Katte bid :( Katte bid :(
Øv øv jeg er blevet bidt godt og grundigt af Mitti
Han lå i mørket og bed i min støvsuger, og den ville jeg så flytte og så ville jeg lige fjerne Mitti væk fra soveværelset,, i mørket lå han halvt ind under en kommode, og da jeg rørte ham bed han i min arm, sådan rigtigt, han holdt fast med både tænder og klør, og jeg tænkte hvad *****, det tog mig lidt tid! at finde ud af problemet i mørket! og jeg nåede at få 21 huller efter hans hjørnetænder
Så fandt jeg problemet, han sad fast,,
Han havde fisket en lille rulle garn frem, og var bagbundet på benene og halen, jeg måtte ikke komme nær ham, så efter flere bid, måtte jeg lægge tæppe over ham og holde ham nede mens jeg klippede ham fri.
Stakkels kat!
Jeg var spændt på, hvad han syntes om mig efter den tur, men jeg er tilgivet
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Han havde leget med den lille rulle garn i hele stuen, der var garn over alt, godt det var en lille rulle og, at jeg var hjemme.
Jeg har før fået et lille bid som gav et lille hul eller en rids, og har ikke været til læge af den grund,,, men det skal jeg godt nok denne gang, jeg ringer straks kl 8, og får jeg ikke fat i dem går jeg der hen
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Efter min mening skal du podes og sættes i antibiotikabehandling med det samme.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.731
Og så håber jeg, at din stivkrampevaccination er i orden.
Jeg lader ekstra ikke katte lege med snore af samme grund. Det kan lynhurtig gå galt. Det så jeg, da en af mine sad fast i snoren til en persienne. Så persiennerne er smidt ud.
God bedring.
maj 2012
Jeg har tid til 9.10 til stivkrampe og peniselin
Mitti er helt sig selv igen og jeg ser ingen tegn på skader på hans ben og hale.
Min ene hånd gør ondt, der er ikke meget, at se slet ikke efter morgen badet
Tosset, at jeg ikke fik tændt lyset så jeg kunne se hvad der skete.
Han har sovet i min knæhase til jeg stod op, er kælen igen
Billedet er taget lige før jeg stod op.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mitti har jo været skræmt og har ikke bidt dig af ond vilje men i afmagt, så selvfølgelig er du tilgivet, du frelste ham jo fra den onde onde snor som havde fanget ham..
Ja næste gang må du huske at tænde lyset, men ihh hvor jeg kender det, jeg havde nok også handlet før lyset var tændt
Håber du kommer dig over biddene
maj 2012
Jeg har fået første tabelet, for fik med hjem til i dag, og kan hente til 10 dage på apoteket i eftermiddag.
Jeg giver det en chance, og bliver det ikke godt inden for et par dage, så får jeg fat i lægen igen.
Min venstre hånd har det værst, den er hævet og lidt rød.
maj 2012
jan 2012
maj 2012
maj 2012
maj 2012
Utroligt hvad sådan en lille kat kan gøre
nov 2013
Sidst jeg blev bidt, fik jeg blot Primcillin. Jeg måtte til egen læge ret hurtigt, da jeg fik feber, og fik det mega dårligt.
Men det er desværre ret typisk, at de blot stikker en noget ud, som faktisk slet ingen effekt har ved den type bid.
maj 2012
nov 2013
jan 2012
Ihh jeg håber det går hurtigt over..
Jeg mindes ikke at have fået så morderligt tæsk af en kat, det er vis højst blevet til nogle rifter der hæver lidt op et døgns tid, det plejer at være værst de første 24 timer så burde det begynde at lægge sig, så hvis du får det dårligt eller hvis det ikke er forbedret til i morgen, så må du have fat i lægen igen..
maj 2012
Låret, anklen og tåen på højre ben mærker jeg ikke noget til, men venstre hånd og arm
Efter 2 piller er det ikke så rødt og hævet mere, men meget var jo også bare den fysiske påvirkning, og jeg ved, at kommer der rødmen eller mere ømhed end nu, så skal der gøres noget, og også hvis jeg får feber eller føler mig dårlig
Jeg krydser nu fingre for, at det bare forsvinder
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
jul 2012
Følger: 30 Følgere: 21 Katte: 4 Svar: 17
maj 2012
M
In skulder gør næsten mere ondt, det var der jeg fik stivkrampe vaccine
sep 2011
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
1. Tag på skadestuen med det samme.
2. Når du kommer til, så skal du KRÆVE at få udleveret "Amoxicillin + clavulansyre" (ikke den Amoxillin uden - den har ikke samme virkning)
3. Hvis lægen ikke umiddelbart er med på den ide - så start med at referere til Ugeskrift for Læger på side 3
4. Hvis lægen ikke kan se fornuften i det du beder om, så skal du blive ekstremt stædig. Du må IKKE gå igen uden den medicin fuldstændig ligegyldig hvad lægen siger.
