Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Budget katte
  • #1   29. aug 2014 Jeg ligger dog ikke penge til side hver md. Men jeg bruger omkring 1000 - 1500kr pr md. i foder og grus til 2 katte:-D
    Så kommer dr. dyr ved siden af som jo svinger lige fra 1000 kr til 25.000kr årligt.. God ide at tegne forsikring, for man ikke ender i samme situation som jeg gjorde i marts, hvor jeg måtte ligge 25.000kr i dyrlæge..

• #2   29. aug 2014 Okay jeg skal også tegne forsikring men de skal lige øremærkes og neutraliseres først, men så skal der også tegnes forsikring smiley
    Jeg aner ikke hvad jeg bruger for har købt godt ind til dem, så det er kun legetøj, dog vil jeg gerne have købt kradsetræ til dem smiley

• #3   29. aug 2014 Jeg bruger ca. 1.100 - 1.500 kr. om måneden til foder. Og så bruger jeg ca. 300-400 kr. til kattegrus. Legetøj får de lejlighedsvis, men de har så meget pt.

• #4   29. aug 2014 Jeg lægger ikke noget fra, og jeg ved det er risikabelt, eftersom jeg heller ikke har forsikring på kattene...
    Men det skal der selvfølgelig laves om på når jeg engang får arbejde igen smiley

Jeg bruger ca. 500 kr om måneden på foder og grus til 3 katte..
    Jeg fodrer med halv Acana Pacifica og halv Porta 21 Grain Free, af grus bruger jeg Tigerino Canada kattegrus smiley

• #6   29. aug 2014 Jeg har en kattekonto. Der bliver pt. indsat 650 kr. pr. måned.
    Jeg bruger 270 kr pr. måned på tørfoder, vådfoder og grus (det er gennemsnittet jeg har brugt pr måned siden vi fik hende til og med nytår i år, da vi har købt for resten af året).
    Resten er til spass, legetøj, kradsetræ når hun skal have et nyt, godbidder, dyrelæge og pasning.

Når vi skal have familieforøgelse efter årsskiftet øges beløbet svarende til udgiften for foder, grus og dyrelæge for kat nr. 2.

Det er dog ikke sådan at hvis man liiiige finder en eller anden lille ting når vi er ude at handle at vi så fører øre-regnskab og overfører penge fra kattekontoen. Kattekontoen skal umiddelbart mest forstås som en opsparing der bruges til indkøb på zooplus (hvor vi køber foder m.m.) og den lokale dyrehandel (hvor vi køber grus), samt buffer i forbindelse med evt. dyrelæge, og så opsparing til pasning når/hvis vi skal på ferie.

• #7   29. aug 2014 Jeg har en konto hvor der automatisk bliver overført 500 kr. til i hver måned.
    Det er udelukkende til dyrlægeregninger, men også til foder / grus hvis der er lavvande i kassen sidst på måneden.

Forbrug?? 1.000-1500 kr. md. men så er "bonusbørnene" også talt med smiley

• #8   29. aug 2014 # 1) Maria op mod 1500 kr - dét er godt nok meget til 2 katte. Får de da specialfoder/diætfoder af en slags?

Har 2 katte, og bruger nok i snit 700 kr på tørfoder, vådfoder, kød og grus pr. md.

Det kunne godt gøres billigere, men der har indimellem været behov for noget intestinal-vådfoder (dyrt smiley ), som trækker beløbet op - og samme gør økokylling, og mindre tørfoderposer og dyrere vådfoder, som jeg køber af og til for variation.

Dyrlægen har jeg indtil videre kun lagt småpenge hos, men man ved jo aldrig, hvad der kan komme af udgifter ...
    Har ingen speciel kattekonto - kattene har dog til enhver tid første prioritet, så jeg sørger for altid at have penge nok på kontoen til evt. dyrlæge.

• #9   29. aug 2014 Tinka - Ja Bella får specialfoder, og nu er hun jo så lige startet på nyt specialfoder som dyrehospitalet ikke har taget betaling for, så ved ikke hvad det koster inu, hun skal også dagligt til at have 2 - 3 g kattemalt dagligt.

