{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattefoder
  • #1   30. jan 2014 Har ikke den store erfaring. Men giver du et godt tørfoder, samt et godt vådfoder flere gange om dagen?

  • #2   30. jan 2014 hvad foder du med nu?

  • mette A
    mette A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   30. jan 2014 foder med alm fra royal canin både tør og våd, men om i kender et godt mærke eller et godt produkt der kan gives som tilskud ?

  • #4   30. jan 2014 Jeg står måske med samme problem da jeg har én med jævnlig diarré.

    Få fat i noget Royal Canin Intestinal hos dyrlægen, det fås i både våd og tør version, jeg tror at det hjælper herhjemme - efter 1½ døgn er der næsten normal mave igen smiley

    Så prøv lige at undgå forskelligt vådfoder - det dyre kornfri, jeg har en grim mistanke, men den er endnu ikke bekræftet.


  • #5   30. jan 2014 foder mine med rc sterilised, og har gjort det i 5-6 år, og er godt tilfreds med det
    vådfoder køber jeg hos zooplus, og her er det smilla og bozitta som går rent ind
    så har jeg en meget kræsen kat, han får 4-5 forskellige slags pose-mader at vælge imellem hver mdr, men også her går jeg efter nogle gode, dog uden fisk. Kræet vil ikke have fisk


  • #6   30. jan 2014 Rådet afhænger af hvad du mener med dårlig fordøjelse? Er det sart mave, diarré eller forstoppelse?...

    Jeg har en kat der nemt får tyndskid ved visse slags foder (bl.a. kornfri tørfoder).

    Hver morgen får han et drys psylliumskaller blandet i vådfoder (Lux), og det lader til at have god effekt. smiley

    Ved blæverbæ får han kogt kylling (nogle gange med udkogte ris i), eller RC intestinal vådfoder - lidt tørfoder får han da også. + Canikur. Og maven er god igen efter 1-2 dage.

    Pt. får han blandet noget Kattovit gastro diæt-tørfoder i hans vanlige tørfoder (ved ikke om det har effekt, men han har da ikke fået dårlig mave af det :-p).

    Der findes forskellige slags diætfoder til fordøjelsesproblemer.
    Hårbollekontrolfoder kan også være godt mod tendens til tynd mave (pga. det er fiberholdigt).


  • mette A
    mette A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   30. jan 2014 det er hård mave han døjer med

  • #8   31. jan 2014 # 7) Ok, så er mine erfaringer jo ikke de mest relevante.

    Jeg tror det vil være godt at give ham mindre tørfoder, og mere vådfoder - bland gerne lidt vand i vådfoderet.

    Noget mere fedtholdigt foder kan måske også hjælpe.

    Kattegræs.

    Og ved akut forstoppelse (?) skulle rå lever vist være godt.

    Friser ham jævnligt, så du forebygger hårboller.

    PS: Til mig selv har jeg brugt psylliumskaller udrørt i vand mod hård mave, så det kan vel også have effekt på katte med hård mave...

    Har ikke så meget erfaring med hård mave hos katte. Men tror, at mere væske, flere fibre og mere fedtholdigt, er godt.


  • #9   31. jan 2014 Som Tinka siger så prøv med vådfoder altså dåsemad to til tre gange om dagen og køb en vandfontæne, sådan en kan få de fleste katte til at drikke mere. Er det noget du har snakket med dyrlægen om ?

  • #11   31. jan 2014 Fordi jeg fodrer med RC i tørfoder og kornfri vådfoder.
    Elvis har med jævne mellemrum meget kraftig diarré og er nu kommet på RC Intestinal våd og tør - og vupti - diarréen er væk - og denne gang havde han altså også feber. Altså e det ikke RC.
    Jeg er ved at studere hvilke slags kattemad jeg har fodret med op til de perioder der har været dyrelæge-krævende diarré og har nu allerede 2 mistænkte mærker:
    Almo Nature Raw Pack Green Label og Shesir i gelé - uden ris.
    Så jagten er gået ind og Elvis har det meget bedre.


  • #12   31. jan 2014 Jeg synes at to af mine har tendens til diarre når jeg fodrer med kornfrit tørfoder. Nu blander jeg det op med iams hairball control og ingen af dem har diarre mere. Desuden kaster obelix ikke hårboller op dagligt mere efter han er begyndt på iams.

  • #13   31. jan 2014 Nu skal Elvis have specialkost i min. 2 mdr.
    Hvis han i mellemtiden ikke får det dårligt (fra den ene dag til den anden), så prøver jeg vådkost med korn. Sker det så igen er det ikke det der er årsagen, men jeg har altså også hørt at der er andre der har katte der ikke tåler kornfrit foder...


  • #15   31. jan 2014 Spørgsmålet er jo så bare om kornfrit nu også er så godt som reklamerne siger....

    Men stress er helt klart en udløsende faktor.


  • #16   31. jan 2014 Mette:
    Prøv at give kattemalt, det er godt til at løsne evt. hår.


  • #18   31. jan 2014 Altså min teori går på at katte er kødædere!!
    Så langt så godt, men skulle de selv fange føden i naturen, ville det jo være mus og andre mindre gnavere og selvfølgelig fugle, som alle lever af korn, bær osv.
    Og det vil jo så sige at lidt korn, bær og andet ville kattene jo få gennem deres bytte.
    Jeg tror ikke på at alt skal være fuldstændigt kornfrit.


  • #20   31. jan 2014 Vi mennesker bliver jo indimellem også lokket til "kure" der er back to nature - eks. stenalderkost - føj da smiley

    Men det fungerer sikkert for nogen, men jeg er bange for at det her i huset skaffer mig dyrlægeregninger på halsen.
    Opklares dét skal det.


  • #22   31. jan 2014 Det kommer nok til at stå i min seneste "Diarré-tråd"

    Jeg er meget stolt, for han har lige været på bakken og lavet nogle fine pøller, tænk at man kan blive så glad for det... smiley


Kommentér på:
Kattefoder

Annonce