{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Charlotte O
Charlotte O
Tilmeldt:
9. feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Naboens hankat går ind til os {{forumTopicSubject}}

Sikke med indlæg jeg får oprettet i aften smiley

Men sagen er den at naboens hankat er begyndt at gå ind til os.
Jeg når kun at se bagenden af ham, så jeg kan ikke nå at sprøjte med vand eller andet.
Vi har ofte døre og vinduer åbne, så vores egen kat kan gå ind og ud!
Og nu hvor hun har killinger skal hun kunne komme ind hvis hun vil.

Men den hankat strinter herinde. smiley damn det stinker.
Han er ikke kastreret. Det vil naboen ikke, da de har hørt at kastreret hankatte ikke kan klare de andre katte i nabolaget.
Han strinter generelt alle steder hos os, vores havehynder og jordbær smiley
Naboens svar: Ai det forstår vi slet ikke, han strinter jo ikke herhjemme. Bare kast vand efter ham.

Men det største problem er at vi bor i en ejerlejlighed (2 længet hus) hvor hankatten bor i den anden længe.
Så vi bor på samme matrikel, vores have er bare delt op.

De vil ikke have ham kastreret.
Hvad skal jeg gøre.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens hankat går ind til os
  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #1   11. jun 2014 Det er ikke så meget det at han går herind, for det er jeg godt klar over at de ikke kan styre.
    Men jeg gider satme ikke han går og strinter herinde. smiley

    Jeg foreslog dem at vi kunne gå sammen og få ordnet begge katte, så snart min kats killinger er store nok.
    Men det ville de under ingen omstændigheder.


  • #2   12. jun 2014 Hvor gamle er killingerne, siden du tør lukke missemor ud? Jeg personligt ville holde missemor inde, indtil killingerne er mindst 8 uger gamle.



  • #4   12. jun 2014 Faktisk ville jeg slet ikke lukke en fertil hunkat ud, så hun kan gå hen og blive drægtig igen.

  • #6   12. jun 2014 Tilbyd at betale for dyrlægeregningen ;-).

    Har du snakket med ham om overskudskillinger? Fx de killinger, som du tilfældigvis står med ansvaret for nu ...

    Det vil da være så træls at skulle til at klage med lov i hånd, når problemet nemt kunne løses. Men skulle det komme dertil (det gør det forhåbentlig ej), så må fertil-strint i ens hjem jo da høre under væsentlig gene. Lugten forsvinder jo ikke i det samme katten er blevet jaget ud.
    Ej, tag en snak med naboen - han må vel kunne se rimeligheden i, at dit hjem ikke skal risikere at komme til at stinke af hankattepis pga. hans kat. Måske skal han lige hjælpes til at tænke lidt længere, end han hidtil har gjort.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #7   12. jun 2014 Killingerne er 14 dage.
    Jeg har prøvet at holde hende inde, men det går bare ikke.
    Hun er meget selvstændig, så det er meget unaturligt for hende at blive låst inde.
    Hun er på P piller, så der kommer ikke flere killinger her.

    Ja, det ville jo bare være nemmest jeg lukkede alle mine vinduer- men det er nok også bare en princip sag,?
    Jeg gider ikke sidde i 35 grader inden for i sommer fordi at de ikke vil kastrere deres hankat.

    Jeg ved godt at de ikke kan gøre for det, men jeg forstår ikke de er så afvisende med at få ham kastreret.

    Igår gik vi lige en tur i 5 min (hentede jordbær længere nede af vejen)
    Da vi kom hjem gjorde jeg bad klar til min datter - og mens jeg badede hende kom katten rende inden fra den anden ende af huset og hoppede ud af vinduet. smiley
    Og bingo, der stank inde på min datters værelse.

    Vi bor jo meget tæt, og må tit være overbærende med hinanden.
    De har forresten 4 børn, så vi er ofte overbærende. Vi er bestemt ikke nogle brokke hoveder smiley

    Tror ikke det ændrer noget hvis jeg tilbyder at betale.. For det er sikre på at han ikke kan klare sig hvis han bliver kastreret.
    Men ja det er tankeløst af dem.
    Vores killinger har han været med til at lave, og "hitte" katten der pt bor hos naboen med 4 killinger er også fra naboens kat.
    Måske de bare burde tage sig af fremtidige tilløbende drægtige hankatte.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #8   12. jun 2014 Jeg har besluttet at hvis han strinter herinde når man kat skal steriliseres, så tager jeg ham fandme med til dyrlægen.
    Det ved jeg godt jeg ikke må.
    Men han er ikke registreret alligevel, så hvad hvad vil de gøre ved ved det.
    Jeg skal nok varsle dem det, også må de holde ham inde så jeg ikke for fat i ham smiley basta.

