1.147 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Anskaffelse af kat nr 2 ? Anskaffelse af kat nr 2 ?

Hej med jer smiley
Jeg har en han kat på næsten 1år i forvejen, som er en indekat.
Har set der er mange der opfordre til at have to katte, når de kun er indenfor i forhold til aktivering.Han er helt elektrisk når han ser en anden kat igennem vinduet, og vi har her hjemme undret os over om han måske gerne vil have en legekammerat.

men er det forsent at få kat nr to nu ?
hvad er ellers jeres erfaringer med to katte indenfor ?
Skal jeg være opmærksom på, hvilket køn jeg anskaffer mig?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anskaffelse af kat nr 2 ?
  • #3   18. aug 2014 Tak for jeres hurtige svar smiley

• #4   18. aug 2014 Nej det er bestemt ikke for sent, men det er vigtigt at både din nuværende kat og den du anskaffer dig er neutraliserede..

Når du skriver at han er helt elektrisk når han ser en kat udenfor, hvad mener du så med det??? knurre og hvæser han og banker ruden, eller følger han blot katten med stor interesse, det er ret væsentligt for om det er fordi han vil have kontakt eller om det er fordi han vil jage den anden kat væk..

Men vælger du at anskaffe kat nr 2 så tro ikke at de bliver bedste venner fra dag 1, hvis du er heldig så bliver de gode venner, er du uheldig så kan de ikke udstå hinanden og hvis du er som flertallet så lære de at acceptere hindanden og leve side om side..
    Det er vigtigt at du vælger at få kat nr 2 fordi du ønsker dig en kat mere, og ikke fordi du tro din kat vil have en legekammerat, det skal være et ønske for dig, for din kat ønsker det nok ikke (han ved jo sådan set ikke hvad han går glip af) smiley

Hvilket køn du vælger er ikke så væsentligt, det der er vigtigst er at du finder en kat der ligner din i temperament, sind og aktivitetsniveau..

• #5   18. aug 2014 Jeg vil også sige det er bestemt ikke for sent. smiley

Vi har næsten lige fået en ny lille hunkat ind i vores flok, og vi har to kasterater på 2 år. smiley Så det er ikke for sent, du skal bare finde den du mener vil passe godt til din egen kat, og ikke have den forventing at de er super gode venner lige med det samme, for nogen går der længe og andre ingen tid. smiley

• #6   18. aug 2014 Heidi N: Når jeg siger "elektrisk" - mener jeg at han sidder og snakker igennem ruden og bliver ved selv om katten er gået væk igen smiley

Men tak for jeres svar smiley

• #7   18. aug 2014 Super det er den bedste reaktion, så ville jeg bare springe ud i at få kat nr 2 hvis det er det i ønsker, for med den reaktion er der god chance for at han vil tage godt i mod en anden kat/ killing smiley

• Mette Kathrine K
    Mette Kathrine K Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 5
    #8   21. aug 2014 Hej;)
    Hvis i bor i hus er det vel super med 2 katte der kan hygge sig sammen;) men bor i til leje så kan i få mega svært ved og finde evt ny bolig!!!;( det tænkte vi ikke på dengang vi fik 2 katte for 7år siden, mange private udlejere vil slet ikke have katte og vi ventede over 2år på et rækkehus med have fordi de fleste steder hedder det KUN 1 husdyr eller 1 hund. Det har været viiiiildt bøvlet for os og har ikke kunne købe hus pga en ulykke - været sygemeldt i flere år. Så tænk jer godt om;)

Kommentér på:
Anskaffelse af kat nr 2 ?

Annonce