{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.515 visninger | Oprettet:

Flytte, holde inde hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Mig og Aslan har været så heldig at have fået et nyt sted og bo, og skal flytte her til oktober, men nu er jeg blevet i tvivl om hvor længe jeg skal holde ham inde det nye sted før at jeg lukker ham ud igen, normalt plejer jeg bare at holde mine katte inde i 14 dage, men nogen siger også 4 uger smiley , 4 uger er bare længe for en kat som er svær at holde inde i længere tid end 1 uge, 14 dage kan han klare. smiley

Men hvad siger i?

Heldigvis bliver det ikk den helt store flytning, jeg skal leje min mosters lejlighed som er møbleret, så det er næsten kun mine ting og Aslans ting som skal med, resten ryger enten ud eller bliver sat til opbevaring. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte, holde inde hvor længe?
  • #1   25. aug 2014 Jeg ville sige 3 - 4 uger, men du kan jo begynde, at tage ham ud i sele, efter 14 dage evt? Jeg har selv erfaringer med, at de ikke løber så langt, det første stykke tid, da de lige skal sætte duftspor smiley Jeg vil dog hellere være sikker smiley

Jeg havde selv problemer med, at holde Tarzan inde, da han fik nogle sår, som krævede pencelin, og han derfor skulle holdes inde.

• #2   25. aug 2014 Altså normalt råder jeg til 3-4 uger, men omvendt er katten ved at gå helt ud af sit eget skind efter 14 dage og katten virker til at være faldet til og tryg ved sine nye omgivelser, så tag chancen gør den første tur ude så afslappet så muligt, åben døren gå med ud og tul rundt udenfor sammen med katten (sid på terrassen og se på katten) lad døren stå åben så katten nemt kan komme ind igen, evt lav udeturene være små men mange de første dage, så har katten nået at sætte sine duft spor og så burde det være fint..

Det er jo meget individuelt hvor hurtigt og godt en kat falder til, så det må du selv lidt bedømme.

• #3   25. aug 2014 Ja, Vil prøve at se hvor hurtig han falder til, må se hvordan han er efter 14 dage. Og ja vil have fat i en sele til ham så han kan komme ud i den, de første par gange. Men ja, bare de 14 dage jeg skulle holde ham inde indtil svar på blodprøve fra oliver og ham, de var hårde, han hylede det meste af dagen og blev total kulleret i hovedet.

• #4   25. aug 2014 Krydser fingre for, at det går godt. Det er hjerteskærende, når de går og "græder" det meste af dagen smiley

• #5   25. aug 2014 Tak, ja det er det virkelig, den sidste uge hvor jeg ventede svar på Aslan med blodprøven den var slet ikk til at holde ud fordi han græd hele dagen og var skide sur. Og hver gang jeg rejste mig fra fx sofa så stormede han hen til døren i håb om at komme ud

• #6   25. aug 2014 Håber det kommer til, at gå lettere denne gang, det er trods alt et nyt sted, han skal undersøge, og falde til. Men når de først har prøvet udelivet, er det meget svært, at holde dem inde.

Tarzan er desværre løbet væk, og jeg har overtaget 2 katte fra min veninde, de er heldigvis kun vant til, at være inde, så der bliver ikke et problem, hvis vi skal flytte.

• #7   25. aug 2014 Øv øv, hvor længe har han været væk?
    Ja håber også at det kommer til at gå lidt nemmere når det er et nyt sted, må se hvad han siger til fremmede møbler, også lugter der af hund, min moster har nemlig hund.
    Men håber at han vil være glad der, lige nu er han stadig lidt forvirret over at være alene, han mistede han bedste ven for 1½ uge siden, han kalder meget efter ham udenfor, så håber at det bliver bedre det andet sted når han ikk er vant til at han er der.
    Og håber at han kan klare at være ene kat, for i det nye må jeg kun have et husdyr. Men håber at med tiden så vil han klare det fint, det er jo stadig meget nyt det hele det med at være alene, så det tager jo lige lidt tid for ham at vende sig til det.

• #8   25. aug 2014 på internattet sagde vi altid 2 uger, men hold øje med katten. nogle katte falder hurtigere til end andre, og andre skal bruge mere tid. Så det kommer helt an på katten og hvor hurtigt den falder til

• #9   25. aug 2014 Enig med Anja. Når det rækker med 14 dage for katte, der kommer ud i nyt hjem og altså også får ny ejer, nyt miljø og ALting nyt, så rækker det såmænd nok også, når det "kun" er flytning og ikke ejerskifte. Og jeg tror såmænd også at kortere tid kan række, men tør alligevel ikke anbefale det.
    Jeg ved ikke om det har noget på sig, men læste engang, at det tager 12 dage for katte at omstille sig til flytning - og at det var noget med jordens magnetfelter eller ... sådan noget.