    De er forresten trætte af at han render og mijaver højlydt altid, jeg fortalte at kastration nok ville hjælpe.
    Men når de får nok af ham "smider" de ham ud af deres køkkenvinduet (som er lige ud til vores gård - hvor vi sidder og spiser)?!


  • #9   12. jun 2014 Synes du skal fortælle, at de skal holde deres kat ude fra din grund. Hvis de siger, at de kan de ikke, må du sige "bare ærgerligt, næste gang kører jeg ham til internatet, hvis i ikk får ham kastreret, for jeg er pisse træt af at han render og strinter i mit hjem".

    Man kan ikke kræver at de skal holde katten på egen martrikel, men du kan godt kræve at de skal holde den væk fra din.

    Det er ikke godt for naboskabet, men min ikke dit hjem er lidt vigtigere.

    Desuden kan du ikke kun blame den hankat, for at gøre hunkatte gravide. Hunkattens ejere skal også sørge for sterilisering. Desuden forhindre p-piller ikke graviditet, kun løbetid.
    Synes bestemt også du skal holde katten inde, så længe killingerne er små. Så må hun brokke sig.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #10   12. jun 2014 Jeg formoder da at p piller også forhindre hun bliver drægtig indtil hun kan steriliseres smiley

    Problemet er at vi bor på samme matrikel. Haven er meget enkelt delt op.
    Så jeg ved godt at de ikke kan holde katten væk fra min have.
    Jeg kan heller ikke holde min væk fra deres.
    . Det var heller ikke et problem før den begyndte at strinte inde og ude hos os.

    Jo, jeg synes godt jeg kan blame dem at den tilløber kat som vores nabo tager sig af har fået killinger.
    Vi bor ikke så mange mennesker her hvor vi bor, og alle de kankatte heromkring er kastreret.

    Men desværre har vi en masse udenlandske arbejdere her om sommeren der plukker jordbær, og nogle får kat, som de "glemmer" at tage med hjem.
    Og de kan blive drægtige fordi vi har en hankat der ikke er ordnet.
    Men næste hunkat der dukker op, må de jo tage sig af så.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #11   12. jun 2014 Og med hensyn til at holde hende inde, det duer bare ikke.
    Hun vil bare gerne kunne komme ud og ligge lidt på fliserne udenfor i solen.
    Og det vil jeg ikke tage fra hende.


  • #12   12. jun 2014 Men hvorfor er det ikke ligeså meget dit ansvar at sterilisere din kat?
    Man er to om at lave killinger. Synes ikke man kan give en hankat skylden for at ens kat er drægtig. Man må selv lige tage et ansvar også.

    Og nej, p-piller forhindre ikke graviditet (som mange fejlagtigt tror) men forhindre at katten kommer i løbetid. Kommer der så en agressiv, liderlig ligeglad hankat, der alligevel springer om bord, så hjælper p-pillerne ikke.


  • #13   12. jun 2014 Du er godt klar over, hvor kæmpe et arbejde det er, hvis du skal flaskefodre et helt kuld killinger, hvis der sker missemor noget, mens hun er ude?

    Desuden så er p-piller ingen garanti for, at hun ikke bliver drægtig.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #14   12. jun 2014 Jo jo. Det er mit ansvar at sterilisere min kat. I know.
    Men den kat inden ved siden af som har fået 5 killinger. Har ingen ejer.

    Jeg kan jo ikke gøre så meget andet end give hende p piller til hun kan steriliseres.
    Altså dem jeg kender der har fået killinger lukker også missemor ud.
    Katte er forskellige- og hende her kan ikke lukkes inde.
    Hun var mere udekat end indekat før hun fik killinger.
    Så jeg vil ikke byde hende at spærre hende inde.

    Jeg tror også hun har styr på det, hun går ikke særlig langt væk.


