{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattefoder
  • #1   12. jun 2014 helt sikkert magnesiumen. især fordi jeg har hanmisser. tjekker alt for det - for det findes også i vådfoder, så det er lidt af en jungel nogen gange

    mine misser får rc sterilised og det har de fået i ca 7 år eller der omkring. Og det er både de og jeg glade for.


  • #2   12. jun 2014 Jeg er mærkedyr mht. foder og regner med at de store mærker som Royal Canin, Hills, Eukanuba og IAMS har styr på sagerne.
    Lige nu er Elvis og Freddie på en Sterilized Appetite Control og mine plejebørn er på RC Kitten og en blanding af intestinal og "Mother and Child" også fra RC.
    Missemor får udelukkende killingevådfoder ved siden af (også RC) og når de små selv skal til at spise, starter jeg op med Babycat fra RC.

    Mine pensionærer får RC Fit og billigt dåsefoder.

    Så jeg stoler på at de store fabrikanter har lidt styr på hvad de putter i foderet.

    Har prøvet kornfrit, men det gav splatmave.


  • #3   13. jun 2014 har også prøvet kornfrit men det gad mine slet ikke at spise. og jeg syntes nu ikke lige at jeg manglede morgenmad smiley

    desuden er der større risiko for at ens kat får foderallergi med kornfrit end hvis man bruger med.

    glemte lige vådfoder, her får mine smilla, bozita, miamor, schmusey og så noget billigt med c som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, men kattene elsker det. Alt købes hos zooplus fordi de har så meget forskelligt og så er der noget at vælge imellem, idet de hele tiden får noget nyt.

    har lige prøvet cosmo, men det var nu hellere ikke lige sagen. f... kræsne katte jeg har.

    tørfoder er dog ikke noget jeg vil ændre på overhovedet. det er det eneste som kan holde urinvejsproblemerne væk hos den ene af mine katte (han har dog lige haft en tur pga væskemangel)


  • #4   13. jun 2014 Vi bruger også Royal Canin til vores main coons indenfor; min lille huskat får det dog ikke, hun bor udenfor. Det ryger simpelthen alt for hurtigt når der kommer fremmede katte i spisekammeret. Der var på et tidspunkt en der sagde at der var koffein i Royal Canin og de derfor ikke brugte det. Kan det passe?

  • #5   13. jun 2014 Jeg går efter bestanddelene der er i, magnesium og fosfor, for ej at glemme protein og fedt indhold og sidst men ikke mindst, at det er kornfrit smiley

    Kingsmoor lever op til det smiley


  • #6   13. jun 2014 Af vådfoder går jeg efter korn og sukkerfrie varianter som LUX og applaws smiley

  • #7   13. jun 2014 Hvis der er koffein i, så burde det stå i indholdsfortegnelsen.

    Måske forveksler de det med Cikorie som er i flere mærker.

    Det blev brugt som kaffeerstatning under 2. verdenskrig. smiley



  • #10   13. jun 2014 Tøsen: ja det er så. Også derfor jeg lidt prøver at finde ud af hvad man skal kigge efter i et godt foder mht indhold og hvad folk sådan har gode erfaringer med. Men jeg tror jeg prøver Arion til hende. Lige pt får hun noget af All Cats og det kan hun rigtig godt lide, hun tager bare ikke på af det og er ved at være til den tynde side. Men nu er hun jo også i vokseperioden, så det har også lidt at sige. (:

  • #11   13. jun 2014 Hvis du fodrer efter anbefalingen på posen, kan det være derfor hun ikke tager på. Tørfoder bør stå fremme døgnet rundt (gerne i diverse legedimser og foderautomater)
    Derudover er vådfoder supergodt, da mange katte drikker alt for lidt (helst omkring 3dl om dagen)
    Jeg går efter korn og sukkerfrit. Mht arion er det en fast del af min blanding herhjemme, selvom det ikke er helt kornfrit smiley

    Anja, katte kan jo også være allergiske over for korn, så man kan aldrig vide sig sikker smiley


  • #12   13. jun 2014 N9nna: hej - jeg har foder stående fremme hele døgnet, så hun kan spise som det passer hende (:

  • #13   13. jun 2014 en ting er at de har allergi overfor korn, så kan man bruge kornfrit, men får de foderallergi så er der kun en slags foder.
    og der er desværre mange tilfælde med kornfrit hvor katten har fået foderallergi.


