1.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvad særheder har jeres katte? Hvad særheder har jeres katte?

Jeg syntes jeg ville lave en lille hyggetråd, som bunder i de særheder vores katte har, for alle katte er jo individuelle smiley

Jeg har 2 katte en Europé hankat på 6 år som hedder Pio, ham har jeg haft i over 4 år.

Så har vi lige fået en Bengal hunkat på 6 år også, vi har døbt hende Misha (Misja). Hende har vi haft i næsten 3 uger nu smiley

Pio er virkelig en sær kat, han er bange for sæbebobler også er han mere en hund end kat, han er super hyperaktiv, men forstår godt når man siger han skal sove nu eller hvis han skal sidde pænt når han bliver ordnet. Dødsfjenden er støvsugeren, i slukket tilstand er den okay, men så snart jeg rør den gør Pio alt for at slippe væk fra den, og hvis jeg ikke passer på rydder han hele vidueskarmen XD

Mischa kende jeg ikke så meget til, hun elsker at sove under dyner og lagen, så man skal altså ikke bare smide sig på sengen, det skal man lige være opmærksom på smiley

Har jeres katte nogle sjove særheder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad særheder har jeres katte?
  • #1   9. apr 2014 Uhhh særheder er der mange af her i huset smiley også fra kattene smiley :D

Nå men et par stykker kan jeg da godt nævne, støvsugeren den er Tøsen ikke glad for, men Smilla hun syntes den er enormt spændende, så hun hopper rundt fra møbel til møbel for at følge med når jeg støvsuger, hun skal helst være over den når den kører smiley

Når vi går i seng Tøsen og jeg, så skal hun absolut ælte på mine ben indtil jeg siger kom så og klapper på sengen ved siden af mig, hun stopper først ælteriet når jeg siger hun skal komme ikke før smiley

Smilla sidder altid lige ved døren når vi kommer hjem og venter på os, og hvis vi er for længe om at komme ind af døren så piver hun indtil vi åbner døren og kommer ind..

Ja og så har hun en mani med at hun vil op på vores skuldre og helst gå rundt på ryggen af os også, så man er nød til at stå foroverbøjet - tosse mis smiley

• #3   9. apr 2014 Ja hver især har deres særheder her i huset smiley
    -Kenda elsker, at slikke på ens arme
    -Sakima snakker ekstremt meget
    -Manipi er husets bølle som jagter alle pigerne og så er han en rigtig nullergøj
    -Chilli stjæler og løber rundt med alle vores tæpper og vi snakker altså store plaider/tæpper og så har hun den særhed at hun bider folk hun godt kan lide i enten akillessenen eller låret smiley
    -Lillefis kradser på vinduerne med fulde fart når hun vil ud.
    De alle har helt deres eget sind og væremåde og alle er helt unikke hver især og det er bare så dejligt smiley smiley smiley

• #4   9. apr 2014 Særheder er det nok af her i huset smiley Haha Men Tulle har det at hvis folk er syge eller kede af det, så viger hun ikke fra deres side! Og normalt, så gider hun aldrig og hverken snakke eller ligge på skødet. Kun om morgen når jeg skal i bad så springer hun også skal vi nysse næser, også gider hun mig ikke resten af dagen smiley

Silo han havde i starten at han kun kunne lide min kæreste og hver gang han så mig så bed eller kradsede han mig, på trods af det mig der fodre osv. Men pludselig så vendte bøtten og nu er han som min skygge smiley

profilbillede
  • #5   9. apr 2014 med 18 katte ja så kunne jeg nok skrive en roman, men jeg nøjes med et par stykker

Speedy: kan åbne skabslåger, tiltrods for at der er sat børnsikring på - min mor kan ikke engang åbne den, men det kan katten

Krumme: han kan klokken. Starter hver dag 11.15. For så skal vi have mad - vi spiser godt nok først ved 12 tiden, men han er i god tid. Det samme sker om aftenen. Og hører vi ham ikke, så sidder han bare og gaber højtlyt. Vi skal så bare SE ham i stedet for. vil gerne være midtpunkt. Krumme er den kat som hører sit navn oftes i løbet af dagen - tror at det sker for hver anden sætning, ender med at starte med "krumme....". Han er superglad, men laver også mange ting.

Cinnamon: vores menneske-kat. For han tror virkelig at han er mere menneske end kat. Han har så også været flasket op fra 11 dage, og har været ene-barn indtil at han kom retur som 2 års.

