{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Sabrina P
Sabrina P
Tilmeldt:
8. apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Killing {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en veninde der har fået killinger, hun spørg mig så i dag om jeg ville have en. Og jeg siger så måske for jeg, ville jo lige finde ud af hvad det koster og alt det der. Så mine spørgsmål er så:

hvad koster det at have kat?

Og så er det at jeg ville høre om. Jeg kan have den et andet sted end her hjemme? Jeg har nemlig en anden veninde der også har mage katte som jeg måske godt må have den (opstaldet) hos. Men ville den så glemme hvem jeg var og så kun lide hende, selv om jeg kommer vær dag?? Jeg skal selvfølge selv give den mad og alt det andet.

Håber i kan hjælpe mig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing
  • #1   3. jun 2014 Du skal betale, foder. Dyrlæge vis der er behov... smiley og nok noget andet..''

    Opstalet ved jeg dog ikke... Katten vil nok ikke bare glemme dig, vis du kommer være dag :D?..

    Kan du da ikke have den hjemme??


  • #2   3. jun 2014 Det er en god ide at få den neutralideret.. Hanner er billigst

    Så skal der købes legetøj, kradsetræer i flere størrelse, skåle, kattebakke og evt. en sele

    Dernæst foder og kattegrus

    Husk den i følge loven skal være min. 12 uger når den skal fra sin mor


  • #3   3. jun 2014 Kan se du er 12 år, er det fordi dine forældre ikke vil have du skal have kat du ikke kan have den hjemme? For hvis det er så ville jeg måske nok vælge ikke at tag imod katten, da jeg vil mene dine forældre skal ind over når du anskaffer dig et dyr i den aldre du har.

  • #4   3. jun 2014 Børn kan ikke bare tage imod en kat. Så hvis dine forældre ikke er indstillet på at have kat, så er du ganske enkelt nødt til at sige nej til den killing.


  • #6   3. jun 2014 Synes helt klart det skal være en beslutning dine forældre tager. Skal man have kat, skal det være 100%, du kan ikke bare læsse den af i en stald ind i mellem.
    Desuden koster det omkring 3000 kroner bare at gøre katten "køreklar" og derefter er katten en fast udgift som en pige på 12 år ikke skal have.

    Nej, glem det, drop dét. Det er dine forældre der skal skaffe kat, ikke dig


  • Sabrina P
    Sabrina P Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #7   3. jun 2014 Sp. Nej vi har ikke plads.

    beltane. Ja de passer dem også til de er 12

    heidi_j_milo. Jeg har snakket med min mor og hun har sagt ja til det vis den kan være hos min veninde.

    tinka. jeg må godt for min mor.

    _felis_ Jeg er helt med på det med alle de der penge og jeg må godt for mine forældre. Det med at den er et andet sted er en meget god løsning i mine øjne. Da jeg er der vær dag.

    heidi_j_neutraliser__if_you_care. Min mor og jeg har taget en beslutning. Det er mig eller at blive aflivet.


  • #8   3. jun 2014 Hvis i ikke har plads, skal i da ikke have kat?

    Derudover skal man ikke tage en kat til sig, bare fordi den står til aflivning. Det er ikke synd for en kat at blive aflivet. Men det kan være synd for den at være i live, hvis den ikke er oprindeligt ønsket i hjemmet.

    Og HUSK at sterilisere den. Sig det til din mor.


  • #9   3. jun 2014 Og nej, den skal selvfølgelig ikke være et andet sted. Den skal være hos jer, eller også skal i slet ikke have den. Det er en rigtig rigtig dårlig ide.

  • #10   3. jun 2014 Du skal huske på, du bliver ikke ved med at være der hver dag (hvor det så end er du snakker om). Du bliver ældre og får andre interesser. Og katten lever altså i mange år

  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #11   3. jun 2014 Altså hvorfor vil vil have en kat og lade den bo hos en anden?
    Så er der jo ikke din kat.?!

    Hvis du er 12 år, så skal du snakke med dine forældre
    Og hvis de ikke vil have kat, så kan du jo ikke få en kat.

    Vent du til dine forældre er med på ideen.


  • #12   3. jun 2014 Sabrina - Selv om du har fået lov af din mor, er det en dårlig ide. Det lyder til, at hun slet ikke har tænkt det igennem.

    Som Heidi skriver så bliver du ældre, og du bliver ikke bliver ved med at have mulighed for passe og besøge katten dagligt de næste 15-20 år.
    Om 6-7 år er du sikkert i gang med uddannelse og flytter hjemmefra, og hvad så med katten?!
    Katten kan ikke bare flytte med rundt på lejede værelser, og hvordan man ellers bor når man er en ung, fattig studerende.

    Så nej, det holder ikke at anskaffe sig den killing.

    Og hende, der har killingen, burde virkelig have fået sin hunkat neutraliseret, når hun ikke på forhånd havde fundet gode hjem til killingerne. smiley Hvis killingen bliver aflivet er det IKKE dit ansvar. Det er morkattens ejer, der må have det på sin samvittighed.


  • #13   3. jun 2014 Sabrina:
    Pga. at I ikke har plads og at den skal være hos en anden - som du måske engang bliver uvenner med samt din alder - om 4 år vil du sikkert hellere til fest end hen til din kat.

    Synes at du skal vente til du er flyttet hjemmefra eller til I evt. flytter til et sted med mere plads. Den dag du så flytter hjemmefra, så kan du tage stilling til om ikke den skal blive hos din mor.

    Ingen synes at aflivning er spor sjovt, men der kan være tilfælde hvor det er den eneste realistiske udvej.


  • Sabrina P
    Sabrina P Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #14   4. jun 2014 Ok. Jeg skal ikke have kat. smiley

  • #15   4. jun 2014 Ikke når i ikke har plads til at have den hjemme ved jer selv, så er det bedre at vente, både for kattens skyld men da også for din egen, for du vil ikke få det tætte venskab med en kat du kun ser et par gange om ugen som hvis du har din daglige gang sammen med den i hjemmet..

  • #16   4. jun 2014 Sabrina

    Ikke endnu. Du har maaaaaaange år til at få dig en kat smiley


Kommentér på:
Killing

Annonce