{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.530 visninger | Oprettet:

Susie V
Susie V
Tilmeldt:
18. nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gammel kat med oppustet mave {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg er så heldig at være "mor" til en 16 år gammel Norsk Skovkat. Han har været igennem en del i sit liv, inden han for 8 år siden blev min, så han ser lidt sjov ud. Med blodøre osv.

I løbet af de seneste måneder har jeg opdaget at hans mave er vokset og er kuglerund som en bold. Og ja det føles som væskeansamling. Han har altid været godt i stand, så maven har altid været stor. Men han har tabt sig generelt, så maven er mere udpræget nu.

Han var til tjek for 6 mdr siden og fejlede intet. Han er bare gammel.

Jeg vil have ham afsted igen. For maven bekymrer mig lidt. Jeg har googlet rundt og heldigvis har han ingen symptomer på de mere alvorlige sygdomme. Han spiser som altid. Hans afføring og urin er fint. Han hjælper til med at lave mad hver eneste dag (står på bagbenene op af køkkenbordet). Han elsker sine aften snacks (dreamies/tun/rejer/kød eller hvad jeg lige har). Han vil gerne op til mig og putte. Han leger endda lidt med min killing (tager hendes bagben når hun går forrest). Han har ikke ændret adfærd. Han sover rigtig meget. Det har han dog altid gjort og nu hvor det er for vådt til at komme ud, ligger han i sin stol. Så i kan se at han generelt virker helt frisk og normal. Det er bare den mave smiley jeg må trykke på den og han opdager det ikke engang.

Men her kommer mit egentlige spørgsmål... Jeg er hunderæd for at dyrlægen vil sige at han skal aflives, fordi han er gammel. Jeg VED at han ikke har det skidt, for de to gange han har været syg, har han isoleret sig i mit soveværelse og først kommet ud, når medicinen har virket og han var frisk igen. I sommer gjorde han da samme, isolerede sig i sit transportbur og det var først efter nogle dage, jeg opdagede et kæmpe bid i benet. (Fordi jeg simpelthen hældte ham ud). Og igen, så snart han var frisk, kom han af sig selv ind til os andre. Så hvad ville i gøre i mit sted?

Vil lige sige at det ikke er pga økonomi at han ikke har været hos lægen. På billedet er det den sorte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel kat med oppustet mave
  • #2   18. nov 2014 Jeg kan berolige dig med, at jeg ikke kender en ordentlig dyrlæge som vil aflive din kat, bare fordi den er gammel og aldrig mod din vilje.

    Kun hvis han mener katten lider og kan overbevise dig om, at aflivning er bedst for katten, kan det ske!

    Jeg ville få din gamle dreng tjekket, så du kan få ro i sindet, og lider han ikke kan han jo få lov til en dag at sove ind mæt af dage, hjemme hos dig.


  • Susie V
    Susie V Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   18. nov 2014 Ja du har ret Jette. For jeg tror faktisk ikke han fejler noget. Er bare mig som pylrer. Men vil gerne ha ro i sindet. Og stod det til dyrlægen (har skiftet), var han blevet aflivet to gange allerede. Men han er sej den gamle ??

  • #4   18. nov 2014 kan det ikke være orm? eller er det kun killinger der får oppusted mave af det

  • #5   18. nov 2014 Orm kan gamle katte da også få, og svage katte, men det er jo også noget der skal bruges dyrlæge til smiley

  • #6   18. nov 2014 talte ikke for ikke at kontakte dyrlæge bare muligt forslag smiley
    var symdromet oppustet mave jeg ikke vidste om kun var killinger der fik.


  • #7   19. nov 2014 Det kan være noget så simpelt som orm smiley

  • Susie V
    Susie V Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   25. nov 2014 Tak for jeres gode råd. Desværre var det højest sandsynligt FIP og jeg har lige begravet bamsen. Dyrlægen havde aldrig set noget lignende. Han var så syg at han ikke burde kunne gå eller spise. Men han spiste, legede, gik i bakken osv osv. Hun så det selv, for jeg havde taget snacks med til ham, for hvis nu... Hun var vildt imponeret over hvor sej han var. Desværre viste det sig at han ikke længere havde muskler. Vandet i kroppen skjulte det for mig, men dyrlægen kunne mærke at der faktisk kun var vand tilbage. For 2 mdr siden vejede han 7,5 kg. Nu vejede han 4,5 hvor det ene kilo var rent vand. Han har ikke haft det skidt heldigvis. Men det var lige på vippen. Så uanset hvad hun gjorde, ville han max have en måned tilbage og det ville ikke blive en god måned.

    Så han fik to af sine yndlings stænger (snacks) og så tog jeg ham i armene. Hun bedøvede ham og da han ikke havde nogle muskler tilbage, tog det omkring 10 min før det virkede. I den tid lå han i mine arme og smaskede lidt. Jeg nussede ham og fortalte ham, hvor dygtig han er. Og så faldt han i søvn. Han fik den sidste sprøjte og så pakkede vi ham fint ind. Jeg lavede en kiste til ham og nu er han begravet ved siden af de andre, vi har mistet gennem tiden.

    Åh det gør så ondt på mig, men han var en sej gammel mis og jeg er glad for at han var min.


  • #10   25. nov 2014 Det er en svær beslutning og Gud hvor bliver de savnet, men det er et privilegie dyr har, at de ikke skal lide til det er slut smiley

  • #11   25. nov 2014 Trist update, men du gjorde det rette.
    R.I.P. og hils de andre deroppe. smiley


Kommentér på:
Gammel kat med oppustet mave

Annonce