{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Han keder sig! {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley Endnu engang har jeg brug for jeres hjælp smiley

Jeg har Milo, som jeg fik i januar i år og han er nu her lige lidt over et år. Mig og min kæreste er ved at være lidt træt af ham nogen nætter. Fordi Milo han keder sig om natten og det går ud over vores nattesøvn, desværre. Så har brug for noget hjælp til hvad vi kan gøre.

Han har tørkost stående hele tiden og han får Arion til neutraliseret katten og funger fint på det. Han får fra tid til anden råt kød og han får LUX vådfodre 2 gange om dagen morgen og aften lige inden vi går i seng. Han har 2 kradsetræer (et stort og et lille), stående forskellige steder i lejligheden.

Jeg synes selv vi aktiverer ham utrolig godt og leger dagligt med ham også om aftenen inden vi går i seng. Men jeg tro simpelthen at han mangler udfordringer.

Det er ikke muligt med en kat mere eller ude areal til brug om natten. Vi har prøvet at ignorer ham når han begynder på at larme og vil have vores opmærksomhed. Det virker heller ikke for os.

Jeg har overvejet at vende ham til at komme udenfor i sele for at han får stimuleret hans sanser på en anden måde. Jeg har også overvejet at klik træne ham(dog ved jeg ikke hvordan man gør og det vil blive en udfordring).

Så kære KG og katte glade venner. Hvad kan vi gøre for at vores nattesøvn ikke bliver ødelagt hele tiden? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han keder sig!
  • #1   25. okt 2014 den er svær at svare på... har du prøvet at lege gemmeleg med ham? det virkede for ches da han var ene kat...jeg gemte godbider ( tørfoder stykker) rundt omkring i lejligheden før jeg gik i seng og det brugte han lang tid på at finde og når det var spist så sov han også igennem...men en gåtur er fint udenfor men husk at det skal være hverdag uanset hvordan vejr og vind er.. Men det kan jo også bare være alderen... og at det går over snart igen..

  • #2   25. okt 2014 Det kunne godt ske at det med gemmeleg kunne virke. Dog skal det for Milo være godbidder ellers gider han ikke ordentligt smiley

  • #3   25. okt 2014 prøv det og se om det virker smiley men jeg tror personligt det kun er en periode at det vil være sådan her..han er jo ikke så gammel...;)

  • #4   25. okt 2014 måske du også kan prøve at gemme noget af hans legetøj væk og skifte rundt på det 1 gang i måneden eller noget i den stil så der er noget "nyt" for ham så vil han heller ikke kede sig så meget smiley

  • #6   25. okt 2014 Som sagt Lubas. At ignorere ham er umuligt her hjemme og en kat mere er også en umulighed.

  • #8   25. okt 2014 Heidi du må altså se at overtale kæresten til en kat mere smiley :D smiley :D smiley :D
    Ej pjat det styrer i jo selv..

    Om han keder sig kan jeg være i tvivl om, han er jo lige nu i lømmelalderen og det betyder også at han afprøver grænser, og den grænse han helst vil forsøge at overskride er opmærksomhed 24/ 7..

    Jeg syntes Judiths forslag om gemmelege er super, her i huset syntes Smilla det er super sjovt at løbe efter hendes tørpiller når vi kaster dem, og det sker jo at den pille ryger ind under et eller andet møbel, så glemmer hun alt om den i øjeblikket, men så om aftenen eller dagen efter så får hun færden af den og så bruger hun en masse energi og er ved at vælte møbler m.m. for at få fat i den sølle pille, sjovt at se på og hun for brugt nogle sanser og noget energi smiley :D smiley

    Jeg syntes også at gåture med sele kunne være en ide, men problemet kan jo så være om du er med på at tilfredsstille Milos behov, for det kan godt være at du ikke behøver ud med ham hver dag, men det kan også være at det bliver nødvendigt, det afhænger af hvad hans behov bliver..

    Det kan jo være super svært at finde et stykke legetøj som bare er hittet, men finder du sådan et, så kan du måske prøve at han kun får det stykke legetøj om natten (altså når i går i seng) men om det er nok til at tilfredsstille hans behov???

    Generelt så tror jeg at hans rastløshed har noget med hans alder at gøre, og det eneste der for alvor vil aflede ham her og nu er nok en legekammerat, men med tiden vil han falde til ro igen, og lade jer sove hele natten..

