{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Udekat {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Vi har en dejlig lille kat på lidt over 1 år, som er født i en lade/stald, hvorved jeg havde tiltænkt at gøre hende til indekat, da jeg var bange for at der skulle ske hende noget udenfor. Det var der overhovedet ingen problemer med, da hun ikke selv ønskede at være ude. Men nu - efter at have haft hende i næsten et år - har vi vurderet, at vi ikke kan underholde hende nok og hun bliver nødt til at være udenfor noget mere. Men hun tør ikke. Vi havde en kort periode i sommers, hvor hun elskede at være ude om aftenen, og hun var ude fra ca. 18 til 22, og vi kunne mærke hun elskede det. Men så skete der pludseligt noget, som har gjort, at hun ikke vil ud længere. Jeg har det rigtig dårligt med, at hun skal stå ved døren og skabe sig i 10 minutter til et kvarter, før hun kan slappe af og snuse rundt og lege. Er det virkelig den eneste måde at få hende til at være lidt ude og være aktiv på? Ved at tvinge hende? :S
Håber I kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udekat
  • #1   26. okt 2012 Må jeg spørge hvilken adfærd hun har, som gør at du tænker hun har brug for at være ude? Jeg har selv en indekat som startede sit liv som staldkilling, men da jeg overtog hende blev hun indekat og det har fungeret fint. jeg leger med hende og giver hende udfordringer med at gemme noget mad/guf rundt omkring, har fx. et platik-chartex (ved ikke hvordan det staves) som er gennemsigtigt, og der kommer jeg nogle guffer i, og så bruger hun ret lang tid på at få dem ud, det synes hun er rigtig sjovt. Så har jeg en lommelygte med en rød laserprik, den synes hun også er rigtig sjov. Der er mange måder man kan aktivere sin kat på, også uden at man selv behøver tonse rundt gg

  • #2   26. okt 2012 Nej, tvang dur ikke.

    Som jeg forstår det, sætter du hende ud og lukker døren .... og lader den være lukket, selv om hun klart kommunikerer til dig at hun ikke vil være ude - i hvert fald ikke hvis døren er lukket, så hun ikke kan komme ind i en fart.

    Du skriver at der er sket noget, der gør at hun ikke vil være ude mere. Måske er der nogen, der har jagtet hende .... kan være hun har været truet på sit liv.

    Lad hende da være inde, hvis hun ønsker det.

    Til foråret, når det bliver lunere og døren står åben, så kan hun selv gå ud, hvis hun får lyst og mod til det.


  • #3   26. okt 2012 Enig med Tinka..

  • #4   26. okt 2012 I har ikke mulighed for at sætte en kattelem op? På den måde kan hun jo selv bestemme om/hvornår hun har lyst til at gå ud, og lynhurtigt smutte ind igen hvis hun føler sig truet.

  • #5   4. nov 2012 Stuen: vi har ikke rigtig tid til at aktivere hende, og hun er kræsen med legetøj. Men grunden til at vi mener at hun skal være mere ude, er fordi hun får nogle "flip" hvor hun farer rundt i lejligheden. De gange vi har haft hende ude - bl.a. i sommers - har hun været dejlig rolig og afslappet når hun kom ind igen.
    Vi kan desværre ikke have en kattelem, da vi bor i lejlighed smiley

    Tinka: jeg kan sagtens følge din tanke. Har slet ikke tænkt på det. Vi havde i sensommeren døren åben og et vindue i kælderen, så hun kunne rende frem og tilbage når det passede hende, og det var hun faktisk ret glad og tryg ved. Hun kom ofte op i fem minutter og gik så ud igen. Det kan godt være det skal være vores fremgangsmåde igen - & så bare først til foråret måske. smiley


Kommentér på:
Udekat

Annonce