{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Ema R
Ema R
Tilmeldt:
15. okt 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39

Udekat {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Vi har en lille killing som vi har haft i to uger nu.
Jeg vil gøre hvornår hanekam begynde at komme ud. Vi bor i hus med have for enden af blind vej så der er ikke meget trafik.
Katten er født i en stakt/garage og har boet der med mor og søskende. De var inde i huset hver dag i mange timer men var også meget ude.
Jeg kan se at han vil rigtig gerne ud, især når vi åbner døren så vires hunde kan komme ud. Så løber han til døren og vil gerne med.
Han er ikke øremærket el kastreret endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udekat
  • #1   10. nov 2013 Jeg ville nok vente til han var mærket og kastreret, og så nok en uge eller 2 mere så han ved hvor han høre til. smiley

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #2   10. nov 2013 Min dyrelæge vil ikke kastrere ham før han er 6 mdr. Og synes det er synd for ham når han er vandt til at være ude.

  • #3   10. nov 2013 Vil sige en uge mere så du er 100% sikker på at han ved hvor han bor.


  • #4   10. nov 2013 Jeg ville IKKE lukke ham ud, før han er vaccineret, kastereret og mærket. Du kan bare finde en anden dyrlæge. Der er mange, der kastererer før 6 måneder.

  • #5   10. nov 2013 Jeg ville starte med at finde en anden dyrlæge og så få ham kastreret og øremærket.. efter det er gjort vil jeg vente en lille uges tid mere og så lade ham begynde at komme ud.. Mine katte er også fritløbere og de er blevet vænnet til udelivet ved at jeg har ladet min terrassedør står åben hver dag i en times tid, så har de selv kunnet går ud og ind af stuen og haven.. kan godt se det kan blive en kold omgang på denne årstid, men du må ikke bare lukke ham ud uden mulighed for at han kan søge tilflugt inde hvor han er tryg smiley ... hov... selvfølgelig skal han jo også vaccineres når han er ved dr.dyr smiley

  • #6   10. nov 2013 Enig med Lone smiley find en anden dyrlæge!

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #7   10. nov 2013 Han har fået sin første vaccine. Den anden få han om 2 uger. Vires have er havnet ind men det er 2 steder hvor han vil kunne komme igennem hvis han vil. Mening var at jeg skulle med ham og vovserne ud i haven par gange om dagen og så ind igen. Jeg vil ikke bare lukke ham ud alene smiley

    Jeg må prøve at ringe til dyrlægen igen så. Vil helst ikke skifte da vi er ret glad for den dyrlæge vi har. Han sagde at vi sagtens kan lukke ham ud lidt af gangen når vi selv er med men jeg er lidt bekymret.


  • #8   10. nov 2013 Til dét ene indgreb - kastration og øremærkning - synes jeg som de andre, at du skulle finde en dyrlæge, der er vant til at kastrere killinger. Så kan du jo fremover bruge din sædvanlige dyrlæge.

    Få en tid hurtigst muligt hos en dyrlæge, der kastrerer tidligt, og vent så med at lukke ham ud, til øremærket er blevet synligt registreret i katteregister - der kan vist godt gå et par uger. Øremærke er guld værd, hvis han skulle blive væk.


  • #9   10. nov 2013 Min have er hegnet ind, og mine katte bliver her, det gjorde de nok ikke hvis de var fertile smiley jeg har 140cm højt hegn og så er der et buk på omkring 30 cm ind i haven,
    Jeg har egentligt 5x10cm masker, men det er for stort til Mitti, så jeg har sat net op indtil han er så stor, at han ikke kan komme igennem smiley


    profilbillede
  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #10   10. nov 2013 Jeg må ringe og høre ad så. Det er en mere dyrlæge her i området.
    Han sagde vi skal vente til 6 mdr så knoglerne er udviklet osv.
    Så meget hegn har vi heller ikke smiley og det er heller ikke mening at han kun skal være i haven. Han må gerne gå ud når han vil og være "fri".


  • #11   10. nov 2013 Ema - hvis den anden dyrlæge i området heller ikke er vant til at kastrere tidligt, så kan du evt. spørge herinde, om der er nogen, der kan anbefale en dyrlæge i dit område. smiley

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #12   10. nov 2013 Ja det gør jeg.
    Vi bor i Jægerspris smiley


  • #13   10. nov 2013 Dyrlægehospitalet i Næstved kastarerer så snart katten vejer 2 kg

  • #14   10. nov 2013 Jeg ville nu stadig få ham kastereret, mærket og færdigvaccineret - altså givet ham vaccine nr. 2, inden jeg så meget som overvejer at lukke ham ud.

