{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.794 visninger | Oprettet:

Katte bid :( {{forumTopicSubject}}

Øv øv jeg er blevet bidt godt og grundigt af Mitti smiley
Han lå i mørket og bed i min støvsuger, og den ville jeg så flytte og så ville jeg lige fjerne Mitti væk fra soveværelset,, i mørket lå han halvt ind under en kommode, og da jeg rørte ham bed han i min arm, sådan rigtigt, han holdt fast med både tænder og klør, og jeg tænkte hvad *****, det tog mig lidt tid! at finde ud af problemet i mørket! og jeg nåede at få 21 huller efter hans hjørnetænder smiley
Så fandt jeg problemet, han sad fast,,
Han havde fisket en lille rulle garn frem, og var bagbundet på benene og halen, jeg måtte ikke komme nær ham, så efter flere bid, måtte jeg lægge tæppe over ham og holde ham nede mens jeg klippede ham fri.
Stakkels kat!
Jeg var spændt på, hvad han syntes om mig efter den tur, men jeg er tilgivet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte bid :(
  • #1   19. aug 2014 Dette billede er af en træt kat, lige efter.

    Han havde leget med den lille rulle garn i hele stuen, der var garn over alt, godt det var en lille rulle og, at jeg var hjemme.

    Jeg har før fået et lille bid som gav et lille hul eller en rids, og har ikke været til læge af den grund,,, men det skal jeg godt nok denne gang, jeg ringer straks kl 8, og får jeg ikke fat i dem går jeg der hen smiley


    profilbillede
  • #2   19. aug 2014 Godt du kontakter lægen. Et kattebid er ikke til at spøge med.
    Efter min mening skal du podes og sættes i antibiotikabehandling med det samme.


  • #3   19. aug 2014 Du skal have bredspektret antibiotika. Nu kan jeg desværre ikke lige huske, hvad det hedder, men det er meget vigtigt.

    Og så håber jeg, at din stivkrampevaccination er i orden.

    Jeg lader ekstra ikke katte lege med snore af samme grund. Det kan lynhurtig gå galt. Det så jeg, da en af mine sad fast i snoren til en persienne. Så persiennerne er smidt ud.

    God bedring. smiley


  • #4   19. aug 2014 Det var heller ikke med min gode vilje, at han havde fået fat i garnet smiley
    Jeg har tid til 9.10 til stivkrampe og peniselin smiley det er 9 år siden sidst jeg fik stivkrampevaccine.
    Mitti er helt sig selv igen og jeg ser ingen tegn på skader på hans ben og hale.
    Min ene hånd gør ondt, der er ikke meget, at se slet ikke efter morgen badet smiley men rødmen ved nogle af bidene.
    Tosset, at jeg ikke fik tændt lyset så jeg kunne se hvad der skete.
    Han har sovet i min knæhase til jeg stod op, er kælen igen smiley
    Billedet er taget lige før jeg stod op.


    profilbillede
  • #6   19. aug 2014 Nåårrhh stakkels Mitti og stakkels stakkels dig Jette smiley :(

    Mitti har jo været skræmt og har ikke bidt dig af ond vilje men i afmagt, så selvfølgelig er du tilgivet, du frelste ham jo fra den onde onde snor som havde fanget ham.. smiley

    Ja næste gang må du huske at tænde lyset, men ihh hvor jeg kender det, jeg havde nok også handlet før lyset var tændt smiley

    Håber du kommer dig over biddene smiley


  • #7   19. aug 2014 Ok det er ikke det jeg har fået, men det som han sagde de normalt gav til bid.
    Jeg har fået første tabelet, for fik med hjem til i dag, og kan hente til 10 dage på apoteket i eftermiddag.
    Jeg giver det en chance, og bliver det ikke godt inden for et par dage, så får jeg fat i lægen igen.
    Min venstre hånd har det værst, den er hævet og lidt rød.


  • #8   19. aug 2014 Det skal jeg nok;) og så må jeg huske, at tjekke om kurven med strik, er lukket med låsen smiley

  • #9   19. aug 2014 Ja det er nok en vigtig ting at huske Jette, men der er jo det ved katte, de er super gode til at lave ulykker, og vi tilgiver dem altid, men vi må jo prøve at gemme alt væk de kan komme til skade ved, tænk hvis du ikke havde været hjemme smiley garnet kunne jo have skåret ind i huden på ham sådan som han har kæmpet og snoet sig med garnet..

