{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.621 visninger | Oprettet:

utydeligt øremærke med sår??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min kat er lige blevet øremærket i forbindelse med sterilisation.
Dog har der i nogen dage været sår på? er det normalt?
Derudover synes jeg er tallene og er udtydelige, og så ser de underlige ud.
Bedøm selv, og kom gerne med jeres bud på hvad det kan være, hvad jeg kan gøre - og om hvordan det så ud da jeres katte blev øremærket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  utydeligt øremærke med sår???
  • #1   14. apr 2014 Derudover har hun en "kugle" der hvor hun er blevet steriliseret, tænker det er en hævelse. men er det normalt?

    profilbillede
  • #2   14. apr 2014 Det vikle jeg kræve at få lavet om, ub, så snart såret var helet. Det er slet ikke godt nok lavet. Selvom det er synd den skal bedøves igen, er det ikke lavet ordentligt

  • #3   14. apr 2014 Jeg synes simpelthen også at det er alt for utydeligt - godt nok skal hun være indekat, men alligevel.
    Men er det normalt at der kommer sår på?


  • #4   14. apr 2014 Hmm jeg syntes nu også at øremærket er dårligt lavetog det ville jeg klart påtale..

    Såret på mærket er ikke unormalt, det kan også være hende selv der har kradset lidt pga irritation..

    Bulen ved operationssåret er heller ikke unormalt, det er en reaktion på de indvendige sting og skulle gerne fortage sig igen efter 4-7 dage, har det ikke det så skal du kontakte dyrlægen, for så kan det være betændelse..


  • #6   14. apr 2014 Det er 10 dage siden hun blev opereret.
    Ja jeg må vist hellere sige til min dyrelæge, at det ikke er godt nok. Dog er det jo også synd at hun skal i narkose igen - men det skal jo altså være til at læse!


  • #7   14. apr 2014 hvordan ser det ud i det andet øre?



  • #8   14. apr 2014 Jeg har lige været afsted med begge mine i dag og den ene skulle omtatoveres, da tallene også var utydelige. Det skal laves for Dyrlægens regning. Mille havde også sår i ørene i nogle dage, det er helt normalt.

  • #9   15. apr 2014 Det er næsten det samme, her er det de første tal man kan se, men bogstaverne er utydelige.
    Derudover undrer det mig at det er lavet som prikker? det gør det simpelthen meget mere utydeligt.


  • #10   15. apr 2014 okay super A.P.
    Dog er jeg i tvivl om hvor vidt min dyrelæge vil lave det om.
    Hun har jo kun taget 100 kr for det i forbindelse med sterilisationen.


  • #11   15. apr 2014 Det vil jeg jo mene er ligegyldigt, det er stadig en ommer uanset hvad det kostede.

  • #12   15. apr 2014 Synes det ser sjusket ud smiley
    Jeg ville konsultere en anden dyrlæge (der tatoverer med en rigtig tatovørpen) og få tjekket den bule :-/. Hvis bulen så kræver operation, så ville jeg ved samme lejlighed få optegnet øretatoveringen. Jeg ville ikke lægge katten i narkose kun for øretatoveringen.



  • #13   15. apr 2014 glemte lige noget....
    # 9) Prikkerne er fordi det er lavet med tang. En tatovering lavet med rigtig tatovørpen bliver meget tydeligere:

    Se billede 2 i dette galleri:
    http://www.kattegalleri.dk/galleri/43870-huskat_thor_himmelkat


  • #14   15. apr 2014 somregle er det gratis i forbindelse med at man får dem ordnet. Men det koster 100 kr at få dem registeret hos det danske katteregister.

    men det er en ommer, de har simpelhen ikke trykket hårdt nok, pænt sagt.
    det med at det er hullere det er fordi det er en hulmaskine som laver det. så ses det som prikker.
    jeg har set rigtig mange øremærker, og dit er er da ikke dårligt. Har set dem som er værre. Lidt træls dog når man forsøger at få katten hjem igen. Efterhånden jo ældre katten bliver, jo mere utydigt bliver mærket også, så der kræver det lidt ekstra at læse dem - er dog selv rimelig god til det, men det kræver at man har katten i hænderne.

    hendes bule på maven er faktisk ret normalt. jeg har set mange og alle har selv faldet tilbage til normalt efter et stykke tid. Med 2-300 katte igennem internattet hver år så har man set en del.

    men jeg ville nok også lade dem lave det om.


  • #15   15. apr 2014 Du har vel ikke selv tørret noget af sværten af? Det skal nemlig blive siddende, til det drysser af selv.

    Synes nemlig, at øret indvendigt er for rent, når det kun er 10 dage siden, øremærket blev lavet.

    Bulen er helt normal og skyldes formentlig lidt ansamling af væske. Det fortager sig.


