{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.626 visninger | Oprettet:

Jeg vil have hund, hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Heej Alle, jeg har prøvet at overtale mine forældre til at jeg må få en hund, jeg har prøvet i lang, lang tid. Men det eneste de siger er, du gider jo ikke selv passe den og bla bla bla. Men vi havde engang en hund, hende elskede jeg, jeg gad dog ikke gå tur med hende, fordi hun seriøst gik langsommere end en snegl /:

Her til aften har jeg tænkt lidt. Jeg har skrevet noget ned, som jeg overvejer at give til dem, men skal jeg det? :
Jeg vil have en hund, fordi jeg savner at have et dyr, som jeg er tvunget til at bruge mange timer på dagligt og fordi jeg mangler et dyr, som jeg kan være bedste venner med, en der følger mig, og som jeg også bliver nødt til at følge.
Jeg mangler et dyr som kan give mig massere af selvskab, og som jeg ligeledes også kan give massere af selvskab. Jeg mangler et dyr, en bedste ven en sød legekammarat, et dyr der kræver tid, et dyr, hvor der ingen vej er udenom. Et dyr der kan gøre mig tryg.
Jeg kan jo skrive en hel stil om hvor meget det betyder for mig, at have et dyr, som jeg skal knytte mig til, som en hest. Med en hest er der heller ingen vej udenom, det lærte jeg med Gordion(vores sidste hest, som er død nu /:), det var mange timer jeg brugte hver dag, og jeg kunne lide det. Det kan ikke sammenlignes med en kat, for den kommer og går som det passer den, det er heller ikke det samme som kaniner, for de er ikke så selvskablige igen, jeg kæler dem jeg har, både inde og ude, eg hopper med dem, det er bare svært at bruge meget tid på dem, og jeg kan heller ikke få det samme forhold til sådan en, som med en hest eller hund. En hund har persomlighed, det kan jeg lide. Be' om, please, jeg er villig til selv at betale Hunden, foder Alt, bare i giver mig lov til at købe den, da jeg ikke selv må uden forældretilladelse, da jeg er under 18 år.
Jeg lover:
Jeg betaler alt, jeg sørger for alt, jeg passer den udelukkende selv, jeg lufter den selv, jeg gør alt selv. En ting i vil sætte pris på jeg gør selv, vil jeg også gøre. Jeg vil nemlig rydde op på mit værelse, gøre det rent, og jeg vil holde det sådan, så længe jeg har en hund, som virkelig fortjener en bedste ven, og de bedste leveforhold. Jeg betaler også selv dyrelægeregningerne. Bare Be' om, kom nu, please, jeg gider ikke store hunde, hunde omkring Begagle, Amerikansk cockerspanie, den størrelse hund ønsker jeg mig. Helt ærligt, kan i slet ikke forstå hvor meget det betyder for mig? Hvis i ikke kan, så er i godt nok dummere end jeg troede.. /:

Det er det jeg har skrevet ned, skal jeg give papirene til mine forældre? Hvad kan jeg gøre for at overtale dem? Hvad syntes i om det jeg har skrevet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil have hund, hvad skal jeg gøre?
  • #1   12. jul 2007 nu kan jeg se at du er 13 og du skriver at du gerne vil betale alt.
    for det første har du penge til at købe en hund, det er vel minimum 5000kr vi snakker om.
    så skal den ha noget ordenligt foder og det er heller ikke helt billigt.

    hvad gør du hvis hunden bliver alvorligt syg så tror jeg ikke på at du kan betale regningen og for at du kan betale regningen skal du ha et job efter skole det vil sige at de dage du er på arbejde er du ikke hjemme det meste af dagen og hvem skal sørge for hunden de dage?

    jeg kan gdt forstå dine forældrer siger nej, jeg ville os ha en hel zoo da jeg var på alder med dig og jeg måtte få en hamster og en chinchilla men nu hvor jeg er flyttet har jeg endeligt fået min zoo og dyrene er i mit hjem og er udelukkende mit ansvar.


  • #2   12. jul 2007 Det er jo fint alt det du har skrevet, men har dine forældre nogen grund til at tro at du ikke kan passe den?
    Hvad nu hvis din nye hun dogså kommer til at gå langsomt, hvad gør du så? En hund er virkelig tidskrævende, og koster mange penge, måske har dine forældre ikke råd lige nu? En hund skal trænes, og opdrages, ikke kun af dig, men af hele familien, og det er 10 år man er forpligtiget, måske har dine forældre ikke overskud...
    Undskyld, hvis indlægget er lidt... ja, spørgende, men jeg prøver at se det ldit fra dine forældres synspunkt...