  • #15   13. jun 2014 Foder allergi er meget forskelligt, så at sige at der kun er ét foder til en kat med foder allergi er det samme som at sige at jeg kun må spise gulerødder resten af mit liv for jeg har "foder allergi"
    Jeg er allergisk over for MANGE ting, men der er da stadig mange ting jeg godt kan tåle og sådan vil det da også være for katte!
    Hvis en kat har foder allergi må der sendes blodprøver til test og finde ud af hvad der tricker allergien og derefter kan madplanen lægges!


    Godt at der altid står mad fremme, så er det jo ikke fordi den er sulten smiley


  • #16   13. jun 2014 Hehe nej bestemt ikke. (;

  • #17   14. jun 2014 Da jeg fik Sofus tog jeg i maxi zoo pga det store udvalg og gik samtlige killingeposer igennem. De fleste er fyldt med ting som jeg ikke synes hører til i mad, såsom honning og søde bær. Jeg endte så med arion killingefoder, da det lignede mad, indholdet gav mening, syntes jeg.
    Derefter gik vi over på arion adult og nu blander jeg så arion med porta 21 grain free og diverse prøveposer (grain free)
    Du kan prøve at lokke noget mere vådfoder i mislingen, det hjælper ofte til at vægten bliver bedre (både hvis den skal op og ned) og råt kød ligger godt i maven, gerne rigtige kødstykker hvor tænderne kommer på arbejde (det er også godt for tandhygiejnen)


  • #19   14. jun 2014 Vådfoder er ikke helt hendes ting, desværre. I hvert fald ikke det vi har prøvet indtil videre (:

  • #20   15. jun 2014 Prøv forskellige mærker, mine blev meget hurtigt glade for lux. Nu får de bozita i papkarton til morgenmad, miamor pastete til frokost og bozita i dåse /lux/Smilla til aftensmad. Morgen og aften er der tilsat lidt kogende vand (så maden er lillefinger lun) og frokosten er suppe, ca halvt mad halvt vand.
    De kan også godt lide kylling suppe (kog en hel kylling i rigeligt vand, lad køle af, pil ALLE knogler fra, findel kødet, server lunkent)
    Mine er ret glade for råt og de elsker tun saftevand (menneske mad er ikke sundt for dem) 1-2 gange om året for de lidt vand fra min tun blandet med MEGET koldt vand 1 del tun vand til 6-7 dele koldt vand fra hanen. Ikke sundt men vældigt dejligt synes de smiley
    Så får de ekstra væske og de har de ofte brug for smiley jeg ville dog ikke gøre det mere end et par gange om året pga salt mængden i menneske mad er for høj til katte og kan give urinvejs problemer


  • #21   2. jul 2014 Jeg vil stærkt anbefalde kornfrit. Har undersøgt nu om der er hold i det med foderallergi og det er der altså ikke. Kornfrit giver ikke mere foderallergi end noget andet foder, og desuden kan kattemaver ikke fordøje kornet, endda heste har ikke godt af korn, da det giver mavesår. Magnesiumet er vigtig at holde øje med, men i applaws er det intet problem, husk at supplere med vådfoder også, pga væske. Origen er også godt foder, også kornfri, og min kære dyrlæge sagde forleden at hills også snart vil komme ud med et kornfrit produkt. Håbet hun har ret, kunne være godt at nogen af de populære mærker får lavet et kornfrit produkt! smiley

  • #22   2. jul 2014 Også ligger jeg stor vægt på at der er taurin i mit foder, hvis der ikke er taurin i dit foder, skal du skifte med det samme - det er det absolutte vigtigste! smiley og whiskas har ikke taurin i deres foder, da det er et dyrt stof og samtidigt er det det værste møg foder. smiley

  • #23   2. jul 2014 Ikke alle katte kan tåle at deres tørfoder står fremme hele tiden, min kat er for tyk i forvejen og tør slet ikke tænke på hvad der skete, hvis hendes foder stod fremme hele tiden.. Siger slet ikke at det er skidt at gøre, men det har alle katte ikke godt af smiley

Kommentér på:
Kattefoder

Annonce