1.759 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Rikke H
Rikke H
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123

Min kat bider.. Hårdt Min kat bider.. Hårdt

Hej. Min kat.. Og jeg har et problem! Han bider når jeg kæler med ham.. Og endnu hårdere hvis jeg stopper med at kæle ham. Han nærmest angriber og surrer sig fast med kløer og tænder. Jeg prøver meget bestem at sige "nej" og tage afstand ( fysisk) fra ham.. Men jeg syntes ikke det hjælper. Det er heldigvis ikke hver gang vi putter.. Men lidt for tit efterhånden. Er der nogen der har prøvet det samme.. Og hvad hjalp. Det skal lige siges at han lige er blevet kastreret for 2 uger siden, men det var osse et problem inden.
Det er ikke fordi han ikke kan lide hvor jeg kæler ham.. For det er underordnet.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat bider.. Hårdt
  • #1   29. sep 2014 Hvor gammel er han? Husker du at lege med ham og aktivere ham med legetøj? Har han kradsetræ, han kan klatre i og blive aktiver i?

• #2   29. sep 2014 Han er 1 år og har massere af legetøj og det kradsetræ han bruger flittigt. Han er en meget aktiv kat og jeg syntes at han bliver aktiveret meget. Han har en søster han leger med og er glad for både legetøj og når jeg leger med ham. Det virker som om det mest er når han er halvtræt at han " går amok" men han kommer selv op og vil putte, så det er ikke fordi jeg " forstyrrer ham"?

• #3   29. sep 2014 Har du haft for uvane at lege med ham med hænderne da han var mindre??

• #4   29. sep 2014 Nej slet ikke.

• #5   29. sep 2014 Hvor kæler du ham? I ansigtet eller køre du hånden ned over ryggen igen og igen?

Jeg vil foreslå dig kun, at kæle ham hvis han tager initativ, ikke når han ligger ved dig, og er du i tvivl så vis din hånd, finger, og kun kæl hvis han nærmer sig din hånd.

Min gamle kat ville helst kun kæles men max 2 fingre, på kinderne, mellem ørene og under hagen, og det var det...

• #6   30. sep 2014 der er mange katte som faktisk kommer lidt op og kører når man kæler med dem. her er det vigtig at læse katten rigtigt, så man kan se hvornår man skal stoppe.
    jeg har selv et par stykker som gør det, men jeg ved når jeg skal stoppe.

prøv at læg mærke til hans hale, når du kæler med ham. begynder han at slå med den - behøver ikke at være noget vildt, bare lidt, ja så stopper du. for ham må ikke komme op og kører,for så er det at han bider.

• #7   30. sep 2014 Tak for de gode råd. smiley dem vil jeg forsøge mig med!

• #8   30. sep 2014 Jeg kører hånden ned af ryggen på ham ( bland andet) og skal måske nok være mere opmærksom på hans signaler. Mange gange sidder jeg og laver noget andet samtidig med at han ligger og får kæler.. Så jeg skal måske nok læse ham lidt bedre der smiley

• #9   30. sep 2014 Du har ikke problemer med at du skaber statisk elektricitet??

Hvis du gør det så kan det jo være fordi katten får et lille stød af dig..

Jeg er enig med Anja i at det kan være fordi han bliver overgearet, men undre mig så blot over at han bider hårdt, men det kan jo være hans måde at fortælle at det er nok nu...

Men det kan også være du skal lægge mærke over om det er hvis du rører et bestemt sted at han begynder at bide, eller om det er hvis du laver samme bevægelse flere gange (f.eks. hvis du stryger ham fra hoved til hale 3 gange i træk) ja faktisk handler det nok om at du skal være mere bevidst om hvordan du kæler ham og hvad hans signaler er, for at finde ud af hvad han ikke kan lide smiley

• Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #10   30. sep 2014 I forlængelse af sidste indlæg.
    Mine 2 sidste hankatte bed / bider. Der er tilsyneladende 2 måder, jeg udløser det på.
    1) katten vil kæles et andet sted. Og den fører min hånd hen til det sted, hvor han vil kæles. Gør det, holder bideriet op.
    2) Den vildeste måde er, når han smider sig på ryggen og inviterer til at blive kløet på maven. Et styg er sikkert. Stryg nr. 2 er usikkert. Fra stryg nr. 3 ja, så gå det for sig. Jeg tror derfor at jeg er blevet inviteret til en katteaktivitet, som mere er forbeholdt katte. Når det sker sætter jeg mig på hænderne eller går min vej. Jeg vil under ingen omstændigheder belønne ham ved at deltage. Straf eller skælden ud bruges ikke her i huset. Fordi Gamle Bingo blot blev stædig af det. Og så blev det ved og ved.

Begge katte kunne imidlertid rigtig godt lide at blive kælet i hovedet. Især kinderne er godt. Mellem ørerne, under hagen er også fint. Frede har den specialitet, at han godt lide at blive sneget inde i ørerne.
    Jeg har hørt at alle katte kan lide, at blive kælet på kinderne.
    smiley

• #11   30. sep 2014 Nogle gode råd og løsninger.. Det vil jeg prøve smiley

• #12   1. okt 2014 her er mine

baby: markere kun -men det kan da mærkes.

Birger: han sætter virkelig tænderne i, og griber gerne også fat med forbene. det skal så siges at han faktisk var skyld i at jeg måtte på skadestuen i 6 timer inden han flyttede hjem til mig. Han har lidt temperman

Micky: markere og så løber man. Han bider dog hårde end Baby.

så det er altså meget forskellig hvordan de reagere.

• #13   1. okt 2014 Der er kommet nogle rigtig gode svar.
    Se evt. også denne udsendelse, ca halvvejs inde fra 24:18
    Han har rigtig mange gode videoer, så det er bare at lede smiley

https://www.youtube.com/watch?v=rpw1w-CNoEA

• #14   2. okt 2014 He! Det er min kat smiley dog ikke med lyd.. Men helt sikker noget jeg kan bruge fra klippet.. Tak smiley

Kommentér på:
Min kat bider.. Hårdt

Annonce