{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Thea L
Thea L
Tilmeldt:
8. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

ingen søvn pga hunkat med killinger {{forumTopicSubject}}

Hjælp! Vi har en hunkat med 4 stk 6 uger gamle killinger nu. Valget om killingerne var bevist. Problemet er bare at efter missemor har fået killinger er hun uudholdelig. Hun larmer simpelthen så meget. Det er ikke bare snak med killingerne, men larm. Jeg er højgravid og har virkelig brug for min søvn, men det har jeg ikke fået i snart 2 uger. Vi har talt om sterilisation vil hjælpe, men det vil dyrlægen jo først når de er 12 uger! Jeg er snart desperat for kan mærke det påvirker min ufødte søn at jeg ikke får sovet. Jeg vil jo for alt i verden ikke af med morkatten, men fordi jeg snart er så påvirket har jeg overvejet om det er eneste løsning! Gode råd søges!!!.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen søvn pga hunkat med killinger
  • #1   8. okt 2014 Det burde ikke være et problem at få hende steriliseret, men kan det ikke løses med at lukke døren til soveværelset eller/og sove med ørepropper?

  • #3   8. okt 2014 Mon ikke det er fordi jeres hunkat er i løbetid igen? får hun p-piller? Hvis hun får lov til at komme ud så kan hun sagtens blive drægtig igen nu. Det bedste ville nok være at få hende steriliseret så hurtigt som muligt og hvis din egen dyrlæge ikke vil gøre det så find en anden. Håber i finder en løsning så i kan få søvn igen.

  • #4   8. okt 2014 Hun er sikkert i løbetid. Det er helt normalt, og noget man burde have sat sig ind i, inden man valgte at få killinger. smiley

  • #5   8. okt 2014 Prøv at spørge en anden dyrlæge smiley

  • #6   8. okt 2014 Jeg ved det ikke går noget med dyrlæger, at gøre, men noget med det ikke er rart med et ar der skal hele når killingerne hopper og vil die. Derfor. . Igen Lubas tænker du nogensinde over hvordan din tekst kunne ramme modtager negativt.. du er godt nok god til,at overfuse folk . Hun skriver det var et bevist valg, så kan du da være pisse ligeglad hvad nu hvis bla bla. . Det er jo ikke emnet.. jeg syntes også killingerne kan være en kæmpe belastning, men derfor ville jeg aldrig have truffet andet valg, og det var også bevist. . Du må sige til dig selv Lubas, at når det er et bevist valg, så har en også som fornuftige mennesker tænkt over konsekvensen.
    PS du ville hård godt af et formidlingskursus smiley rådgiver tror jeg sgu aldrig du bliver. . .man bliver jo helt skrænt af dig nogle gange


  • #7   8. okt 2014 Maria det er ikke værre end når en kat får kejsersnit, det er fint, at neutralisere huskatten når killingerne er begyndt, at spise selv, og i 8 ugers alderen begynder mor katten tit, at afvise killingerne når de vil die, det er en naturlig proces frem mod selvstændighed.
    Til gengæld kan en hunkat i løb godt forsømme sine killinger.
    Og Lubas har ret i, at der er alt for mange killinger, så man skal regne med, at man ikke finder hjem til alle, og resten skal man jo så beholde eller aflive,, og ikke bare lukke ud til en uvis skæbne.


  • #8   8. okt 2014 Igen må vi regne med der er tænkt over konsekvensen i stedet for at fare op.

  • #9   8. okt 2014 Jeg fare ikke op smiley

    Og skal jeg være lidt fræk smiley så har man ikke helt gennem tænkt det når man udsætter sig selv for sådan et ekstra arbejde under en graviditet, for det er hårdt nok i sig selv smiley men er det første gang man er gravid kan man jo overvurdere sine resurser eller undervurdere hvor meget arbejde der er med et kuld killinger smiley


  • Thea L
    Thea L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   8. okt 2014 Lubas din frustration må du komme af med et andet sted, jeg gider ikke diskutere med dig!!!

    Som sagt ja så var det et bevidst valg, som vi havde gennemtænkt... OG vi har allerede afsat killingerne til mine forældre og bror, som havde sagt de gerne ville have kat, bla derfor vi også valgte at få dem. Vi vidste godt killingerne kræver ekstra, hvilket vi også var indstillet på og vidste også godt mor missen kunne komme hurtigt i løbetid, hvorfor vi har givet hende p-piller for over to uger siden..... Det vi ikke vidste var at mor mis ville gå helt i selvsving med at maive konstant (når vi nu synes vi forhindrede løbetiden med p-piller).. To lukkede døre kan ikke lukke for hendes lyd og sprøjten med vand hjælper kun lige en times tid. Hun har masser af plads og vi giver hende opmærksomhed, men hvis andre har oplevet noget lignende og har et godt råd til hvad man kan prøve at gøre for at løse problemet modtager jeg det med kyshånd.

    Jeg tænker,at tage hende til en dyrlæge for at se om der evt kunne være andet i vejen, som evt skal behandles. Tænker måske også om det kan være en form for stress (katte kan jo reagere forskelligt ligesom os mennesker på at blive mor, selvom hun har klaret moderollen helt perfekt) og om man i sådanne tilfælde kan give katten noget for at slappe lidt af. Det er selvfølgelig noget jeg vil snakke med dyrlægen om, men det kunne jo være der sidder nogle kattenørder og ved noget???