Det er vigtigt at der er åben dør, så katten selv kan gå ud og ind.

• #10   25. aug 2014 Okay, spændene, men ja han bliver holdt inde i 14 til en start, også må jeg se hvordan han er til den tid, også måske begynde at tage ham ud i sele, har lige fundet en som han kan passe, også kan han vende sig til at have den på allerede fra nu af lige så stille, self kun når han er inde. Ja døren kommer til at være åbent når det er, så håber jeg bare at vi får en mild oktober, hehe, ellers bliver det en kold fornøjelse

• #11   25. aug 2014 Sele er der nogen, der anbefaler, men jeg tvivler på, at det hjælper særligt på kattens orienteringsevne. De (få) gange jeg har gået med kat i sele, synes jeg de virker noget retningsforstyrrede. Tror det vigtigste er, at der er et åbent vindue/dør/kattelem, så katten selv kan gå ud og ind.

Og tillykke med ny bolig smiley (gid det var mig!) God flytning!

• #12   25. aug 2014 Tak. Glæder mig rigtig meget, også selvom det kun er midlertidigt, men det gør at jeg får flere penge at gøre med og at jeg kan få sparet op til indskud til en bolig, og når min moster alligevel ikk bruger hendes lejlighed mens hun studerer i aalborg så kan jeg lige så godt låne den. Og huslejen er kun 767 kr i måneden smiley så jeg spare 3000 kr bare i husleje. Også er der forhåbentligt også et kørekort til mig til foråret smiley

Men må se på hvad jeg gør når vi er flyttet, heldigvis bliver det en meget blid flytning fra min side af, for får nøglen den 27 sep, også har jeg indtil den 17 oktober til at flytte mine ting. Det værste bliver at skulle pille kradsetræet ned og sætte det op igen. hehe, den er stor og aslan vil garanteret gerne hjælpe smiley

• #13   25. aug 2014 Hold da op det er da godt nok også en billig husleje smiley smiley

• #14   25. aug 2014 Ja det er det, er fordi det er en andelsbolig som hun har at huslejen er så billig, håber at jeg får råd til en dag selv at købe en af dem, men selve andels beviset er det som koster, men med sådan en lav husleje så er det også pengene værd. smiley

• #15   25. aug 2014 Hold nu op smiley Jeg anede ikke, der stadig fandtes så billig husleje. Har set lidt på andelsboliger i Århus, men både andelspris og månedlig leje er pissedyrt.

• #16   25. aug 2014 Okay, det her er nogle boliger som Vestas har haft til deres medarbejder i lem, og det er derfor at de er så billige, og de kommer ikk til at stige i leje, er også øv over at jeg ikk har råd til at købe en nu, der står en ledig og der er en til salg, men selve beviset koster så også lige 200.000 kr. smiley Og det har jeg ikk sådan lige pt. hehe. Men hvis jeg får arbejde til næste år, så vil jeg spare lidt penge sammen, og vil jeg også når jeg er flyttet, også kunne man jo håbe på at banken gad og låne mig resten

• #18   25. aug 2014 Tak, ja tror også at jeg vil kunne se det på ham, der er desværre kun en som flytter med

• #19   25. aug 2014 Jeg har ikke læst de andre svar.

For mange år siden, skulle mine forældre flytte fra deres store hus til et mindre, de havde min kat boende, den var udekat og brugt ikke kattebakke, de snakkede meget om, at aflive den da den var en ældre frue og det ville ikke være muligt, at holde hende inde når de flyttede, de blev heldigvis enige om at give hende en chance.
    Da de var flyttet, gik der ikke mere end et par timer, så ville katten ud, de lukkede hende ud, noget bekymret for at hun ville løbe væk, det gjorde hun dog ikke, men blev i haven til hun havde gjort det hun skulle, så gik hun ind igen.
    Hun løb aldrig væk og levede til hun blev så gammel, at der ingen vej var uden om aflivning.

• #20   25. aug 2014 Jeg vil aldrig bare lukke ham ud med det samme, har jeg aldrig gjort, han kan godt holdes inde hvis han skal, men ikk i 4 uger. Hvis han bliver skræmt eller andet så vil han ikk kunne finde hjem igen hvis han ikk kender området eller ved hvor vi bor. Men han plejer at falde hurtig til når han er blevet flyttet.

Kommentér på:
Flytte, holde inde hvor længe?

Annonce