Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råt hakket kød
  • #1   7. okt 2014 Den må spise sig mæt i det så meget den orker smiley

• #3   7. okt 2014 En kat kan sagtens leve af råt kød (som de gjorde i de gode gamle dage). Der er masser af væske i kød

• #4   7. okt 2014 Vær sikker på at det er friskhakket, da hakkekød hurtigt bliver dårligt pga bakterier.

• #6   7. okt 2014 Nu siger hun ikke hvad for noget hakket kød. Kylling og kalkunkød har et lavere indhold af magnesium, så dette er godt at bruge til katte uden man skal vær nevøs

• #7   7. okt 2014 Det er oksekød jeg står med nu. Hun får bare lidt, da jeg står og skal tage hul på en pakke.

Tak for svarerne smiley

• #8   8. okt 2014 Katte kan IKKE leve udelukkende af kød (selv om de gerne ville).
    Af kød spiser de i naturen hovedsageligt fugle og smågnavere, men de spiser altså også dyrenes mave- og tarmindhold, fine knogler og brusk, hvorved de får dækket deres behov for vitaminer og mineraler (og kalk).

Katte, der kun får rent kød, kommer på et tidspunkt til at lide af knogleskørhed/rubberbones.

• #9   8. okt 2014 Men hvordan kan man så barfe?

• #11   8. okt 2014 Heidi. Barf er kød, indmad og knogler. Min får tit et kyllingelår eller et overlår. Du kan købe daggamle kyllinger, indmad er nemt at få fat i. Ellers er det kun hund jeg har fodret råt men klart at det til kat er mindre ting/stykker. Jeg gør ikke så meget ud af det til min kat. Hun får alm. kattemad men vil godt have både kød og fisk på siden.

Ikke alle katte vil have råt omend de skal vende sig til det.

Der er en barfgruppen herinde du kan spørge eller læse om barf til kat

• #12   8. okt 2014 Rå kylling? Ville aldrig udsætte mine for salmonella smitte

• #13   8. okt 2014 Hvis man gun giver ca 25% af daglige indtag som kød eller tilskudsfoder! skal man ikke tænke på vitaminer eller mineraler.
    Dem som virkelig råfodre ( ikke BARF ) de skal holde en balance mellem knogler, indmad og muskelkød og afvæksel meget mellem de forskellige dyr kødet kommer fra, det er ikke så nemt, at efterligne en mus eller fugl smiley
    Mine vil ikke røre hakket kød, slet ikke, men elsker en kyllinge vinge eller lår afskær fra mørbrad og næsten hvad som helst af råt kød, og det må i mine øgne godt svare til ca muse størrelse i mængden, for mine får jo også vådfoder, og det er tit tilskudsfoder ( det kaldes det når der ikke er tilsat vitaminer ig mineraler, og tit er dem med synligt kød kun tilskudsfoder.

• #15   8. okt 2014 Det passer sgu ikke. . .har lige haft 2 patienter med salmonella fra ganske alm kylling. . . smiley udover det oplever vi ganske få ja meget få . . .men stadig tilfælde hvert år. . Der er også en del salmonella i svin. . Mine katte får dog mine egne blommer, da det er burhøns jeg har, altså ikke nu smiley men de er tjekket pggpggt mange gange. . .

• #16   8. okt 2014 Men måske noget halal fra udlandet. . Den kylling det ved jeg jo ikke

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #17   8. okt 2014 Mine to får en smugle råt kød en gang imellem - altså udover de mus de selv fanger. Oftest er det fjerkræ de får, og hvis det er fars som ikke er friskhakket, svitser jeg det, og den version er de vilde med.

• #18   8. okt 2014 Jeg giver roligt mine rå kylling, katte har så kort en Tarm, så det er utroligt sjældent, at de bliver syge af salmonella, og andre lignende bakterier smiley

• Badedyret
    Badedyret Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   9. okt 2014 Her hjemme får min kat tit kyllingehalse som lækkerbisken. Den elsker det og så er det hamrende godt for tænderne.
    Dog vil jeg (desværre) ikke turde at barfe den helt, selvom det er det dens mavesystem helt sikkert ville have bedst af.

• #21   9. okt 2014 Peter - hvor får du fat i de der kyllinge halse ?

• Badedyret
    Badedyret Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   9. okt 2014 Hos den lokale Barfforhandler smiley

• #23   9. okt 2014 Ok så, der er nu lidt langt fra mig af smiley

• #24   9. okt 2014 Der er bakterier i ALT kød, selv vores eget smiley Det kan ikke undgåes..

• #25   11. okt 2014 Katte og hunde kan stort set ikke få salmonella, da de har mange skrappe bakterier i maven, til at slå den slags ihjel.

Jeg har troligt givet mine hunde og nu Berte rå kylling. Barfforhandleren har også de daggamle kyllinger. Jeg har ikke prøvet dem på Berte endnu og er ikke sikker på der er rovdyr nok i hende til sådan en men det skal prøves. Jeg vil binde en snor i benet af den og trække den rundt i haven, for at vække Berte til at dræbe den.

I sommers fangede hun 3 mus. To i lejligheden og den sidste ude i haven. De var nu varme og levende. Kyllingehalse vil jeg også prøve. Jeg nyder at se dyrene med deres "rigtige" mad smiley

Kommentér på:
Råt hakket kød

Annonce