{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Anskaffelse af kat. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg overvejer at anskaffe en kat mere. Men jeg ved godt nok ikke meget om "Katteverdenen".
Jeg har hunde og er medlem af det der hedder DKK. Er der sådan et for katte? Og med stamtavler og sådan? Hvordan foregår en udstilling? Nogle gode råd til hvordan man finder ud af hvilken race der er den perfekte for en?

Håber i vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anskaffelse af kat.
  • #1   21. mar 2010 Hejsa !

    ja der er op til flere forbund og klubber du kan være medlem af... og det kræves der hvis du skal opdrætte og/eller på udstilling..... hvilken race du foretrækker kommer jo an på hvilke krav du har til katten.... skal det være en der kan trives inde og eks i lejlighed.... ska den være meget aktiv eller en rolig kat osv mit forslag vil være gå ind på nogle forslellige opdrætteres hjemmesider, selvfølgelig forskellige racer... spørg opdrætteren om den race passer til dine krav og derefter er jeg sikker på at enhver seriøs opdrætter som du evt købte kat af ville hjælpe og vejlede dig omkring klub og udstilling osv.... håber det kunne bruges smiley mvh Marlene opdrætter af perser/eksotik www.hyggebos-exo.dk


  • #2   21. mar 2010 Solva, en god ide er at tage forbi en udstilling, så kan du se de fleste racer.

    Og er det en kat du godt vil udstille, skal du huske at sige det til opdrætteren.



  • #3   21. mar 2010 Tak smiley

  • #4   22. mar 2010 Der er også en overordnet organisation her i Danmark for katte, den hedder herhjemme Felis Danica, www.felisdanica.dk og svare ca. til DKK, derudover er der 4 hovedklubber under FD, nemlig Racekatten, Darak, Katteklubben og Jyrak. Der findes en specialklub for de fleste racer, hvor man kan få mere viden om den enkelte race, og ikke mindst finde opdrættere af racen.

    Udstilling afholdes af de fire hovedklubber og af og til også af specialklubber, hvor det så kun er katte i den bestemt race der deltagere. Alle fire hovedklubber og alle specialklubberne har en hjemmeside, hvor man kan finde mere information.


Kommentér på:
Anskaffelse af kat.

Annonce