  • #10   19. aug 2014 Ja der skal tjekkes når Emma har været her, for hun piller altid ved min strikke kurv smiley hun elsker ting med låg og er den ikke lukket i låsen, kan Mitti åbenbart komme i den....

    profilbillede
  • #11   19. aug 2014 Jep Heidi det er heldigt jeg ingen skader har fundet på ham, det er måske fordi det var trygt garn, det tynde skære nemmere.

  • #12   19. aug 2014 Min venstre arm.
    Utroligt hvad sådan en lille kat kan gøre smiley


    profilbillede
  • #13   19. aug 2014 Almindelig penicillin er slet slet ikke godt nok. smiley

    Sidst jeg blev bidt, fik jeg blot Primcillin. Jeg måtte til egen læge ret hurtigt, da jeg fik feber, og fik det mega dårligt.

    Men det er desværre ret typisk, at de blot stikker en noget ud, som faktisk slet ingen effekt har ved den type bid. smiley


  • #14   19. aug 2014 Primcillin er hvad jeg har fået, jeg giver det en dag, højest 2 smiley så må jeg have fat i dem igen.

  • #15   19. aug 2014 Hold godt øje med biddene. Bliver rødmen større, så hedder det afsted en gang til. Eller hvis du får det dårligt. smiley

  • #16   19. aug 2014 Du har da godt nok fået tæsk Jette smiley

    Ihh jeg håber det går hurtigt over..

    Jeg mindes ikke at have fået så morderligt tæsk af en kat, det er vis højst blevet til nogle rifter der hæver lidt op et døgns tid, det plejer at være værst de første 24 timer så burde det begynde at lægge sig, så hvis du får det dårligt eller hvis det ikke er forbedret til i morgen, så må du have fat i lægen igen..


  • #17   19. aug 2014 Jep jeg fik tæsk af en meget desperat Mitti smiley og jeg glemmer aldrig, at tænde lyset en anden gang smiley
    Låret, anklen og tåen på højre ben mærker jeg ikke noget til, men venstre hånd og arm smiley det mærker jeg.
    Efter 2 piller er det ikke så rødt og hævet mere, men meget var jo også bare den fysiske påvirkning, og jeg ved, at kommer der rødmen eller mere ømhed end nu, så skal der gøres noget, og også hvis jeg får feber eller føler mig dårlig smiley
    Jeg krydser nu fingre for, at det bare forsvinder smiley


  • #18   19. aug 2014 Altså, mor!!! Det ser da frygteligt ud! Godt, at du har været ved lægen :o)

  • #19   19. aug 2014 Håber i har det godt begge 2. <3<3

  • #20   19. aug 2014 Hævelsen er faldet, så bare den ikke kommer igen smiley

    M
    In skulder gør næsten mere ondt, det var der jeg fik stivkrampe vaccine smiley


  • #21   19. aug 2014 Er du blevet podet?

