{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Katten vil ud! {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en huskat der er født i 2009 som jeg fik i 2011. Han er kastreret og har været indekat indtil jeg i sommers lod ham komme i haven som var indhegnet hvor han ikke kunne rende ud. vi er nu flyttet og der er der ikke mulighed for at indhegne så han ikke kan rende ud - han har derfor ikke været ude mere end 5 min. under opsyn. jeg tør ikke rigtig lade ham rende alene - hvis han render ud og væk fra ejendommen og evt. ud på vej ved jeg ikke om han kan finde ud af det. min tvivl kommer fordi han er så gammel som han er og ikke er vant til at være ude i det fri - kun i indhegnet have. jeg vil få så dårlig samvittighed hvis han bliver kørt ned - men samtidig er det snart ikke til at holde til at hører på han går inde og mjaver og render ud når man åbner døren smiley hvad skal jeg gøre????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten vil ud!
  • #1   17. mar 2014 Jamen jamen, du kan som du nævner ikke give katten den mulighed at komme ud for så at fratage katten den mulighed, så nu er det op til dig at finde en løsning smiley

    Du skriver du ikke kan indhegne, ja det er jo noget skod for det ville være angt det bedste, hvad med sele???

    Hvis ikke indhegning og sele er en mulighed så ser jeg desværre kun 2 egentlige muligheder, lade katten være fritløber med de risikoer der er ved det, eller finde et andet hjem til katten som kan give den de udemuligheder han så desperat skriger efter..

    Hvorfor er der for resten ikke mulighed for indhegning??


  • #2   17. mar 2014 jeg har sele hvilket jeg tror jeg vil afprøve igen. dette gjorde vi også i starten sidst. jeg skal bare lige ha fundet den frem i flytterodet smiley

    haven er stor og hus og garage hænger sammen + haven er højere og ja der er stakit i forskellig højde - så det er ikke bare lige til at hegne ind - desuden er det et lejet hus så kan heller ikke begynde at bygge alt muligt.

    Jeg tror det ender med sele her indtil sommer og så tager vi den derfra når vi er ude sammen med ham.

    Jeg ville egentlig med denne tråd gerne høre om andre ideer eller nogen der har prøvet lignende med at lade indekat komme ud efter de er et par år og om det er gået fint.


  • #3   17. mar 2014 Enig med Heidi smiley

    Har selv Prøvet, at have Tarzan lukket inde i 3 uger, da han fik nogle sår der skulle behandles + han fik pencilin + han skulle vænne sig til en ny kat, og det er forfærdeligt, at hører på en kat der gerne vil ud smiley

    Hvis du beslutter dig for, at beholde ham, og lade ham gå frit, så læg noget fra hans kattebakke rundt om huset og i nærheden af huset, så han kan lugte hvor han bor. Mine erfaringer er, at katten ikke går så langt de første gange de er ude, da de skal lærer området at kende, og sætte duftspor, så de kan finde hjem igen smiley


  • #4   17. mar 2014 Der er jo ikke nogen der siger at du skal hegne hele haven ind, det kan jo blot være en del af haven, jeg har feks ikke hegnet hele min have ind, men blot 50kwm som er mellem huset og garagen, det er helt fint til mine smiley

  • #5   17. mar 2014 Synd at holde ham inde. Det må vel være muligt at hegne en del af haven ind, eller lave en mindre løbegård i forbindelse med huset. Prøv at søge inspiration her:
    www.katteindhegning.dk


  • #7   17. mar 2014 Lone - man kunne tænke omvendt, at katten skal være lidt sulten, når man lukker den ud, så den hurtigt får lyst til at vende tilbage til sin madskål. Men de fleste katte vil jo nok komme hjem til deres mennesker og madskål, om de er sultne eller ej smiley

  • #8   17. mar 2014 Du kunne jo sætte net på en pavillon, så den kunne komme ud, 9m2 er bedre end ingen udgang, og det er altid tilladt med de små flytbare pavilloner også i lejet have smiley og så der ud over ture i selen.
    Du kunne eventuelt sætte pavillonen i forbindelse med et vindue eller en dør.


Kommentér på:
Katten vil ud!

Annonce