1.211 visninger
|
Oprettet:
Katte og Marsvin {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Vi har fået 2 marsvin, og nu har vi 2 meget nysgerrige katte, især vores maine coon Albert, han laver ikke andet en at kigge på marsvin og sove, selv det at spise gør han også kun lidt.
Det er en adfærd som bekrymre os.
Er der nogen som har et lille råd til hvad vi skal gøre
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Og dernæst skal du nok bare lade ham vænne sig til dem, på et eller andet tidspunkt vil han nok være lidt mere rolig omkring dem.
Men han vil altid se dem som byttedyr, skal du være klar over..
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg tror også du skal give marsvinene en afskærmning og aldrig have dem ude mens kattene er der, hvis du havde fået marsvin først og katte bagefter var det nok n emmere at få det lært?
Vær sikker på, at buret med marsvin ikke kan væltes og gå op når i ikke er hjemme
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
jeg har selv 1 undulat som står på køkkentbordet uden problemer. Men den bider så også meget gerne kattene. men de nye skal da altid lige prøve og se om man kan få en fuglesteg. Men nu har vi haft fugl i flere år end vi har haft katte (haft katte over i 25 år) og har aldrig mistet en fugl på den bekostning
Når det så er sagt, så skal man lærer katten at man ikke må pille ved buret. Jeg bruger gerne at lige sætte katten hen og så knib den i øret. Hvis vi lige har haft fugl som ikke lige har ville bide selv.
Bare pas på at buret ikke kan åbnes eller blive smidt ned. et marsvin er nok lidt for fristende. Min fugl har dog flere gange gået tur på gulvet med sit følge af katte
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
"Når det så er sagt, så skal man lærer katten at man ikke må pille ved buret. Jeg bruger gerne at lige sætte katten hen og så knib den i øret. Hvis vi lige har haft fugl som ikke lige har ville bide selv."
Det var dog en syg idé!!! Man skal ALDRIG påføre dyr smerte med vilje!
jul 2008
katten må ikke tage fuglen og længere er den sag ikke.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
100% enig
Anja
Sætte katten foran buret
jul 2008
det er jo ikke sådan at jeg gør det hver dag (jeg har andet at lave end at knibbe 18 katte), og det er hellere ikke sådan at katten er påvirket af det.
det kan godt være at dette er kattegalleriet men det betyder jo ikke at man så må være slem ved alle de andre dyr.
min hest får da også et bid hvis de bider. og på hestegalleriet er det nu ikke at være ond ved hesten
Katte og Marsvin