{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Jeg lover at lytte næste gang :P {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg fik jo hhv. steriliseret og kastreret vores på daværende tidspunkt 3 nye killinger hos Kattens Værn i Brøndby.
Ved samme lejlighed blev de alle øremærket men dum som jeg var så takkede jeg nej til vaccine.
Af skade blir man som sagt klog, så nu har jeg lige været til Dr. Dyr med 2 katte, som har Calicivirus, én af varianterne vedr. Katteinfluenza. Det er dem på billedet, som søger trøst på mors pc bord smiley
Det lader heldigvis til at misserne har den mildere form for virus, dvs at det ikke har sat sig i ledene og gør bevægelse smertefuldt for kattene.
I sagde til mig, at jeg da bestemt skulle lade dem vaccinere men nææææh nej, hørte hun efter smiley
Det skal lige siges at den sidste killing blev aflivet i en alder af blot 5 mdr. pga FIP smiley

Om ca. 14 dage går turen så til dyrlæge igen....her skal de 2 katte fra i dag vaccineres og 2 helt nye killinger re-vaccineres.

Jeg får brugt en masse penge men mine katte har det godt smiley


Det står jer frit for at pege fingre af mig, jeg havde gjort det samme smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg lover at lytte næste gang :P
  • #1   10. nov 2014 smiley :P smiley
    Jeg hader at pege fingre af folk, og jeg er faktisk ked af at du skulle komme til at fortryde, det er jo let at sidde og sige hvad sagde jeg smiley

    Jeg ville have været så meget gladere hvis du kunne have kommet og sagt at du havde ret.

    Jeg håber for dine katte at de kommer sig så meget at de kan leve med virus og have det fint i mange år..
    Det er dyre lærepenge (og jeg mener ikke kontanterne, men kattenes helbred) det skal såmænd nok gå og nu har du så lært at basis vaccinen er yderst vigtig, selvom man har haft kat i mange år som aldrig har været syge trods manglende vaccine..

    Trist at du måtte miste en smiley men hvor er de 2 du har dog skønne smiley


  • #2   11. nov 2014 Dit indlæg er for mig, indbegrebet af hvad dette forum blandt andet også er til for: at lære.

    Jeg synes det er flot du står frem og åbent siger at du tog fejl (det er langt fra alle der kan og tør). Så hatten af for dig, og tillykke med at du er blevet klogere smiley

    Og så er det bare dejligt at det ikke ser ud til at være så alvorligt som det kunne have været, med dine skønne pelskugler.

    "Af skade bliver man klog" er vel som sådan meget passende her smiley


  • #3   11. nov 2014 God bedring med de skønne misser smiley

  • #5   11. nov 2014 De bedste tanker til dine dejlige misser - og må alt gå dig godt...

    Det er stort at erkende at man har taget fejl, og du kan nu brede budskabet om hvor vigtigt det er at få sine katte vacc. - så ingen grund til at pege fingre af dig.

    smiley


  • #6   11. nov 2014 God bedring med misserne, det er en træls sygdom, håber i kan holde den nede så de kan leve et så normalt liv som muligt.
    Ja det er vigtigt at vaccinerer, der kan ske meget. Men kan der også selvom de bliver vaccineret.


  • #7   12. nov 2014 Jeg peger ikke fingre, for nu bliver kattene vaccinerede og behandlede. Jeg er dog ked af, at den ene blev aflivet pga FIP - dette ville en vaccine ikke have ændret på, da FIP ikke kan forudsiges, forhindres eller behandles.

  • #8   12. nov 2014 De har det efter omstændighederne nogenlunde....de savler og STINKER noget så grumt ud af munden pga blære og betændelse i mund og tunge.
    De trænger til ro, masser af kærlighed og god mad og de får det hele i rå mængder smiley


Kommentér på:
Jeg lover at lytte næste gang :P

Annonce