    En lille historie fra mig..
    Smilla sover jo som nogle ved ikke sammen med mig men alene i stuen, men det er sådan at med jævne mellemrum så får vi besøg af en kammerat fra Jylland og så sover han i stuen sammen med Smilla, han fortalte mig i starten da Smilla var fra 6mdr til 1/ 1,5 år at da vandrede hun rundt på ham om natten for at få lidt opmærksomhed, særligt omkring kl 4-5 om morgenen, nu sover han ret tungt så det generede ham ikke det store, men nu er Smilla blevet 2 år, ja faktisk 2,5 år, og her sidst han var her (og også i foråret da han sov her) da fortalte han at nu lagde hun sig bare hos ham og sov, indtil han begyndte at forsøge at vende sig så gik hun ned og lagde sig et andet sted, så kunne hun måske komme igen senere og lægge sig hos ham, men hun lagde sig nu til at sove hos ham i stedet for at gå rundt på ham for at få opmærksomhed..

    Det jeg vil sige med historien er at kattene falder til ro og finder vores døgnrytme efterhånden som de bliver ældre, så hav tålmodighed smiley

    Undskyld det lange indlæg smiley


  • #9   25. okt 2014 Tro mig Heidi jeg har forsøgt at overtale ham til en kat mere smiley

    Det med gåturer der er jeg også bange for det bliver noget han vil hverdag og det er ikke noget jeg har tid til hver dag lige i øjeblikket. Men jeg har en gang haft ham med nede i den lille indhegnede have vi har til boligblokken. Jeg tro han vil kunne vænnes til det men det tager tid.

    Hans ynglings legetøj, er drillepinden bird! Så den kan han ikke rigtigt have for sig selv om natte smiley tro hvis jeg skulle finde et legetøj der bare hitter så skal det være en ren fjer bold da han er helt vild med fjer smiley

    Men ellers snakkede vi om vi vil prøve det med gemme leg smiley han har nogen aktiverings legetøj som jeg også kan bruge til det også tro jeg. Vi prøver det i aften og ser hvad der sker med det.

    Hvis det ikke virker, ja så må vi vel bare have tålmodighed og håbe på han falder til ro med tiden smiley


  • #10   25. okt 2014 er der mulighed for at lave en mindre løbegård? altern ?

    men ellers prøv at have noget legetøj som KUN er fremme om aftenen/natten. Prøv at brug en ½-1 timer hver aften hvor han virkelig får pulsen op. ikke bare at I leger med ham, men han skal gøre rigtig træt. Gerne så han virkelig puster

    nye legetøj:
    http://www.petworld.dk/kattelegetoej/trixie-cat-toy-med-motor
    Har den selv og den er altså rigtig sjov

    http://www.petworld.dk/kattelegetoej/trixie-turbinemus
    også rigtig sjov

    hvad med baldrianlegetøj ? er det noget for ham? altså ikke bare kattenip men baldrian. Oftes bliver de meget trætte af at lege med det - man kan jo som menneske købe baldrianpiller til at sove på. Fåes bla hos jekas

    Men jeg kan da trøste jer med at han bliver heldigvis ældre og derfor ændre hans aktivitsniveua også. Har selv en på 1 år og allerede nu kan vi godt mærke at han er blevet lidt ældre,



  • #11   25. okt 2014 Anja vi har lige kigget på det legetøj du linker til smiley Vi er ret sikker på at den øverste vil han elske men ødelægge ret hurtigt. Min kæreste skal ud i Bilka i denne uge på et tidspunkt også tro jeg han tager forbi Petworld lige og kigger smiley

    Han har en altan som han også bruger flittigt, som er kattesikret. Men der kan han ikke være ude om natten da det kræver vi lukker ham ud og ind. Inden mulighed for en kattelem da det er ren glas ud til altanen smiley


  • #12   25. okt 2014 dem øverste holder faktisk til ret meget - har selv 17 styks rovdyr og den er altså ret populær her i huset. ja fjereren ser ikke så godt ud mere, men ellers er den faktisk i god stand

    det var mere om han kunne være ude nogle flere timer om dagen så han bliver mere træt


