{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udekat
  • #1   23. aug 2014 Hvis begge katte bliver neutraliseret så er køn ikke det væsentlige, men mere vigtigt er at finde en kat som har nogenlunde samme sind, temperament og aktivitetsniveau som den du har nu..

    Sammenføring er bare at sætte dem sammen og håbe på at det går, de vil selvfølgelig nok lige hvæse, brumme og måske daske lidt til hinanden i starten, men det er helt ok, de må bare ikke slås så pelstotter og blod flyver og flyder..

    Men du har jo så lidt en udfordring da den kat du har nu mest er ude og den ny du skal have skal holdes inde 3-4 uger inden den må komme ud..


  • #2   23. aug 2014 Mange tak for svaret de begge vil blive ordnet for der skal ikke flere killinger til.
    Åh det havde jeg ikke tænkt på men ellers finder jeg en løsning ?? men nu skal jeg bare finde den helt rigtige ??


  • #3   24. aug 2014 hvorfor vil du have en mere?
    var det ikke bedre at bruge noget mere tid på den du lige har fået fremfor at den render i stalden?


  • #4   24. aug 2014 Jeg bruger altså også rigtig meget tid på den og det er ikke sådan en stor stald og at den bare er alene hele dagen er ude ved den mange gange og lege også kommer den også med ind i huset. Det er kun pga min kærestes allergi den ikke kan være indekatte og bo inde ved os. Men der alt muligt til den kattetræ og masser af legetøj og den bliver nusset og kælet meget med tror bare det vil være godt med en mere så de kan lege og have det godt sammen.

  • #6   24. aug 2014 Det skal de også, men hvornår kan hankatte blive det ?
    Og det samme med hun katte ?


  • #7   24. aug 2014 Både han og hunkatte kan neutraliseres når de er 12 uger eller vejer 2kg+ så det kan faktisk gøres så snart man får dem og det skal gøres inden de er 5 mdr. hvis man får gjort det for sent så er der risiko for at de når at begynde at strinte og ikke stopper efter neutralisering, og hunkatten kan nå at blive gravid, da nogle hunkatte har en stille første løbetid, så altid inden de bliver kønsmodne og de bliver de gerne i 5-6 mdr alderen..

    Jeg syntes det er en fin ide at få en kat mere, og gør det nu så den du har ikke er blevet så stor endnu, for så får de mest glæde af hinanden..


  • #9   24. aug 2014 trist du bor så langt væk for min søster har 6 små killinger klar til at flytte nu, de er 14 uger og mangler nye dejlige hjem smiley

    (de er kun 5 uger på billedet)


    profilbillede
  • #10   24. aug 2014 Jeg skal ud og se på han killing i dag og han er klar i dag så hvis han er noget kommer han med hjem ?? det vil sige at de skal bare veje 2 kg. Jeg vil også gerne have dem ordnet så der ikke kommer killinger for der er nok i forvejen og vil ikke stå med killinger jeg ikke kan komme af med. Men hvordan gør jeg bedst når de skal mødes ?

  • #11   24. aug 2014 Den stald din kat er i, er den lukket så de ikke kan komme ud eller kan den lukkes så de ikke kan komme ud??

    Hvis den er lukket eller kan lukkes, så gør du sådan set bare det at du stiller transportkassen midt i rummet eller hvor det nu passer, og så åbner du lågen og lader den nye killing selv bestemme hvornår den vil ud, din anden kat vil sikkert være nysgerrig og så vil de hilse, måske med hvæs og knurren, men med den alder de har, så vil der sikkert ikke gå ret lang tid før de finder ud af det sammen, men bliv nogle timer sammen med den og se hvordan det går, syntes du ikke det er hensigtsmæssigt at efterlade dem alen så må du finde en løsning, men det skal altså kun være hvis de slås så pelstotter flyver rundt eller blodet springer..

    Hvis du vælger at sammenføre dem inde i huset så er det samme procedure..
    Men husk at den nye killing skal holdes inde 3-4 uger..



  • #12   24. aug 2014 Det er sådan en lille stald hvor der er flere rum så alle døre kan lukkes og det gjorde jeg også da jeg fik hende jeg har nu. Der bliver altid lukket om natten pga der er mange skræklige dyr hvor vi bor fx. Tudser og snog og det vil vi ikke have ind i stalden hvor der også er kaniner i et rum hvor døren kan lukkes.

    Det tror jeg at jeg vil gøre, men som sagt de er stort set lige gamle kun et par ugers forskel så jeg tror at det nok skal gå smiley
    Skal nok skrive update senere smiley


  • #13   24. aug 2014 Prøver at ligge billed ind, men det er ham her smiley

    profilbillede
  • #15   24. aug 2014 de behøver ikke veje 2 kg.. Min han vejede 1500 gram som 12 ugers og er ikke lille smiley

  • #16   24. aug 2014 Korrekt Beltane, nogle dyrlæger ser dog helst at de vejer omkring 2 kg.. Det er nok mere for hunkatte at vægten har en betydning end for hankattene..

    Victoria hvor ser han dog dejlig ud smiley


  • #17   24. aug 2014 Han er super dejlig ??
    Der gik et par timer med hvæsseri og slås men nu lå de begge to sammen og anden gang hver for sig men tror de får det godt sammen. Men har intet fortalt til kæresten så håber ikke han bliver alt for sur. Min kæreste kan rigtig godt lide dyr bare de ikke koster noget totalt åndssvagt.

    Jeg synes det er svært når man skal vælge kæreste eller dyr. Men de fleste dyr trives bare bedst 2 sammen og det kan jeg se nu. Så håber han acceptere det. Men den lille han er meget forsigtig så håber det bliver bedre smiley


  • #18   24. aug 2014 Hvis de allerede nu ligger lige op af hinanden så har du et "perfect match" smiley :D smiley

    Klart han er lidt forsigtig han er jo lige kommet og er blevet frataget alt hans vante, alt er nyt og utrygt, han skal lige have ro til at falde til..

    Hahaha mht kæresten så skal du bare pynte lidt på sandheden og sige at den stod og ikke havde noget hjem og du kunne simpelthen ikke bære at den skulle være hjemløs eller aflives, og nu er den jo sååå gode venner med jeres anden kat, så det ville da være synd at rive 2 venner fra hinanden smiley :P smiley


  • #19   24. aug 2014 Ja det gør de så jeg er bare glad ??

    Åh hende den første sagde jeg var en der var dukket op selvom jeg dog havde hentet hende. Men altså han må bare acceptere det fordi de har det jo godt. Prøvede lidt at sige jeg ville købe hamster, men nej vi var to om at bestemme her. Men altså jeg bruger mine egne penge på dyrene ikke hans penge. Ligesom han har gravemaskine osv. Men han er meget svær når det angår det at anskaffe dyr. Jeg elsker dyr og har altid haft det men de sidste 3 år har jeg ikke haft mulighed. Men nu bor vi i et lejet hus hvor vi må have dyr og det giver så meget til mig ??

    Synes det træls at jeg skjule det med dyr. Men kan ikke undvære kæreste eller dyr ??


Kommentér på:
Udekat

Annonce