  • #15   12. jun 2014 Men som jeg ser dine muligheder så:
    Få en chiplem, som kun hun kan gå ind og ud af.
    Ved den holde katten væk fra din grund.
    Bed dem få deres kat kastreret.
    Advar dem og ellers kør katten på internatet
    Selvom katten ikke er registreret, så ved du hvem ejeren er. Ved ikke om det er regler for, om man må tage en uregistreret kat til dyrlæge, men hvis du er villig til at betale, så er det også en mulighed.
    Derudover bør du kræve af dine naboer, at de skal betale for de skader katten laver (at tisse indenfor kan defineres som en skade og man skal som dyreejer erstatte hvad ens fritløbende dyr ødelægger).


  • #16   12. jun 2014 Der er hvert år utrolig mange killinger, der mister deres mor. Det sker enten i trafikken, hunde, skud eller andre grimme ting. Og jeg har allerede set en hel del moderløse killinger i år, fordi missemor får lov til at gå ude.

  • #17   12. jun 2014 Den strinter inde hos di, fordi du også har fertile katte, så den syntes de lugter deeeeeejlig smiley

  • #18   12. jun 2014 De kan altså også strinte selv om man ikke har fertile katte i huset. Jeg har også haft en der hver aften gav min kattedør et strint fordi det åbenbart var hans område . Og han gik sine runder et pat gange om dagen. Ofte var det på samme tidspunkt nogenlunde. Jeg kunne altid høre ham men han var godt nok hurtigt og kom mig tit i forkøbet. Sæt net op i dine vinduer det har jeg gjort ud til forhaven så kommer den da ikke ind i stuer og rum den vej. Mine vinduer ud til forhaven er lukket med sådan noget der ligner fluenet. Du kan selv lave en ramme og sætte i vinduet. Selv om det er irriterende men så kan du da forhindre den i at gå ind af vinduerne.

  • #20   12. jun 2014 Felis - en hankat som har strintet, kan altså godt stoppe igen når han bliver kastreret... Ellers må du altså lige fortælle min tidligere avlshan (strinteprins) at han har glemt at strinte, efter kastrationen...

    Held og lykke til TS, og håber at dig og din nabo finder en god løsning.


  • #21   12. jun 2014 Chip kattelem , hegne haven ind. Hvis han ikke er registeret nogle sted, ja så kan du fange ham og få ham afmonteret. Men der kan jo altid komme en ny fertil og gøre det samme nummer. Så du kommer nok længst med chip kattelem og indhegning.
    Og så kan kun være enig at du tager en store risiko ved lade mor komme ud på egen hånd med så små killinger .


  • Line  A
    Line A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #23   12. jun 2014 Stakkels dig..

    Jeg havde samme problem. Det endte med at jeg (i dyre domme) måte chippe mine katte og få en kattelem med chip... Nu pisser nabokatten så bare op af kattelemmen, så den må jeg ofte vaske.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #24   12. jun 2014 Jeg synes det er forsøget værd om en kastration vil afhjælpe problemet.
    Men de er jo bange for at han vil få bank hvis han bliver neutraliseret.
    .
    Jeg nægter at være tvunget til at holde mine vinduer lukkede om sommeren, fordi de er ikke er villige til at prøve at løse problemet.
    Så jeg tager sagen i egen hånd hvis det ikke stopper.
    Jeg gider ikke gå ind på min datters værelse der er overstrintet af den kat.
    Og jeg gider faktisk heller ikke at de smider katten ud på min terrasse når ham hyler for meget inden hos dem selv.



  • #25   12. jun 2014 Hvorfor ikke hegne haven ind, ingen stress med nabo,fertil hankat ,, strint op af alt, og det bedste et sikket miljø for din egen kat og ingen stress med andre naboer der måske en dag synes din kat er for meget. smiley

  • #26   12. jun 2014 Det var dog en helt utrolig egoistisk og hensynsløs nabo! smiley
    Jeg synes du skal insistere på at få en alvorsnak med ham, og få ham til at begribe hvor stort problemet er for dig.

    Du lyder som en tolerant nabo, men selvfølgelig kan du ikke tolerere, at dit hjem skal lugte af hankattepis pga. hans skabagtigheder eller nærighed eller hvad der er galt med ham.
    Hvis han ikke kan indse at han bliver nødt til at vise dig det hensyn at få sin kat kastreret, så synes jeg det er ok, hvis katten forsvinder en dags tid, og kommer hjem uden fyld i nosseposerne ;-). Det er sket for flere katte - ikke engang altid deres ejere opdager noget.

    Og hans kat skal nok klare sig på sit eget territorie.

