1.302 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Line H
Line H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28

Katten tisser i vores seng Katten tisser i vores seng

Hej med jer
Jeg håber i kan give et par hjælpende råd!
Vores hankat på 23 uger tisser i vores seng.
Han begyndte på det et par uger efter vi havde hentet ham, han var ellers helt renlig.
Nu ved vi snart ikke, hvad vi skal stille op mere.
Jeg har læst tidligere tråde om emnet og prøvet lidt forskellige ting, men uden held.
Han er kastreret, og vi har indkøbt en kattebakke mere og vi har skiftet kattegrus.

På forhånd tak smiley
Line

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten tisser i vores seng
  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#2   16. nov 2014 Og hvad gør de to ting?
    At han tisser mere? Eller at han ikke kan kontrollere det?
    Og hvordan "opsamler" jeg hans urin?

Det er min første kat, så jeg er lidt lost smiley

• #3   16. nov 2014 Han kan have en urinvejrsinfiktion. Det gør at det gør ondt for ham at tisse og det forbinder han med kattebakken. Så han prøver at finde et blødt sted at tisse og det bliver desværrer jeres seng.

Han kan også være stresset, min kat Milo blev stresset ca 2 uger efter vi fik ham da vi fik besøg af en der havde hund med. Der var han også urenlig og tissede i vores seng. Det fixede vi med en bakke mere og nyt grus.

Men ring til dyrlægen og sig du mistænker urinvejrinfiktion, så siger de at du skal skaffe en urin prøve. Det gør du ved at købe sådan noget du kan ligge i bakken også bliver det samlet op. Kan ikke lige huske hvad det hedder, da jeg endnu ikke selv har haft brug for det .

Held og lykke smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#4   16. nov 2014 Tusind tak for forklaringen smiley
    Jeg må til dyrlægen

• #5   16. nov 2014 Hvordan vasker du de ting som katten tisser i?

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#6   16. nov 2014 Vasker det med rodalon smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#8   16. nov 2014 Ja, det gør jeg også, som skrevet længere oppe smiley

• #9   16. nov 2014 Der kan være flere årsager, som Heidi J/Milo skriver så kan det være stress relateret, men det kan en urinvejsinfektion også, så få en tid ved dyrlægen også, det kan meget vel være blærebetændelse..

Mht vask med rodalon, så kan dette også være synderen, rodalon er godt til at fjerne bakterier og lugt fra vores næser, men kattenes lugtesans er 10 x stærkere, så de kan desværre godt lugte urin trods vask med rodalon, så jeg vil anbefale dig at købe R10 i Matas og vaske og rengøre med det i stedet for fremover, det fjerner både lugt og bakterier samt det er giftfrit for katten, hvilket rodalon jo ikke er..

• #10   16. nov 2014 Prøv at vaske med noget mere specielt, r10 eller urine off. Lugten at urin skal fjernes fra kattens næse. Og så afskærm ham muligheden til jeres soveværelse indtil det går over. Han er jo stadig en lille baby, så det kan tage noget tid

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#11   16. nov 2014 Urine off er også prøvet, det har ingen effekt.
    R10 må jeg prøve smiley

Der er lukket til vores soveværelse hele dagen, når vi er hjemme.
    Når vi ikke er hjemme, er vores hunde i soveværelset og døren er åben.
    Der er ingenting, når vi har været væk og de har været alene.
    Ligeså snart vi kommer hjem, og går op i soveværelset, så kommer katten og tisser i sengen.
    Det er næsten altid når vi er i soveværelset.
    Ved ikke om det kan have noget at sige?

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#13   16. nov 2014 Vi sætter ham også i bakken, men det virker nu ikke som om, at han ikke ved hvor det skal foregå.
    Som sagt er det også først her senere hen, han er begyndt på det.
    Udover de der par gange om ugen, hvor han gør det i sengen, så gør han altid i Bakken.

Det lyder til, at det kunne være noget sygdom af en art.
    Så snakker med dyrlægen smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#15   16. nov 2014 Ja, det er nemlig det.
    Og tak for jeres gode hjælp! smiley
    Mig og Lucifer må til doktor dyr i kommende uge

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#17   16. nov 2014 Bare det kan stoppe på en eller anden måde..
    Er træt af at vaske sengetøj og dyner smiley

• #19   16. nov 2014 Hmm Line hvor lang er der fra soveværelset til kattebakken???

Og når han gør det er det så tilfældigt hvornår det er eller er det ofte når i kommer hjem og hundene har været i soveværelset???

Er der et mønster af en art for hvornår han gør det..

Jeg undres nemlig over at du skriver at det oftest er når i er i soveværelset..

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#20   16. nov 2014 Vi har sat en kattebakke i soveværelset, også har vi en kattebakke i etagen under.
    Han tisser oftest om aftenen, når vi er på vej til at gå i seng

• #21   16. nov 2014 Hmm ja så er der jo ikke langt til kattebakken, så er det ikke derfor..

Jeg tænker blot at hvis han ikke gør det når han er alene hjemme og har adgang til soveværelset, så tror jeg ikke det er sygdom, men en dårlig vane, tænker lidt at det måske handler om at han ikke normalt har adgang til soveværelse i dagtimerne og så vil han blande sin duft med jeres..

