2.484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vil ikke have klippet negle? Hvad så? Vil ikke have klippet negle? Hvad så?

Jeg har jo fået mig en sød Bengal da jeg fik hende fik jeg afvide 1. at hun kun var 4 år og 2. at hun sagtens kunne få klippet negle.

Ja hun er 6 år og kan under ingen omstændigheder li hverken at blive redt eller få klippet negle!

Hun er begyndt at få så lange negle at man kan høre når hun kommer gående over trægulvet, hun vejer 3,7 kg så hun har ikke så meget kampvægt.

Vi har prøvet det meste, da jeg er vant til at gøre det på min hankat da han hænger fast i alt muligt hvis jeg ikke gør det.

Det er jo også lidt synd for min hankat for hun prøver tit kræfter med ham og hun har jo sine syle spidse klør også har han bare ikke en dyt andet end sin størrelse.

Hvad dælen gør man? Skal jeg bare lade det værre og håbe på de bliver slidt naturligt eller er der en eller anden fix metode?

Som i kan se er der en del forskel på størrelsen smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke have klippet negle? Hvad så?
  • #1   12. maj 2014 Altså dyrlæge klipper ihvertfald negle på hunde så mon ikke de også gør på katte? hvis du altså har lyst til at bruge penge på det smiley

• #2   12. maj 2014 Hvis du kan høre at dine kattes klør klapre på gulvet, når de går, så skal de klippes ellers kan det i det lange løb gå ud over kattenens måde at gå på.
    Har du et højt nok kradsetræ, det anbefales at have et der er min.80 cm højt , så de kan strække sig helt når de hvæser klør.

• #3   12. maj 2014 Hvis du under ingen omstændigheder kan få dem klippet, vil jeg anbefale en træstamme som de kan hvæse kløer på, da det der sidder på de fleste kradsetræer ikke hjælper på kløerne.
    Jeg fik et tip om, at holde katten med venstre arm, og klippe med højre.

Selv klipper jeg ikke kløer, da Tarzan er udekat, han bryder sig heller ikke om, at få klippet kløer.

• #4   12. maj 2014 Vi har prøvet 2 mand at holde hende, men hun kradser og vender sig og det jo ikke sjovt for hverken katten eller os smiley

• #5   12. maj 2014 prøv at give lidt godbider undervejs, så det bliver en bedre oplevelse eller evt køb noget beroligende i dyrehandlen. Katteurt har en beroligende effekt på katte og hjælper ofte. Min ene kat, kan ikke fordrage bad og hende bestikker jeg med en masse godbidder undervejs.. ligesom med en hund.. så kan katte også bestikkes smiley

• #7   12. maj 2014 Jeg fik med succes klippet hendes negle på forpoterne med lidt overgreb smiley Men hun fik mad lige efter smiley

• #9   12. maj 2014 Mann kan komme langt med snak og godbidder smiley

• #10   13. maj 2014 Nej kradsetræ tager det ikke. Hverken på Pio eller Misja smiley

• #12   13. maj 2014 Min den ene både kradser og bidder når hun skal have klippet negle, men det bliver langsomt bedre. Jeg gær det at jeg pakker hende ind i et håndklæde så et ben stikker ud af gangen, mens hun så ligger her nusser min kæreste hende. Det bliver bedre og hin protestere mindre og mindre smiley

• #13   13. maj 2014 Ja fulgte den, men gjorde også som Liv, hun fik et håndklæde om sig for jeg har kun kendt hende i en lille måneds tid så var usikker på om hun ville bide mig den lille prut smiley Men hun fik klippet negle fortil så er det bagpå i dag, men hun tog det nu fint, lidt miaven og protest men så snart hun fandt ud af det ikke var farligt så var hun ikke så svær smiley Pio vores store på 7 kg det er bare at vende ham på ryggen og vups så har man klippet hans klør smiley

Men ja det er nødvendigt som Louise siger, hendes klør klaprede når hun kom gående over gulvet så de var blevet lidt lange smiley

Pio er bare en olfert smiley Han bliver totalt handicappet hvis man ikke klipper hans klør, han hænger fast i alt, tæpper, snore, tøj, stole, kradsetræ ja han ender bare med en brækket tå hvis jeg ikke gør det smiley

Kommentér på:
Vil ikke have klippet negle? Hvad så?

Annonce