850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Udenfor i snor Udenfor i snor

Hej KG

Jeg har jo Milo som er indekat med adgang ud til altan, men ville egentlig gerne kunne tag ham ud i den lukkede baghave der hører med til boligblokken(Det skal dog siges at det er hegne ind med så store huller i han nemt vil kunne komme ud). Men er bare bange for at han bliver så glad for at være ude at han ikke længere vil kunne trives som inde kat, så har ikke rigtigt gjort det endnu.

Ved der vil være en risiko for at han bliver så glad at han ikke vil kunne trives som indekat.
Men hvor stor er den risiko for ved hvor glad han er for at kunne komme ud på altanen.
Havde egentlig også tænkt på en legekammerat til ham, men det har kæresten sagt nej til så længe vi bor her hvor vi gør(ingen planer om at flytte lige forløbelig).

Er det noget jeg burde gøre, altså tag ham udenfor i snor eller skal jeg holde mig fra det hvis nu han ikke kan trives som indekat mere efter han har smagt på livet uden for?

Har brug for jeres råd og erfaringer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udenfor i snor
  • #1   3. maj 2014 Altan = etagebyggeri har jeg ret?
    For så synes jeg ikke at det er en god idé.

Den kan jo møde en fremmed i trappeopgangen og så bliver den allerede bange dér og husk, ingen sele er 100 pct. sikker - heller ikke selvom det står i anvisningen...

• #2   3. maj 2014 Ja det er etagebyggeri smiley

Milo er dog ikke en kat der nemt bliver bange for ting, men kan godt se hvad du mener smiley

• #3   3. maj 2014 Jeg har indimellem mine med ude i snor og der er kun en af dem der trives med det, nemlig min hunkat. Hankattene ligger sig konsekvent ned og flytter sig ikke før de bliver båret op i lejligheden igen.
    De har været en del ude på den måde, men de har aldrig virket til at hige efter at komme ud selv, så tror ikke det er noget du skal bekymre dig for smiley

Til gengæld har jeg erfaret at det er en god idé at lade dem gå indenfor med selen på en 10-12 gange af ½-1 time og lade dem vænne sig til det.

• #6   3. maj 2014 Jeg vil ikke anbefale dig det, netop af samme årsag som du selv er inde på, du har ikke mulighed for at gøre ham til fritløber eller lave en løbegård til ham, hvis udelivet trækker i ham..

Han trives lige nu som indekat med adgang til altan, så ingen grund til at lave om på noget som fungere smiley

Kommentér på:
Udenfor i snor

Annonce