Min kat bider.. Hårdt Min kat bider.. Hårdt
Hej. Min kat.. Og jeg har et problem! Han bider når jeg kæler med ham.. Og endnu hårdere hvis jeg stopper med at kæle ham. Han nærmest angriber og surrer sig fast med kløer og tænder. Jeg prøver meget bestem at sige "nej" og tage afstand ( fysisk) fra ham.. Men jeg syntes ikke det hjælper. Det er heldigvis ikke hver gang vi putter.. Men lidt for tit efterhånden. Er der nogen der har prøvet det samme.. Og hvad hjalp. Det skal lige siges at han lige er blevet kastreret for 2 uger siden, men det var osse et problem inden.
Det er ikke fordi han ikke kan lide hvor jeg kæler ham.. For det er underordnet.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2014
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Jeg vil foreslå dig kun, at kæle ham hvis han tager initativ, ikke når han ligger ved dig, og er du i tvivl så vis din hånd, finger, og kun kæl hvis han nærmer sig din hånd.
Min gamle kat ville helst kun kæles men max 2 fingre, på kinderne, mellem ørene og under hagen, og det var det...
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
jeg har selv et par stykker som gør det, men jeg ved når jeg skal stoppe.
prøv at læg mærke til hans hale, når du kæler med ham. begynder han at slå med den - behøver ikke at være noget vildt, bare lidt, ja så stopper du. for ham må ikke komme op og kører,for så er det at han bider.
sep 2014
sep 2014
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis du gør det så kan det jo være fordi katten får et lille stød af dig..
Jeg er enig med Anja i at det kan være fordi han bliver overgearet, men undre mig så blot over at han bider hårdt, men det kan jo være hans måde at fortælle at det er nok nu...
Men det kan også være du skal lægge mærke over om det er hvis du rører et bestemt sted at han begynder at bide, eller om det er hvis du laver samme bevægelse flere gange (f.eks. hvis du stryger ham fra hoved til hale 3 gange i træk) ja faktisk handler det nok om at du skal være mere bevidst om hvordan du kæler ham og hvad hans signaler er, for at finde ud af hvad han ikke kan lide
aug 2014
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
Mine 2 sidste hankatte bed / bider. Der er tilsyneladende 2 måder, jeg udløser det på.
1) katten vil kæles et andet sted. Og den fører min hånd hen til det sted, hvor han vil kæles. Gør det, holder bideriet op.
2) Den vildeste måde er, når han smider sig på ryggen og inviterer til at blive kløet på maven. Et styg er sikkert. Stryg nr. 2 er usikkert. Fra stryg nr. 3 ja, så gå det for sig. Jeg tror derfor at jeg er blevet inviteret til en katteaktivitet, som mere er forbeholdt katte. Når det sker sætter jeg mig på hænderne eller går min vej. Jeg vil under ingen omstændigheder belønne ham ved at deltage. Straf eller skælden ud bruges ikke her i huset. Fordi Gamle Bingo blot blev stædig af det. Og så blev det ved og ved.
Begge katte kunne imidlertid rigtig godt lide at blive kælet i hovedet. Især kinderne er godt. Mellem ørerne, under hagen er også fint. Frede har den specialitet, at han godt lide at blive sneget inde i ørerne.
Jeg har hørt at alle katte kan lide, at blive kælet på kinderne.
sep 2014
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
baby: markere kun -men det kan da mærkes.
Birger: han sætter virkelig tænderne i, og griber gerne også fat med forbene. det skal så siges at han faktisk var skyld i at jeg måtte på skadestuen i 6 timer inden han flyttede hjem til mig. Han har lidt temperman
Micky: markere og så løber man. Han bider dog hårde end Baby.
så det er altså meget forskellig hvordan de reagere.
apr 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 118
Se evt. også denne udsendelse, ca halvvejs inde fra 24:18
Han har rigtig mange gode videoer, så det er bare at lede
https://www.youtube.com/watch?v=rpw1w-CNoEA
sep 2014
Min kat bider.. Hårdt