5. Hvis lægen stadig ikke vil give dig medicinen, så SKAL du kræve det på skrift og ført til journals at du er blevet nægtet medicin. Så plejer man at få det man spørger om.
6. Hvis du stadig ikke får medicinen skal du omgående opsøge et andet hospital og få din medicin.
? Rigshospitalets instruks for antibiotika behandling ved kattebid bunder formentligt i denne artikel i Ugeskrift For Læger fra 2009, som man også kan referere til: (link fjernet) Gå til side 3, hvor der står: Katte-, hunde- og menneskebid Infektion er den hyppigste komplikation til dyrebid og udgør omkring 1% af patienterne på skadestuen (80% hundebid, heraf 1- 2% indlæggelsekrævende). Over 75% er lokaliseret til overekstremiteterne og hoved-hals- region [19]. Den øgede hyppighed af håndinfektioner efter menneskebid skyldes, at biddet ofte er dybt og er af okklusionstype eller knytnævetype med adgang til led og sener. Hundebid Incidensen af bidskader hos voksne, der kræver behandling på skadestuer, er 2,6 pr. 100.000 indbyggere, men den er højere hos børn (22 pr. 1.000 indbyggere < 15 år) [20, 21]. Der er ofte bløddelsskader hole and tear-effekt. Pittbull- skader kan give lacererende vævsbeskadigelser, som kræver plastikkirurgisk ekspertise. Behandling Hundens mundflora, f.eks. Pasteurella multocida, S. aureus, Capnocytophaga canimorsus, beta-hæmolytiske streptokokker og Bacteroides-species, giver infektion. Brugen af profylaktisk antibiotika efter hunde- og kattebid i hånden reducerer infektionshyppigheden, men yderligere undersøgelser er påkrævede [22, 23]. Der er konsensus for antibiotikaprofylakse i højrisiko- hundebidstilfælde (immunosupprimeret patient, knusningsskader eller åbne skader til sener eller led). Empirisk terapi Profylakse: amoxicillin + clavulansyre 500 mg + 125 mg × 3 per os i et døgn. Behandling gives i 5- 10 dage (børn: 50 mg + 12,5 mg/kg per os fordelt på tre doser). Svensk: ampicillin 2 g × 3 intravenøst og herefter amoxicillin 500 mg × 3. Ved mere end tre dages infektion suppleres med cloxacillin 2 g × 3 intravenøst samt efterfølgende amoxicillin og clavulansyre per os. Penicillinallergi: azithromycin 500 mg per os × 1 første dag efterfulgt af 250 mg per os × 1 i fire dage (børn: 10 mg/kg × 1 i tre dage). Svensk: doxycyclin 0,2 g første døgn, og herefter 0,1 g daglig per os. Kattebid De fleste kattebid (næsthyppigste dyrebid) ses som mindre skader (Figur 3). Ofte søges behandling senere, hvilket medvirker til en høj infektionsrisiko (30- 50%, dvs. dobbelt så højt som for hundebid). I alt 60- 70% af kattebid er på overekstremiteterne. Ofte vil kattens skarpe tænder penetrere bløddele, kapsel og seneskede, hvilket kan give artritis og osteomyelitis. Katteskraben i huden påfører de samme bakterier (Pasteurella multocida, Bartonella henselae og Afipia felis) og behandles på samme måde. Antibiotikabehandling som ved hundebid. Kirurgisk behandling: Sårene lades åbne. Ved punktat læsion kan udvidelse af såret være nødvendig eventuelt med artrotomi. Infektionen er ofte dybere end først antaget.