Prøv som et forsøg at når i går i soveværelset så som det første når han kommer ind i værelset så sæt ham på kattebakken og så se om det gør en forskel..

Han er jo stadig lille, så han skal lære det, det handler måske lige at tage det før det sker og så bryde vanen..
    Det skader jo ikke at prøve smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#22   16. nov 2014 Han har adgang til soveværelset hele dagen, når vi er på arbejde.
    Når vi kommer hjem og tager hundene ned, så plejer vi at lukke døren til soveværelset.
    God idé at sætte ham på kattebakken som det første, når vi kommer derind om aftenen, det kan jo ikke skade at prøve smiley

• #23   16. nov 2014 Din beskrivelse omkring hunden giver mig en følelse af der er noget der??

Uanset hvad ville jeg gå til dyrlæge og er han ikke neutraliseret, ville jeg skynde mig, at få det gjort, så kan der ikke tilstøde flere problemer smiley måske er der også en adfærds behandler ved dyrlægen og så ville jeg gøre brug af det, de kan måske sætte finger på noget som vi ikke lige får spurgt om, eller noget omkring katten eller hunden som i får talt om ansigt til ansigt.
    Held og lykke med det.

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#24   16. nov 2014 Ved ikke lige hvad det skulle være omkring hundene.
    Alle 3 hygger sig sammen.

Som skrevet i startindlægget, så er han kastreret smiley

• #26   16. nov 2014 Ups nååå ja han er kastreret smiley når man er rundt, at læse mange steder kan det smutte.

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#27   16. nov 2014 Men burde der så ikke også ske, når de 3 er alene hjemme sammen?

Han gør det jo nærmest kun, når vi går i soveværelset.

• #28   17. nov 2014 Du kan evt. prøve at lægge voksdug eller et plastik bade forhæng på sengen, de gider de som regel ikke at tisse på smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#29   17. nov 2014 Godt råd, men det er bare lidt svært, når det sker, når vi er på vej til at lægge os i sengen smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#30   3. dec 2014 Tak for alle jeres råd, har helt glemt at vende tilbage smiley
    Han har en masse urinvejskrystaller og han får nu special foder

• #31   3. dec 2014 Årrhh stakkel smiley
    godt du fik det undersøgt og han nu får hjælp til at løse problemet.

• #32   3. dec 2014 Godt du fandt ud af det og nu er i behandling smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#33   4. dec 2014 Ja, håber det går væk hurtigt smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#34   4. dec 2014 Har i nogle forslag til hvilket foder, jeg kan bruge forebyggende, når han er færdig med det specialfoder?
    Gerne kornfrit

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#36   4. dec 2014 Kender i Pro plan sterilized?

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#38   4. dec 2014 Nææ det er det da heller ikke smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#40   4. dec 2014 Det har jeg også haft før smiley
    Er der noget, der forebygger i det?

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#42   4. dec 2014 Jo, det de havde deroppe.
    Og der var ikke noget af det, der var kornfrit.
    Hun kendte desværre ikke til andre

• #43   4. dec 2014 Jeg fodre med sanabelle grain free, applaws, Royal Canin til lang pels (ikkr kornfrit) og en ny jeg ikke kan huske navnet på. Og taste of the Wild.

Et godt miks af en masse kornfrit og så noget til deres pels. Har brugt porta 21 men det gad de ikke spise.
    Og så vådfoder 1-2 gange dagligt

Og mine katte har aldrig fejlet noget smiley og deres pels er hammer lækker.

Jeg tror på at nøglen til sunde katte er at variere i foderet smiley

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#45   4. dec 2014 Jeg har også to slags tørfoder og 2 slags vådfoder til ham, men må hellere få noget specielt forebyggende også smiley
    Taste of the Wild nægter han dog at spise smiley

• #46   4. dec 2014 Man skal fokusere på magnesiumindholdet (må ikke være for højt) taurinindholdet eller indholdet af kød (må ikke være lavt) og så fodre med vådfoder ved siden af, så katten får masser af væske.

Det er forbyggende imod urinvejsinfektioner smiley man skal ikke begynde at købe sig fattig i specialfoder, da det oftest er fyldt med alt muligt unødvendigt og korn.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #47   4. dec 2014 Jeg køber Royal Canin Urinary S/O til min den ene kat, som fik urinvejssten, det er godt nok ikke kornfri, men det hjælper. Jeg kan ikke finde et specielt foder mod urinvejssten der er uden korn i, det findes ikke, ellers havde jeg købt det. smiley

Min kat elsker det, heldigvis. smiley

http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/nyre_urinvejssten/royal_canin/306884

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#48   4. dec 2014 Tak, så ved jeg hvad jeg skal kigge efter smiley

Han får specialfoder lige pt, men det skal han jo ikke fortsætte på efterfølgende smiley

• #49   4. dec 2014 Janne

Men det foder skal man kun fodre med i en periode (har jeg hørt) da det behandler urinvejsinfektioner

• Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

#50   4. dec 2014 Ja 4 uger smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #51   4. dec 2014 Heidi.. Ja det står der. men dyrlægen sagde at han skulle havde det hele sit liv, da han danner de små sten, men jeg er begyndt at blande det så småt med det kornfri foder de andre får. smiley

Kommentér på:
Katten tisser i vores seng

Annonce