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #15   10. nov 2013 Han vejer 1200 gr så der går lidt tid inden han vejer 2 kg smiley

  • #16   10. nov 2013 Man siger gerne, at de skal være inde 3 - 4 uger, inden de bliver lukket ud smiley
    Jeg ville klart få chippet og/eller øremærke og kastrere ham først smiley
    Det ville jo være forfærdeligt, hvis han løb væk, og ingen kunne finde frem til dig som ejer smiley


  • #17   10. nov 2013 Ja få ham mærket, vaccineret og kastreret inden. Vi lærte det på den hårde måde. Vi lod vores killing bruge lemmen inden. Han forsvandt 15 uger gammel, og er ikke set siden. Det er nu 3 måneder siden. Han kan være over alle bjerge, og ingen har mulighed for at finde ud af at han er vores. Jeg er så sur på mig selv over at lade det ske. Han er født hos os, og var bare så speciel

  • #18   10. nov 2013 De kan godt fixes før, det har noget med vægt at gøre.
    Når det så er sagt, så hvis du vælger at lukke ham ud efter nogle uger mere, så skal vaccinerne være på plads og du kan evt få ham chippet.

    Men jeg helt klart ind for at han først kommer ud når han er kastreret - også selvom det skal vente nogle måneder smiley


  • #19   10. nov 2013 Mitti var 14 uger og vejede 1350g da han flyttede ind hos mig og ugen før blev han kastreret, det er simpelthen et spørgsmål om dyrlægen kan og vil, 4 ud af det 6 katte jeg har/ har haft, er blevet kastreret i den alder, og det har ikke givet nogen problemer.
    Mitti var helet og det var intet at se da han flyttede ind.


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #20   10. nov 2013 Jeg ringer til dem imorgen og hører ad. Og så prøver jeg den anden dyrlæge.
    Det genere os ikke at have han inde, det er så skønt med sådan en fræk misser. Men han længes vildt meget efter at komme ud. Jeg kan forestille mig det er lidt hårdt for han da han var vandt til at være ude smiley


  • #21   10. nov 2013 Ja har de først været vandt til udeliv, bliver de afhængig af det smiley

    Jeg har indekatte, men de er glad for den indhegnede have smiley


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #22   10. nov 2013 Ja hver gang hundene skal ud så stå han ved terrassedøren og kigger ud.
    Så selvfølgelig skal han ud lige så snart det er forsvarligt. Deres mor har fanget mus med dem flere gange og de har bare løbet frit smiley
    Der er en del katte i området her som bare løber rundt smiley
    Og så se der ikke så mange biler.


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #23   11. nov 2013 Vi har fået tid om 2 uger. De kunne også gøre det i næste uge men han er lige blevet vaccineret for 2 uger siden så de mente at jeg skulle vente en extra uge så kan ikke skal afsted flere gange på kort tid.

    Jeg vil også høre jer om noget andet.
    Han liger tit ho svoret tæve og sutter på hende selv om hun ikke har mælk. Hvordan kan vi stoppe det?
    Jeg fjerner ham bare og tilbyder han lidt mad eller kaffefløde men han vil over til hende.


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #24   11. nov 2013 Her kan man se dem smiley

    profilbillede
  • #25   11. nov 2013 Det er en lille tryghedsnarkoman smiley
    Det går væk med tiden.
    På et tidspunkt siger vovsen fra.

    Godt foto smiley


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #26   11. nov 2013 Hun siger også fra om natten da hun synes at det er irriterende der.
    Det er lidt synd for Cherie, hendes brystvorter er helt røde lilla og blå og hun er sådan en god hund så hun slikker han også bare det meste af tiden når han sutter smiley

    Okay så må vi vente til de selv stopper det smiley


  • #27   11. nov 2013 Det lyder komisk, men for mange år siden fik jeg en killing til min daværende kastrat på ca. 1 år.
    Den lille (Emil) suttede på Mads' tå i ca. 2 år, så mente Mads, at nu måtte Emil da blive voksen smiley
    Derfor tror jeg at den søger en slags "erstatningsmor" hos din hund.


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #28   11. nov 2013 Ej hvor sjovt smiley det må have set meget komisk ud smiley
    Jeg må se hvor lang tid det holder ellers må jeg lige smøre noget på så han ikke synes at det er lækkert at have i munden.
    Jeg skal lige se tiden an smiley


Kommentér på:
Udekat

Annonce