

  • #7   12. mar 2014 hvor gammel er den? og hvor længe har den gjort det?

  • #10   12. mar 2014 Fruen, der står nederst i startindlægget, at de begge er kastererede.

  • #12   12. mar 2014 prøv feliway først - den skal sidde i stikkontakten i mindst 3 uger inden I vil se en virkning. Skal sige at den ikke virker på alle katte, men jeg har selv prøvet den med godt resultat og kender flere som også har prøvet med godt resultat.
    den virker imod stress.


  • #14   12. mar 2014 hun skriver jo faktisk at de mener at naboen har været slem ved deres kat.
    jeg har også en kat som forbinder det at der kommer andre mennesker ind i huset som det mest farlige i hele verden. han gemmer sig bare og kommer først frem lang tid efter at de er gået.
    men da katte ikke reagere på samme måde så er det svært at sige at de skal gøre som jeg gør,

    pt kan man sige at det vigtigste er at få kattene til ikke at stresse så meget som de gør.
    ja hvis ejerene også stresser så påvirker det også kattene, men så ville den jo være sur hele tiden, hvilket den jo ikke er
    den forbinder fremmede med noget farligt, og da den stresser vildt, bliver den anden kat også stresset. Derfor er det vigtigt pt at man får behandlet stressen, da den kan give flere problmer som fx forskellige sygedomme

    dernæst skal man så igang med at få katten til at være ok med at der kommer fremmede ind i dens hjem. Her er det også vigtigt at ejerne selv ikke stresser eller er bange for hvad den nu gør (det er altid vigtigt at når man arbejder med bange katte at man selv er rolig og fattet, ellers mærker katten det)
    Personligt syntes jeg at det er dumt at lukke katten væk. For så forstærker man bare det farlige, med noget at man bliver lukket væk, og der er en masse opstand, fordi man nu selv lader sig påvirker af kattens tilstand/humør/surhed.



  • #16   13. mar 2014 det ved jeg godt, derfor syntes jeg nu hellere ikke at man skal bruge tid på at forklare at det er bedre at finde årsagen fremfor at få stoppet stressen.
    pt er det jo stressen blandt kattene som er det vigtigste.

    har selv pt en hankat med blærebetændelse pga stress.

    og på internattet havde vi flere katte som blivet aflivet pga fip hvor en af årsagerne kan være stress blandt ungkatte/killinger

    så stress er ikke noget at man skal spring let over. det skal bekæmpes her og nu inden det sætter sig til div sygedomme


  • #17   13. mar 2014 Anja:
    Her er det også vigtigt at ejerne selv ikke stresser eller er bange for hvad den nu gør (det er altid vigtigt at når man arbejder med bange katte at man selv er rolig og fattet, ellers mærker katten det)

    Korrekt!
    Og når der så skal komme gæster, så mærker den ekstra aktivitet, måske skal der pyntes borde, der er mange ting den pludselig ikke må komme i nærheden af og allerede dér kan det gå galt for katten.
    Den ved at der kommer gæster (GISP)
    Hvilke muligheder er der så? Angreb eller flugt!
    I stedet for at lukke den inde på et værelse, så lad døren stå op derind og lad evt. et skab stå åbent så den kan gemme sig.
    Så skal gæsterne have at vide, at de skal ignorere katten, ikke se den i øjnene.
    Hav en pose godbidder stående fremme ved døren til fri afbenyttelse når der kommer nogle ind af døren.

    Aflivning ville ikke være mit første valg.


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   13. mar 2014 Ja det er noget mig og min mor har snakket om

    ja det er ligeså snart at der kommer gæster

    (aner ikke hvad fertil betyder men de er kastarreart)

    det har cirka stået på i et halvt år til et år

    jeg vil ikke sige at der sker meget huelemhej i huset altså vi har en hund som jagter dem en sjælden gang men jeg prøvet og træne ham i at stoppe og han er stadevig under træning med det sker kun meget meget sjældent, ellers har vi også en kanin som går frit rundt i huset et par gange, og der er det kaninen der jagter katten?


  • #19   13. mar 2014 altså vi har en hund som jagter dem en sjælden gang men jeg prøvet og træne ham i at stoppe og han er stadevig under træning med det sker kun meget meget sjældent, ellers har vi også en kanin som går frit rundt i huset et par gange, og der er det kaninen der jagter katten?

    Stakkels kat!
    Så skal I jo tænke omvendt, for så er det hunden der skal opdrages og kaninen behøver vel ikke at hoppe rundt der hvor katten er.

    Det er ikke katten det er galt med, det er omgivelserne.
    Fertil betyder at den ikke er kastreret smiley
    Men det er den jo smiley


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #20   13. mar 2014

    vi tror jo at der er vores nabos skyld som jeg også skrev, fordi for laaang tid siden kom han ind til og og sgade at vi skulle holde vores katte væk fordi at den tissede på hans kartofler, og efter det så hver gang katten kom ind til ham så skramte han den væk men at jage den eller at tage vandslngen over ham (hvorfor vi er så sikre er fordi vi har set ham at gøre det) så det er nok derfor tror jeg, men kan man ikke rette op på det?


  • #21   14. mar 2014 HVIS det er naboen, så kan det rettes op med at hegne haven ind - eller lave en løbegård til den.
    Så må vi se om det retter sig lidt, men hunden og kaninen skal holdes væk fra den eller også skal den til simpel lydighedstræning - hunden altså smiley


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #22   14. mar 2014 okay det vil jeg prøve smiley

  • #23   14. mar 2014 Hæng naboen smiley

Kommentér på:
Er aflivning bedst?

Annonce