  • #16   15. apr 2014 Sår skal der være, en tatovering er jo "åbne sår, der fyldes med farve" grunden til at det er prikker er fordi tatoveringer flyder ud med tiden og så bliver det tydeligere.
    Hendes ører ser ud som om du har renset dem og så er det for egen regning hvis de skal laves om...
    Prøv at tage en lille lygte og lyse på øret bagfra, hvis du så tydeligt kan se hendes Nr, ville jeg ikke stresse eller gøre noget ved det før hun igen skal bedøves for noget.
    Mht bulen ville jeg lige få den tjekket hos dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld. Tror nok at min pige også havde den i et stykke tid. Min dyrlæge beder om at få dyret til tjek efter 10, det koster ikke noget (del af pakken) og så er vi alle sikre på at alt er ok smiley
    Her er et billede af Sofies øre (beklager, hun er meget behåret) dette øre var Sofus lidt voldsom med at renholde, så det er ikke så tydeligt som det andet. Hvis jeg lyser bagpå øret, står det meget tydeligt frem...


    profilbillede
  • #17   15. apr 2014 Jeg er mere bekymret for bulen. Det kan være vædske som Mega har nævnt, men det kan også være en brok, så det vil jeg helt sikkert anbefale at få undersøgt. Så kan du samtidig få kigget på den øretattoo.

  • #18   15. apr 2014 Det synes jeg ikke er godt nok. Det må de lave om


  • #19   15. apr 2014 Her er Speedys øre dagen efter. Jeg forventer dog sårskorper på.

    profilbillede
  • #20   15. apr 2014 Jeg vil nok bede om at få mærket lavet om smiley
    Angående bulen, så er det normalt, begge mine har fået det, bare hold øje med at den går væk inden for en uge.
    Her ses Mislings bule:


    profilbillede
  • #21   15. apr 2014 Jeg ville få tjekket bulen; men jeg var heller ikke 'forsigtig nok' eller hvad man kan sige.. og lyttede til alle andre der sagde jeg var for pylret, men burde have lyttet til min egen mavefornemmelse - dette endte ud i en død syg kat der havde 40,5 i feber (normal grad: 38-39), antibiotika i 5 dage og en meget tynd kat... det eneste vi kunne få i hende var vand fra en sprøjte.. og håndfodring.. så lyt til din mavefornemmelse med bulen på mavsen..
    øret på min baby blev tydeligere efter det var helet op


  • #22   15. apr 2014 sådan så vores ud 10 dage efter sterilisation. Det var næsten ikke at se mere, 2 uger efter operationen , tror jeg det var, men ja , hold øje med at det bliver mindre

    profilbillede
  • #23   15. apr 2014 # 19) Flot tatovering smiley . Gid det var mine kattes øretatoveringer, der var så tydelige.

  • #24   15. apr 2014 AP - Hehe, jeg kan se vi har samme dyrlæge og din har været inde lige en 35-40 katte efter mit sidste kuld var..

    Her Dot, den ene af de to piger..


    profilbillede
  • #25   15. apr 2014 Tinka: Bruger Østergaard Dyrehospital i Tranbjerg.
    Eva: Ja, det er da i hvert fald tydeligt smiley


  • #26   15. apr 2014 A. P. - Ja, og de er bare rigtig dygtige til at øretattovere synes jeg smiley Er meget glad for dem derude - så glad at jeg tager fra Egå og til Tranbjerg for at tage til dyrlæge, hehe..

  • #27   15. apr 2014 Eva: Ellers lidt af en tur smiley
    Har nu ellers lige været afsted med Mille, der skulle gentatoveres, men det tror jeg nu ikke bliver nødvendigt med Speedy smiley


  • #28   16. apr 2014 # 25) Vi bruger også Østergaards (bl.a. fordi jeg ved, at han bruger tatovørpen ;-))
    Mine katte blev tatoveret for snart 10 år siden ved en anden dyrlæge, der brugte tang, og mærkerne er ret utydelige smiley . Hvis de på et tidspunkt skal have renset tænder, eller andet der kræver narkose, så får de ligeså flotte øremærker som Speedy. smiley


  • #29   16. apr 2014 det eneste som er hammer træls, er at give penge til et øremærke og så får katten et blodører og øret krøller helt sammen smiley

    det har jeg prøvet med en af mine. Man kan slet ikke se øremærket. Nu er hun så en ældre dame (øremærket er ikke ældre, da det var en ældre dame vi overtog og fik ordnet), så jeg regner ikke med at hun render så langt andet end ud i løbegården, men alligvel...


  • #30   16. apr 2014 Ey jeg bruge også østergaards smiley og er enige, de er skide dygtige derude.

Kommentér på:
utydeligt øremærke med sår???

Annonce