Og så vil jeg lige understrege, at såfremt bidlæsionen går i led, så bør leddet åbnes ved operation og skylles/renses grundigt - for ellers kommer der meget hurtigt fulminant infektion og grundet leddets omgivende bindevævskapsel, så kan antibiotika ikke nå ind og virke i leddet. Pusdannelse i et led destruerer ledbrusken i løbet af få timer - og i værste tilfælde kan det medfører knoglebetændelse, som kan være uhyre svært at slå ned. Såfremt biddet involverer seneskeder på fingre, så vil det også meget hurtigt kræve operativ spaltning og oprensning, idet infektionen ved disse typer læsioner destruerer sener i seneskederne og her er problemet igen, at antibiotika ikke kan diffundere over seneskeden og således ikke når ind og rammer infektionen. Men får man det renset op i startfasen, så undgår man oftest større påvirkninger og varige mén. Og det er desværre ikke alle læger der er opmærksomme på alvorligheden i disse læsioner - og i værste tilfælde så ender en infektion i en finger/hånd grundet bidlæsioner desværre med amputation.
maj 2012
Nu kan man jo også blive rund forvirret for det er nu 2 forskellige, det skal være den her
Jeg har ikke fået bid i led, så jeg ser lige om det virker ind til torsdag, for det ser rigtigt fint ud nu, rødmen er væk og kun en let hævelse på armen hvor der er mange tandmærker.
Jeg er klar over der kan være bakterier i dybden og det er jo derfor jeg var hos lægen og har fået pencilin.
At katten er inde kat/ have kat, gør jo også, at den ikke har helt så mange bakterier i munden, men den fangede så en fugl i går
Jeg skal nok fortælle hvordan det går
maj 2012
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Det er lidt mere almindeligt dansk.
God bedring
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Ser voldsomt ud, men godt at det er i bedring, har aldrig selv fået mere end overfladiske bid og rifter, har dog et par ar efter at være blevet revet af en kat.
Men godt at du kom til lægen, vidste slet ikk at man skulle det ved mere alvorlige bid, men så blev jeg da lidt klogere
Og nu spørger jeg nok dumt, men hvad betyder podet?
God bedring Jette, håber medicinen virker.
maj 2012
Jeg vil være ops på mine sår, jeg er jo over de 50 og dermed i risikogruppe, jeg er katte allergiker
Fandt lige ud af, at man gerne skal holde det i ro, nogen steder siger de pak ind og andre siger nej
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Håber sårene heler hurtigt og uden ballade. Ej, hvor var det da uheldigt.
sep 2011
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Så ved jeg det hvis jeg bliver spurgt i biologi. hehe.
maj 2012
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
Håber godt nok du er smukkere i morgen, og godt der ikke er lidt i led eller knogle. Det er der det blir farligt.
For søren det må gøre ondt! Stakkels dig. Tænk søde milde Mitti kunne finde på det. Men han må have haft ondt eller følt sig truet. Tænker du ikke det?
Hvor er der synd for dig..
Go bedrings kram herfra Heidi
maj 2012
Jo Heidi han var desperat og bange, og jeg var dum ikke, at tænde lyset, så jeg tænkte godt nok med store bogstaver da han bed de første gange, for hvad bildte han sig ind,,, men da jeg fik fat i de sammenbundne bagben og hale, så forstod jeg jo, hvorfor og fik et tæppe over ham og en saks så jeg kunne klippe de snore som bandt ham til kommoden.
Jeg var så Mega bange for hvad han ville synes om mig bagefter, men alt er i orden
Og så må jeg tjekke, at min strikke kurv er lukket med lås også .
Godt jeg var hjemme
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Håber at der stadig er bedring i alle biddene, hold da op hvor du blev onduleret grundigt!
Mht stivkrampe vaccinen, får jeg den altid i bagdelen/lænden for den er modbydelig når den er i en skulder! Jeg taler af erfaring, i 92 fik jeg den i skulderen og efterfølgende kunne jeg ikke bære eller løfte noget i flere uger!
Så jeg kan klart anbefale lænd/bagdel/lår alt efter hvad lægen kan overtales til
maj 2012
Bortset fra de blå mærker, som ser værre ud idag, så et sårene meget fine, men det er jo så en del af problemet, de heler hurtigt på overfladen og ingen ved hvad der gemmer sig i dybden
dec 2012
maj 2012
Det eneste sted der er en smugle smerte er mellem pege og tommelfinger, faktisk de mindste sår, men før gjorde det ondt bare, at bruge tomlen, nu er det kun lokalt ved de 2 små sår.
Jeg kom jo også i behandling godt 3 timer efter bidene, så der har ikke nået, at udvikle sig noget
Men køn er min arm og lår ikke, det bliver de nok med tiden
maj 2012
Her er hånden som nok var den som så værst ud de første dage, den hævede og var lidt rød, men det gik i sig selv igen.
maj 2012
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
nov 2013
maj 2012
Kal jeg ikke klage
nov 2013
maj 2012
nov 2013
maj 2012
dec 2012
Jeg synes forøvrigt det ser meget pænt ud!
Jeg heler vildt hurtigt, med grimme ar til følge
Katte bid :(