{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Aflivning:'( {{forumTopicSubject}}

Jeg er desværre nødt til at få aflivet min elskede Misling, han har dårlig mave og har fået den ene behandling efter den anden, troede denne behandling ville hjælpe eftersom der blev sendt en afføringsprøve afsted, men det har den ikke gjort. Og synes det er synd at blive ved med at behandle ham når behandlingerne alligevel ikke hjælper.
Min far skal passe Thor i denne uge så jeg kan have noget alene tid med Misling, jeg regner med at få en tid hos min dyrlæge på fredag.
Kommer til at savne ham, men sys selv jeg gør det der er bedst for ham hvad sys i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning:'(
  • #1   26. okt 2009 Du piner da dig selv at vente til på fredag, så skal du
    gå og være ulykkelig i en hel uge... Så hvis du er
    sikker på din beslutning og der ikke er mere at gøre
    for hende, så synes jeg at du skal få det "overstået"
    Og så få noget trøst af Thor, for de kan jo mærk at
    der er noget galt.
    Kram fra mig.


  • #2   26. okt 2009 Hvis du er 100% sikker på at ALT er undersøgt og prøvet er der vel ikke andet at gøre.
    Visse specielle parasitter kan være svære at finde, hvis man kun afleverer en enkelt afførings-prøve, for nogle kan der gå op til 4 dage (eller mere) uden man finder noget, for så at finde den den 5. dag.
    Der kan jo også være andre årsager end noget du kan finde i afførings-prøven, jeg går ud fra der er lavet blodprøver for 'det meste' og 'system-sygdom' dermed er udelukket.
    Da min sidste af de 'gamle' katte blev aflivet, var det også med et par dages varsel, som jeg så tilbragte sammen med hende. Jeg var usikker til det sidste, da hun ind i mellem var frisk, men til andre tider ikke havde det godt. Det var en meget svær beslutning, men jeg er sikker på det var den rigtige (hun var også 16 år) og jeg er glad for at jeg havde nogel 'afskeds-dage' sammen med hende.
    Bedste Hilsner
    Pia


  • #3   26. okt 2009 Jeg vil ikke udsætte ham for mere sys det er synd for ham, og han har været sur og tvær det sidste stykke tid derfor mener jeg det bedste for ham er at få fred.
    Han er lige kommet hjem efter at ha været hos min far i en uge, og han vil ud og vil ikke være inde hos mig, men håber på at når han opdager Thor ikke er her så vil komme hen til mig og putte.
    Og nej de har ikke foreslået blodprøver, men som sagt vil jeg heller ikke udsætte ham for mere, han har fået alt den slags antibiotika de havde og intet har hjulpet, og så fik han nogle piller for de colibakterier der var i hans afføring, men de har heller ikke hjulpet, og eftersom han er sur og ikke trives mener jeg det er det bedste jeg kan gøre for ham


  • #4   26. okt 2009 Hej!
    Han kan have Giradia og skal behandles med Panacur. Det er en parasit som angriber mave tarm og giver opkast og diarrë. Den er ret almindelig speciel når din kat går frit.
    Jeg mine katte blev smittet via en udstilling i foråret og de var først fri den 1. julie og det er alle katte i husstanden som skal i behandling.


  • #5   26. okt 2009 Dette er ingen trøst, Måske bare lidt oplysning *S*
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=884/sprog=1/grp=2/menu=9/


  • #6   26. okt 2009 Hej - aflivning er altid sidste udvej, så har klippet det her svar fra en anden tråd med lidt den samme problemstilling:

    Lidt sent svar. Vi havde også problemer med tynd mave og havde også prøvet alt, både medicin, zoolac, pro-kolin, afføringsprøver og blodprøver og hvad ved jeg.
    Til sidst kontaktede jeg Raiku Sarvå og fik det råd
    "få fat i noget Diarsanyl og Hills R/D". Det tog noget tid at finde et sted jeg kunne få Diarsanyl - ringede til www.kruuse.com og spurgte hvem de havde solgt det til og så fandt jeg et sted.
    Ja, altså det var hvad der skulle til hos min kat, pludselig begyndte det at samle sig. Der er noget med Diarsanyl ligger en hinde i mave/tarm og R/D samler yderligere da det er fyldt med fiber. Diarsanyl smager grimt og katten savler af det, men det virker.
    Hav dette i baghovedet hvis I får "uløselige" problemer med tynd mave.
    Hanne håber jeres problemer er løst, ellers prøv rådet fra Raiku Sarvå.

    Her er link til tråden:

    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=29861

    Held og lykke.

