{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Klippe kløer {{forumTopicSubject}}

Vores lille kat gider ikke at have klippet kløer. Hun er polydactyl, så der er to kløer på hver forpote, som hun ikke selv kan slide. Jeg har i de sidste par uger forsøgt at få lov at klippe dem, men jeg må ikke. Jeg fik lige en, men hun blev forskrækket over lyden og smuttede sin vej. Og det er altså ved at være lidt kritisk, fordi hun hænger i gulvtæppet inde i soveværelset, når hun går henover gulvet.
Jeg har prøvet at tage hende let i nakkeskindet (uden at trække eller klemme hårdt, bare som en markering), og det er som om det får hende til at "overgive sig". Men jeg mangler ligesom en hånd så-_- Jeg prøver altid, når hun er afslappet og kælen og giver masser af godbider og nus. Og hun spinder da også hele tiden. Hun trækker bare poten til sig og flytter rundt på sig, så jeg ikke kan komme til.
Alle gode råd modtage smed kyshånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe kløer
  • #1   24. mar 2014 Så må du sgu holde hende lidt mere fast, det gør jeg med min den ene trods sprutten og sure lyde, men oftes får jeg kæresten til at holde mens jeg klipper.

  • #3   24. mar 2014 Så må du droppe hendes præmisser og holde hende fast. Er min kæreste ikke til stede, plejer jeg at lægge gizmo på ryggen, i spænd mellem mine ben og så have et fast greb... Nogle gange VIL de altså ikke og kommer aldrig til at lære det

  • #5   24. mar 2014 Orv.. Æv at der ikke er nogen let metode.. Jeg hoppede gerne på tungen og dansede can can imens, hvis det kunne få hende til at sidde stille..

    Jeg tøver lidt ved at få min kæreste til at holde hende (jeg tror ikke, jeg kan, hun er 4,5 kg muskler og stærk og hurtig). Hun er nervøs omkring mænd, og det tog hende næsten en måned at blive glad for min kæreste. Og det ville jeg være ked af at ødelægge.. Men jeg kan jo lære ham at holde hende forsigtigt i nakken..


  • #6   24. mar 2014 Altså når min kæreste holder min, så ligger hun på mit skød, på ryggen og så har han et let tag i nakken, det er det, og så klipper jeg (: Så hun kan jo ligge på samme måde, hos dig, og så din kæreste bare lige har et tag i nakken.

  • #7   24. mar 2014 Sæt dig i sofaen sving dine ben op, læg katten på ryggen i mellem dine ben og snak beroligene nusse maven og så begynder du at klippe , når du er færdig får katten en god bid.
    Det fungere her hjemme smiley


  • #9   24. mar 2014 Herhjemme er vi også to om det. Jeg holder Feline på den helt alm måde oppe i armene, mens hendes "far" tager en pote af gangen og klipper. Men nu har hun også været vant til det fra killing.

    Men nu skal jeg til at være alene om det. Har prøvet en enkelt gang. Der lå hun bare og småsov, og så tog jeg en pote af gangen. Hun gad ikke og ville flytte på sig, men det lykkedes mig alligevel at komme igennem det uden at bruge "magt". Så nej der er vist ingen "gylden" metode smiley


  • #10   24. mar 2014 Herhjemme sidder de på skødet af mig, med ryggen mod min mave, sådan lidt tilbagelænede. Så klipper jeg det jeg må, for det meste to poter ad gangen (så er det nemmere at huske hvor langt jeg er kommet) bagefter får de lov at være fornærmede, hvis de vil. Det plejer at gå hurtigt over, for "mor er den bedste i verden" smiley

  • #11   24. mar 2014 hold da op hvor i brokker jer smiley
    jeg har 18 styks som får klippet negle! Nogle er søde andre skal tages med hård hånd.

    det er sjovt for på internattet passede vi en ældre dame, bastian (ja de troede at de havde fået en hankat). hver gang vi skulle passe hende, ja så skulle hun også lige have klippet klør. de kunne bare ikke få lov, og oppe hos ja her kunne alle.

    Men det har helt sikkert noget at gøre med om man selv bliver nervøs, for så er der dømt krig


  • #13   25. mar 2014 Hahaha jeg må altså smile lidt når jeg ser du skriver: (jeg tror ikke, jeg kan, hun er 4,5 kg muskler og stærk og hurtig

    Jeg har en hunkat på 9.5 kg og ikke nok med at der er pondus bag så er hun ret så stærk, og hun kan meget meget lidt lide at få klippet klør, jeg plejer enten at tage hende når hun ligger og halv sover så kan jeg nogle gange narre hende til lige at få ordnet en pote, så en godbid og så får hun fred lidt, men er det kritisk og det skal gøres nu, så sætter jeg mig med samlede ben sætter katten halvt på ryggen halvt på rumpen (hun er jo stor og mit skød er ikke så stort smiley ) på mit skød, så kan jeg holde hende med mine arme og stadig have mine hænder fri til at holde poter og klippe..

    Er hun rigtig strid så holder min bror hende som beskrevet når jeg selv gør det, så er det hurtigt overstået, for Tøsen er det lyden hun ikke kan lide..

    Men godbidder i farvandet er et rigtig godt lokke middel, Tøsen får både godbidder mens jeg klipper og når jeg er færdig, så der er en belønning i farvandet, vi er ikke super gode venner bag efter, men det var kun et par minutter så er hun god igen smiley

    Det er lidt et overgreb på katten, men det er jo for dens bedste, for min hænger også fast i tæpper og sengetøj, og det er jo ikke særligt godt..


  • #14   25. mar 2014 Jeg gør som Heidi og mine er på 5,6 og 6,4 smiley
    Fik lige lov at tage alle Sofus ' fusser igår i et hug smiley


Kommentér på:
Klippe kløer

Annonce