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #22   19. aug 2014 Kattebid er dødsens farlige og hvis du er blevet bidt af en kat - så SKAL du tage det meget alvorligt og forlange at dine omgivelser gør det samme! Kattebid er specielle, fordi de spidse kattetænder kan implantere mikrober dybt, selv om såret er lille. Risikoen for infektion er op til 85% og bakterier som Pasteurella multocida og Streptokokker kan give dig en utrolig alvorlig infektion med risiko for blodforgiftning og amputation. Det kan du med al sandsynlighed undgå hvis du får den rette behandling hurtigt. Du skal gøre følgende:
    1. Tag på skadestuen med det samme.
    2. Når du kommer til, så skal du KRÆVE at få udleveret "Amoxicillin + clavulansyre" (ikke den Amoxillin uden - den har ikke samme virkning)
    3. Hvis lægen ikke umiddelbart er med på den ide - så start med at referere til Ugeskrift for Læger på side 3
    4. Hvis lægen ikke kan se fornuften i det du beder om, så skal du blive ekstremt stædig. Du må IKKE gå igen uden den medicin fuldstændig ligegyldig hvad lægen siger.
    5. Hvis lægen stadig ikke vil give dig medicinen, så SKAL du kræve det på skrift og ført til journals at du er blevet nægtet medicin. Så plejer man at få det man spørger om.
    6. Hvis du stadig ikke får medicinen skal du omgående opsøge et andet hospital og få din medicin.
    ? Rigshospitalets instruks for antibiotika behandling ved kattebid bunder formentligt i denne artikel i Ugeskrift For Læger fra 2009, som man også kan referere til: (link fjernet) Gå til side 3, hvor der står: Katte-, hunde- og menneskebid Infektion er den hyppigste komplikation til dyrebid og udgør omkring 1% af patienterne på skadestuen (80% hundebid, heraf 1- 2% indlæggelsekrævende). Over 75% er lokaliseret til overekstremiteterne og hoved-hals- region [19]. Den øgede hyppighed af håndinfektioner efter menneskebid skyldes, at biddet ofte er dybt og er af okklusionstype eller knytnævetype med adgang til led og sener. Hundebid Incidensen af bidskader hos voksne, der kræver behandling på skadestuer, er 2,6 pr. 100.000 indbyggere, men den er højere hos børn (22 pr. 1.000 indbyggere < 15 år) [20, 21]. Der er ofte bløddelsskader hole and tear-effekt. Pittbull- skader kan give lacererende vævsbeskadigelser, som kræver plastikkirurgisk ekspertise. Behandling Hundens mundflora, f.eks. Pasteurella multocida, S. aureus, Capnocytophaga canimorsus, beta-hæmolytiske streptokokker og Bacteroides-species, giver infektion. Brugen af profylaktisk antibiotika efter hunde- og kattebid i hånden reducerer infektionshyppigheden, men yderligere undersøgelser er påkrævede [22, 23]. Der er konsensus for antibiotikaprofylakse i højrisiko- hundebidstilfælde (immunosupprimeret patient, knusningsskader eller åbne skader til sener eller led). Empirisk terapi Profylakse: amoxicillin + clavulansyre 500 mg + 125 mg × 3 per os i et døgn. Behandling gives i 5- 10 dage (børn: 50 mg + 12,5 mg/kg per os fordelt på tre doser). Svensk: ampicillin 2 g × 3 intravenøst og herefter amoxicillin 500 mg × 3. Ved mere end tre dages infektion suppleres med cloxacillin 2 g × 3 intravenøst samt efterfølgende amoxicillin og clavulansyre per os. Penicillinallergi: azithromycin 500 mg per os × 1 første dag efterfulgt af 250 mg per os × 1 i fire dage (børn: 10 mg/kg × 1 i tre dage). Svensk: doxycyclin 0,2 g første døgn, og herefter 0,1 g daglig per os. Kattebid De fleste kattebid (næsthyppigste dyrebid) ses som mindre skader (Figur 3). Ofte søges behandling senere, hvilket medvirker til en høj infektionsrisiko (30- 50%, dvs. dobbelt så højt som for hundebid). I alt 60- 70% af kattebid er på overekstremiteterne. Ofte vil kattens skarpe tænder penetrere bløddele, kapsel og seneskede, hvilket kan give artritis og osteomyelitis. Katteskraben i huden påfører de samme bakterier (Pasteurella multocida, Bartonella henselae og Afipia felis) og behandles på samme måde. Antibiotikabehandling som ved hundebid. Kirurgisk behandling: Sårene lades åbne. Ved punktat læsion kan udvidelse af såret være nødvendig eventuelt med artrotomi. Infektionen er ofte dybere end først antaget.
    Og så vil jeg lige understrege, at såfremt bidlæsionen går i led, så bør leddet åbnes ved operation og skylles/renses grundigt - for ellers kommer der meget hurtigt fulminant infektion og grundet leddets omgivende bindevævskapsel, så kan antibiotika ikke nå ind og virke i leddet. Pusdannelse i et led destruerer ledbrusken i løbet af få timer - og i værste tilfælde kan det medfører knoglebetændelse, som kan være uhyre svært at slå ned. Såfremt biddet involverer seneskeder på fingre, så vil det også meget hurtigt kræve operativ spaltning og oprensning, idet infektionen ved disse typer læsioner destruerer sener i seneskederne og her er problemet igen, at antibiotika ikke kan diffundere over seneskeden og således ikke når ind og rammer infektionen. Men får man det renset op i startfasen, så undgår man oftest større påvirkninger og varige mén. Og det er desværre ikke alle læger der er opmærksomme på alvorligheden i disse læsioner - og i værste tilfælde så ender en infektion i en finger/hånd grundet bidlæsioner desværre med amputation.


