2.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Anja m
Anja m
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

HJÆLP. Min kat er for tyk. Og den skal tabe sig HJÆLP. Min kat er for tyk. Og den skal tabe sig

Vil hører om nogle har foreslag til hvad jeg skal give min kat af foder. Han har prøvet metabolic fra Hills. Men han ser ud til at sulten nu. Han har også prøvet Royal C slanke foder. Men intet virker. Han vejer 8.2 kilo. Modtager meget gerne råd. Forresten er han ikke så glad for våd foder

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP. Min kat er for tyk. Og den skal tabe sig
  • #1   13. okt 2014 bedste råd: leg med ham

min rosa har tabt over 4 kg, og det er kun ved hjælp af motion - har ikke muligheden for at give hende noget andet foder, når jeg har 17 katte

• #2   13. okt 2014 Prøv at brug en foderbold eller en anden aktivitet ting, hvor foderet er fordelt, så den skal arbejde lidt mere for at få foderet frem.

Har den sit tørfoder stående fremme 24/7 ?

Du kan også begynde at give den noget mere råt kød, det mætter godt.

• Anja m
    Anja m Tilmeldt:
    dec 2013

#3   13. okt 2014 Nej han har ikke mad stående fremme. Han æder det hele på en halv time

• Anja m
    Anja m Tilmeldt:
    dec 2013

#4   13. okt 2014 Men jeg ville gerne at han kunne have mad stående fremme

• #5   13. okt 2014 Der er derfor han æder, fordi han ikke ved hvornår der er mad igen smiley
    Lad det stå fremme og lad ham æde indtil han har forstået at det aldrig kommer til at mangle igen.
    De fleste katte holder som regel hurtigt op med at grovæde, når de finder ud af at maden er der hele tiden smiley
    Hvis du køber et ordenligt kvalitets tørfoder med en høj procentdel af kød, så tager de heller ikke så meget på. Og over tiden spiser de mindre = mindre i kattebakken smiley

• Anja m
    Anja m Tilmeldt:
    dec 2013

#6   13. okt 2014 Hvad for noget foder skulle det så være ??

• #7   13. okt 2014 Du skal ihvertfald ikke købe det i supermarkederne, det er for ringe. smiley
    Der findes mange kvalitetfoder og det bedste er jo at de spiser mindre, så det i længden ikke bliver så meget dyrene.
    Man kan på f.eks. Zooplus.dk købe nogle forskellige prøveposer, så man kan finde det som katten er gladeste for smiley
    Zooplus er også godt at sammenligne foder i da der står indholdfortegnelse på langt det meste foder.
    Man skal dog huske at starte med at blande lidt at det nye i det gamle og så gradvis fylde mere at det nye oveni, det kan tage op til 2-4 uger at skifte - afhængig af hvor gammel din kat af og dens mave.

Her nogle eksempler:

Applaus med kylling:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/applaws/182069

Orijen kylling cat & kitten
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/orijen/182044

Purizon med kylling og fisk
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/purizon/purizon_oekonomipakker/406684

Kingsmoor/purecat
    http://www.kingsmoor.dk/kattemad/pure-kylling-til-neutraliseret-kat/

Taste of wild
    http://www.tasteofthewild.dk/index.php/produkter/rocky_mountain/69/

• #8   13. okt 2014 Jeg er ked af at høre at du ikke har haft succes med Hills Metabolic, for jeg ha den komplet modsatte oplevelse end dig, min kat har netop virket mere mæt med det foder end med alle andre fodertyper, hun tabte sig oveni købet 1 kg på blot 6 mdr. hvilket jeg syntes var rigtig flot, nu er vi desværre røget ud i nogle urinvejsproblemer så jeg har måttet stoppe for at give specialfoder, og må indrømme at her oplever jeg en mere sulten kat...

Men jeg tænker lidt hvor ofte giver du din kat mad???
    Min kat kan desværre heller ikke styre sit madindtag, så hun får små portioner fordelt over hele dagen, faktisk sådan at hun får en lille smule så snart hun beder om det, det er en proces vi har udført i mange år hvilket betyder at hun selv har lagt et skema så det er på ca samme tidspunkter hun beder om maden, samtidig så bliver al tørkost givet i foderlabyrint, hvilket har betydet at hun skal arbejde for maden, det tager længere tid at spise maden og derfor opnår hun tidligere en mæthedsfornemmelse da tørfodret når ned i maven og udvide sig, hvilket det ikke når, når katten blot guffer det i sig i løbet af et splitsekund..