Den bette får alm. maine coon killingefoder tørkost og vådkost.

Jeg bruger 3 poser kattegrus på en md. ved ikke om det er meget? Jeg renser bakkerne hver dag og så smider jeg alt ud og vasker dem 1 gang ugentligt, så der er nok lidt spild der, men så er hygiejnen os iorden:-D

Jeg køber alt det foder jeg kan online, men det er bare ikke alt jeg kan finde på nettet, men måske jeg leder de forkerte steder?... Men 700kr synes jeg godt nok er billigt, hvad bruger du af foder? smiley

• #10   29. aug 2014 Nix jeg har ikke en kattekonto, men syntes det er fornuftigt at have en sådan en..

Mine katte lider aldrig nød jeg finder altid pengene til deres behov, en enkelt gang har jeg måttet dele en dyrlæge regning op i 2, men jeg ved at jeg har nogle dejlige dyrlæge så de vil aldrig nægte mine katte behandling selv hvis pengene var små, jeg kan altid få kredit, hvis jeg beder om det..

Men mine katte er indregnet i mig månedlige budget, så på den måde er der sat til side til dem, blot ikke hvad angår dyrlæge.
    Jeg har forsikring på Tøsen og skal nok også have på Smilla inden maj næste år, men Tøsens forsikring er fyldt med så mange klausuler at den nærmest er ligegyldig smiley

• #11   29. aug 2014 Aha, Maria, Jeg tænkte nok, at specialfoder var forklaringen. Meget af det er jo møgdyrt! smiley

Når jeg har købt RC Intestinal vådfoder til Bjarnes sarte mave (18 kr for 100 gram), så tænker jeg ofte, at det sgu er godt, at han ikke udelukkende skal leve af det - eller endnu værre, hvis man havde to katte, der kun skulle have det - så ville det løbe op mod 5000 kr. om måneden smiley Bindegale ågerpriser smiley

Af vådfoder får mine katte primært Lux - typisk en 400 grams dåse til deling pr dag = 5 kroner smiley .
    Deres primære tørfoder skifter mellem hvad der nu er på knaldtilbud af kvalitetstørfoder.
    Næste uge er der fx 10 kilo RC sterilised for 400 kr i Petworld. (Gæt hvem der skal i Petworld smiley )

Hvis jeg ikke supplerede med diverse andet, kunne prisen holdes på 150 kr pr. md. for Lux vådfoder. Og vel knap 300 for tørfoder .... (ved ikke hvor meget tørfoder de æder, men med 40 kr kiloet bliver det da ingen herregård). Jeg synes bare, at især indekatte skal have andet end bare det samme billige foder dag efter dag.

Af grus bruger jeg Cats Best Øko plus, (og det kan da godt være at det løber lidt mere op end jeg lige har regnet på). Men jeg køber altid 2-3 sække ad gangen, for så er der lidt rabat. Og handler gerne ind i Petworld når der er medlems-dage med 25 % rabat.

• #12   30. aug 2014 jeg bruger 3000 kr om mdr bare hos zooplus.de, men så har jeg så tørkost, vådfoder (de får 2 ds om dagen), posemader (har to kræsne børn som har lidt specialle ønsker - andre får også lidt), 10 sække kattegrus, og så er der lige hestefoder til to heste i 1 mdr og kanin- og undulat foder

og så har jeg fast aftale hos dyrlægen 1000 kr

men så har jeg så også lige 17 af slagsen, så mit budget kan man nok ikke bruge til ret meget smiley

• #13   30. aug 2014 nå ja et godt råd vil være at tjekke zooplus.de når du vil købe kradsetræer mm. de har et godt stort udvalg
    har selv lige købt to af disse til mine da vi flyttede, og de er rigtig gode, og stabile
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_giant/251982

men pas på man bliver næsten afhænging af at handle derinde smiley de har mange gode tilbud

profilbillede
  • #14   30. aug 2014 Det var godt nok meget i bruger.vi køber 20 kg sække,ser altid hvor de er på tilbud fra royal Canin. De får Masser af våd mad,måske en 4 dåser dagligt,og kun Et mærke jeg ikke bo huske nu. Sand køber vi også i 20 kg.tror ikke vi bruger mere end 1000 hver anden eller 3 måned.? Jeg har mine forsikret til 1000 om året,det har sparet mig 35000 på vores han på et år,så kan sagtens betale sig

