{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådfoder.
  • #1   10. jul 2014 Tjah.. det er jo en smagssag - i bogstaveligste forstand.

    Nogle r glade for LUX
    Pt. er mine tossede med Gourmed Perle, men ellers kan mine katte også anbefale flere varianter af RC samt Porta 21 med oksekød og tun eller Shesir - også med tun.
    Alt det med grøntsager nægter "vi" at indtage herhjemme - men hvad laver spinat også i kattemad???


  • #2   10. jul 2014 Marianne - her plejer hun at få rc sterilisered

  • #3   10. jul 2014 Cosma hitter herhjemme, de har også en del prøvepakker hos zooplus.
    Lux går indimellem, og den største favorit er kitekat med sovs... smiley


  • #4   10. jul 2014 Putte er sindssygt kræsen, hun får vådkost til frokost og "natmad" ... Vi startede RC, dette synes jeg er lidt dyrt, efter at have hørt herinde at det ikke er så godt som jeg troede... smiley .. Derfor ville jeg gerne hører om nogle mærker, som kunne være godt ... Jeg prøvede det der hedder Multifit fra maxi zoo.. To af dem, gider hun æder... Men hun er ikke vildt begejstret... Det hun får fra Multifit kan snildt holde fra kl 12-13 tiden til 23-24 tiden... Hvor hun med rc, åd 100% op indenfor 1-2 timer ca... Jeg synes det er synd at blive på det vådfoder hun kun spiser af nødvendighed og ikke som noget hun også synes er "lækkert" - eller er det bare mig? smiley ... Skal jeg "glemme" at RC er et mindre fantastisk produkt og fodre på/med det? smiley

  • #5   10. jul 2014 Jamen sådan har jeg det med kitekat, der i min optik ikke er særligt godt...
    Men han får det som 'hovedvådfoder' især nu hvor det er så varmt... Og så får han de andre som omveksling/halvdelen av tiden...


  • #6   10. jul 2014 Jennie okay tak smiley

  • #7   10. jul 2014 Tja hos os er det meste fint, bare der er afveksling! Ud over våd poser/dåser kan du evt også prøve råt kød? Det slår ALT her.

  • #8   10. jul 2014 Jane, det er prøvet til ingen lyst... Desværre /:

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #9   10. jul 2014 Prøv vådfoder <b>Applaws....Porta 21 ..og Cosma,</b> det er de fleste katte vilde med. smiley
    Jeg har lige fået nogle prøver vådfoder med da jeg sidst bestilte varer på en af zooplusserne, det er Almo nature, så er spændt på om mine katte kan lide det og om det er det samme som de andre vådfoder med rigtige kødstykker i. smiley


  • #10   10. jul 2014 Janne det prøver jeg smiley

  • #11   10. jul 2014 Jeg må også sige, at herhjemme er der ingen der har deltaget i de respektive leverandøres smagstests smiley
    Kan den lide RC, så giv den RC.
    Nogle er til kornfri fodring, jeg er til det de kan lide og trives på smiley


  • #12   10. jul 2014 Marianne det går jeg efter det råd så... Det sagde min mavefornemmelse nemlig også

  • #13   10. jul 2014 Miamor vådposer.

  • #14   10. jul 2014 Tinka:
    Fy for pokker!!
    Hilsen Elvis og Freddie smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #15   10. jul 2014 Præsis Marianne. Hvis mine katte ikke er så vild med noget tør eller vådfoder, så skal de dælme heller ikke have det. smiley
    Ja.. Man må prøve sig frem og se som du skriver, hvad de kan lide og trives på.
    Men mine katte er vilde med både kornfri og ikke kornfri tør og vådfoder, så jeg blander 3 slags tørfoder, så de får en både kornfri og ikke kornfri blanding tørfoder..
    Men vådfoder er der så mange gode mærker med rigtige kødstykker i, som mine er vilde med, så det får de selvfølgelig kun. smiley


  • #16   10. jul 2014 # 14) Ej, Miamor er ok ... som regel ... visse varianter ... altså dem med kanin og (øh kylling er det vist).
    Men Miamor tun på dåse er hundeæde, ligesom det meste andet vådfoder er :-S . Det værste vores mor har serveret var Cosma - især den med goldbrasse var til at brække sig over smiley

    ...Nå ja og så har hun serveret noget vældig fint noget (påstod hun) Taste of the Wild.
    Vi slikkede lidt på det, men gad bestemt ikke spise det op smiley


    Hilsen Bruno og Bjarne


  • #17   10. jul 2014 Janne - det var også mere for at få råd, for jeg synes jo heller ikke hun skal have noget hun ikke kan lide.. Men hvis det er noget der er bedre til samme pris som rc ca så kunne det jo prøves ;)...