    (Og de jordbærplukkere, der efterlader sig katte, skulle have en dragt prygl smiley )


  • #28   12. jun 2014 # 27) Aldrig i livet om jeg kunne finde på at få taget livet af en rask kat!

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #29   12. jun 2014 Det er da ikke katten skyld, den er som katte flest der ikke er neutraliseret, det skal da ikke gå ud over en uskyldig kat. smiley
    Man kunne jo spørge ejeren om man må tage katten med, nu når din egen kat skal steriliseres OG fortælle ejeren at det har intet at gøre med at når en kat bliver neutraliseret så kan den ikke klarer sig mod de andre katte. Hvad med alle de ude katte som ER neutralisere, får alle de katte bank.? smiley
    Du skriver også ""og alle de kankatte heromkring er kastreret."" så det kan du også fortælle ejeren og de får vel ikke bank, måske af din naboes kat, der ikke er kastrerede. smiley

    t


  • #30   12. jun 2014 Musklerne sidder da ikke i vedhænget.. Katten bliver jo ikke slappere af at være kastreret.. Kastrater kan også komme op at slås

  • #31   12. jun 2014 Uf nej Felis.
    Med mindre det er en dyrlæge ind over smiley


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #32   12. jun 2014 Jeg har netop tilbudt vi kunne slå os sammen når vores skal neutraliseres. - men nej tak sagde de bare.

    Jeg kan ikke hegne vores have ind.
    Det bor jo som sagt i et hus med 2 længer. Hvori de bor i den ene.
    Så vi bor meget tæt.

    Ja de er generelt lige glade med mange ting.
    Og vi har virkelig været overbærende, det bliver man nød til når man bor tæt jo.
    Deres kat er da sikkert sød nok, men jeg oplever desværre kun gener ved den.
    Jeg er indforstået med at måske aldrig vil stoppe med det.
    Også må vi tage den derfra.

    Men jeg vil bare have at de gider samarbejde bare en lille smule om at løse problemet.

    Vi har været naboer i 6 år efterhånden.
    Der har længe været lidt små konflikter med deres børn der ridser vores bil, men ikke vil indrømme indrømme det.
    Og de har en kæmpe græsplæne (10 gange større end vores)
    Og naboen siger de aldrig har ejet en græsslåmaskine.
    Vi har sku en til vores 10 kvm græs smiley

    De lurede lidt sidst de ville låne den:-) havde købt en håndskubber smiley haha.
    Det gad de ikke, så deres græs er meget højt smiley


  • #33   12. jun 2014 Du er jo nødt til at tage en alvorlig snak med dem! De samarbejder jo åbenbart ikke af sig selv.

  • #35   12. jun 2014 Felis **Jamen hvad er alternativet?**

    Jamen det skrev jeg jo ovenfor. Det er selvfølgelig at få katten kastreret.



  • #36   12. jun 2014 Felis

    Kører den på internatet. Det er ikke forbudt. Og det koster penge for dem at hente den igen.
    Men hvis den ikke bliver hentet, kan det være den kommer til en familie der rent faktisk gider den


  • #38   12. jun 2014 Arh Felis, mon dog det er med 99% sikkerhed katten vil vedblive at strinte. Jeg har da mødt mange katte der er holdt op, når de er blevet kastreret som voksne - deriblandt endda en kat, der først blev kastreret, da han var 9 år!
    Og ikke-fertil-strint kunne jeg bedre holde ud i en periode - indtil jeg fik overtalt katten til at holde sig ude af mit hjem. Og jep, det tror jeg godt kan lade sig gøre med tålmodighed.

    Straks at aflive, i stedet for at lade kastration komme an på en prøve, kunne jeg ved gud ALDRIG finde på! - og kunne nu heller ikke finde på det, selv om kastration ikke skulle hjælpe.

    Internat, som Heidi nævner, er også en mulighed. Jeg ville have det røvdårligt med at indlevere en kat til internat, men kunne nok godt blive drevet dertil.... lade der gå en uge med fremlysning .... katten bliver kastreret, og sat til bortadoption .... og jeg fortæller nabo at han kan købe sin kastrerede kat på internatet.

    Men nu tilbage til TS' situation, jeg ville virkelig insistere, og rende den nabo på dørene, indtil de havde fattet, at de f*ndme skulle få den kat kastreret!


Kommentér på:
Naboens hankat går ind til os

Annonce