• #15   30. aug 2014 Maria, det kommer jo i høj grad an på, hvor mange katte man har, og om man køber kvalitetsfoder og grus. smiley

• #16   30. aug 2014 åh ja Anja... man skal dælme passe på! For silvan jeg tit er inde på min zooplus app og fylde ting i kurven som jeg bare må have! Der er altid lige et eller andet man kan købe smiley

Generelt: Der er stor forskel på, hvad der bruges pr måned på foder og grus, blandt andet - som andre også nævner - fordi der er stor forskel på hvor mange katte man har, men også fordi der er forskel på hvilket mærke i grus og foder man bruger og om pelskuglerne får vådfoder en eller to gange om dagen, og om der er tale om specialfoder m.m.

Jeg tvivler dog på der er nogen af kattene der mangler noget - det skulle da lige være min egen der mener jeg er for nærig med godbidderne smiley smiley

• #17   30. aug 2014 Mine pt. 14 katte og 2 killinger har tørfoder stående døgnet rundt. De får mindst 4 forskellige slags tørfoder.

Derudover får de vådfoder 2 gange om dagen, og da har vi mindst 4-5 forskellige slags.

Og så bruger vi kvalitetsgrus fra agrosam. Pt. bruger vi AK.

Af godbidder får de gufstænger fra Aldi og diverse andre godbidder, så de får min. guf en gang om dagen.

• #19   30. aug 2014 tørkost:rc sterilised (stående fremme 24/7)

vådfoder: bozita, smilla : disse to får de 2 ds af om dagen.
    schmessy, goument, cattesy og hvad der ellers lige frister er til de to kræsne katte jeg har

grus: golden grey (har ellers prøvet meget og var endelig mest til superklump fra petworld, men det er nemmere at få tilsendt det hele fra et sted) det eneste som passer til mine katte og mit behov. Har ellers prøvet rigtig meget, men GG er det eneste som virkelig holder på lugten og er godt klumpende. desværre ikke lige det billigste men det er jeg så ligeglad med

• #20   30. aug 2014 Susanne,de får royal Canin,mor og killinger har fået babyCat,og min han spiser select gold, smiley nu fik jeg kigget hvad våd maden hed, gourmet gold med bøf,dette er underligt nok det eneste de gider smiley killingerne har fået science plan Kitten.jeg må indrømme jeg virkelig ser på tilbud. smiley ellers kan det løbe vildt op
    Udover det køber jeg royal Canin mælk på zoo plus,da man faktisk sparer 90 kroner frem for maxi zoo, pr dåse.det er jo en del. smiley

• #21   30. aug 2014 Hov,jeg har 2 voksne,og har haft 2 kuld killinger.alligevel løber det ikke over de der 1000 hver anden måned

• #22   30. aug 2014 Jeg køber så aldrig RC.

Jeg fodrer pt. med Sanabelle, Porta 21, Iams og Josera.

Vådfoder får de blandt andet Lux (både dåse/pose), Bozita, Cosma og Catessy.

• #23   30. aug 2014 Man kan jo sagtens selv lave mad også.mine killinger får lige nu også kogt ris med pangasius eller kogt kylling. Der er jo rigtigt lækkert for dem, og den fisk er rigtig billig

• #24   30. aug 2014 Maria: det lyder interessant med at lave det selv.. Har du noget "opskrift"-agtigt på det? Kunne godt være fristet til selv at prøve smiley

• #25   30. aug 2014 Jeg ved ikke hvad jeg bruger om måneden endnu da jeg først lige har fået kat smiley så nu skal jeg også finde ud af hvad det bedste foder og grus er til dem smiley
    Men uha zooplus er farligt der er så meget jeg gerne vil have og vil hellere undvære selv smiley
    Har pt for ca 900 kr i indkøbskurven og mine katte har et helt rum for dem selv hvor de bor og har alt deres sager og ja de har det rigtig godt, men mangler et kradsetræ, nogen der kan anbefale et godt et uden det er alt for dyrt smiley

• #26   30. aug 2014 Har lige købt honningkagehus kradsetræ det kom i løbet af 2 dage. Tænkte det lige var noget for de små

• #27   30. aug 2014 Billige kradsetræer bliver nok de dyreste i længden, for de holder sjældent ret længe.