  • #3   12. jul 2007 Hvis du overvejer at give brevet til dine forældre skal du nok også overveje at sletet det sidste, "Helt ærligt, kan i slet ikke forstå hvor meget det betyder for mig? Hvis i ikke kan, så er i godt nok dummere end jeg troede.. /:",
    Det gør dem nok ikke mildere stemt...


  • #4   12. jul 2007 Jeg får arbejde i sommerferien, som jeg skal have til jeg ikke gider det mere. Hvis voksne kan have et arbejde, og sammetidig have tid til hund. Burde jeg også have, jeg far fri 14.20 hver dag, jeg bor 15 min. fra arbejde, jeg bor 2 min. fra skole. Skal kun arbejde 2½ time 4 gange om ugen, skulle have rigelig med tid til hund oven i.

  • #5   12. jul 2007 maja ja vi har arbejde men ikke skole ved siden. har du 5000kr ved hånden nu til at købe din drømme hund?

    og du har sommer job til du ikke gider mere ja det gider du jo så og ha til din hund engang dør-


  • #6   13. jul 2007 tror heller ikke dine forældrer siger nej uden en grund.

    nu har du haft en hund før og den gad du ikke gå med for den var for sløv men undsyld hvad nu hvis din næste hund for en skade og går sløvt er det så lige meget?


  • #7   13. jul 2007 Jeg ved altså godt hvad foder osv. koster, vi har haft hund før, og har katte nu. jeg ved foderet koster meget. Jeg ved jo alt sammen. Men hvis jeg skulle have hund, skulle jeg have den i sommerferien, hvor jeg har tid til at lære den at den skal besørge udendørs, finde en rutine osv. så skal jeg have hund, bliver det tidligst til næste år. og der skal jeg ikke på ferie. Det har vi i hvertfald ikke planer om.

  • #8   13. jul 2007 mit råd er vent til du flytter jeg tror ikke et brev gør nogen forskel der er som sagt nok en grund til at du har fået et nej.

  • #9   13. jul 2007 Den eneste gund de har er, at de ikke tror jeg vil passe hunden selv, og der vil komme problemer med at få hunden passet, når vi skal på ferie.

  • #10   13. jul 2007 Jeg synes at du skal vente til du enten flytter hjemmefra, eller bliver myndig om fem år.

  • #11   13. jul 2007 Maja - jeg kan se at du har skrevet følgende i din profil:

    <i>Jeg springer med min kanin, når jeg husker at give mig tid til det, og jeg prioterer rigtigt, der bliver fx. ikke sprunget, hvis jeg sidder for meget ved computeren, haha xb</i>.

    Måske vil du heller ikke lufte den så, fordi du skal sidde "for meget ved computeren"?


  • #12   13. jul 2007 Uden at virke ond, vil jeg sige at du er alt for ung til at have ansvaret for en hund - Det virker som om dine forældre ikke er interesseret i at holde hund. - Og det er et STORT ansvar... - En hvalp skal luftes tit - og når der er tale om at lufte en hund er det altså ikke 5 minutter, men imellem ½-1 time 3 gange dgl.
    Sygdomme, vaccinationer, mad... - altsammen vokser sig op til store regninger, som et sommerferiejob ikke kan betale.. - Og nu er du 13 år.... Om 2 år vil der ikke være andet end drenge og fester i hovedet på dig - Hvem skal så passe hunden....

    Jeg synes at du skal vente til teenageræset er overstået - vent indtil du er voksen og ved hvad penge betyder.....


  • #13   13. jul 2007 Derudover viser din kommentar :

    " Men vi havde engang en hund, hende elskede jeg, jeg gad dog ikke gå tur med hende, fordi hun seriøst gik langsommere end en snegl /: "

    - at du ikke er egnet til at have hund .....


  • #14   13. jul 2007 Jeg har hund og det er ikke billigt men vis du gerne ville have hund og lover dine forældre at passe den så vis nogle billeder af den hund du gerne ville ha det hjælper her hjemme vi har haft mange hund men fortiden har vi kun en golden retriver den er et godt valg vis i også har kat den er den bedste famillie hund håber du for en hund for du har ret det er den bedste ven man kan have der hjemme. smiley

  • #15   13. jul 2007 men jeg ville sige det med at gå tur med hunden skal du nok rette op på.

  • #16   13. jul 2007 Hej... Selvom du kunne betale det hele selv så er det noget i bør være sammen om som en familie... der vil jo komme tider hvor du ikke ville kune passe den, f.eks. i forbindels med skole udflugter og den slags...

    Hvis dine forældre ikke bakker dig op, og det lyder det ikke til så tror jeg bestemt det ville være bedst ikke kun for jer men også for hunden..

    Knus Naja


Kommentér på:
Jeg vil have hund, hvad skal jeg gøre?

Annonce