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #18   10. jul 2014 Nille&Putte-tøsen - jo jo selvfølgelig, det kan jeg godt forstå, helt klart. smiley

  • #19   10. jul 2014 Det værste vores mor har serveret var Cosma - især den med goldbrasse var til at brække sig over

    ...Nå ja og så har hun serveret noget vældig fint noget (påstod hun) Taste of the Wild.
    Vi slikkede lidt på det, men gad bestemt ikke spise det op



    Endelig nogle artsfæller man kan blive enige med smiley Cosma - ud til højre med det og ind med Gourmet Perle - vi foretrækker kanin smiley

    Kh.

    Elvis og Freddie smiley


  • #20   10. jul 2014 Nå ja Bjarne og Bruno, det er jo ikke sikkert at vi kan lide det i morgen - slet ikke hvis Mor har købt stort ind smiley

  • #21   10. jul 2014 Nemlig Marianne. Feline Porta 21 med tun og krabbe var engang et stort hit. Og så købte vores mor stort ind, og så gad vi da bare ikke æde det mere. (vores mor blev ikke sur, for hun kunne godt selv se og lugte at det ikke var, som det plejer)

    Hilsen Bruno & Bjarne


  • #22   10. jul 2014 Jeg har så sent som i går afleveret en stor bærepose med bozita vådfoder hos inges kattehjem. smiley Flocke var ligeglad med mit storindkøb. Lige i starten var de ok, men som regel især første portion. Og da det var 600 g pakker, så skulle hun jo spise det samme af flere omgange...
    Nej, vi er tilbage på hvad som helst. Køber blandet ind. Jeg synes iams er fint, men der ryger også miamor, Cosma og hvad ved jeg igennem...


  • #23   10. jul 2014 Nå ja, søde katte vi har smiley . Det er ren godgørenhed, når de nægter at æde et parti foder, for så kommer det jo internatskattene til gode smiley

  • #24   10. jul 2014 Mine er vilde med bozita i papkarton og cosma med tun smiley
    Derudover spiser de gerne cosma i dåse, animonda carny, lux og stort set alt andet smiley


  • #25   10. jul 2014 Vores elsker den blå LUX smiley

  • #26   10. jul 2014 Jeg går efter mærker der er uden sukker eller andet kulhydrat (f.eks. korn), og så er jeg egentlig bare glad smiley

    I forhold til killingerne går jeg dog både efter noget med helst over 10% protein og så højt som muligt fedtindhold (3-5%) smiley

    Cosma er et mærke som jeg synes virker godt til prisen smiley
    Og så bruger vi også en del LUX herhjemme (pt knap 2 dåser om dagen til 5 katte)



  • #27   10. jul 2014 Jeg fandt noget jeg har givet Mini, der er dog både korn og sukker i. Bør jeg ikke holde mig fra det? Eller kan jeg give hende det så pengene ikke er gået spildt? smiley

  • #28   10. jul 2014 Min Tøsen er nu også ret kræsen..

    Hun er meget glad for Real Nature og Select Gold fra Maxizoo

    Faktisk så glad at hun bliver lidt skuffet når hun lige har fået sådan en dåse og næste dåse der bliver åbnet er LUX, men LUX er nu helt ok, så længe den ikke er med fisk, hun syntes også ok om multifit, men det kan jeg jo se at din ikke er vild med smiley


  • #29   10. jul 2014 Heidi - det jeg har hedder fit plus fun fra maxi zoo med sukker og korn. Kan jeg fodre med det til der ikke er mere? Det faldt i rimelig god jord, og det var før jeg så der var sukker og korn i. smiley

  • #30   10. jul 2014 Det er jo som sådan op til dig..

    Jeg har meget dårlig erfaring med fit n fun, jeg gav det til en plejemis jeg havde godt nok i tør form, hun fik splatmave af det, så snart hun fik ordentligt foder så var maven fin igen, så aldrig om jeg nogensinde vil købe fit n fun..

    Men hvis din kat fungere fint på det, så giv hende det blot, katten tager ikke skade af det så længe hun ikke lever udelukkende af det, hun får jo kvalitets tørfoder ved siden af, så hun får de vitaminer m.m. hun skal have smiley


  • #31   10. jul 2014 Hun får det kun så længe hun ikke bliver skidt. Hun virker rimelig stærk i maven. Men bliver hun syg så ryger det ud med det samme. Det er bare for at jeg har noget jeg ved hun kan lide for de andre multifit er ikke noget hun gider, desværre. smiley

  • #32   10. jul 2014 Jeg plejer at købe lidt blandet fra zooplus.de og det de ikke kan lide sælger jeg videre smiley farvoriterne er Cosma thai tun, Applaws (alle tun udgaver. kylling kan godt spises med det er ikke super) Gourmed (sovse udgaverne) Hils killing vådfoder.