  • #23   19. aug 2014 Pyyyydet var en ordentlig gang teknisk smiley linket går bare ind på ugeskrift smiley

    Nu kan man jo også blive rund forvirret for det er nu 2 forskellige, det skal være den her smiley
    Jeg har ikke fået bid i led, så jeg ser lige om det virker ind til torsdag, for det ser rigtigt fint ud nu, rødmen er væk og kun en let hævelse på armen hvor der er mange tandmærker.
    Jeg er klar over der kan være bakterier i dybden og det er jo derfor jeg var hos lægen og har fået pencilin.
    At katten er inde kat/ have kat, gør jo også, at den ikke har helt så mange bakterier i munden, men den fangede så en fugl i går smiley

    Jeg skal nok fortælle hvordan det går smiley


  • #24   19. aug 2014 Ps, jeg blev ikke podet smiley

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #25   19. aug 2014 (link fjernet)
    Det er lidt mere almindeligt dansk. smiley
    God bedring smiley


  • #26   19. aug 2014 Jamen dog Jette. smiley
    Ser voldsomt ud, men godt at det er i bedring, har aldrig selv fået mere end overfladiske bid og rifter, har dog et par ar efter at være blevet revet af en kat.
    Men godt at du kom til lægen, vidste slet ikk at man skulle det ved mere alvorlige bid, men så blev jeg da lidt klogere smiley

    Og nu spørger jeg nok dumt, men hvad betyder podet?

    God bedring Jette, håber medicinen virker.


  • #27   19. aug 2014 Tak smiley jeg har Googlet lidt, og der er godt nok mange meninger om det, lige fra ikke forebyggende, til 3-4 forskellige forslag til behandling.

    Jeg vil være ops på mine sår, jeg er jo over de 50 og dermed i risikogruppe, jeg er katte allergiker smiley så er også opmærksom der, får ekstra forebyggende, har eksem, så jo jeg skal nok være opmærksom.

    Fandt lige ud af, at man gerne skal holde det i ro, nogen steder siger de pak ind og andre siger nej smiley det er da forvirrende.


  • #28   19. aug 2014 OMG smiley

    Håber sårene heler hurtigt og uden ballade. Ej, hvor var det da uheldigt. smiley


  • #29   19. aug 2014 Podes betyder at lægen tager en vatpind, der sendes ind til en mikrobiologisk afdeling. Der vil bakterierne blive dyrket, og der vil blive lavet resistensbestemmelse, så man ved, om man skal i antibiotisk behandling / er i rette antibiotisk behandling.

  • #30   19. aug 2014 Så blev jeg lidt klogere i dag smiley
    Så ved jeg det hvis jeg bliver spurgt i biologi. hehe. smiley


  • #31   19. aug 2014 Tak for de gode ønsker smiley det ser ganske fredeligt ud nu, i forhold til i morges, men Gud hvor er jeg øm i min skulder aaarrrgh smiley og så skal jeg både til fys og pilatis + passe mine børnebørn ( 2 drenge på 6 og snart 4) i morgen, lige fra fys og ud og hente dem, så mor og far kan fejre bryllupsdag smiley og det har de fortjent.

  • #32   19. aug 2014 Nej det Jette. Det er dog svært uheldigt.
    Håber godt nok du er smukkere i morgen, og godt der ikke er lidt i led eller knogle. Det er der det blir farligt.
    For søren det må gøre ondt! Stakkels dig. Tænk søde milde Mitti kunne finde på det. Men han må have haft ondt eller følt sig truet. Tænker du ikke det?
    Hvor er der synd for dig..
    Go bedrings kram herfra Heidi


  • #33   19. aug 2014 Skulderen gør mere ondt end bidene smiley

    Jo Heidi han var desperat og bange, og jeg var dum ikke, at tænde lyset, så jeg tænkte godt nok med store bogstaver da han bed de første gange, for hvad bildte han sig ind,,, men da jeg fik fat i de sammenbundne bagben og hale, så forstod jeg jo, hvorfor og fik et tæppe over ham og en saks så jeg kunne klippe de snore som bandt ham til kommoden.
    Jeg var så Mega bange for hvad han ville synes om mig bagefter, men alt er i orden smiley
    Og så må jeg tjekke, at min strikke kurv er lukket med lås også .
    Godt jeg var hjemme smiley smiley


