HJÆLP. Min kat er for tyk. Og den skal tabe sig HJÆLP. Min kat er for tyk. Og den skal tabe sig
Vil hører om nogle har foreslag til hvad jeg skal give min kat af foder. Han har prøvet metabolic fra Hills. Men han ser ud til at sulten nu. Han har også prøvet Royal C slanke foder. Men intet virker. Han vejer 8.2 kilo. Modtager meget gerne råd. Forresten er han ikke så glad for våd foder
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
min rosa har tabt over 4 kg, og det er kun ved hjælp af motion - har ikke muligheden for at give hende noget andet foder, når jeg har 17 katte
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Har den sit tørfoder stående fremme 24/7 ?
Du kan også begynde at give den noget mere råt kød, det mætter godt.
dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2013
apr 2014
Lad det stå fremme og lad ham æde indtil han har forstået at det aldrig kommer til at mangle igen.
De fleste katte holder som regel hurtigt op med at grovæde, når de finder ud af at maden er der hele tiden
Hvis du køber et ordenligt kvalitets tørfoder med en høj procentdel af kød, så tager de heller ikke så meget på. Og over tiden spiser de mindre = mindre i kattebakken
dec 2013
apr 2014
Der findes mange kvalitetfoder og det bedste er jo at de spiser mindre, så det i længden ikke bliver så meget dyrene.
Man kan på f.eks. Zooplus.dk købe nogle forskellige prøveposer, så man kan finde det som katten er gladeste for
Zooplus er også godt at sammenligne foder i da der står indholdfortegnelse på langt det meste foder.
Man skal dog huske at starte med at blande lidt at det nye i det gamle og så gradvis fylde mere at det nye oveni, det kan tage op til 2-4 uger at skifte - afhængig af hvor gammel din kat af og dens mave.
Her nogle eksempler:
Applaus med kylling:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/applaws/182069
Orijen kylling cat & kitten
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/orijen/182044
Purizon med kylling og fisk
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/purizon/purizon_oekonomipakker/406684
Kingsmoor/purecat
http://www.kingsmoor.dk/kattemad/pure-kylling-til-neutraliseret-kat/
Taste of wild
http://www.tasteofthewild.dk/index.php/produkter/rocky_mountain/69/
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men jeg tænker lidt hvor ofte giver du din kat mad???
Min kat kan desværre heller ikke styre sit madindtag, så hun får små portioner fordelt over hele dagen, faktisk sådan at hun får en lille smule så snart hun beder om det, det er en proces vi har udført i mange år hvilket betyder at hun selv har lagt et skema så det er på ca samme tidspunkter hun beder om maden, samtidig så bliver al tørkost givet i foderlabyrint, hvilket har betydet at hun skal arbejde for maden, det tager længere tid at spise maden og derfor opnår hun tidligere en mæthedsfornemmelse da tørfodret når ned i maven og udvide sig, hvilket det ikke når, når katten blot guffer det i sig i løbet af et splitsekund..
Og nu skriver du godt nok at din kat ikke er så vild med vådfoder, hvilke mærker har du prøvet og har du prøvet at komme lidt ekstra vand ved?? Har du prøvet råt kød?? Grunden til jeg spørger er fordi vådmad/ råt kød mætter katten meget længere og hurtigere så derfor feder det ikke lige så meget som det tørre da katten kan spise mindre af det, jeg har erstattet halvdelen af tørfodret med dåsemad, så min får ca 150-200 gram dåsemad og ca 30-40 gram tørfoder (jeg ved ikke præcis hvor meget det er, da jeg ikke måler præcist af, men ved ca hvor meget jeg fylder glasset pr. gang og hvad det svarer til, det handler egentligt ikke om den præcise dosis men om at katten er tilfreds med det den får)
Men leg med katten så den får mere motion er også meget vigtig, det vil også stimulere katten på alle andre måder
Håber du kan bruge min erfaring lidt
Billede af foderlabyrinten som jeg varmt kan anbefale, ved også at der er flere herinde der har haft glæde af en sådan fætter
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/231595
(den er oveni købet på bud til 99 kr)
dec 2013
De får 3 gange om dagen. Fordi sådan passer det bedst med at han ellers går og vil have mad hele tiden.
Våd foder. Har prøvet det fra Aldi og Lidl og netto Føtex Bilka de dyre mærker og ja har også haft vand i. Whiskat gad de engang. Men heller ikke mere.
Derfor jeg løb tør for ide
Den der foder legetøj har de også haft. Knækkede bare. Da en af dem hoppede ned på den vist.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2013
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin/health_special/313688
det er vigtig når man skal slanke sin kat, at den ikke sulter. for så kommer man igen steder
her i huset er Bozita og smilla i høj kurs i vådfoder. Det fåes hos zooplus. her er også rigtig meget kød i.
jan 2012
Jeg giver selv små portioner fordelt over 6-8 gange dagligt til min som ikke kan styre det, hvor den anden så har mad 24/ 7
dec 2013
jan 2012
Nu er jeg så "heldig" at den kat jeg har der er overvægtig har en medfødt hoftefejl som gør at hun ikke hopper særligt godt, hun har sine begrænsninger, så derfor er det mig muligt at have et galop kradsetræ som den overvægtige kat ikke kan komme op i der kan jeg så have maden til min normalvægtige kat
Men det er jo langt fra muligt for alle, så kan man jo gøre forskellige andre ting, man kan evt have maden i et andet rum som den normalvægtige kat kun har adgang til via en chipkattelem, eller man kan lave en stor kasse med maden i som den normalvægtige kat har adgang til via en chjplem..
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 276 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 23 Svar: 375
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
For mit vedkommende, hjalp kornfrit foder og 2 gange våd kost om dagen ( de katte jeg havde den gang ville ikke have råt kød, men ellers er det også noget som mætter godt og længe, man kan prøve, at give noget af det man selv skal have, bare små smugler til, at starte med.
Jeg brugte også foder dimser, så de spiste lidt langsommere.
Nu i sommer blev Røde lidt rund, jeg skulle trykke til for, at mærke hans ribben
Men i bak spejlet blev jeg klar over, at jeg havde ændret for meget på deres foder så knapt halvdelen var med korn, hurtigt efter jeg har gået tilbage til max 1/4 med korn ( hårbolle og tand foder) så er han stort set tilbage til hans normalvægt.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Chalie er godtnok højere end Knud, men eftersom han holder meget af sit tørfodder, holder jeg vågent øje med has vægt, for den er ved at være der hvor det begynder at være synd for dyret. Men det lader til at Charlie taber sig om sommeren og tager på igen om vinteren - så for mit vedkommende er det motion der er løsningen.
Knud derimod spiser næsten udelukkende vådfodder (Tun, makrel i tomat og kødrester fra min aftensmad) - han intressere sig ikke meget for tørkost - altså ikke nogen problemer der!
HJÆLP. Min kat er for tyk. Og den skal tabe sig