  • #13   25. okt 2014 Milo har tildens til at rende med tingene når han endelig fanger det. Så vi er ret sikker på at han ender med at vælte den, derfor ved vi ikke om det er særlig god til ham smiley

    Han kommer ud når han selv vil ud. Ud over aften da jeg ikke føler vi kan holde ordentlig øje med ham derude, da der er utrolig mørkt på altanen og Milo er trodsalt en sort kat smiley Så han er ret svær at holde øje med smiley Men ellers kommer han nogen gange ud lige inden vi går i seng da min kæreste går derud sammen med ham og børster tænder smiley


  • #14   26. okt 2014 Nå! Det hjalp ind til klokken 8 hvor han begyndte at blive træls at hører på smiley Og da vi så endelig stod op, ja så havde han været elendig til at finde godbidder rundt i lejligheden så vi fandt selv nogen af dem frem da vi vågnede smiley

  • #15   26. okt 2014 Med hensyn til altanen om aftenen, ville det så ikke være muligt at sætte noget lys op til ham derude?? Jeg tænker en lyskæde eller noget, det ved jeg da mange har, det ser hyggeligt ud og så kan i se katten..

    Det at han var ude om aftenen kunne måske trætte ham ekstra til natten da der jo er en masse lyde og dufte sent om aftenen, lige noget for en kat der skal bruge alle sine sanser..

    At han ikke i nat har været så god til at finde sine godbidder, det er nok ikke helt unormalt, han skal jo lige lære det, det er jo en øvelse han ikke har prøvet før smiley

    Men da dejligt i fik lov at sove helt til kl 8 smiley :D smiley :D børnefamilier ville juble hvis de var jer smiley :P smiley


  • #16   26. okt 2014 Tro vi kigger på om der kan komme lys derude smiley For det kunne være en idé plus han vil utrolig gerne derud om aften også smiley

    Vi må da håbe han finder ud af at finde godbidderne med tiden smiley Håber han kan lade os sove igen imorgen hvor jeg har en fri dag smiley


  • #17   26. okt 2014 Ja katte er jo natdyr og det er jo om aftenen at alt det spændende kommer frem, så det tror jeg da kunne være en super løsning hvis der kunne komme lidt lys derud så i kan se ham og føle jer tryg ved at lade ham komme derud om aftenen også smiley

    Held og lykke med nattesøvnen i nat smiley :P smiley smiley


  • #18   26. okt 2014 Jo tak Heidi smiley

    Jeg håber det kan lad sig gøre. Vi skal bare lige finde en måde at få strøm derud på også skal vi have købt noget lys derud til hvis det er smiley


  • #19   26. okt 2014 Til at starte med kunne i jo købe sådan en lyskæde til batteri, indtil i fandt en mere permanent løsning, det kunne også være sådan en her:
    http://www.harald-nyborg.dk/p8681/campinglampe-24led

    Altså som start, jeg havde en noget lignende da jeg nær havde brændt huset af og mistede strømmen op til mit værelse på 1. sal, indtil elektrikeren fik fixet strømmen, det fungerede fint og giver godt lys..
    (det behøver jo ikke at være den, men noget lignende smiley det handler om at sætte de små grå i gang) smiley :D smiley


  • #20   26. okt 2014 Uhh det er en god idé til man finder en bedre løsning der passer til en selv smiley

    Heidi du er bare en fantastisk hjælp hver gang man ha brug for det smiley


  • #21   26. okt 2014 Velbekomme smiley :) smiley

    Du ved nød lærer nøgen kvinde at spinde smiley :D smiley :D smiley

    Jeg er god til at finde hovsaløsninger, min fantasi fejler nemlig ikke noget, så jeg ser muligheder alle vegne, det er ikke altid de smukkeste løsninger jeg finder, men brugbare det er de som regel smiley :D smiley :D smiley



  • #22   26. okt 2014 Brugbarhed over smukhed smiley

  • #23   26. okt 2014 Præcis smiley smiley

  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #24   27. okt 2014 Jeg har lavet et stykke hjemmelavet aktiveringslegetøj til min den ene kat - da han ofte tigger. Den består af en plastic flaske med låg - hvori jeg har lavet huller.

    Jeg kommer såmænd bare en håndfuld godbidder i flasken og sætter låget på igen, så kan katten bruge op til 10 minutter på at få indholdet ud. Måske det vil virke!