    MVH
    Lars


  • #8   26. okt 2009 Stine - Jeg kan se, du bor på Sydsjælland.
    Faxe Dyreklinik har en dyrlæge (Anette Spor) med speciale i mave/tarmproblemer, og på Vordingborg Dyreklinik vil jeg anbefale dig Lene Thaulow, som jeg for øvrigt selv bruger meget.

    Har I fået undersøgt, om den dårlige mave kan skyldes foderallergi? Nogle katte tåler ikke farve- eller konserveringsstoffer.
    Hvis ikke, så prøv i en periode kun at fodre ham med rå-produkter som kylling, fisk og hakket oksekød, blandet med f.eks. en moset kartoffel, udkogte ris eller rå havregryn.

    Og jo - Diarsanyl er alle tiders!
    Ud over de gænse stoffer i den slags midler indeholder det Montmorrillonite, som virker som en magnet på visse virus, giftstoffer og bakterier, som det fører ud sammen med afføringen. Og så danner det som sagt også en beskyttende hinde i tarmen.




  • #9   26. okt 2009 Jeg vil helst ikke aflive ham naturligvis ikke, men har prøvet skåne foder antibiotika, afføringsprøve, zoolac osv. Synes det er synd at blive ved med at tvinge piller i ham, for han bliver så sur han hader piller, og han trives ikke hos mig, han vil ikke være inde og kommer kun ind for at få mad og bliver sur hvis jeg ikke lukker ham ud bagefter.
    Har prøvet at finde et andet hjem til ham uden held, ved ikke om han er sur pga han har smerter, men min far siger at når han har ham er der ingen problemer, han er glad og tilfreds og putte og kæle hele tiden, og vil dårlig nok ud.
    Han opføre sig som han gjorde da han var killing, men har spurgt min far om han vil have ham, og det vil han ikke. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre synes det er synd for ham at holde ham i live hvis han har et lorte liv og hans mave giver ham problemer.
    Jeg sprøg om råd fordi jeg ikke kan se et lys for enden af tunnelen, jeg føler jeg er egoistisk hvis jeg bliver ved med at udsætte ham for behandlinger der ikke virker.


  • #10   26. okt 2009 jeg havde det samme problem med min anton, de kunne simpelthen ikke finde ud af hvad det var og der var ikke noget at se i hans afføringsprøve. det eneste der hjalp var hvis han blev ved med at få ris. de behandlede ham for alt muligt men det hjalp ikke. så det endte med at jeg skiftede hans foder ud med IAMS hairball og jeg har ikke haft nogen problemer siden

  • #11   26. okt 2009 nu skal du lige hører jeg har en kat som har lidt af diarre faktisk siden vi fik ham, og vi har prøvet 100 slags forskellige piller, afføringsprøve mm.
    og intet virkede, og vi kunnne ikke få svar på hvad han fejlede/fejler.
    Men min dyrelæge havde så snakket med en ekspert som fortalte at nogle katte har underudviklede tarme, og at de først vokser sig normale når katten bliver omkring 1 -2 år.
    Og i sådanne tilfælde er der kun at vente, men self. hvis katten taber sig ekstremt så må den aflives!

    Men synes jeg lige du skulle overveje om det måske ku være det!


  • #12   26. okt 2009 og vi har også prøvet 100 slags forskelligt foder,

  • #13   27. okt 2009 Han er 3år gammel og har ikke før haft problemer, han er ekstremt tynd og sur og tvær så sys det er synd at blive ved med at holde ham i live

  • #14   27. okt 2009 3 år er ingen alder, så det er ikke synd at holde ham i live - kun hvis der ikke bliver gjort mere for ham., men synes da bestemt du skal prøve Diarsanyl og Hills R/D, når det nu har virket for andre i samme ellers håbløse situation.

  • #15   27. okt 2009 Ja hvis min ikke for sit Hills skånekost, så
    begynder han at få tynd mave og overskide
    alt. Sidst måtte jeg lukke ham ude på toilettet,
    indtil han skulle af sted til aftalt tid hos dyrlægen
    og det var lort overalt, på håndvasken, gulvet
    bakken og wc... Og der var han kun lukket derud
    i et par timer... Så jeg er MEGET glad for Hills foder
    og det virker, for os.


  • #16   28. okt 2009 Han har fået skåne foder det hjalp ikke og de har ikke foreslået noget med diasyl min dyrlæge altså. Og selv om det mod alt forventning skulle virke hjælper det ikke på han er sur og tvær og hader at bo hos mig

Kommentér på:
Aflivning:'(

Annonce