5.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Min kat bider og river mig :( Min kat bider og river mig :(

Jeg har en maine coon hunkat på 1 år. Lige siden jeg fik hende har hun haft tendens til at nappe lidt efter en, men ikke så meget som nu smiley Hver dag, flere gange om dagen bider hun i mine ben når jeg går forbi hende og i arme når hun ligger ved siden af mig. Det kommer ud af det blå. Jeg synes det er blevet meget værre den sidste måneds tid. Det skal siges at hun stadig gerne vil lege og kæles. Og vil stadig gerne være tæt på mig og sove ved siden af mig.

Problemet er bare, at problemet er blevet værre og at det gør ondt når hun river og bider mug. Jeg holder utroligt meget af hende, og vil slet ikke af med hende. Nogen der har en forklaring på hendes "bide/rive-anfald" og hvordan problemet kan løses?
Håber nogen kan hjælpe...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat bider og river mig :(
  • #1   18. maj 2014 I hvilke situationer bider eller river hun dig???

Vågner hun op og angriber dig, eller er det efter du har rørt hende??

Er det når du kæler for hende og du ikke læser at hun ikke gider mere, eller er det når du stopper med at røre hende??

Du må lige prøve at forklare situationerne, så er det nemmere at få et billede af hvad grunden kan være..

• #2   18. maj 2014 Når Mitti gør det ( er den værste napper jeg har haft) piver jeg som en killing der bliver bidt smiley det hjælper, han stopper.
    Problemet med Mitti er helt klart han vil opnå noget med det, feks hvis han mener han bliver snydt for vådmad, eller jeg stopper med, at kæle og han vil jeg skal fortsætte.
    Han er også kærligheds bider, altså når han spinder og vil kæle så vil han godt holde fast i et stykke skind smiley men han er mere ihærdig og voldsom end de 2 andre, som også vil nappe.....

• #3   18. maj 2014 er hun steriliset?

er hun indekat eller hus/have mis?

enebarn?

• #4   18. maj 2014 Og vigtigst: hvor gammel var hun da du fik hende?

• #5   18. maj 2014 Play aggression?

• #6   18. maj 2014 Det kan være kedsomhed

Jeg havde sådan et kat der var tæt på billetten (isoleret pga sygdom) indtil dyrlægen kom med tippet prøv at sætte en kat sammen med hende. Det hjalp øjeblikkelig

• #7   18. maj 2014 det var også min første tanke - kedsomhed. Hun er i den alder hvor der gerne skal ske noget mere - har selv en hankat i samme alder, og han kan tage livet af selv en død, men han har så lige 16 andre at lege med, så det gør ikke ud over os, med mindre vi selv lægger op til det.
    Og særlig udsatte er indekatte, da de ikke har nogen de kan opsøge for at lege med
    du har vel ikke haft hende med ude? i snor?

• #8   18. maj 2014 Tak for jeres svar.
    Jeg fik hende da hun var omkring 3-4 måneder. Og ja hun er steriliseret og er indekat. Racen er maine coon. Jeg har ingen andre katte end hende.
    Det lyder måske underligt, men hun angriber hver gang jeg taler i telefon mens jeg står op eller går. Så kommer hun bare løbende og bider mig på benene og mjaver.
    Hun gør det også når jeg bare går forbi hende nogle gange, mens hun ligger på gulvet.
    I går sprang hun op på sofaen hvor jeg lå, også bed hun mig en gang og løb væk...
    Få gange når jeg kæler hende kan hun også godt nappe men der forstå jeg med det samme, at hun har fået nok.

• #9   18. maj 2014 Da hun var killing, lod du hende så lege med dine hænder og fødder?

• #10   18. maj 2014 Nej det gjorde jeg ikke. Men da hun var killing vækkede hun mig hver morgen, ved at bide mig i tæerne.. Det er hun holdt op med nu. Hun har altid haft tendens til at nappe lidt.

• #11   18. maj 2014 Jeg tror det kan være kedsomhed (: Min Misling gjorde det også, men så fik jeg en kat mere og så stoppede det da hun jo fik en at lege med på en anden måde end hvad jeg lige kan. Så jeg vil foreslå at du får en kat mere, hvis pladsen, og økonomien er til det.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #12   18. maj 2014 Hun keder sig og søger opmærksomhed. smiley Hvis du har muligheden så vil jeg anbefale dig at få en killing/ungkat til hende, som hun kan krudte og nusse med, gerne i en alder af ca. 4 måneder, det er lettere at sammenfører en yngre kat end en ældre.. Vi mennesker kan ikke give det som 2 katte kan have sammen. smiley

Så vil bideriet og når hun ligger på skjult farer hen og bider dig i benet, gå i sig selv, det er ikke ondt ment.. Det er jo det 2 katte gør når de krudter sammen, gemme sig feks og så pludselig farer hen og "overfalder den anden" for sjovt.. smiley

• #13   18. maj 2014 Ja hun keder sig, det er det man kalder playaggression, og eneste løsning er faktisk i det tilfælde en legekammerat/ selskab, så jeg håber du har mulighed for en kat mere, for det vil klart være bedst for både hende og dig, det kan nærmest kun blive værre smiley

• #14   18. maj 2014 Har I været hos dyrlæge ?
    Det er et godt sted at starte.

Kattebid er IKKE til at spøger med, det er farligt.
    Eftersom problemet kun bliver værre må du sikre dig der ikke ligger en fysisk lidelse gemt ( smerter )

Jeg har trods stor sorg i familien måtte lade vores skovkat sove ind fordi den bed , den bed så kraftigt at jeg kom på penicillin .

Den bed også drengene så i samråd med dyrlægen valgte vi at aflive den.
    Håber ikke det går så galt, men tror ikke på at det kun er playagression ,desværre smiley

• #15   18. maj 2014 hun keder sig. når du ikke lige er opmærksom på hende, ja så gør hun bare det kan hun kan finde ud af, sådan at hun får din opmærksomhed

det bedste råd vil nok være, hvis det er muligt, at få en legekammerat.

• #16   18. maj 2014 Vil nu stadig kraftigt anbefale dyrlægen tager et kig på hende...
    Selvdiagnosticering skal man passe på med smiley

• #17   19. maj 2014 Ja jeg har været til dyrlægen med hende, og der er intet galt med hende, sagde dyrlægen. Nu hvor jeg læst jeres forslag om at anskaffe en anden kat, tror jeg at jeg vil prøve det smiley Mange tak for jeres hjælp og svar. Håber virkelig det hjælper på problemet..

• #18   19. maj 2014 Vi krydser fingre smiley

• #19   22. maj 2014 Er det bedst med en han eller hunkat? Jeg har en hunkat, så tænkte om det måske var bedst med en han?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #20   22. maj 2014 Min erfaring er at 2 af samme køn leger bedst sammen. 2 hanner vil gerne slås lidt samme og 2 hunner gider som regel ikke de voldsomme lege, men vil hellere løbe efter hinanden og tjatte til hinanden. smiley

• #21   22. maj 2014 som janne siger.
    det var også det råd vi gav på kv. især lige når det kommer til at man i forvejen har en hunkat. Hun vil nemlig gerne selv bestemme, og så der det somregle nemmere at få en pige ind, fordi hun somregle ikke opsøger den anden kat.
    hankatte er lidt mere fremme i skoen, og der skal ske noget mere, om den anden vil det eller ej.
    dermed er det ikke sådan at piger ikke kan finde sammen og være super venner, for det kan de. De er bare mere enige om det.

Kommentér på:
Min kat bider og river mig :(

Annonce