  • #34   20. aug 2014 Stakkels Mitti var jo helt panisk smiley
    Håber at der stadig er bedring i alle biddene, hold da op hvor du blev onduleret grundigt!
    Mht stivkrampe vaccinen, får jeg den altid i bagdelen/lænden for den er modbydelig når den er i en skulder! Jeg taler af erfaring, i 92 fik jeg den i skulderen og efterfølgende kunne jeg ikke bære eller løfte noget i flere uger!
    Så jeg kan klart anbefale lænd/bagdel/lår alt efter hvad lægen kan overtales til smiley


  • #35   20. aug 2014 N9nna du kan tro jeg ikke skal stikkes i skulderen igen smiley det føles dog knapt så slemt som de dumme perioder med nakke og skuldre smiley men vaccine oven i de problemer man har i forvejen er ikke sjovt smiley

    Bortset fra de blå mærker, som ser værre ud idag, så et sårene meget fine, men det er jo så en del af problemet, de heler hurtigt på overfladen og ingen ved hvad der gemmer sig i dybden smiley


  • #36   21. aug 2014 Håber at der fortsat er fremgang smiley

  • #37   21. aug 2014 Det går fremad smiley ingen hævelser og de blå mærker skifter farve smiley

    Det eneste sted der er en smugle smerte er mellem pege og tommelfinger, faktisk de mindste sår, men før gjorde det ondt bare, at bruge tomlen, nu er det kun lokalt ved de 2 små sår.
    Jeg kom jo også i behandling godt 3 timer efter bidene, så der har ikke nået, at udvikle sig noget smiley
    Men køn er min arm og lår ikke, det bliver de nok med tiden smiley


    profilbillede
  • #38   28. aug 2014 Nu har jeg været færdig med peniselin i 2 dage og det ser ud til, at gå fint, trods jeg ikke er god til, at hele smiley

    Her er hånden som nok var den som så værst ud de første dage, den hævede og var lidt rød, men det gik i sig selv igen.


    profilbillede
  • #39   28. aug 2014 Og min arm er også fin smiley men holder stadig øje, for det er ikke 100% helet endnu.

    profilbillede
  • #40   28. aug 2014 Rart at hører at det går støt fremad efter den heftige tur du fik dig smiley

  • #41   28. aug 2014 Sikke en omgang tæsk du har fået der Jette. Pu ha, godt det er ved at se fint ud igen


  • #42   28. aug 2014 Godt at høre at det går godt, ja alle heler jo ikke lige hurtigt, og efter den omgang så er det da ikke et under at du endnu ikke er helet helt, men blot det går fremad så skal resten nok komme smiley

  • #43   28. aug 2014 Du skal ikke være ked af, at du ikke er god til at hele. Mit kattebid er stadig ikke 100% helet op, og det er flere måneder siden, at jeg blev bidt. Mine sår tager op til 6-8 måneder om at hele.

  • #44   28. aug 2014 Ok så slå
    Kal jeg ikke klage smiley men jeg får altid eksem i mine sår og ar, men jeg har jo altid noget hjemme til, at behandle med smiley


  • #45   29. aug 2014 Ja, og mine sår kan de ikke finde ud af, hvorfor de ikke vil heles. Jeg har endda været ved hudlægen to gange. Vel at mærke to forskellige hudlæger. Det endte med to forskellige bud, der stadig ikke har løst problemet.

  • #46   29. aug 2014 Øv det e da træls smiley

  • #47   29. aug 2014 Ja, men jeg har lært at leve med det. Det begyndte, da jeg havde født min den ældste. smiley

  • #48   29. aug 2014 Ja man kan leve med meget smiley bare man er i live smiley

  • #49   29. aug 2014 I sådan en situation er det nok meget godt at hele langsomt, så bliver eventuelle baktusser ikke så nemt fanget ynder huden smiley
    Jeg synes forøvrigt det ser meget pænt ud!
    Jeg heler vildt hurtigt, med grimme ar til følge smiley sådan er vi så forskellige og jeg har da lært at leve med mine ar, de fortæller jo min livshistorie smiley


Kommentér på:
Katte bid :(

Annonce