    Jeg plejer at have det hele på lager, men jeg har også 4 katte der spiser vådmad. De får 3 gang om dagen og jeg variere hvad de får i hvert måltid smiley


  • #33   10. jul 2014 Jeg har kun en. Og jeg kunne også købe noget nyt. Men jeg har jo det her foder og med det samme den blev åbnet, var hun ellevilde. Derfor prøvede jeg at give hende lidt. Men så så at det var med korn og sukker. Det var lidt øv. For slurk og det var væk. Jeg har aldrig set hende sluge vådfoder sådan som med det her. Og straks kaldte hun på mere og hoppede på køkken bord for at tage selv mens vi var ved at pakke sammen smiley

  • #34   10. jul 2014 Hvis hun er så vild med det, så giv det nu og da, det værste er vel hvis de får det samme hele tiden og hver dag, det ville jo svare til, at vi skulle spise det samme hver dag, så får vi ikke dækket alle vore behov, hverken fysisk eller psykisk smiley
    Tørkost er jo lige som pligt mad, så vådfoder er afvægsling og tit den eneste afvægsling når det gælder indekatte som ikke selv kan fange noget.
    A jeg foretrækker så, at hovedparten har godt med animalsk protein, men andet kan også ende i skålen smiley


  • #35   10. jul 2014 Herhjemme kører vi mest på LUX, den orange og gul, som er bidder i gele, nu er den blå også lavet til bidder i gele, men Tarzan er desværre løbet væk, så den har han ikke nået, at smage endnu smiley
    Jeg har købt nogle forskellige andre slags uden korn og sukker, samt brugt nogle af dem jeg har fået med når jeg har købt foder. Nu har jeg så også købt en radol tror jeg den hedder, men Tarzan har ikke smagt den endnu. Men LUX er den klare favorit her smiley


  • #36   10. jul 2014 Jette sådan tænker jeg også. :-)...

  • #37   10. jul 2014 Josefine - LUX rør hun slet ikke, den kræsenpind smiley

  • #38   10. jul 2014 Her vil de nu og da godt have en gang LUX, men dagen efter smiley nej så dur det ikke og det dur kun når det er en frisk dåse som er åbnet, ikke noget med at gemme smiley
    Men de vil nu ikke have noget som er gemt på køl...
    Tit kan jeg dufte til vådmaden og så ved jeg om det bliver spist, det må godt lugte som leverpostej, eller fisk og kylling, men lugter det bare af katte mad, ja så kan jeg godt glemme det smiley


  • #39   10. jul 2014 De er sgu skægge de små lømler! smiley

  • #40   11. jul 2014 lux er der ingen af mine 17 som gider

    men ellers har jeg et blandet udvalgt til de små kræsne misser
    køber hos zooplus
    bozita på dåse
    smilla med tun + på dåse
    miamor posermad
    goument små dåser
    3 forskellige slags Catessy i poser - dog er gelen den bedste pt. Men også den uden sukker og korn, ryder fint ned.
    felix (de elsker den med laks, og en gang imellem er det ok at synde)

    Mit bedste råd er nok at du skal prøve at tjekke zooplus. de har nemlig flere produkter hvor man kan nøjes med at købe 1 styks. Og de har også prøvetilbud
    http://www.zooplus.de/specials/katzen/probieraktionen_katze

    cosma gider mine ikke, og det samme med almo natur.


  • #41   11. jul 2014 Uuuuu ja prøvepakker er gode smiley

  • #42   11. jul 2014 Det meste vådfoder bliver spist her, vi fodrer dog primært med LUX fordi det er billigt og godt til prisen. Når vi har penge til det får de applaws med kylling smiley

  • Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #43   16. jul 2014 Har selv kigget på kvalitetsdebatten her ?? Mine nu 7 mdr gamle kastrater får derfor foder fra Aldi (Milady) og deres tørfoder kombineret med Coops Perfect Fit. De får også råt kød og fisk og de vokser og trives superfint ??

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #44   16. jul 2014 Mine katte har altid fået Whiskas (den ældste døde lige før hun fyldte 19 år, og de to jeg har nu er begge 11 år og kastrerede), men kun i dåser og kun de to pate-typer. Dem med sovs og gele slikker de bare rene og så ligger der små hårde kanonkugler tilbage i skålen - uanset hvor sultne de er, spiser de dem ikke.