Mille: jaaa Mille er et helt kapitel for sig selv. Vi har en joke her i huset, at det er milles ven, som vi ikke kan se. Han kommer løbende, stopper op, går udenom "noget" som ikke er der, og løber videre. og vi kan altså ikke lige se nogen. Han har været uheldig og har været kørt ned to gange inden vi tog ham.

Batman: jordens mest klistende kat. Begynder man at snakke med ham når han sover, ja så slipper han ikke en igen.Går vi, skal han gå imellem vores ben - noget han begyndte på da han gik i snor.

Pyrus: vores motorvejskat. Hele dagen vil han ikke snakke med os. Om natten er vi bare super gode venner og så skal vi rigtig nusse. Han har det ikke for godt med larm/nye mennesker/uro mm. Men når man er blevet smidt af på motorvejen sammen med ens mor + søskende, og ser at de bliver kørt ned, ja så må man gerne have lov til at være lidt underlig. Det har vi plads til hos os. Han får den plads han har brug for. Det har dog hjulpet lidt efter at Krumme flyttede ind før jul. De to er blevet bedste-venner.

profilbillede
  • #7   10. apr 2014 MASSER af særheder..
    Kela hopper op til mig.. Hun kalder på mig og når jeg kalder igen, så kommer hun løbende og når hun får øjenkontakt med mig, så hoppe hun op mod mit bryst og så er det meningen at jeg skal gribe hende.. Hun gør det også når hun er bange eller stresset, men så kalder hun bare og hopper uden at vente på "svar".. Og så kan jeg pænt slippe alt jeg har i hænderne for at gribe hende.. Uanset om det er indkøbsposer eller opvaskebørste..

Suki og Pjuske kravler ned under dynen.. Suki ligger der bare, men Pjuske bokser med hendes små poter og kløerne en halv milimeter fremme, så det gør SÅ ondt..

Aslan går bare og passer sig selv det meste af tiden, men lige pludselig kommer han i tanke om at NU, LIGE NU findes hele verden KUN for hans skyld og så går han og kalder og miawer og larmer indtil vi nusser ham, tænder vandhanen så han kan drikke (kun rindende vand duer), sætter os i den stol HAN vil sidde i mens han bliver nusset eller lign..

Når vi har godbids pakker liggende fremme, så henter Aslan dem og bærer dem op og lægger dem under sengen.. I starten gav jeg hunden skylden for at spise godbidderne, indtil jeg en dag så Aslan spankulere med en pose Dreamies i munden op og lægge den under sengen..

Vores hund har det med at løbe efter kattene.. Ikke at han gør dem noget, men han trygger dem med næsen og det synes de ikke altid er sjovt.. Pjuske har så opdaget at når hun piber eller hvæser af hunden, så får den skæld og bliver bedt om at gå væk, hvilket så har resulteret i at hvis hunden ligger i sengen eller i sofaen hvor Pjuske gerne vil ligge, så går hun op, stikke hunden en klø i næsen eller rumpen og når den så springer op, hyler hun og så bliver hunden sendt væk og hun får pladsen for sig selv..

Der er sikkert masser som jeg kommer i tanke om den næste halve time, men det var lige hvad jeg havde nu..

• #8   10. apr 2014 Årh ja.. Et par stykker

Hver aften er det det samme ritual vi skal igennem. Først små piv og så skal jeg klappe på dynen. Så op og ælte løs på dynen i et stykke tid. Så lægger hun sig og så skal vi " holde i hånd". Efter et stykke tid går hun så hen i sin egen seng smiley

Når Feline drikker vand foregår det ofte med poten. Poten ned i vandet og så slikke den ren. Og til sidst er der vand ud over det hele. Hun vil også kun drikke vand af alm. glas eller krus. Så hun har sit eget te-krus, hun drikker af smiley

Hendes tøjmus får også tit et bad i vandskålene. Har endda engang fisket en op af toilettet, så nu er brætttet altid slået ned!

Og alle tæpper og puder i huset er HENDES! Vi har bare at flytte os, hvis hun vil ligger der. Hun kan også godt finde på at slæbe rundt på tæpperne. Altså store tæpper! Fatter ikke hun kan!

Og hvis der ligger noget nyvasket tøj et sted, så hopper hun straks op i det, og kradser og roder rundt, for derefter at lægge sig og sove i det smiley

• #9   10. apr 2014 Det er sjovt du siger det Louise........... Sakima er også vild med at se tv især tegnefilm og det er specielt gode animerede film if you know what i mean?

Kommentér på:
Hvad særheder har jeres katte?

Annonce