19. jan 2014 Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Selv hjemme og varm lejlighed {{forumTopicSubject}}
Hej KG
Ved godt jeg har haft spurgt om dette før, men det kommer til at blive aktuel på tirsdag hvor jeg er væk det meste af dagen og vores lejlighed bliver vildt varm.
Kan fornemme på Milo han har det varmt, han ligger i skyggen og er ikke helt så aktiv(Ved godt de er aktive om natten/aften når det bliver koldere). Men Milo skal være selv hjemme fra klokken 7 om morgen og nok til engang om aften da jeg skal til min morfars begravelse.
Jeg er bekymret for at han får det for varmt. Jeg har dog tænkt mig at få købt nogen fryse elementer imorgen som jeg fryser ned og folder ind i håndklæder tirsdag morgen. Har også tænkt mig at stille skåle med vand MANGE steder i lejligheden så han har en masse vand han kan drikke(Holder meget øjne med om han bliver dehydreret til dagligt i hvertfald nu hvor det bliver så varmt i vores lejlighed).
Han får adgang til badeværelset da der er køligt der, men jeg er lidt i tvivl om han også skal have soveværelset denne gang da der som regel også er køligt derind, men normalt når jeg tag hjemme fra har han ikke soveværelset, men vil i mene jeg skal gøre det denne gang?
Og er der mere jeg kan gøre for at han ikke får det for varmt på tirsdag?
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
hvis du har mulighed for det så åbne et vindue eller meget gerne to, så du kan skabe lidt gennemtræk, uden dog at han får for meget
træk gadinerne for, så solen bliver udenfor.
og ellers tag det roligt, det skal være meget varmt for end at det bliver for varmt for katten. de er jo dyr som komme fra de varme lande. det bedste er at lade dem gøre hvad de selv har lyst til.
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det kan mine nemlig, mine er tophængte og kan sættes sådan i et lille hak så man udefra nærmest ikke kan se de er åbne men der kommer en smule frisk luft ind..
Nå men udover det, så skal du såmænd ikke bekymre dig sådan over det, et køligt sted som katten kan søge hen og en masse vand, så klarer katten sig fint, tænk på det er et dyr der finder det super dejligt at ligge lige foran en tændt brændeovn
Du kan evt lægge en isterning eller 2 i vandskålene, det gør at vandet holder sig køligt..
Men det du skriver er helt fint, Milo skal nok klare sig og vil automatisk søge hen hvor der er køligst hvis han får det for varmt..
Kan fortælle dig at mit hus også bliver mega varmt særligt om sommeren, alligevel oplever jeg at Smilla ligger sig i vindueskarmen når solen står lige på og tager sig en lur på et par timer
Tøsen går med mig i seng hver eneste dag, og om sommeren har jeg nemt 25+ grader i soveværelset, alligevel kan hun finde på at skulle ligge under dynen sammen med mig, og i hvert fald så skal hun ligge helt op af mig, så jeg er ved at omkomme af varme, hun virker til gengæld som om hun har det fantastisk dejligt
jan 2014
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2014
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/104961-alternativ_kattesikring_af_vinduet_d
Den på billedet er godt nok ud til gaden, men har samme slags vinduer ud mod haven..
Og så sætter jeg en lille figur i klem, så den ikke lukker (dimsen gør at den ikke åbner og kattene kan ikke komme ud)
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
jan 2014
Jeg lader bare vinduet i soveværelset være åbne det kan åbnes så den står skævt fra bunden af
Men ellers tak for forslag til at sikre det
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2014
Selv hjemme og varm lejlighed