Og nu skriver du godt nok at din kat ikke er så vild med vådfoder, hvilke mærker har du prøvet og har du prøvet at komme lidt ekstra vand ved?? Har du prøvet råt kød?? Grunden til jeg spørger er fordi vådmad/ råt kød mætter katten meget længere og hurtigere så derfor feder det ikke lige så meget som det tørre da katten kan spise mindre af det, jeg har erstattet halvdelen af tørfodret med dåsemad, så min får ca 150-200 gram dåsemad og ca 30-40 gram tørfoder (jeg ved ikke præcis hvor meget det er, da jeg ikke måler præcist af, men ved ca hvor meget jeg fylder glasset pr. gang og hvad det svarer til, det handler egentligt ikke om den præcise dosis men om at katten er tilfreds med det den får)

Men leg med katten så den får mere motion er også meget vigtig, det vil også stimulere katten på alle andre måder smiley

Håber du kan bruge min erfaring lidt smiley

Billede af foderlabyrinten som jeg varmt kan anbefale, ved også at der er flere herinde der har haft glæde af en sådan fætter smiley
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/231595
    (den er oveni købet på bud til 99 kr) smiley smiley

profilbillede
  • Anja m
    Anja m Tilmeldt:
    dec 2013

#9   13. okt 2014 Metabolic virkede i starten fint. Han blev mæt. Men tabte sig ikke. Og heller ikke min hunkat.
    De får 3 gange om dagen. Fordi sådan passer det bedst med at han ellers går og vil have mad hele tiden.

Våd foder. Har prøvet det fra Aldi og Lidl og netto Føtex Bilka de dyre mærker og ja har også haft vand i. Whiskat gad de engang. Men heller ikke mere.
    Derfor jeg løb tør for ide

Den der foder legetøj har de også haft. Knækkede bare. Da en af dem hoppede ned på den vist.

• #10   13. okt 2014 Det tager tid at tabe sig

• #12   13. okt 2014 Det kommer meget an på kattens kropsbygning smiley

• Anja m
    Anja m Tilmeldt:
    dec 2013

#14   13. okt 2014 Har prøvet i over et år nu

• #15   13. okt 2014 måske denne kan bruges
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin/health_special/313688

det er vigtig når man skal slanke sin kat, at den ikke sulter. for så kommer man igen steder

her i huset er Bozita og smilla i høj kurs i vådfoder. Det fåes hos zooplus. her er også rigtig meget kød i.

• #16   13. okt 2014 Jeg syntes 3 gange om dagen er for lidt, det gør jo netop at han er skrupsulten hver eneste gang han får mad..

Jeg giver selv små portioner fordelt over 6-8 gange dagligt til min som ikke kan styre det, hvor den anden så har mad 24/ 7

• Anja m
    Anja m Tilmeldt:
    dec 2013

#17   13. okt 2014 Okay. Men hvor pokker gemmer du så den anden s mad henne

• #18   13. okt 2014 smiley
    Nu er jeg så "heldig" at den kat jeg har der er overvægtig har en medfødt hoftefejl som gør at hun ikke hopper særligt godt, hun har sine begrænsninger, så derfor er det mig muligt at have et galop kradsetræ som den overvægtige kat ikke kan komme op i der kan jeg så have maden til min normalvægtige kat smiley :D

Men det er jo langt fra muligt for alle, så kan man jo gøre forskellige andre ting, man kan evt have maden i et andet rum som den normalvægtige kat kun har adgang til via en chipkattelem, eller man kan lave en stor kasse med maden i som den normalvægtige kat har adgang til via en chjplem..

• #19   13. okt 2014 Bruger selv brugt Fun Board, og de 2 hunkatte har tabt sig over sommeren. De får kun mad i Fun Board og de skal arbejde for at få tørkosten ud. Bruger 4 slag der har lav fedt %, men også tandrens fra Royal Canin.

• #20   13. okt 2014 Jeg har prøvet, at have en tyk og en tynd kat samtidig, og så må du tage mest hensyn til, at den tynde ikke bliver for tynd! Selv min dyrlæge mente, at hensynet til den tynde kat kom først.
    For mit vedkommende, hjalp kornfrit foder og 2 gange våd kost om dagen ( de katte jeg havde den gang ville ikke have råt kød, men ellers er det også noget som mætter godt og længe, man kan prøve, at give noget af det man selv skal have, bare små smugler til, at starte med.
    Jeg brugte også foder dimser, så de spiste lidt langsommere.
    Nu i sommer blev Røde lidt rund, jeg skulle trykke til for, at mærke hans ribben smiley
    Men i bak spejlet blev jeg klar over, at jeg havde ændret for meget på deres foder så knapt halvdelen var med korn, hurtigt efter jeg har gået tilbage til max 1/4 med korn ( hårbolle og tand foder) så er han stort set tilbage til hans normalvægt.

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #21   14. okt 2014 Jeg kan sagtens sætte mig ind i problemstillingen, jeg har selv en superslank og muskuløs hankat på 5 kg (Knud), og en småtyk basse på ca 7½ kg (Charlie).

Chalie er godtnok højere end Knud, men eftersom han holder meget af sit tørfodder, holder jeg vågent øje med has vægt, for den er ved at være der hvor det begynder at være synd for dyret. Men det lader til at Charlie taber sig om sommeren og tager på igen om vinteren - så for mit vedkommende er det motion der er løsningen.

Knud derimod spiser næsten udelukkende vådfodder (Tun, makrel i tomat og kødrester fra min aftensmad) - han intressere sig ikke meget for tørkost - altså ikke nogen problemer der!

Kommentér på:
HJÆLP. Min kat er for tyk. Og den skal tabe sig

Annonce