    Hvis Milo er indekat, så vil jeg tilslutte mig de mange, der har foreslået gåture i seletøj. Men sæt ca. en ½ time af inden sengetid til det, og kombiner med leg eller aktiveringslegetøj, så katten bliver træt.


  • #25   27. okt 2014 Mine er også små krudt ugler om aftenen.. Jeg er begyndt at gøre dem trætte med en laser igennem hele stuen smiley Det er simpelhen så underholdende, og de får brugt en masse energi smiley Bagefter smider jeg lidt godbidder ud hist og her som de skal finde.. Og der er ro på hele natten smiley

    Jeg købte laseren på Zooplus til 20 kr. smiley


  • #26   27. okt 2014 Josephine. Jeg er lidt imod laser til katte og generalt dyr smiley Selvom det er morsomt at se på. Men min kærestes families hund er blevet lidt små skør i hovedet af at de nogen gange har leget med sådan en smiley Så ingen laser pointer til Milo smiley

    Men det med Godbidderne virker, plus leger ham gerne træt inden vi går i seng og de sidste på nætter har han ladet os sove, eller i hvertfald til klokken 9 smiley


  • #27   27. okt 2014 Ej hvis de kan blive mærkelige af det, stopper jeg da her smiley

    Men nu er det ikke sådan at jeg har gjort dem svimle eller noget, jeg har bare fået dem til at løbe rundt efter den smiley De har aldrig fået laser lyset mod ansigtet.

    Men katte er jo rutine dyr, så når man først har fundet en god rutine som virker, så tror jeg at det nok skal gå smiley

    Nu må jeg også finde en ny måde og få deres krudt brugt på smiley


  • #28   27. okt 2014 Det er heller ikke fordi at de har lyst den i hovedet eller sådan noget smiley Det er bare fordi at den går helt amok over det når den ser de finder laseren frem. De har en lille laser i en fjernbetjening og hver gang de vil se film på lærred/stor skærm, ja så går hunden amok og der er problemer med at få den til at tie stille igen smiley

  • #29   27. okt 2014 Nåårh det er da også synd smiley

  • #30   27. okt 2014 Hvis man leger for længe med en laser pointer med sin kat eller hund, så kan de blive bims, fordi de aldrig kan fange "byttet" men jeg vil mene at hvis man er fornuftig og ikke benytter den for længe af gangen og evt heller ikke for ofte, så tror jeg ikke de fleste tager skade, og evt kan man jo lige slutte laseren af med et eller andet form for bytte som de fanger, så virker jagten jo ikke pointløs smiley

  • Lis J
    Lis J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
    #31   29. okt 2014 Hej, jeg har dårlig erfaring med at lufte i sele, det jeg fik ud af det, var en kat der skreg ved døren hele tiden, fordi han ville ud. Og han er meget ihærdig.

  • #32   1. nov 2014 Nå nu har jeg købt en lyskæde der kan komme op på rækværket ude på altanen smiley Den kommer op imorgen da jeg lige skal have fat i nogen flere strips til at sætte den på. Men er sikker på det bliver godt smiley Så hvis i vil kan i få en lille opdate med billed når jeg har fået det sat op og det er blevet mørkt smiley

  • #33   1. nov 2014 Selvfølgelig vil vi have en update med billede smiley :D smiley

  • #34   2. nov 2014 Værsgo smiley så fik vi sat lyskæder op og nu er det blevet mørkt og jeg lovede jer vist et billed af det smiley I kan se Milo der på også smiley og det lyser mere end jeg lige havde troet til at starte med smiley

    profilbillede
  • #35   2. nov 2014 Det er da fantastisk og hvor ser det hyggeligt ud smiley
    Så håber jeg det også vil hjælpe på at han ikke bliver så rastløs om natten/ morgenen at han vækker jer smiley
    Husk nu ikke at vænne ham til at i står op tidligt om morgenen og lukker ham ud på altanen, for så skal han nok finde måder at vække jer på smiley


  • #36   2. nov 2014 Jeg er sikker på det nok skal gå smiley Han er allerede blevet bedre til at lade os være om morgen så det er godt smiley Nu kan jeg ren faktisk sove til klokken 6:30 de dage jeg skal i skole førhen ville han have os op meget før så det er dejligt med fuld natte søvn smiley

Kommentér på:
Han keder sig!

Annonce