hjælp... tisset på stofsofa! hjælp... tisset på stofsofa!
Hej KG.
jeg er nød til at få lidt assistance her... vores hunkat, har nærmest fra da vi fik hende, været urenlig, mere eller mindre... hun går på bakken, men sætter sig også ofte i hængekøjen på deres kradsetræ eller i vores sofa, som er af stof! :S jeg sprøjter med enten ajax eller rhodalon, alt efter hvad vi har, men jeg kan simpelthen ikke fjerne lugten fra sofaen, da det jo er trængt langt ned i hynden, fordi hun har gjort det 2-3 gange nu
har i nogle gode fif til at få den vasket af, så at der ikke stinker i hele huset af kattetis? og evt. hvad jeg kan gøre for at få hende til at stoppe med det griseri?
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 150
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Rodalon fjerner kun bakterier og lugt for menneske næser, katte vil stadig kunne lugte urin og igen så fortæller det katten at dette er toilet..
Det du skal rengøre med er R10 fra Matas eller Urine off, min erfaring og hvad jeg hører fra andre så virker R10 bedst (nogle bryder sig så ikke om lugten, men pas på med ikke at bruge for meget)
Rengøring af sofaen skal foregår forsigtigt og i etaper, for som du siger det er jo trængt ned i den nu, så det du gør du rengøre den med vand og eddike, suger så meget væske op du kan, drysser med kartoffelmel, lægger et klæde over og lader kartoffel melet suge væsken til sig støvsuger og så skal du nok gentage processen et par gange, måske kan du nøjes med at efterbehandle mod lugt med lagereddike men ellers er det R10 eller Urine off..
Hvor gammel er katten?? Har du fået tjekket om hun er syg eller hvad grunden er til urenligheden??
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 311
hun er 7 måneder nu her, og vi fik hende, sammen med en bror, da de var 13 uger. hun har været tjekket pga. opspilet mave og meget stort indtag af mad, men det var orm, så hun fik en ormekur. det har hjulpet lidt på hende, men hun sætter sig stadigt... ved ikke om det kan være fordi hun er lidt underkuet af de 2 andre, da det jo er hanner. den store er godt nok kastereret, og den lille skal her inden jul. han har dog aldrig sat sig (endnu)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Ellers tænker jeg lidt at det kan være grunden, for hunkatte har lige så stor trang til at markere sig som hankatte, forskellen er blot at hankatte oftest begynder at strinte ildelugtende hvor hunkatten ofte blot tisser store søer for at fortælle at her dominere hun og det kan i høj grad hænge sammen med at hun bliver kuet af hankattene..
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Hvis du ikke allerede har minimum 1 bakke pr kat, ville jeg få fat i nogle flere, det kan være hun vil have en dameafdeling
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 311
hjælp... tisset på stofsofa!