{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

At klippe kløer {{forumTopicSubject}}

Hvor nødvendigt er det, og hvorfor? Hvilke ulemper er der ved ikke at gøre det?

Jeg bestilte en klo"saks" med fra Zooplus, men den kom ikke med i pakken med de andre ting og nu er Bellatrix 7 måneder og har været herhjemme hos siden siden de 12uger. Hun har ikke fået klippet sine kloer en eneste gang herhjemme, men vi kan heller ikke umiddelbart se ulempen ved det.
Hvis det er nødvendigt, anskaffer jeg mig dog straks én, så hun hurtigst kan vænne sig til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At klippe kløer
  • #1   13. okt 2010 Jeg klipper mins kløer , men det er os kun fordi hun er indekat , hun har ikk samme mulighed for at slibe dem ned selv . En udekat bruger jo kløerne meget mere , både ved jagt og når den løber og går på hård grund . Du kan nu hurtig se om de er for lange , hvis de stritter frem selvom katten har trukket dem ind .

  • #2   13. okt 2010 Det er kun nødvendigt hvis katten ikke kan finde ud af at slipe dem ned selv smiley

    Min kats kløer klipper jeg når jeg kan hører ham gå, da han så enten sidder fast i gulvtæppet eller lyder somom han har højhælede på smiley

    Der kan godt gå måneder imellem at jeg gør det smiley


  • #4   13. okt 2010 klipper kløer hvis de begynder at hænge fast og for at de ikke skal skade hinanden under leg. Og så bliver de selvfølgelig klippet i forbindelse med udstilling, hvilket nogle "glemmer"

  • #5   13. okt 2010 Tak for alle svarene! (:

    Jeg tror faktisk hun er god til at slibe dem ned selv, men måske det ikke var dårligt alligevel at klippe dem engang imellem, så hun ikke bliver bange for "saksen" hvis nu der skulle blive brug for det en dag.
    Hun har 2-3 gange siddet fast i dynen, men så står hun bare stædigt og kalder på mig og vil ikke rykke poten selv. "Moooaaarr".


  • #8   13. okt 2010 Har ikke læst hele indlæget så undskyld hvis jeg spørg om noget der er svaret på.

    Mine er indekatte, de har ting at kradse på, men kan jeg godt klippe dem alliggevel fordi den ene kat syntes det er meget sjovt at bruge sofaen til at ordne klør på :o)


  • #9   13. okt 2010 Jeg har da en klosaks, men det har endnu ikke været nødvendigt at bruge den.

  • #11   13. okt 2010 Mette **Kattekløer vokser hurtigere og bliver længere når katten kommer op i årene.**

    Det har du nok ret i. Jeg måtte også studse spidserne på min gamle seniorkats kløer ..... og burde nok også have gjort det på seniorkatten før hende (men det havde jeg ej fantasi til dengang :S)


  • #12   14. okt 2010 Mhh, det var godt nok miksede beskeder til sidst. Så må det vidst være op til mig hvad jeg i sidste ende vælger at gøre. Og det er jo ikke altid lige sjovt (;

  • #13   14. okt 2010 Kun hvis kløerne genere katten er det nødvendigt. Få din dyrlæge til at vise dig hvordan man gør, så du ikke klipper for meget.

Kommentér på:
At klippe kløer

Annonce