{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Udekat. {{forumTopicSubject}}

Hej ??

Jeg står i den situation at jeg lige er flytte med mine 3 katte, planen var at når vi var kommet på plads og de følte sig hjemme i det nye hus så skulle de ud.
Men da de på nuværende tidspunkt har været "indekatte" i snart 2 måneder synes jeg det er blevet for koldt til at begynde og lukke dem ud igen...
Hvad siger i?
Hvor varmt skal det være før de begynder at komme ud igen?
De må jo have tilpasset sig temperatur her indefor nu så de komme jo til at fryse hvis de kommer ud...
Min plan er at vente til det bliver noget varmere, men hvad mener i er det bedste?

Mvh Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udekat.
  • #1   13. nov 2016 Når de altid har været indekatte, så må du bestemt ikke lukke dem ud nu, de har slet ikke nogen vinterpels, så ja de vil fryse rigtig meget endda og risikere at blive syge, du skal vente til foråret, sidst i marts eller april, helt afhængigt af hvornår vinteren helt har sluppet landet i denne omgang, vi skal have plusgrader om natten og gerne tocifferet plusgrader om dagen før de ikke vil fryse udenfor.

    En anden ting jeg vil råde dig til inden du slipper dem ud på egen hånd, er at du lige får snakket med naboer om de har noget imod fritløbende katte, for er der noget man kan blive uvenner med naboer om så er det katte der besørger i sin have, bede der bliver gravet i, fisk i havebassiner der må lade live for kattens fornøjelser, eller katte der vandre ind i folks huse uinviterede. Så snak med naboerne om hvordan de vil have det med jeres katte, for når i først har givet dem deres frihed så kan du ikke trække dem tilbage igen, det kan du nu, ved at lade dem forblive indekatte og evt blot hegne haven ind eller noget af haven til en løbegård til kattene.
    Blot et godt råd til overvejelse, selv har jeg ikke noget imod fritløbende katte så længe de er neutraliserede, for gider ikke have mine havemøbler m.m. overpisset, men jeg ved der er en del der ikke bryder sig om at få besøg af andres katte, særligt hvis de har børn og sandkasse, eller fint anlagte blomsterbede/ urtehave.


  • #2   13. nov 2016 Heidi har sagt det hele ?? Og hun har ret.
    Mine naboer hader løse katte, men hygger og taler med mine gennem net hegnet. Jeg bor i boligforening, og der er også faste regler, som mange bryder, fordi de ikke ved, at indekatte nemt kan holdes bag hegn, bare de aldrig har været frie først, for så skal der nærmest låg på, og du risiker stadig, at katten vil være utilfreds, så tænk dig grundigt om, og tal endelig med naboerne på de nærmeste gader, eventuelt med en seddel i postkasserne og tlf nr de kan kontakte dig på, før en given dato, med besked om at de skal endelig give besked før den dato, for ellers regner du med, at de er indstillet på, at dine katte bliver lukket ud.
    Sæt endelig billede på af dine katte, så ved folk hvor de høre til.


  • #4   13. nov 2016 løbegård er bare det bedste for kattene smiley

    men til dit spørgsmål: jeg ville nu vente til foråret. deres pels er ikke til det kolde vejr


  • #5   14. nov 2016 Tak for svar smiley

  • #6   15. nov 2016 Vent til forår, det bliver lidt varmere og som der er nævnt, så har den ikke pels til det nu smiley husk at sørge for at de er neutraliserede når de skal ud, vi ved jo alle at foråret er kærlighedens tid smiley

  • #7   17. nov 2016 Det er dagens antal lystimer som afgør, hvornår dyr sætter pels og fælder, og ikke vejret som sådan. Et plus ved at begynde at lukke dem lidt ud nu kunne være, at de ikke render så langt, når vejret er skidt.

Kommentér på:
Udekat.

Annonce