    På forhånd tak for hjælpen.


  • #12   8. okt 2014 Lubas stop nu med det pis. Hun spurgte til en hunkat, ikke hvad hun skulle gøre med killingerne vel. . Hun er allerede godt vred hvilket jeg forstår, hvorfor så puste endnu mere til ilden

  • #13   8. okt 2014 Fint, at i tager hende til dyrlægen smiley så kan i jo både høre endnu en gang om neutralisering og måske købe det foder som hedder Calm, det har jeg tit brugt til stres mave og andet stres, og det virker fint i min situation, og jeg tror ikke det gør noget, at killingerne får noget også.

  • #14   8. okt 2014 Min han misbitten larmer også når han vil opnå noget og jeg ignorere ham

  • #15   8. okt 2014 Lubas du har selv en killingen fra i år , hvor har du den fra , nåå ja en kattemor som har være gravid i år , så som det du skriver så har du noget imod killinger bliver til , fordi det er så mange katte men du har selv lige købet en , så tá dig lige sammen og være rolig ,

    P'S jeg er lidt ordblind


  • #17   8. okt 2014 Larmer hunkatten, fordi hun er sulten? Killingerne er sultne? Der er for lidt plads til dem, og hun vil flytte dem?

    Og hvor mange wc-bakker har du til mormis og killinger?

    Hos mig har killinger på 6 uger altid haft fri adgang til hele huset, og selvfølgelig har mormis og killinger også altid fri adgang til foder døgnet rundt.


  • #18   8. okt 2014 Du kan evt. give mormis p-piller indtil hun er færdig med at die og så få hendes steriliseret derefter.

  • Thea L
    Thea L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #19   8. okt 2014 De har alle ad libitum foder (og alle spiser fint og jævnligt), og to kattebakker. De har fri adgang til hele huset, bortset fra de nætter hvor larmen fra mor mis bliver for meget og vi lukker for soveværelset samt stuen. Men rigeligt med plads.

    Vi giver hende jo p-piller og har gjort det snart i 3 uger, så mener ikke det længere kan være løbetid... Men har nogle erfaringer med at de generelt bliver mere rolige/ikke så larmende ved sterilisation, så det ikke kun er løbetiden som forhindres??


  • #20   8. okt 2014 Sorry, det må jeg ha overset smiley

    Hun bliver mere rolig at at blive steriliseret, da hormonerne jo ikke fise rundt i kroppen. Det hjalp ihvertfald på min Mille, da var 8 mdr., da jeg fik hende.


  • #22   8. okt 2014 For mig er det ligemeget hva det er for en kat , en kat er en kat og du siger det er for mange af katte , hvorfor kan du ikke kan med noget man kan bruge eller lad være med og skrive ,

  • #23   8. okt 2014 Lubas

    Tyv tror hver mand stjæler.
    Istedet for at fare sådan i flæsket på ts, fordi du ikke SELV reagerede efter hvad der efter din nuværende overbevisning er det rigtige, så hjælp istedet? Kom dog med noget konstruktivt der kan gøre at klogere.

    (Og her tænker jeg på det skravl af en killing du VILLE og MÅTTE holde i live for et halvt år siden. så stop med at kaste med sten, dit glashus kunne gå i stykker)


  • #25   8. okt 2014 Og derefter er der ikke noget i vejen for at servere et godt råd, uden en gang bræk efterfølgende. Det er enormt arrogant.

    Man kan sagtens ytre sin mening uden at håne eller hakke ned på ts. Det kan gøres på en pæn måde


  • #26   8. okt 2014 Flot heidi. . . smiley nemlig. . .. . .


  • Thea L
    Thea L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #27   8. okt 2014 Jeg tager det ikke så tungt, men sortere bare det fra jeg ikke kan bruge til noget, som f.eks meninger om hvorledes vi har handlet korrekt eller ikke, det er ikke det jeg efterspørger smiley

  • #28   8. okt 2014 Måske kan det være løbetid som p-pillerne ikke holder nede. Har selv prøvet det med en hunkat vi havde. Vi prøvede (efter råd fra dyrlægen) også at give to p-piller det hjalp ikke den mindste smule. Den blev til gengæld stille og rolig efter den blev steriliseret.

  • #29   8. okt 2014 plejefamilie eller aflivning smiley

    Hold da op.. Det er mormissen, ikke killingerne der er problemet.. Derfor er sterillisering (eller som nøds p-piller) løsningen når mormis ellers har hvad hun behøver..

    Det kræver altså ikke hverken plejefamilie eller aflivning... Der er IKKE tale om hittekillinger her, men en ønsket parring..


  • #30   8. okt 2014 Og det kan være jeg har overset noget, men der står ingen steder hvilken race det er.. Så hvem siger det egentlig er huskatte eller blandinger?

  • #31   8. okt 2014 Hvis det er ren race katte er det jo ok for Lubas

  • #33   8. okt 2014 Det er jo ikke hitte killinger som en skriver? Hvorfor skal de aflives ellers? Er du nu dommer over hvilken ikke tavle katte der må leve

  • #36   8. okt 2014 nej plejefamilie og aflivning er ikke en mulighed..

Kommentér på:
ingen søvn pga hunkat med killinger

Annonce