    Whiskas er et godt og billigt foder og ikke tilsat smagsforstærkere (sukker, salt eller andet) og heller ikke farve og konserveringsmiddel.

    Til jer, der fodrer med rent kød (tilberedt eller rå) vil jeg endnu engang advare mod for meget protein. Katte har brug for mellem 8 og 12 gram protein pr. 100 gram mad (der er naturligvis en højere andel protein i tørfoder, da der jo ikke er ret meget vand i).

    Når kattene selv fanger deres mad, æder de HELE byttet, og dét nedsætter protein-indholdet til det rigtige niveau. - I det kød vi køber til vores egen mad er der oftest 20-25 g protein pr. 100 g i magert kød og lidt mindre i fedt kød. (katte skal heller ikke have for meget fedt)

    Man kan godt tilberede godt kattemad selv, men kødet skal suppleres med noget der har mindre protein i og som kattene godt vil spise (hurra for blenderen og fryseren) og man skal regne på det for at får den rigtige sammensætning af protein, fedt og kulhydrag samt alle de andre næringsstoffer en kat har brug for.

    Men det er nu nemmere at åbne en dåse Whiskas af den rigtige slags og så give en lille godbid af den kotellet, jeg skal have til aftensmad :o)

    De allerbedste hilsener


  • #45   16. jul 2014 Dharma og Brage elsker deres Lux og helst den gule eller orange dåse og så blander jeg lidt ekstra vand i så jeg er sikker på de får væske nok og det gør jeg året rundt smiley

  • #46   17. jul 2014 Jeg vil have omkring de 20% fedt, og over 35% protein, og helst også over 40% protein når det kommer til tørkost - og så skal kød selvfølgelig være på første pladsen. smiley

    A.I - jeg vil gerne bede om en killing på den mærkelige påstand om at katte kun har brug for 12% protein? Hvis vi læser hvad Dr. Elizabeth Hodgkins skriver om kattens naturlige diæt er det altså noget helt andet end det du der påstår.
    "The cat’s natural diet is high in protein (about 45-70% dry matter), moderate in fat (about 15-35% dry matter), and very low in carbohydrate (0-5% dry matter). Contrast this with the breakdown of most dry kibble for cats with moderate protein (22-34% dry matter), low fat (10-25% dry matter) and very high carbohydrate from processed cereals (35-50% dry matter)."


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #47   17. jul 2014 Kære Eva K

    "about 45-70% dry matter" citerer du. - Det passer meget godt med, hvad jeg skriver: "8 og 12 gram protein pr. 100 gram mad (der er naturligvis en højere andel protein i tørfoder, da der jo ikke er ret meget vand i)."

    I 100 g friskt kød eller dåsemad er der ofte ca. 75 g vand pr. 100 gram foder. D.v.s. der er ca. 25 g tørstof i de 100 g foder. Protein-indholdet ved 45 gram protein pr. 100 g tørstof betyder så, at der skal være 25x45:100=11,25 gram protein pr. 100 g foder

    Der er naturligvis stor forskel på hvor meget protein katte har brug for i forhold til deres krops udviklingsgrad: killinger skal have mere protein end voksne katte, drægtige og die-givende hunkatte skal have mere end hankatte og intakte hankatte, der bruges til avl skal have en lille smule mere end kastrater. Aktivitets-niveauet betyder mindre angående protein, men mere når det handler om fedt

    De allerbedste hilsener


  • #48   17. jul 2014 Jeg plejer at købe Kitekat eller dyrlægens (mærket), for mig er det vigtigere tørfoderet er iorden, så vådfoder er "bare" "fyld" smiley

  • #49   17. jul 2014 Det er i øvrigt i portionsposer, jeg bryder mig ikke om dåsemaden (Medmindre det er applaws) da jeg syntes det hurtigt ser for ulækkert ud

  • #50   17. jul 2014 Et nyt spørgsmål. Hvad gør jeg i denne situation? Jeg bestilte på zooplus.de vådkost, hertil morgen får jeg hvad forventes skal være denne pakke, men... Det er en til Spanien, fyldt med kattesand (nu anden gang i træk zooplus ikke formår at sende hvad jeg bestiller!) skal jeg sende retur ved i det?

  • #51   17. jul 2014 Skriv en mail til dme og fortæl det er en forkert bestilling

  • #52   17. jul 2014 Tag billede af det du har modtaget og send til Zoopluds smiley sammen med oplysning om hvad du bestilte .

Kommentér på:
Vådfoder.

Annonce