{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  kat med nedsat nyre funktion
  • #2   19. mar 2014 jeg havde for 4 år siden en dejlig stor dreng på 3 år. Han havde en periode hvor han nægtede at spise, dels pga sygdom og dels pga foderskift. Han tog dog lidt mad men ikke nok
    så afsted til dyrlæge, og han fik div indsprøjtninger. det hjalp ikke rigtigt. så han fik taget en blodprøve som viste at hans nyretal var højt.
    herefter blev han sat på specialkost. det ville han da slet ikke spise
    det skal lige siges at han på intet tidspunkt havde kastet op.
    men en dag da jeg kom hjem fra arbejde kunne jeg godt se at det var noget l.. med ham. Min mor kunne fortælle at han var begyndt at kaste op.
    så dagen efter blev han aflivet i en alder af knap 3 år.

    jeg har gjort op med mig selv at jeg ikke skal den tur igennem igen. Den tog ca 5-6 mdr med en kat som havde så mange problemer. var ved dyrlæge min 1 gang om ugen.

    jeg har også en kat som får blærebetændelse ind i mellem. Han får det af stress, og det kan heldigvis gøres noget ved. Han får metacam når det begynder, og så er det det.
    jeg har vandfontæne samt 5 andre steder hvor de kan drikke. der ud over får de rc sterilised som er beregnet til katte med tendens til urinvejsproblemer


  • #3   20. mar 2014 Dejligt at høre om andres erfaringer. Min kat sonja på snart 7 år stoppede med at spise for en snart 14 dage siden og havde heller ikke afføring. Jeg kontaktede så min dyrlæge der gav hende afførings middel det virkede ikke, eller jo hun kom af med noget afføring men hun begyndte ikke at spise. Så jeg kontaktede dyrlægen igen denne gang ville han tage et rynken af hende til 2000kr havde allerede lagt 700kr hos ham. Så jeg sage pænt nej tak og kontaktede en anden dyrlæge for at høre hvad han mente for det første var et rynken 600kr billiger der og for det andet ville han slet ikke tage et rynken men heller finde ud af hvorfor hu ikke spiste. Hun fik taget en blodprøve og fik nogle appetitvækkene piller der fik hende til at spise igen. Blod prøven viste så desvære at hendes nyretal lå på 30 hvor det skulle ligge på 13, hun kom derfor på speciel kost og i går da hun kom til dyrlægen igen for at få en væske behandling der skal få hendes nyre tal ned på de 13 var det kommet ned på 26 allerede ved hjælp af foderet. Nu er hun så ved dyrlægen og kommer først hjem på fredag når hendes behandling er færdig, alt i alt koster det vel så en 4000-5000kr hun er blevet en lille dyr dame efter hånden. Nu skal hun så have det speciel foder rasten af sit liv og det er meget vigtig jeg holder øje med hvad hun spiser og drikker hver dag. Får hun ikke den samme mængde vand og mad hver dag kan hendes nyretal stige. Det er godt nok helt nyt at have en syg kat der pludselig skal passes sådan på og forsøger at vende mig til tanken om det.

  • #4   20. mar 2014 min kats nyretal var langt over 1000. og den steg bare.

    tag en god snak med din dyrlæge omkring foder. Skal hun på nyrekost ?

    en vandfontæne er også en god ting. Mine er gode til at bruge den
    vådfoder super, men også her i samråd med dyrlægen

    man skal nemlig passe på protinerne når de har problemer med nyrerne. Nyrerne må ikke overbelastes, derfor er det vigtigt at man overholder dyrlægens råd


  • #5   20. mar 2014 Nå ja så god bedring med damen - og husk at luk hende i pengeskabet når hun kommer hjem smiley

  • #6   20. mar 2014 mange tak tror også hun skal låses inde i et pengeskab når jeg ikke er hjemme med det hun har kostet mig. smiley

  • #7   20. mar 2014 Følger lidt med - skriv endelig hvordan det går, ikke?

  • #8   21. mar 2014 Jamen sonja er kommet hjem her i dag efter 3 dage ved dyrlægen og nøj hvor er det dejligt at have hende hjemme igen. Hendes nyre tal er nu nede på 18, det sidste stykke vej skulle foderet så kunne klare og det tror jeg nu også det kan. smiley

  • #9   21. mar 2014 Krydser alt hvad jeg kan for, at din dejlige misser klarer sig igennem smiley

  • #10   13. mar 2015 Har lige fået konstateret kronisk nyresygdom på min maine coon på 8 år. Fik taget blodprøve og urinprøve ved dyrlægen. Blev sat på nyrediæt og fosfatbinder samt appetit øger. (plus der var urinvejsinfektion)
    Har prøvet royal canin renal, uden held. Hills uden held og nu royal canin renal select, som den gider spise. Hills vådfoder er heller ikke et hit. RC vådfoder røg ned, men har nu bestilt noget "pate" som jeg håber er et større hit. Dyrlægen snakkede om der fandtes godbidder også, men har ikke fundet dem nogle steder endnu. Har i øvrigt tre kasser hills vådfoder til salg hvis nogen kunne have interesse.


Kommentér på:
kat med nedsat nyre funktion

Annonce