Men er det staldkatte, du har? I så fald vil jeg foreslå nogle hylder på væggen (skruet godt og sikkert fast), og derudover et par træstammer til at hvæsse kløer på.

• #28   30. aug 2014 Det kan man godt kalde dem, havde også overvejede også selv hylder. Men har det der lille grønne kradsetræ fra zooplus men vil gerne have et større et sådan at de kan ligge op putte de forskellige steder smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #29   30. aug 2014 Her er et kradsetræ med 2 liggepladser i plus 2 huler. smiley

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kattemiljoe/over_260_cm/274465

• #30   30. aug 2014 Den vil ikke vise træet ??

• Janne.*

#31   30. aug 2014 Dette kradsetræ ser robust ud, mede 3 hængekøjer i. smiley Man kan få det meget billigere på DE, BE eller CO.UK

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kattemiljoe/op_til_260_cm/408170

• Janne.*

#32   30. aug 2014 Så kopiere linket og sæt det ind øverst i adresse linien .-) Så kommer det.

• #33   30. aug 2014 Hvilken side er billigt at købe grus ovs på for plejer at bruge den danske.

• #34   30. aug 2014 Petfun er nr. 1 i kvalitet.

http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/profi_kratzbaum/kratzbaum_vollholz/433779

• Janne.*

#36   30. aug 2014 # 35 Dette kradsetræ ser rigtigt godt og robust ud og det har 4 ligge køjer på. smiley

• A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #37   30. aug 2014 Tror vi bruger max 300kr. Til tre katte.

Det er kun den lille nye der bruger Bakken, og der holder en kasse grus i 6 måneder, og den koster 300kr.

Vi har i hen special konto til forudsete regninger, hverken til kattene eller hunden.

• #38   30. aug 2014 jeg køber kun på den tyske nu. spare vel ca 200 kr om mdr på grus ved at gøre det - og endelig mere fordi det grus jeg køber nu, ikke normalt er det samme jeg har købt. købte normalt superklump i petworld, 2x15 kg for 169.

jeg købte også mine kradsetræer på den tyske side.
    normalt har jeg købt en del brugte kradsetræer, men denne gang skulle vi prøve at have et nyt. Det var så godt at jeg købte et mere til stuen, så de nu har både ovenpå og i stuen.

• #39   31. aug 2014 Det kan ikke svare sig for mig at købe på den tyske side.
    Spare måske 5 kr.

Hvilket foder bruger i til jeres katte smiley

• #40   31. aug 2014 Sanabelle, Iams, Porta 21, Josera tørfoder. Vådfoder, Bozita, Cosma, Catessy, Lux.

Bare for at nævne noget.

• #41   1. sep 2014 Tørfoder primært Royal Canin, men har lige fået 4 kg. Eukanuba på tilbud (2ps. til en poses pris)
    Vådfoder:
    RC, Perfect Fit, Shesir, Gourmet Gold, Kitekat, kort sagt: Hvad de gider at spise. Udendørs er det Catessy smiley

• #42   3. sep 2014 uh jeg ved ikke hvad jeg bruger i mdr. på kattene men på 2 katte, 1 hund og 3 islandske heste bruger jeg nok omkring 1500 kr - 2000kr i mdr. uden dyrlæge og forsikring på hunden og 2 af hestene, men de får alle det foder de trives på og har smag for smiley og som er kvallitet lige nu er det call of the wild og lux dåse mad til hund og katte og horslux easy, eggermanns vit/mineraler m hvidløg og halm til hestene der går på døgn græs i løsdrift smiley

Kommentér på:
Budget katte

Annonce